Pakkoneuroosi keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko sinulla pakkoneurooseja?

Ei
4
57%
On
3
43%
En tajua asiasta mitään, pallotan tämän
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olen huomannut itsessäni toistuvan pakkoneuroosin. Toistunut 5 kertaa eri kerroilla: ostaessani pojalle telkkarin, tytölle kännyn x2, pojalle kännyn, toiselle tytölle valokuvakehyksen.

Joka kerta ostoksen jälkeen käynnistyy pakkoneuroosi tarkistaa laitteen speksejä, jotta ne ovat ne, mitä luulen. Tämä tarkistusvaihe sisältää raivoisaa googlettamista ja laitteen tarkastelua. Kestää ½-1h.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ainakaan tunnista sellaisia. Toki minulla on pinttyneitä tapoja niinkuin kaikilla muillakin, mutta en tunnista sellaisia asioita jotka minun olisi pakko tehdä ettei ahdista. Esim. tyhjässä huoneessa oleva lamppu tulee sammutettua ohikulkiessa, mutta en lähde varta vasten valoja räpläämään.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kutsuisin niitä ennemmin tiukkaan juurtuneiksi tavoiksi kuin pakkoneurooseiksi.
Esim. silitetyt tyynyliinat, vessapaperirullan pyörimissuunta, astioiden tietty järjestys kaapissa jne.


Kuinka paljon googlaamista voi olla valokuvakehyksessä? :shock:
(tajusin kyllä oikeasti millaisesta vehkeestä on kyse)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:
Kuinka paljon googlaamista voi olla valokuvakehyksessä? :shock:
(tajusin kyllä oikeasti millaisesta vehkeestä on kyse)
Paljon, jos istuu sellon parkkihallissa ja 3g verkko on tukossa jouluruuhkan takia ja yrittää wanhalla kommarilla selvittää speksejä :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
Kuinka paljon googlaamista voi olla valokuvakehyksessä? :shock:
(tajusin kyllä oikeasti millaisesta vehkeestä on kyse)
Paljon, jos istuu sellon parkkihallissa ja 3g verkko on tukossa jouluruuhkan takia ja yrittää wanhalla kommarilla selvittää speksejä :)
Olisko se raivokas googlaaminen kuitenkin jotenkin loogisempi tehdä ennen tuotteen ostamista? Mä toki ostan liki kaiken elektroniikan netistä, helppo googlailla ennen ostamista sekä speksit että hinnat.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
Kuinka paljon googlaamista voi olla valokuvakehyksessä? :shock:
(tajusin kyllä oikeasti millaisesta vehkeestä on kyse)
Paljon, jos istuu sellon parkkihallissa ja 3g verkko on tukossa jouluruuhkan takia ja yrittää wanhalla kommarilla selvittää speksejä :)
Olisko se raivokas googlaaminen kuitenkin jotenkin loogisempi tehdä ennen tuotteen ostamista?
Kyllä :D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Eikait 5 kertaa ole vielä mikään pakkoneuroosi? :D
Eikä mulla taida olla mitään pakkojuttuja. No ehkä toi urheilu, mutta oon siinäkin varman hitaasti ja täyttä väkivaltaa&vastustelua käyttäen onnistunut muuttamaan itseäni.

Nyt aamupala, puol kolme pumppaa korvat vaikusta ja sitten kaakunan kanssa hakemaan telkkaria ja kaffelle.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mun tämänhetkinen pakkoneuroosi on kummallinen. Työpaikan vessa on sellaiset yksittäinen pitkä huone, joka on jaettu keskeltä kahtia pönttökopiksi ja käsienpesualtaan puoleksi. Pönttökoppi on niin lyhyt, että olen melkein polvet ovessa, joten jätän kopin oven auki ja lukitsen vain vessan ulommaisen oven. Minun on pakko tarkistaa oven lukitus lukitsemisen jälkeen. Se pitää tarkastaa, vaikka olisi jo housut puolitangossa menossa pytylle. Jos vessanovi aukeasi kesken kaiken, olisi pöntöltä (ja pöntölle) suora näkymä käytävältä ja keittiöstä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Te ootte sekaisin. :shock:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Dumiz kirjoitti:ja sitten kaakunan kanssa hakemaan telkkaria ja kaffelle.
WUT? Seukkaakko sie?
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Te ootte sekaisin. :shock:
Miteennniiiiiiiiiiiiiiiin?

Kuva
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hitsin pitsi, nyt muistan, että eihän tää oo tullut kuin 4 kertaa. Omenakännyn oston yht ei tullut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Nergal kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:ja sitten kaakunan kanssa hakemaan telkkaria ja kaffelle.
WUT? Seukkaakko sie?
Nyt, tarkista lääkitys. Missä kohtaa mä niin oon antanut ymmärtää?
Hänelle ja miehelleen olin toki roudaa telkkua. Tosin sitä tarttekaa kuulemma kun on niin pieni pönttö ja menee sporassakin.

Sitten käynkin mutsin luona jumppaamassa häntä ja noidannuolta joka on vaivaillut.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vesper kirjoitti:Te ootte sekaisin. :shock:
Miten niin? Mä en halua tulla yllätetyksi suolentoiminnallisesti tai kuukuppimaisesti arveluttavassa tilanteessa :D
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Dumiz kirjoitti:Nyt, tarkista lääkitys.
My bad, oli wanha Dumiz-Suomi-Dumiz kirja käytössä ja se autoyhdisti kaakunan tyttöystävään.

Nokka kohti porukoita ja jollakin universumin hienolla ajatushäröllä minut on määrätty värkkään kaikki laatikot (peruna, porkkana, lanttu), rosolli, kinkku, tortut, puuro, kiisseli, mitäniitänytvieläolikaan, jne... Niin ja kuusi pitää käydä varas...hakemassa. Tais tästä joulusta tulla lähinnä stressi.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Nergal kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:Nyt, tarkista lääkitys.
My bad, oli wanha Dumiz-Suomi-Dumiz kirja käytössä ja se autoyhdisti kaakunan tyttöystävään.
No jos mulle tulee tyttöystävä, niin kyllä lupaan järjestää sille wirallisen kitinä-nimi_kilpailun :D Ei samaa saa käyttää. Viimeisin oli votakka, jos joku on unohtanut :twisted:
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Se vessapaperin pyörimissuunta on tärkeä. Lisäksi peitot pitää olla niinpäin sängyssä että pääty missä on iso reikä on jalkopäässä. Sivusta ladattavia lakanoita ei voi käyttää.

edit. vaatekaappien ovet pitää olla öisin kiinni. Muuten niistä voi tulla mörkö.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Kohta pitää lähteä hakemaan työnantajan antamaa joululahjaa. Raportoin myöhemmin oliko mitään kivaa vai karsiva pettymys.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lolita kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Te ootte sekaisin. :shock:
Miten niin? Mä en halua tulla yllätetyksi suolentoiminnallisesti tai kuukuppimaisesti arveluttavassa tilanteessa :D
No sä oot poikkeus ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

par-sky kirjoitti:Se vessapaperin pyörimissuunta on tärkeä. Lisäksi peitot pitää olla niinpäin sängyssä että pääty missä on iso reikä on jalkopäässä. Sivusta ladattavia lakanoita ei voi käyttää.

edit. vaatekaappien ovet pitää olla öisin kiinni. Muuten niistä voi tulla mörkö.
Olit jo melkein täydellistä vaimomatskua, mutta toi vika vähän rokotti pisteitä. Ei paljoa tosin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Olen huomannut itsessäni toistuvan pakkoneuroosin. Toistunut 5 kertaa eri kerroilla: ostaessani pojalle telkkarin, tytölle kännyn x2, pojalle kännyn, toiselle tytölle valokuvakehyksen.

Joka kerta ostoksen jälkeen käynnistyy pakkoneuroosi tarkistaa laitteen speksejä, jotta ne ovat ne, mitä luulen. Tämä tarkistusvaihe sisältää raivoisaa googlettamista ja laitteen tarkastelua. Kestää ½-1h.
Ai. Mä luin tätä viestiä aika pitkään siinä uskossa, että neuroosisi liittyvät jotenkin turhakkeiden pakonomaiseen hamstraamiseen jälkikasvulle, mahdollisetsi jonkinlaisen hyvän isyyden ostamisen merkeissä. Euro korvaa läsnäolon.

Mähän olen niin tavattoman tasapainoinen ihminen, että ei mulla mitään pakkoneurooseja ole. Tosin dissaan suurimman osan teidänkin neuroosikandidaateistanne: ei toistuva tapa, jolle on hyvät perusteet, ole mikään pakkoneuroosi. Oikeastaan Daven jo tunnetun kahjouden lisäksi Par-skyn kaappimöröt taitavat olla ainoita, jotka saatan alustavasti kelpuuttaa edes kandidaateiksi. Kiukkutipukin pääsee lähelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei IMO tässä ole listattu muuta kuin preferenssejä tehdä asiat tietyllä tavalla. Kuinka paljon ahdistusta aiheuttaisi tietyllä tavalla toimimatta jättäminen?

Itse olen kyllä kyllä reippaahkosti neuroottisuuteen taipuvainen, mutta varsinaisia pakkoneurooseja en tunnustuksellisesti omista. Viime kesän kityreissulla puhuimmekin ihmisten omituisuuksista, ja itse sain kuittia siitä että halusin pestä kädet ennen syömistä ja valittelin käsidesin unohtumista(tarkentakaa jos muistan väärin/lievemmin.. ;) )

Minusta tässä ei ole mitään outoa, varsinkin kun edellinen ruokamyrkytys on vielä hyvässä muistissa. Siihen tosin ei oma käsihygienia auta, mutta jos muutkin olisivat yhtä huolellisia tässä, olisin saattanut välttyä siltä!111
Prepare for the worstest.
Johnny Winter

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Mun on pakko nukkua joka yö! Aivan pakko. En voi sille mitään!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Johnny Winter kirjoitti:Mun on pakko nukkua joka yö! Aivan pakko. En voi sille mitään!
Ei se ole merkki pakkoneuroosista vaan vanhuudesta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pakkoneuroosi keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Täällä jyrähtelee edelleen, perkele meni melkein avokadot väärään kurkkuun!11 Tiedän kyllä syyn, räjäyttävät kalliota jossain parin kilsan säteellä, mutta silti onnistun säikähtämään joka helvetin kerta kun tärähtää kunnolla.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin