5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Aihe

1. Olet myöhässä tai et tee sovittua tehtävää ollenkaan
3
20%
2. Et vastaa puheluihin tai sähköposteihin
0
Ei ääniä
3. Teet juuri ja juuri riittävästi, etkä yhtään enempää
4
27%
4. Valitat ja syyttelet muita
2
13%
5. Et koskaan sano ”kiitos”
0
Ei ääniä
6. Ei mikään
2
13%
7. Mikä ura?
4
27%
 
Ääniä yhteensä: 15

masa

5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koul ... 223067/139


Mikä on oma syntisi?



Valitsen kohdan 3, sillä muutoksella että teen sen minkä vaaditaan ja vähäsen enemmän. Muut kohdat eivät istu lainkaan, vaan toimin juuri päinvastoin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

3 ja 4
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ei osunut mikään.
Mikä ura?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Johnny Winter

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

EOS. Mun suurin ongelma on käytössä oleva muisti kontra käsiteltävien asioiden määrä. Kyllä, osaan käyttää kaikkia apuvälineitä.

Vastaan mikä ura. Aikaisemmin tein uraa ja se ei päättynyt hyvin. Ylle kirjattua lukuunottamatta viihdyn hyvin asiantuntijatehtävissä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Niba »

No ura no pain..
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja masa »

Kohta 2 on se joka minua vituttaa töyhteisössä kaikkien eniten. Meillä eräs manageri jonka takana on kaikki tietämys ja servereihin liittyvät hinnat yms tiedot. Siltä saa ruikuttaa tarjouksiin tietoja aina, se ei vastaa maileihien, ei puhelimeen ja sen suhtautuminen on sanalla sanoen surkeaa. Joko sillä on toitä liikaa tai sitten se on mies totaalisen väärässä pestissä.

Joka tapauksessa sen välinpitämättömyyden takia meillä seisoo monta hommaa ja tarjousten eteenpäin saaminen on yhtä tuskaa. Delegoisi tai hankkisi taisteluparin.


Tyypit jotka eivät vastaa maileihin ovat perseestä.
masa

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti: Vastaan mikä ura.
Olisin voinut vastata samoin. Olen nyt siinä pisteessä ja tehtävissä että en halua enää mennä eteenpäin. Nyt saan pienellä vaivalla suhteellisen hyvän palkan. Seuraava steppi toisi töitä ja vastuuta huomattavasti lisää, palkkauksen pysyessä kutakuinkin samana.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja scarface »

Hmm.. Valehtelisin, jos väittäisin, ettei mikään osu ja uppoo. Mutta ei vaan meinaa osua ja upota. Toisinaan tulee välteltyä vastuuta ja koitettua siirtää joku syy toisen niskoille, mutta se on rumaa ja ilkeetä, että en enää tee sitäkään, vaan myönnän rehdisti virheeni. En myöhästele, olen pikemminkin joka vuoro noin 10 min etuajassa.

No, ehkä mä oon sit eniten toi "teen juuri ja juuri sen mitä tarvitaan ja nokareen verran päälle". Tässä firmassa ei juurikaan enempää huvita tehdä :D eikä vaikuta eläköitymiseen mitenkään.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Mä olen huono muistamaan kiittämisen. Noi muut ei kyllä osu lähellekään; kiireessä deadlinet tulee toisinaan vastaan turhankin pian ja vapaa-ajallani olen useasti myöhässä, mutta tärkeät hommat hoidetaan ajallaan deadlineista pidetään kiinni.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja exsu »

Teen enemmän kun pyydetään, ihan reilustikin. Tänä vuonna ekan kerran tajusin pyytää siitä lisää rahaa, jonka myös sain. Työaikoja ei varsinaisesti ole, mutta dediksistä ja muista pidän kiinni.

Mun ongelma on selallainen perinteinen "kutsumustyön" ongelma, että pidän tästä niin paljon etten oikein muista itsekään arvostaa omaa työtäni.
Viimeksi muokannut exsu, 16.02.2012 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Teen enemmän kun pyydetään, ihan reilustikin. Tänä vuonna ekan kerran tajusin pyytää siitä lisää rahaa, jonka myös sain.
:D

Mieleen tulee kohtaus jostain Kaurismäen elokuvasta, jota en ole nähnyt (tietenkään), mutta kaverini referoi; kauppias ihmetteli, miksi kauppa ei tuota, vaikka tavara menee kaupaksi hyvin. Kauppiaan kaveri kysyi, minkälaisella katteella myy. Katteella? Ei ollut kuullut, että tavarat pitää myydä ulos kalliimmalla kuin ostaa sisään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Mun ongelma on selallainen perinteinen "kutsumustyön" ongelma, että pidän tästä niin paljon etten oikein muista itsekään arvostaa omaa työtäni.
Sä olet vain niin nuori vielä :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Voi ny vittu. Tää koko paska uhkaa kaatua vain mun niskaan. Ei se ollut tarkoitus. Joku tai jotkut piti valita ja tokihan halusin osoittaa itsekritiikin puuttumisen olevan muualla. Jos totta puhutaan, olen pedantti, ahkera ja hauska. Positiivisuuteni tarttuu, ja saan työkaverini näyttämään noheemmilta kuin he tosiasiassa olisivat. Varsinainen joukkuepelaaja siis, joka kykenee myös itsenäiseen työtekoon. Rainmaker. Musta taistellaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti:Mä olen se joka on, jos nyt ei aina myöhässä niin useimmiten ainakin aivan viime tingassa, koskee myös deadlineja. Pitäis vaan ottaa ja opetella että tehdä voi heti vaikka aikaa oliskin pikkasen enemmän. Vaan kun on paljon tekemistä niin ne mitkä ei oo päälimmäisenä tuppaa unohtumaan pinkan perälle, kunnes joku alkaa kyselemään että missäs vaiheessa tämä ja tämä on.
Viime tingassa ei ole myöhässä. Sillä ei ole tilaajalle mitään väliä koska työ on tehty kunhan se on määräpäivään mennessä valmis. Itse olen viime tinka -ihminen, mutta olen hyvin, hyvin harvoin myöhässä. En itse asiassa muista koska ois menny deadlinen yli mut en uskalla sanoa että en ole koskaan myöhässä koska muisti on valikoiva :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyselyyn vastaan että 3 ja 7. Kaiken lisäksi menen tehtävissä just siitä mistä aita on kaatunu :D Olen laiska, mutta laiskuus lisää luovuutta ja tehokkuutta. Ennen olisin vastannut vain että 7, mutta laitostuin ja totesin että en ala hoitamaan muiden hommia ilmiaseksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Enttu
Kitinäaddikti
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2010 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: 5 mokaa – näin tärvelet urasi

Viesti Kirjoittaja Enttu »

1 ja 3
Vittuillakseni vilkutin ;D
Vastaa Viestiin