Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miten on?

Käytän
11
38%
En käytä
18
62%
 
Ääniä yhteensä: 29

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse en käytä, koska gsm.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja masa »

Mun ylioppilaslahjaksi saamastani kellosta hyytyi patteri vuonna 98 enkä ole vielä sitä saanut vaihdettua.

Uusia kelloja olen toki katsellut, mutta jotenkin ei sitä osaaa enää kaivata.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oon suurten päätösten edessä. n 15 vuotta palvellut Citizen Eco drive on hyytynyt. Ko. kellossa ei oo paristoa vaan akku, joka latautuu kellotaulussa olevalla valokennolla (oon viherpiipertäjä!).

Kävin näyttään parissa kelloliikkeessä ja arvioivat, että rasvat kovettuneet, pitäisi tehdä huolto, jossa kello puretaan osiin ja akku vaihdetaan. Pelkkä akun vaihto ei auta. Hinta 150 euroa + postikulut (maahantuoja tekee).

Oon niin wanhan kansan ihminen, että tarvin kellon. Oon kuitenkin kiintynyt tuohon kelloon. Toisaalta uuden toimivan kellon saisi samaan hintaan. Elämä on niin vaikeaa!

Ps. Ylli! Mä harkitsin kans tän kallupin avaamista, mutta en kehdannut, kun pelkäsin, että mua pilkattaisiin Ninniksi! Oot mun sankari ja esikuva!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Just nyt on hakusessa uusi kello, hyvin palvellut ecodrive ei enää oikein jaksa rouskuttaaa. Täydellistä etsiessä...

pa. pukumies ilman kelloa on kuin munkki ilman hilloa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Oon suurten päätösten edessä. n 15 vuotta palvellut Citizen Eco drive on hyytynyt. Ko. kellossa ei oo paristoa vaan akku, joka latautuu kellotaulussa olevalla valokennolla (oon viherpiipertäjä!).
Samikset!! :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Just nyt on hakusessa uusi kello, hyvin palvellut ecodrive ei enää oikein jaksa rouskuttaaa. .
So feel ya!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Just nyt on hakusessa uusi kello, hyvin palvellut ecodrive ei enää oikein jaksa rouskuttaaa. .
So feel ya!
Mennääks yhes ostaa uudet?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Just nyt on hakusessa uusi kello, hyvin palvellut ecodrive ei enää oikein jaksa rouskuttaaa. .
So feel ya!
Mennääks yhes ostaa uudet?
En haluu olla kakkosvaihto :leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Maksatutin muutama vuosi sitten joululahjaksi rannekellon. Käytin sitä vuoden verran. Sitten se vain jäi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: So feel ya!
Mennääks yhes ostaa uudet?
En haluu olla kakkosvaihto :leuhka:
Mä aattelin et oltas bondattu ituhippeinä, niinQ.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Mennääks yhes ostaa uudet?
En haluu olla kakkosvaihto :leuhka:
Mä aattelin et oltas bondattu ituhippeinä, niinQ.
No sitten! Mä laitan koijärvi villapaidan päälle, värjää sä hiukset luonnonväreillä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pitäiskö Ecodrive vaihtaa tällaiseen:

http://www.iltasanomat.fi/digi/uusi-lai ... 55547.html

Jos ton saisi Darth Vader -maskina, niin ehdottomasti!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Mua vois kiinnostaa tämä:

http://www.tagheuer.com/int-en/home#/in ... 211-ba0863
Näyttää aika miehekkäältä kuvassa, mutta jos se on pieni niin varmaan luonnossa ei.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää kellokysymys ei kyllä ole helppo. Mun aikanaan lahjaksi saamani Citizen levisi ja astelin kellosepälle kyselemään, josko se kannattaisi korjata. Kelloseppä osoittautuikin niin mainioksi hahmoksi, että vähän pälyilin jo ympärilleni mahdollista piilokameraa etsien.

Tyyppi nimittäin oikein hienostuinein sanakäänteinen selvitti, että hänen käsityksensä mukaan tuollaista japanilaista tusinakelloa ei kannata lähteä puhdistamaan, vaan samantien kannattaa ostaa uusi. Töissä olleen tilaisuuden takia mulla myös sattui olemaan puku ja kravatti päällä. Ehkä ne vaikuttivat siihen, että tyyppi hetken minua katseltuaan myös totesi, edelleen yhtä elegantein sanankääntein, että hänestä näyttäisi, että en ole enää ihan opiskelijaikäinen, ja ilmeisesti olen toisinaan puvunkäyttöä edellyttävässä asemassa työelämässä, jolloin minun saattaisi olla aika siirtyä rahvaan japanilaisesta kellomaailmasta sveitsiläisten kellojen käyttäjäksi.

No tästähän sitten varsinainen ongelmakenttä avautuikin. Sen lisäksi, että sveitsiläiset laatukellot ovat minulle aivan liian kalliita, tämä ehdotus laukaisi minua niin monessa asiassa koskevan tyylillisen dilemman. Kulutusvalinnat kun ovat aina jonkinlaisia oman identiteetin performansseja, ja kaltaiselleni epäajanmukaisen kulttuurisivistyneistön wannabe-edustajalle kulutuspäätös on siksi aina hyvin hankala.

Ensinnäkin on viimeiseen asti varottava nousukasmaista porvarillisuutta, siis jonkinlaista virallisiin tyylikkyyssääntöihin mukautumista. Autonominen intellektuelli ei voi tehdä valintojaan, ja siten uusintaa identiteettiään, muiden sanelemien sopivaisuussääntöjen lomassa. Kelloasiassa on erityisesti varottava pienintäkään samaistumista prameileviin formulatähti-kelloihin tai edes diskreetimpiin ekonomi-juristi-kronometreihin. Omalla valinnallaan on osoitettava selvästi, että halveksii moista pikkuporvarillista virallista tyylikkyyttä. Sellaisen kellon ostaminen olisi yhtä mahdotonta kuin vaikkapa Bemarilla ajaminen (myös hinnaltaan).

Toisaalta, aivan yhtä keskeistä on erottua persuporukasta. Elitistisen snobbailun halveksinta ei siis saa missään nimessä tapahtua helpoimmalla mahdollisella tavalla, eli piittaamattomuutena tyylikkyydestä ja jonkinlaisena rahvaanomaisena kansanomaisen aitouden korostamisena. Ei, tyylikkyys on ehdottoman keskeistä, mutta tyylikkyys ei saa olla porvarillista tyylikkyyttä. On löydettävä oma tyylikkyyden lajinsa, joka perustuu omaan arvomaailmaan eikä porvarillisen maailman virallisiin tyylikkyysnormeihin (tässä kulttuurisnobien dandyismi (ylläolevassa kuulettekin varmasti kaikuja Antti Nylenin esseistiikasta) muistuttaa itse asiassa hyvin läheisesti insinöörien hifistelyä).

Kelloasiassa tämä sopivan keskitien löytäminen porvarillisen tyylikkyyden ja moukkamaisen ignorantismin välistä on tavattoman vaikeaa, ja uuden kellon hankintaprosessi onkin vielä pahasti kesken. Koska kuitenkin haluan rannekelloa käyttää, jouduin hankkimaan jonkinlaisen välikausimallin odotellessani sitä, että voin perustellun kellovalinnan tehdä. Välikausimallissa päädyin nahkarannekkeiseen, mahdollisimman yksinkertaiseen Tissottiin, joka on jonkinlainen sveitsiläiskellojen tusina-karvalakkimalli. Tämä on oikeassa suunnassa, mutta ei vielä täysin tyydyttävä ratkaisu. Nyt olenkin koettanut selvittää, mikä rannekello oli päähenkilöllä kädessä Woody Allenin mainiossa Midnight in Paris -leffassa. Se voisi olla oikeassa tyylilajissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ennen käytin 24/7, mutta nyt on ollut patteri lopussa ainakin vuoden, joten en. Lisäksi en edes pidä rannekellostani, haluaisin uuden.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En käytä rannekelloa, en tykkää mistään rinkuloista ranteessa. Pöksyjen vyölenkistä roikkuu karbiinikello.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lääkärin on tärkeää olla juuri sopivasti myöhässä. Ei liikaa, mutta ei liian vähän. Känny on aika huono, sitä pitäisi koko ajan kaivaa taskusta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: Citizen levisi-Tyyppi nimittäin oikein hienostuinein sanakäänteinen selvitti, että hänen käsityksensä mukaan tuollaista japanilaista tusinakelloa
Mä olen kanssa käsittänyt, että Citizen ei oo mikään arvostettu merkki.

Tää on vaikeaa.

Missään tapauksessa en ryhdy nelinumeroisia lukuja kellosta maksamaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Tää on vaikeaa.
Oletko tutustunut tähän (kirja ja sivusto): http://www.kellomies.fi/ ?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tää on vaikeaa.
Oletko tutustunut tähän (kirja ja sivusto): http://www.kellomies.fi/ ?
No en :D

Vaikuttaa erittäin pahasti hifistelyltä, ja kuten mustakirjasi varmasti kertoo, EN ole hifistelijä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Käytän aina kun muistan. Uusi kyllä tarttis saada. 30-vuotislahjaksi saamani Seiko-kello on vähän turhan pieni ja korumainen vaikka muuten aivan toimiva.


Haluaisin tämän:
Kuva
mutta pikkasen alle kolmen tonnin hinta ei ole just tässä tilanteessa ihan sopiva.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaikuttaa erittäin pahasti hifistelyltä, ja kuten mustakirjasi varmasti kertoo, EN ole hifistelijä.
Näinhän sä olet väittänyt, mutta useampi ketju todistaa toista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vaikuttaa erittäin pahasti hifistelyltä, ja kuten mustakirjasi varmasti kertoo, EN ole hifistelijä.
Näinhän sä olet väittänyt, mutta useampi ketju todistaa toista.
Oon kyllä eri mieltä. Mutta väitteesi kiinnostaa (tietenkin, kun puhutaan musta!). Mikä mielestäsi viittaa siihen, että olisin hifistelijä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.laatukellot.fi/patek-philipp ... 13838.html

:D

Mun mielestäni on hauskaa, että maailmassa on ihmisiä, jotka maksavat miljoona euroa uudesta rannekellosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin