Tv-lupamaksu

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Maksatko TV-luvan?

Kyllä
28
38%
Ei
46
62%
 
Ääniä yhteensä: 74

safi

Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja safi »

Maksatko kiltisti vai vältteletkö viimeiseen asti?

Minä en ole koskaan maksanut töllön katselusta mitään enkä maksa, kun olen tähänkin asti onnistunut tarkastajan lukuisista jipoista huolimatta välttämään tämän ikävän velvollisuuden.
Viimeksi muokannut safi, 11.11.2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mida

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Mida »

minen semmoses huushollis asu, jos telkkarii katotaa, mut ei siitä ilosta makseta.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mida kirjoitti:minen semmoses huushollis asu, jos telkkarii katotaa, mut ei siitä ilosta makseta.
Ei viinaa, ei tupakkia, ei rock'n rollia, ei TV:tä....get a life!! :apuva:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Tunnustan; en maksa.
Mutta tosin siinä taloudessa jossa nyt väliaikaisesti asun on maksettu tv-lupa.
Mutta kun muutan piakkoin omaan kolooni, niin en aio tv-lupaa maksaa. Tosin en kyllä varmaan hanki telkkariakaan... Itseasiassa ei viimeiseen puoleen vuoteen ole tullut telkkaria edes katsottua. Pari hassua leffaa ja uutisia silloin tällöin. Taidan alkaa tv-lakkoon :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Mida

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Mida »

Homeboy65 kirjoitti:
Mida kirjoitti:minen semmoses huushollis asu, jos telkkarii katotaa, mut ei siitä ilosta makseta.
Ei viinaa, ei tupakkia, ei rock'n rollia, ei TV:tä....get a life!! :apuva:
Kuka sano ettenkö kattois telkkaria? On se meilläkin, mut on kans lupamaksut kunnossa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Mida kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
Mida kirjoitti:minen semmoses huushollis asu, jos telkkarii katotaa, mut ei siitä ilosta makseta.
Ei viinaa, ei tupakkia, ei rock'n rollia, ei TV:tä....get a life!! :apuva:
Kuka sano ettenkö kattois telkkaria? On se meilläkin, mut on kans lupamaksut kunnossa.
Watch TV, don't be a TV (= TransVestive). :keskustelu: :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
pajazzo

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Kyllä maksan... pitkin hampain. Jokunen vuosi takaperin, kun muutin, ajattelin että tällä kertaa en maksa. Meni 2!!!! viikkoa ja oven takana oli tarkastaja. Eipä ollut paljoo mussuttamista, kun ovelta oli suora yhteys telkkaan, joka oli päällä. Tuli sitten hintaa aikas mukavasti sille kahden viikon "luvattomuudelle". Kyllä harmitti! :x
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja cardic »

nykyaan joudun maksamaan
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minusta TV-lupa-keskustelussa usein laitetaan vastakkain väärät vaihtoehdot. Jos vastustaa TV-lupaa niin kysytään, eikö arvosta julkista, markkinoista riippumatonta uutis- ja ohjelmapalvelua. Tämä on vähän sellainen "vieläkö hakkaat vaimoasi" -kysymys.

Minun kantani ainakin on, että julkisin varoin maksettu riippumaton pääkanava on nykyisissä oloissa lähes välttämätön sivistysvaltion edellytys. Mutta vastustan silti TV-lupaa, joka on ilmiselvästi jäänne siltä ajalta, jolloin TV oli ylimääräinen luksushyödyke. Nykyisinhän se ei sitä missään nimessä ole. Niinpä YLEnkin tulisi saada rahoituksensa verovaroista. Tämä olisi paljon oikeudenmukaisempaa kuin nykyinen lupakäytäntö, jossa rikkaat ja köyhät, eläkeläiset ja yritysjohtajat, maksavat tästä yhteiskunnan perusasiasta saman summan.

EDIT: Niin, itse kysymykseen: kyllä maksan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 11.11.2005 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
bedlam

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Maksan. Ei jaksa sitä ainaista ahdistusta ovikellon soidessa, melkein jokaisessa asumuksessani kun nuo viheliäiset tarkastajat ovat vierailleet. Ja survoutuipa uuteen kämppään muutettuani tarkastaja jo melkein väkisin eteiseen elämöimään, vaikka olin laskut maksanutkin. Ei näkynyt muutto heidän tietokannassaan.

Ja en aio huomauttaa tuosta otsikosta yhtään mitään.
Chap

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minulla ei ole ikinä käynyt tv-lupatarkastajaa. Tai ei ainakaan silloin kun olen kotona, mikä on loppujen lopuksi aika harvoin. Toisaalta eipä minulla ole telkkaakaan.
hermine

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mulla ei ole telkkaria.

Ei todellakaan tv-lupaa veroihin, niitä menee ihan tarpeeksi jo kaikkeen turhaan.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Televisiolupatarkastajat ovat laiskistuneet nykyään. Viimeksi kun olin tekemisissä kyseisen ammattiryhmän kanssa he eivät tulleet oveni taakse pimputtelemaan ovikelloa vaan soittivat kännykkääni. En tiedä onko tämä yleinenkin käytäntö, mutta kyllä siinä hetken ihmettelin...

Keskustelu osapuilleen:
-onko sinulla televisiota ja jos on, onhan lupa kunnossa (tarkastaja)
-ei ole tv:tä, kun vasta muuttanut (minä)
-no soittelethan sitten kun sellaisen hommaat, niin hoidetaan asialliset luvat (tarkastaja)
Be a good animal, true to your animal instincts.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Lipa »

En maksa edelleenkään.
Asun seitsemättä vuotta pois lapsuudenkodistani ja joka vuosi olen harkinnut sen maksamista, mutta aina se vähän jää. (tai ovi jää avaamatta ja puhelimeen tulee sanottua että uskontoni takia en katso televisiota..)
nami nami
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja nexie »

En maksa, mutta eipä tuo töllö toisaalta edes pelitä.

Joku vuosi sitten lupahallinnosta suvaittiin soitella ja kysellä, mutta se onkin ainoa kiinnostuksen merkki, jonka he ovat minuun kohdistaneet. En tiedä, johtuuko tämä siitä, että osoitteeni on muuttunut useaan otteeseen vaiko siitä, että sukunimeni on aakkosten loppupäästä...
Don't Panic!
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Kun televisioluvantarkastaja soittaa, kertovatko ihmiset tosiaan, että kyllähän tuo tv on, mutta ei lupaa? Olen käsittänyt että oven taakse ilmestyminen on usein säikäytyskeino, jolloin ihmiset myöntävät "rikkoneensa käytäntöä". Tai tarkastajat voivat ovelta jopa nähdä tv:n ja rapsaista sakkoakin.
Miten se toimii puhelimessa? Ei kai nyt sinnikkäästi maksulupaa välttelevä ihminen heti tunnusta tuijottelevansa "laittomasti" ohjelmia? Kyllä kai puhelimessa voi selittää kakkaa kun siitä kiinnijääminen on minimaalisen pieni riski.
Be a good animal, true to your animal instincts.
1108

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja 1108 »

No ei tule maksettua. Telsu suoltaa sellaista sontaa pihalle että eipä juuri mitään katsottavaa ole. Möllö on koneessa kiinni pikkunapanuorallaan ja sylkee silmilleni elokuvan toisensa jälkeen.
En helevetissä ala maksaan tvchatin ihmettelemisestä latinlatia.
Mulli75

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ihmetellyt olen miten päässyt kuin koira veräjästä.

Tänäkin syksynä tuli ilmoitus että tarkastaja tekee keikkaa.

Kirjeitä ja kyselyitä on tullut tv-lupahallinnosta, jotka menneet suoraan roskiin.

Vielä en ole törmännyt lupatarkastajaan. Kertokaa mulle tuntomerkit jos näätte. :D
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja mozart »

Vastasin hampaita kiristellen kyllä. Minä en olisi tv-lupamaksua ryhtynyt maksamaan, mutta puolisko oli sen verta paskat housussa jokaisella kerralla, kun ovikello soi tietämättä kuka oven takana on, joten hän laittoi lupalapun postiin.

Nykyisin saan kuunnella joka helvetin kerta laskun kolahtaessa luukusta kitinää siitä, ettei olisi pitänyt maksaa.

Minä sodin tv-lupaa vastaan sen vuoksi, että kyseessä on yleisradion keksintö. En juurikaan katso Ylen kanavia eli mistä siis maksan lupaa :roll: Toisaalta en nykyisin katso koko televisiota paljolti ollenkaan. Kuitenkin toosan tarvitsee, jos meinaa pelata konsolipelejä tai katsoa vuokra- tai ostoelokuvia.

Kannatan ajatusta siitä, että maksu muodostuisi katsomismäärän ja sitä mukaa myös sen mukaan, mitä kanavia katsoo.

Rahastusta, sanon minä :evil:
Geetzu

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Maksan, sukulainen kun noita maksuja (teiltäkin) keräilee...
safi

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja safi »

bedlam kirjoitti: Ja en aio huomauttaa tuosta otsikosta yhtään mitään.
Hups tuo riitti huomautukseksi. :oops: Kiireessä kirjoitettu, mutta nyt nyt paremmalla ajalla. Tarkoitukseni oli tosiaan vielä varoittaa, että soittavat nykyään myös puhelimella. Onneksi en ehtinyt vastata puhelimeen ja tarkastaja oli jättänyt vastaajaan viestin, jossa ilmoitti seisovan pihallani.
No sielläpähän sitten seisoi, koska en kotonakaan ollut. Ihmetystä vaan hiukan herätti se, että numeroni pitäisi olla salainen.

Ovikellon olen poistanut käytöstä, koska koirat saavat sen äänestä kohtauksen ja alkavat räksyttää hullun tavalla. Ovea en avaa muutenkaan vieraille, jos en tiedä kenenkään olevan tulossa. Täällä, kun kiertää kaikenmaailman kaupustelijoita, niin samalla pääsen niistäkin tehokkaasti eroon

Hitto. Miten minä pääsen tuon otsikon korjaamaan itse? Ei ymmärrä?
Hebuli

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Maksan. Kalliiksihan se tulee kun huushollissa on kolme telkkaria, yksi digiviritin tietokoneessa ja 3G-kännykällänikin voin nykyään katsella TV-ohjelmia, eli joudun maksamaan viisinkertaisesti, mutta kun on sen saman summan (970€) maksanut tunnollisesti jo vuosikausia joka vuosi niin ei osaa velvollisuudentunnossaan enää lopettaakaan.

Ja hyväänhän tarkoitukseen se menee, nytkin tulee TV1:ltä The Office, se on parhautta.

Ps. Huomasin just lahjaksi saamani Garling Brandy-putelin, pitäisköhän avata ja maistaa? Inhoan viskiä.
Geetzu

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

safi kirjoitti:Hitto. Miten minä pääsen tuon otsikon korjaamaan itse? Ei ymmärrä?
Meet sitä ekaa viestiä vaan muokkaamaan ja siinä pitäis näkyä otsikkorivikin ylhäällä? Muistelisin...
Gina

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Gina »

En maksa. Ennen maksoin, nyttemmin olen tullut järkiini.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Tv-lupamaksu

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Vittu maksan.

Saatanan tarkastaja tuli vuosi takaperin pimputtaan ovikelloa allekirjoittaneen ollessa nukkumassa. Unenpöpperössä menin sitten avaamaan oven. :doh:
Maksan sen tosin viiveellä. Viimeisen huomautuksen tullessa maksan alkuperäisen maksun vaan heidän kirjanpidolle vittuillakseni. (Tiedän, ei heidän vika mut jollekin on pakko purkaa kiukkua)

Urpiaista komppaan siinä että mielestäni ne TV-verkon ylläpitoon menevä massi voisi repiä muistakin verotuloista. Ylelle en antaisi paksaakaan jos saisin päättää. Niin vähän katseltavaa sieltä lopulta tulee. Lähinnä urheilua sieltä tiisailen.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Vastaa Viestiin