Lorttolauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Tietysti väsymys on osa sitä arvostuksenpuutetta,
Miten sä nyt asian tohon saat käännettyä?
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Puoliso arvostaisi enemmän apuasi hänen työlastinsa helpottamista ja sitä mystistä yhdessäoloa siinä sivussa kuin sitä että talo siellä ottaa ja valmistuu päivä päivältä.
No joo totta varmasti.

Nää on näitä juttuja joista ei oikein tiedä mitä tehdä. Olen monta kertaa sanonut että laitetaan esikoinen tarhaan, niin saisi enemmän omaa aikaa ja pääsisi helpommalla. Mutta kun se ei käy. Ei kuulemma kehtaa laittaa lasta tarhaan kun itse on kotona.. :roll:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Puoliso arvostaisi enemmän apuasi hänen työlastinsa helpottamista ja sitä mystistä yhdessäoloa siinä sivussa kuin sitä että talo siellä ottaa ja valmistuu päivä päivältä.
Niin, kun ei me typerät naiset ymmärretä, että ei se talo tekemättä valmistu.

Yhdessä olo varmasti tekee hyvää koko perheelle. Itsensä saa työllistettyä kodin ulkopuolella minkälaisissa harrastus/työ/muu aktiviteetti -kuvioissa halutessaan ihan loputtomiin, mutta se on aina muulta perheeltä pois, oli tekemisen lopputulos miten ylevä tahansa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Niin, muistaakseni olet kirjoittanut tyyliin "kaikki lomani ja vapaa-aikani on mennyt kämpän rakentamiseen ja tuleekin menemään vielä pitkän aikaa".

Siis kokemukseni naisista on, että he eivät arvosta lähellekään miesten kuvittelemalla tavalla miesten fyysisiä suorituksia perheen yhteiseksi hyväksi.
Siis en toki mitään eroa manaa Masalle, mutta muuten tämä Pertsan huomio tuo mieleen takavuosina lehdestä lukemani luonnehdinnan, jonka mukaan suomalaisen avioeron tragiikka on siinä, että eroava nainen valittaa ex-miehensä kyvyttömyyttä ilmaista rakkautta ja helliä tunteitaan, vaikka miehen omin käsin korpeen rakentama hirsimökki oikein huutaa "minä rakastan sinua!".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:vaikka miehen omin käsin korpeen rakentama hirsimökki oikein huutaa "minä rakastan sinua!".
Sen jälkeen kun joku lipeväkieli latinoluikuri tulee kuiskuttamaan bellabellaa tarpeeksi, se mökki huutaa vain "minusta kuuluu puolet sinulle vaikka et pistänyt rikkaa ristiin!"
Universaali disclaimer.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:nainen valittaa ex-miehensä kyvyttömyyttä ilmaista rakkautta ja helliä tunteitaan, vaikka miehen omin käsin korpeen rakentama hirsimökki oikein huutaa "minä rakastan sinua!".
Ei meillä onneksi eromisesta ole sivuttukaan, mutta tuo ylläoleva on kyllä totta.

Siinä missä minä osoitan välitämiseni ja rakkauteni tekemällä kaikkeni perheen eteen rehkimällä ja laittamalla kaikki rahani likoon, vaimo olisi tyytyväinen kun saisi hartiahieronnan ja hivenen romantiikkaa.

Tunnustan olevani yhtä romanttinen kuin kaivon kansi.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Sen jälkeen kun joku lipeväkieli latinoluikuri tulee kuiskuttamaan bellabellaa tarpeeksi, se mökki huutaa vain "minusta kuuluu puolet sinulle vaikka et pistänyt rikkaa ristiin!"
Tulitikkuaski ratkaisee tuon ongelman.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:vaikka miehen omin käsin korpeen rakentama hirsimökki oikein huutaa "minä rakastan sinua!".
Sen jälkeen kun joku lipeväkieli latinoluikuri tulee kuiskuttamaan bellabellaa tarpeeksi, se mökki huutaa vain "minusta kuuluu puolet sinulle vaikka et pistänyt rikkaa ristiin!"
Mun mielestä toi Masankin keissi osoittaa, että näissä tapauksissa on jotenkin sovinistisen likinäköistä olla näkemättä vaimon panosta rakennukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Sen jälkeen kun joku lipeväkieli latinoluikuri tulee kuiskuttamaan bellabellaa tarpeeksi, se mökki huutaa vain "minusta kuuluu puolet sinulle vaikka et pistänyt rikkaa ristiin!"
Tulitikkuaski ratkaisee tuon ongelman.
:)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Tästä ketjusta tulee mieleen Eppu Normaalin ja Kolmannen Naisen sanoitukset.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Johnny Winter kirjoitti:Tästä ketjusta tulee mieleen Eppu Normaalin ja Kolmannen Naisen sanoitukset.
Tuhansien murheellisten laulujen maa!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:Tästä ketjusta tulee mieleen Eppu Normaalin ja Kolmannen Naisen sanoitukset.
Tuhansien murheellisten laulujen maa!

Äiti pojastaan pappia toivoi
:hevikaraoke:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: Mun mielestä toi Masankin keissi osoittaa, että näissä tapauksissa on jotenkin sovinistisen likinäköistä olla näkemättä vaimon panosta rakennukseen.
Masa puhuu aika kauniisti vaimonsa jaksamisesta lasten kanssa ja yrittää järjestää sitä yhteistä aikaakin, kun ymmärtää tarpeen. Tuo "rahojen uhraaminen perheelle" särähti itselläkin naisnäkökulmasta vähän korvaan, kun harvemman äitiys/hoitovapaan tuloista tosiaan kauheasti osallistutaan talonrakennustalkoisiin. Näkisin, että siinä tilanteessa kaikki sisään tuleva raha on jollain tapaa yhteistä.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Mun mielestä toi Masankin keissi osoittaa, että näissä tapauksissa on jotenkin sovinistisen likinäköistä olla näkemättä vaimon panosta rakennukseen.

Siis kuka ei näe?
exsu kirjoitti: Tuo "rahojen uhraaminen perheelle" särähti itselläkin naisnäkökulmasta vähän korvaan, kun harvemman äitiys/hoitovapaan tuloista tosiaan kauheasti osallistutaan talonrakennustalkoisiin.
Uhraaminen? Särähti?

Olisiko siis pitänyt jättää mainitsematta että mun kaikki rahani menee perheeseen?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti: Olisiko siis pitänyt jättää mainitsematta että mun kaikki rahani menee perheeseen?
Siis kaikki teidän perheen rahat. :wink:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

En nyt oikein tavoittanut tätä sun ajatusta, Pertti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jaa, en mä nyt tota allekirjoita. Lähinnä ahdistaa ajatus siitä, että siinä kohtaa kun yhteisestä päätöksestä pariskunnan toisen osapuolen tulot hilataan alas, aletaan perheen ainoan työssäkäyvän rahoista puhumaan "omina" joita sitten uhrataan sille muulle perheelle. Työttömyys nyt on harvemmin yhdessä suunniteltua, joten se ei tilanteena ole täysin verrannollinen. Tietysti myös siinä tilanteessa perheen sisääntulevan rahan ohjaantuminen aiempaa laajemmin yhteiseen käyttöön seuraa luontaisesti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun lapsia tehdään yhteisellä päätöksellä ja elätään saman katon alla, niin rahat on mun mielestäni yhteisiä, ellei nimenomaan muuta sovita.

Eli työssäkäyvä puoliso ei käytä "omia rahojaan" perheen elättämiseen vaan yhteisiä rahoja käytetään yhdessä.

Mutta tästähän me ollaan keskusteltu monta kertaa ennenkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei näemmä ole asiaa josta en saisi jollekulle väärinymmärrärrystä, pöyristystä tai pahaa makua suuhun.

Taitaa olla aikaa pitää taas breikki.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:KSE :?:

No ei sentään kse, mutta alkaahan tuo pikkuhiljaa vituttamaan kun jatkuvasti ymmärretään päin seiniä tai sitten palstan psykologipaatit juoksee perässä ja räksyttää että "masa on äkkipikainen"

Vittu mä olen aina ollut äkkipikainen ja koko kitinähistoriani :lol:
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:
masa kirjoitti: Vittu mä olen aina ollut äkkipikainen ja koko kitinähistoriani
Pitää paikkansa.
Muille kitinäläisille se ei näemmä ole, tai sitten niistä on tullut seniilejä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
masa kirjoitti: Vittu mä olen aina ollut äkkipikainen ja koko kitinähistoriani
Pitää paikkansa.
Muille kitinäläisille se ei näemmä ole, tai sitten niistä on tullut seniilejä.
Ne on vaan huolisaan sun jaksamisesta, eiks se oo tavallaan aika söpöä. Sulla on tavallaan niinku ylimääränen lauma utealiaita mutta rasittavia sukulaistätejä ja -setiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
Pitää paikkansa.
Muille kitinäläisille se ei näemmä ole, tai sitten niistä on tullut seniilejä.
Ne on vaan huolisaan sun jaksamisesta, eiks se oo tavallaan aika söpöä. Sulla on tavallaan niinku ylimääränen lauma utealiaita mutta rasittavia sukulaistätejä ja -setiä.
Muista syödä riittävästi!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Muista syödä riittävästi!11
Yes, unca Dave.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Ne on vaan huolisaan sun jaksamisesta, eiks se oo tavallaan aika söpöä. Sulla on tavallaan niinku ylimääränen lauma utealiaita mutta rasittavia sukulaistätejä ja -setiä.
Pah. Mulkkuja ne on. Pitäkööt huoli omista asioistaan.

:wink:
Vastaa Viestiin