Lorttolauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun lapsia tehdään yhteisellä päätöksellä ja elätään saman katon alla, niin rahat on mun mielestäni yhteisiä, ellei nimenomaan muuta sovita.

Eli työssäkäyvä puoliso ei käytä "omia rahojaan" perheen elättämiseen vaan yhteisiä rahoja käytetään yhdessä..

Karrattakoon nyt, että täsmälleen sama mieltä olen ja näillä opein meillä eletään.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:No ei sentään kse, mutta alkaahan tuo pikkuhiljaa vituttamaan kun jatkuvasti ymmärretään päin seiniä tai sitten palstan psykologipaatit juoksee perässä ja räksyttää että "masa on äkkipikainen"

Vittu mä olen aina ollut äkkipikainen ja koko kitinähistoriani :lol:
Viestintä on kaksisuuntaista ja vastuu viestin ymmärtämisestä sillä viestijällä.

Jos viesti ymmärretään väärin, on parasta miettiä miten viestintää voi parantaa. Toiseksi parasta on haukkua viestin vastaanottajia. Sillä saa ainakin pätevyyden johtohommiin AKT:ssä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun lapsia tehdään yhteisellä päätöksellä ja elätään saman katon alla, niin rahat on mun mielestäni yhteisiä, ellei nimenomaan muuta sovita.

Eli työssäkäyvä puoliso ei käytä "omia rahojaan" perheen elättämiseen vaan yhteisiä rahoja käytetään yhdessä..

Karrattakoon nyt, että täsmälleen sama mieltä olen ja näillä opein meillä eletään.
Hyvä hyvä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Jos viesti ymmärretään väärin, on parasta miettiä miten viestintää voi parantaa. Toiseksi parasta on haukkua viestin vastaanottajia. Sillä saa ainakin pätevyyden johtohommiin AKT:ssä.
Sä alat olla nyt todella rasittava.

Viimeiseen keskusteluumme sinä itse tulit vittuillen minua keski-ikäiseksi trolliksi. Mielestäsi ilmeisesti on niin, että sinä voit aukoa päätäsi mennen tullen, mutta kun vastaan takaisin samalla mitalla, vedät herneen nenääsi ja alat spekuloimaan palstalla käyttäytymistäni.

huima kirjoitti:
Viestintä on kaksisuuntaista ja vastuu viestin ymmärtämisestä sillä viestijällä.

Jos viesti ymmärretään väärin, on parasta miettiä miten viestintää voi parantaa.

No mietihän. En meinaan mitenkään ymmärrä tapaasi viestiä "hyväntahtoiseksi."
Viimeksi muokannut masa, 22.03.2012 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hetken jo luulin, että nyt on ryhmähalin paikka, mutta sitten Masa vielä sanoi viimeisen sanansa. *huokaus*

;) varmuuden vuoksi.

Mutta asiaan, kyllä ne naisen rahatkin on yhteisiä rahoja silloin kun miehellä ei juuri ole tuloja. Vai onko joukossa joku mies, joka saa kituuttaa pienillä tuloilla samaan aikaan kuin vaimo käyttää oman isomman palkkansa vain itseensä? Epäilen, että se perinteinen tuloero miesten ja naisten välillä antaa vaikutelman siitä, että miehen rahat on yhteisiä ja naisen pienempi ansio ei. Molempien ansiot käytetään, naisen rahat vaan loppuvat nopeammin. Tietenkin pariskunnat, jotka tienaavat molemmat omillaan niin paljon, ettei pahemmin tarvitse miettiä miten rahat riittävät voivatkin käyttää vain "omia rahojaan".
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Sä alat olla nyt todella rasittava.
Mä olen ollut rasittava koko kitinä-historiani ja olen sitä myös oikeastikin.
masa kirjoitti: Viimeiseen keskusteluumme sinä itse tulit vittuillen minua keski-ikäiseksi trolliksi. Mielestäsi ilmeisesti on niin, että sinä voit aukoa päätäsi mennen tullen, mutta kun vastaan takaisin samalla mitalla, vedät herneen nenääsi ja alat spekuloimaan palstalla käyttäytymistäni.
Kyllä, koska mikäli oikein muistan - siinä tilanteessa oli kognitiivinen dissonanssi, mikä sai kysymään sitä että trollaatko vain - vai ovatko reaktiosi ja kirjoituksesi ihan oikeita. Eikä trollaamisessakaan ole mitään pahaa, ne ovat välillä oikein huvittavia - mutta saavat aikaan sen, että trollanneeseen suhtautuu myöhemminkin varauksella.

En ole missään vaiheessa tarkoittanut loukata tai aukoa päätä, lukuunottamatta tuota trolliksi epäilyä ja muutama minuutti sitten tehtyä kommenttia, että saat flippailla vapaasti. Trolli-kommentin hetkellä tosiaan ajattelin, että oliko kyse ihan oikeasti vain itsensä viihdyttämisestä trollaamalla.

Ja ei, en ole millään tavalla vetänyt hernettä nenään. Sinun toimintasi ei ole minulta millään tavalla pois. En edes tarkoita että sinä tekisit väärin.

Kuten kirjoitin, haluaisin vain ymmärtää miten ja miksi ihmiset toimivat kuten toimivat -- ja miten eri tavoilla ihmiset näkevät ja kokevat saman asian.

Tässä aikaisempi kommenttini:
Jos viesti ymmärretään väärin, on parasta miettiä miten viestintää voi parantaa. Toiseksi parasta on haukkua viestin vastaanottajia. Sillä saa ainakin pätevyyden johtohommiin AKT:ssä.
Ei ollut tarkoitettu vittuiluksi tai pään aukomiseksi, vaan muistutukseksi viestinnän perussäännöistä. Ja kuten itse kirjoitit:
alkaahan tuo pikkuhiljaa vituttamaan kun jatkuvasti ymmärretään päin seiniä
Eli jos se, että sinut ymmärretään väärin vituttaa sinua -- olisi kaiken järjen mukaan helpompaa lähteä liikkeelle siitä, että yrittää muuttaa omaa viestintäänsä, sen sijaan että yrittää muuttaa kaikkia muita ihmisiä.

Ja pahoittelut että yritän taas opettaa vanhempaa herrasmiestä itsestäänselvyyksillä, mutta halusin vääntää tämän pointin nyt rautalangasta siltä varalta että koit sen joksikin hyökkäykseksi tai vittuiluksi, kun sitä ei ollut tarkoitettu kummaksikaan.

Jos sen koit sellaisena, niin tämä entisestään osoittaa kuinka vaikeaa on viestintä ja että me kaikki epäonnistumme siinä hetkittäin.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Eli jos se, että sinut ymmärretään väärin - olisi kaiken järjen mukaan helpompaa lähteä liikkeelle siitä, että yrittää muuttaa omaa viestintäänsä, sen sijaan että yrittää muuttaa kaikkia muita ihmisiä.

Kuin myös.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:
huima kirjoitti: Viestintä on kaksisuuntaista ja vastuu viestin ymmärtämisestä sillä viestijällä.

Jos viesti ymmärretään väärin, on parasta miettiä miten viestintää voi parantaa.
No mietihän. En meinaan mitenkään ymmärrä tapaasi viestiä "hyväntahtoiseksi."
Jos sinulla on joskus aikaa ja halua, niin kerro ihmeessä lisää - koska haluaisin ymmärtää ja kehittyä viestijänä.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Jos sinulla on joskus aikaa ja halua, niin kerro ihmeessä lisää - koska haluaisin ymmärtää ja kehittyä viestijänä.
Minulla ei ole kuin yksi toive. Lopeta julkinen diagnosointi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä voin huima antaa sulle palautetta, kun Masalla ei just nyt ehkä oo paukkuja siihen.

Tilanteessa, jossa toinen kokee itsensä jo valmiiksi väärinymmärretyksi ja nurkkaan ahdistetuksi sun sovitteleva ja kohteliaan asiallinen lähestyminen tuntuu todennäköisesti vain enemmän piruilulta. Ts. "Katso minua! Näin hienosti MINÄ osaan keskustella, seuraa esimerkkinäni! "

Muutamat meistä ovat saaneet sellaisen vaikutelman, että masalla olis ollut viime aikoina hermot poikkeuksellisen kirellä. Asian jankkaaminen tuskin kuitenkaan parantaa tilannetta, jos asianomaisella ei ole mitään kiinnostusta lähteä purkamaan vyyhtiä palstalla.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Muutamat meistä ovat saaneet sellaisen vaikutelman, että masalla olis ollut viime aikoina hermot poikkeuksellisen kirellä. Asian jankkaaminen tuskin kuitenkaan parantaa tilannetta, jos asianomaisella ei ole mitään kiinnostusta lähteä purkamaan vyyhtiä palstalla.
Sovitaan sitten että mulla on hermot kireämmällä kuin ennen.

Mahtaako teillä olla aavistustakaan mistä se voisi johtua?


Ja minua ei todellakaan kiinnosta purkaa ventovieraiden ihmisten kanssa olematonta vyyhtiä palstalla ja julkisesti. Luulisi tuon olevan selvää jokaikiselle.
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:^^ Ai tuntuu vai? :lol:

Jäsen x-tulee paikalle ilmoittaen "vittu kun vituttaa tämä N paska".

Jäsen y vastaa "Miltä se saa sinut tuntemaan? Voisitko opettaa minut ymmärtämään paremmin ulosantiasi"

Tuossa tilanteessa kuka tahansa on valmis tarttumaan miniguniin.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Huima osaa trollata :jee:
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Nergal kirjoitti:Huima osaa trollata :jee:
Todellakin. Ainoastaan urpiainen saa samanlaisen vitutuksen aikaan diagnosoinnillaan.

Mut ei kerrota sitä niille. Ne yltyvät vaan entisestään kun tietävät akilleeni.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Todellakin. Ainoastaan urpiainen saa samanlaisen vitutuksen aikaan diagnosoinnillaan.
Tähän on pakko tarttua, koska nyt käytät diagnoosi sanaa oikein.

Urpiainen on sen verran kyvykäs, että pystyy tarjoamaan validin oloisia diagnooseja ihan vaikka lämpimikseen. Sen sijaan en ole -- trollausepäilyjä lukuunottamatta -- esittänyt mitään diagnooseja, vaan kommentoinut omaa kokemustani reflektiona toimintoihisi.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Sivistyssanoista päätellen Supo on laittanut samaa kamaa huiman muroihin mitä on urpiaisen puurossa.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nergal kirjoitti:Sivistyssanoista päätellen Supo on laittanut samaa kamaa huiman muroihin mitä on urpiaisen puurossa.
Luulin, että sträppärit on kiinnitetty useammassakin kotitaloudessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:Jos sinulla on joskus aikaa ja halua, niin kerro ihmeessä lisää - koska haluaisin ymmärtää ja kehittyä viestijänä.
Mä olen vähän aikaa poissa Kitinästä, ja yksi keskeisistä uutisista meinasi mennä sivu suun: Huima = EW.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Johnny Winter

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

urpiainen kirjoitti:
huima kirjoitti:Jos sinulla on joskus aikaa ja halua, niin kerro ihmeessä lisää - koska haluaisin ymmärtää ja kehittyä viestijänä.
Mä olen vähän aikaa poissa Kitinästä, ja yksi keskeisistä uutisista meinasi mennä sivu suun: Huima = EW.
Miten sä juuri tähän viestiketjuun päädyit tauon jälkeen? Hakusanalla Urpiainen? Vai sitten noi Masan sivistyssanat? Auta nyt ymmärtämään!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Johnny Winter kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
huima kirjoitti:Jos sinulla on joskus aikaa ja halua, niin kerro ihmeessä lisää - koska haluaisin ymmärtää ja kehittyä viestijänä.
Mä olen vähän aikaa poissa Kitinästä, ja yksi keskeisistä uutisista meinasi mennä sivu suun: Huima = EW.
Miten sä juuri tähän viestiketjuun päädyit tauon jälkeen? Hakusanalla Urpiainen? Vai sitten noi Masan sivistyssanat? Auta nyt ymmärtämään!
Urpiainen tietenkin lukee kaikki postaukset, jotka on kirjoitettu sen jälkeen, kun hän oli kitinässä viimeksi. Daah!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Urpiainen tietenkin lukee kaikki postaukset, jotka on kirjoitettu sen jälkeen, kun hän oli kitinässä viimeksi. Daah!
Ai sekään ei tee oikeitä töitä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Johnny Winter kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Urpiainen tietenkin lukee kaikki postaukset, jotka on kirjoitettu sen jälkeen, kun hän oli kitinässä viimeksi. Daah!
Ai sekään ei tee oikeitä töitä.
Sinä se aina jaksat narista muiden duuneista. Kiristääkö pipo, vai mikä ihmeen vaikeus on keskittyä huolehtimaan vain omistasi?
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Johnny Winter kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Urpiainen tietenkin lukee kaikki postaukset, jotka on kirjoitettu sen jälkeen, kun hän oli kitinässä viimeksi. Daah!
Ai sekään ei tee oikeitä töitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

So Hard kirjoitti:Sinä se aina jaksat narista muiden duuneista. Kiristääkö pipo, vai mikä ihmeen vaikeus on keskittyä huolehtimaan vain omistasi?
Sinä se jaksat aina huolehtia mun huolehtimisista. Kiristääkö pipo?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lorttolauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mä olen vähän aikaa poissa Kitinästä, ja yksi keskeisistä uutisista meinasi mennä sivu suun: Huima = EW.
Miten sä juuri tähän viestiketjuun päädyit tauon jälkeen? Hakusanalla Urpiainen? Vai sitten noi Masan sivistyssanat? Auta nyt ymmärtämään!
Urpiainen tietenkin lukee kaikki postaukset, jotka on kirjoitettu sen jälkeen, kun hän oli kitinässä viimeksi. Daah!
Mä haluaisin tukea tätä Daven tulkintaa, mutta valitettavasti totuus on jonkinlainen rajoitetun otoksen versio tuosta komeammasta: avasin paskanjauhanta-alueen ja siitä pari sellaista ketjua, joissa oli eniten kontribuutioita. Arvelin, että sieltä ne puheenaiheet löytyvät. Hutiksi kuitenkin meni, sillä suurin osa noista kontribuutioista taisi olla tuotettu jo ennen lyhyttä poisasoloani. Lupaan kuitenkin yrittää lukea kaikki väliin jääneet postaukset ensi tilassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin