Puuttuva keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Laskujen maksupäivä. Näköjään pari Herra Lindorfiakin on ottanut yhteyttä. :doh:

Pitäisi varmaan ulkoistaa tämä paskahomma.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Laskujen maksupäivä. Näköjään pari Herra Lindorfiakin on ottanut yhteyttä. :doh:

Pitäisi varmaan ulkoistaa tämä paskahomma.
Noin vuosi sitten otin systeemiksi joka sunnuntai maksaa laskut. Toiminut.

Suoraveloitusta en käytä, koska haluan säilyttää kontrollin siitä, mitä maksan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Suoraveloitusta en käytä, koska haluan säilyttää kontrollin siitä, mitä maksan.
Suunnilleen näin.
Melko paranoidia. Voi sen suoraveloituksenkin pistää jäähän ennakkoilmoituksen tultua - ei ole kertaakaan tarvinut. Mutta hei, se makseluhan näkyy olevan mukavaa puuhaa! Siivouspäivä, laskupäivä ja vaimonsekstaamispäivä, kaikki kerran kahteen viikkoon!
Universaali disclaimer.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Melko paranoidia.

Mulla on aika moni lasku suoraveloituksessa, mutta rautakauppojen laskuja ei yksinkertaisesti uskalla laittaa. Ne on pakko tarkistaa kunnolla ennen maksamista, sillä niin paljon niissä on ollut virheitä.

Myös trafin ajoneuvoveroa ei voi laittaa. Tai ainakaan minä en ole keksinyt miten sen saa pilkottua automaagisessa laskutuksessa eriin. Se 700 euron mälli kerralla tilitä on hiukkasen liikaa tässä elämäntilanteessa..
Viimeksi muokannut masa, 21.03.2012 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Eilinen taloyhtiökokous aiheutti myötähäpeää niin monella tasolla, että pahaa teki.

Tilanne 1:
Osakkeenomistaja alkoi syyttelemään kokouksen puheenjohtajaa siitä, että tämä oli ANTANUT kokouksen äänestää viime syksynä puuttellisin tiedoin. Puheenjohtaja ei ollut tehnyt siis mitään aloitetta aiheesta (eikä siksi myöskään valmistellut aihetta) vaan toinen osakkeen omistaja. Myös ehdotus äänestyksestä tuli kokouksen osallistujilta. Kokouksessa otettiin esiin tietojen puuttellisuus, mutta äänestystä vaadittiin silti. Turha siitä on ketään syytellä, paitsi itseään, kun ei puuttunut tilanteeseen silloin. Syyttelyyn lähtenyt henkilö oli kuitenkin mukana myös syksyn kokouksessa.

Tilanne 2:
Taloyhtiön hallituksen jäsen ottaa yhtiökokouksessa (ei siis hallituksen kokous) esiin hallituksen sisäisiä ristiriitoja (lähinnä, että oli itse ymmärtänyt erään kohdan väärin/toisin kuin muut ja halusi kritisoida viime vuoden hallitusta sen ratkaisuista). Ajoitus oli naurettava jo siksi, että välittömästi ko. tilanteen jälkeen oli sovittu pidettäväksi hallituksen kokous, jossa ko. asiat olisi voinut ottaa esille hallitusporukalla.

Aikuiset ihmiset!
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

YLE A-studio Stream, televisioon laajennettu keskustelufoorumi.
Halpa ihmisläheinen ohjelmaformaatti korvaa tutkivan journalismin eikä katsojaa enää rasiteta asiantuntijoiden lausunnoilla. Sosiaalisessa mediassa tieto välittyy valmiiksi pureskeltuna, eikä kansalaisen tarvitse miettiä muuta kuin tykkääkö käsiteltävästä asiasta vai ei.

Yhtään A-studio Streamia en ole uskaltanut katsoa. On sen verran synkät ennakkoluulot.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Melko paranoidia.
Ai se olikin paranoidia, itse olen luullut näin säilyttäväni paremmin kosketukseni jokapäiväiseen elämään.
Miten turha manuaalinen työ säilyttää kosketusta elämään? Sama lasku sieltä tulee postissa, siitä voi katsoa laskun sisällön, summan ja eräpäivän. Miten niiden naputtelu verkkopankkiin lisää tunnettasi elämänhallinnasta? Jos laskussa on joku ongelma, siitä pitää kuitenkin ottaa yhteyttä laskuttajaan eikä vaan jättää maksamatta.

Ehkä teille paranoideille e-lasku onkin hyvä kehityskulku, niin voi valita itse hyväksymisen mutta ei tartte naputella.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Miten turha manuaalinen työ säilyttää kosketusta elämään? Sama lasku sieltä tulee postissa, siitä voi katsoa laskun sisällön, summan ja eräpäivän.
Häh? Ei mulle ainakaan tule. juuri sen takia olenkin ottanut suoraveloituksia käyttöön, ettei tarvitse katsella noita laskuja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Miten turha manuaalinen työ säilyttää kosketusta elämään? Sama lasku sieltä tulee postissa, siitä voi katsoa laskun sisällön, summan ja eräpäivän.
Häh? Ei mulle ainakaan tule. juuri sen takia olenkin ottanut suoraveloituksia käyttöön, ettei tarvitse katsella noita laskuja.
Kyllä mulla tulee kaikista maksuista "ennakkoilmoitus" poislukien taloyhtiön karhut, joista tulee ennakkoilmoitus kerran vuodessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tykkään tehdä perusmanuaalista suorittamistakin välillä ettei totuus unohdu.
Äsken olit nyökyttelemässä Daven perustelulle.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Miten turha manuaalinen työ säilyttää kosketusta elämään? Sama lasku sieltä tulee postissa, siitä voi katsoa laskun sisällön, summan ja eräpäivän.
Häh? Ei mulle ainakaan tule. juuri sen takia olenkin ottanut suoraveloituksia käyttöön, ettei tarvitse katsella noita laskuja.
Kyllä mulla tulee kaikista maksuista "ennakkoilmoitus" poislukien taloyhtiön karhut, joista tulee ennakkoilmoitus kerran vuodessa.

Olet sitten ottanut jonkun "lähetä lasku kotiin" -palvelun käyttöösi. Mulle ei nimittäin suoraveloituksen käyttöönoton jälkeen tule ainuttakaan paperilaskua himaan.

OP pankkina.


Laskut maksettu. Kävin kagospankin tiliä vilkuilemassa, ja yllättäin se ei taas toimi. Sampo osaa!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Laskut maksettu. Kävin kagospankin tiliä vilkuilemassa, ja yllättäin se ei taas toimi. Sampo osaa!
Ei mullakaan e-laskuista tule paperilaskua. Suoraveloituksista tulee ennakkoilmoitus.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:. Suoraveloituksista tulee ennakkoilmoitus.
Noup, ei tule niitäkään. Paitsi nettipankkin. Sitä tosin jaksan vilkuilla maks kuukauden välein.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:. Suoraveloituksista tulee ennakkoilmoitus.
Noup, ei tule niitäkään. Paitsi nettipankkin. Sitä tosin jaksan vilkuilla maks kuukauden välein.
Kyllä minulla tulee kaikista suoraveloituksessa olevista paperiversio kotiin ennen eräpäivää (ilmeisesti tuo ennakkoilmoitus). Suoraveloitus on ihan kätevä tietyissä laskuissa. Jotain rautakaupan laskua en kyllä laittaisi. Varmaan sinullakin se tosiaan vaihtelee sen verran ostosten mukaan, että hyvä se on tarkistaa kuinka moneen kertaan on mitäkin veloitettu, jos on edes osattu veloittaa oikeista tarvikkeista eikä paljoa ylimääräistä. :D
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Leevi kirjoitti: oikeista tarvikkeista eikä paljoa ylimääräistä

Sipoon Raudan kanssa toi oli ihan järkyttäväää sekoilua. Kun tein tilauksen 6 000€ kamoista tuli tavaraa 2 000€ edestä ja laskua koko 6 000€. Hirveä sählääminen ja säätäminen oli sen lafkan kanssa. Starkki onneksi hoitaa laskutuksensa huomattavasti paremmin eikä niiden kanssa ole tarvinnut noin 15 000€ laskutuksen aikana sählätä kertaakaan..
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

:lol:


Mailini sihteerille:

"IMO taskin lisäys KO. projektille on paras vaihtoehto"

Ja nyt raportointikannasta löytyy taski nimeltä: "IMO"
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Varkaus. Äkkiä pois!
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nergal kirjoitti:Varkaus. Äkkiä pois!
Kauhuelokuvassa tässä kohtaa auto ei starttaa ja lähdetään hakemaan apua lähellä olevasta maalaistalosta. Oven varmaankin avaa mies pitäen kädessä karhutölkkiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Nergal kirjoitti:Varkaus. Äkkiä pois!
Kauhuelokuvassa tässä kohtaa auto ei starttaa ja lähdetään hakemaan apua lähellä olevasta maalaistalosta. Oven varmaankin avaa mies pitäen kädessä karhutölkkiä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:lollero:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Eiks te ole kuutamosonaattia nähneet?



Siinä koko leffa:

http://www.youtube.com/watch?v=SRAP09jVga8
Viimeksi muokannut masa, 21.03.2012 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No tottakai. En vain ole tajunnut, että se kertoo Gattiksesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Ei *tana noissa on vielä vähän samaa näköäkin..
Onx Nergal noin hottis?!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja vaihteeksi työpiste vaihtui. Tässä sitä sitten töllistellään Helsingin kattoja aivan ikkunanvierestä, tai töllisteltäisiin jos verhoja voisi pitää auki kun arska helottaa aika kuumasti jo tässä vaiheessa vuotta. Ei tämä nyt ollut ihan kiva juttu viemärien asukkaalle. Onneksi voi tulla pelastus kun muutto oli pikkupomon päätös ja nyt pari muuta pikkupomoa on kyseenalaistanut asian, tuli jo lähistön alemman keskitason pomolle kokouskutsua asiasta. Kohta palaveerataan konsernin eliitin kanssa asiasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Puuttuva keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käytännön laskutehtävä:

Jos neljä lyhyttukkaista mieshenkilöä (yhteispaino yli 400kg) pitää illanistujaiset niin kuinka paljon B-miehen on valmistettava pekoninakkeja ja kuinka monta salkkua kaljaa pitää ostaa saunaa varten?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin