Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tänään paistellaan kypsäksi lentoverkkoihin kapsahtanet pääsiäisnoidat!
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Mistä tämä valkea unelma tuleekaan kesäni keskelle? Argh
Otin muuten lavvantaina sukset ja kostyymin kesänaftasta ja sivakoin myöhään illalla. Latupohja oli kova ja erittäin liukas, eikä muita juuri ollut. See the bright side, dude!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Älkää ihmiset laittako niitä irrotettavia vetokoukkuja autoihinne.

T: vittuuntunut lumihangessa konttaaja.

Ilonaiheita oli se, etttä kesärengasmiehet oli kai jääneet kotiin kun tiet oli suhteellisen tyhjät.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Piiloon käännettävä koukku se pitää olla !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Johnny Winter

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Tamperelaisia kanssakilpailijoita lainatakseni, niin eihän se ollut kuin kolme peliä per pohje. Vaikka kiputila on itseaiheutettu, niin jotenkin tämä tuntuu hyvältä. Juuri kuullun perusteella pääsiäiseksi pääsee siikoja narraamaan, joten silloin saa molemmat pohkeet levätä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Oho, jo kolmas kerta salilla! Kyl tää tästä, mun urheiluni. Pikkuhiljaa... Tiedän, et ihan omassa päässä "vika", mut täytyis vaan muistaa et kaikki on niillä minipainoilla aloitellu, eikä nolostella niitä. Mut viiden vuoden tauko salilta, ja silloinkin kerkesin vaan puolisen vuotta käydä ennenku remppa vei ajan saleilulta, ei ole helppoa. Varsinkin ku koulun sali aina täynnä ihmisiä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:^
Piiloon käännettävä koukku se pitää olla !

Suosin kiinteää. Se on varsin oiva kaveri peräänajossakin.




Hierojalla käyty. Voi jessus että tekee gutaa. Jos joku kaipaa hertsikasta hyvää hierojaa niin nyt ois semmonen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kauhea kooma.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Suosin kiinteää.
Mun housun lahkeet ja sääret ei pidä kiinteestä. Siksi kalliimpi ratkaisu.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Raskasta on. Phuuh.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ihmettelinkin että mikä kiire poliisilla ja ambulansseilla oli. Meinas sinivuokolta lähteä pirssi lapasesta kun tuli vastaan.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194732 ... lassa.html
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pussikaljoittelua voisi kai pian harrastaa. 8)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:Pussikaljoittelua voisi kai pian harrastaa. 8)
Hienoa, että jaksat etsiä uusia elämyksiä, etkä jämähdä paikallesi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Pussikaljoittelua voisi kai pian harrastaa. 8)
Hienoa, että jaksat etsiä uusia elämyksiä, etkä jämähdä paikallesi!
Jep. On sellainen aktiviteetti, että ei oikein viitsi talvella ulkona.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Pussikaljoittelua voisi kai pian harrastaa. 8)
Hienoa, että jaksat etsiä uusia elämyksiä, etkä jämähdä paikallesi!
Jep. On sellainen aktiviteetti, että ei oikein viitsi talvella ulkona.
Varmaan mukavampi paskoa housuun/hameeseen ulkosalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tämä selittää julmetusti Kitinästä.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tyhm%C3%A4+on ... 5559157792
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Daven jälkikasvu kirjoittaa Hesariin?

Kuva
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Tämä selittää julmetusti Kitinästä.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tyhm%C3%A4+on ... 5559157792
Mutta kärsimystä on se, kun on sen verran välkky, että tietää, ettei tajua. Tai on sen verran huumorintajua, että tietää, että ei sitä ole kovin paljoa. Puhun kokemuksesta.... Olen usein haaveillut siitä, että olisinpa vielä tyhmempi. Elämä olisi helpompaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Tämä selittää julmetusti Kitinästä.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tyhm%C3%A4+on ... 5559157792
Mutta kärsimystä on se, kun on sen verran välkky, että tietää, ettei tajua. Tai on sen verran huumorintajua, että tietää, että ei sitä ole kovin paljoa. Puhun kokemuksesta.... Olen usein haaveillut siitä, että olisinpa vielä tyhmempi. Elämä olisi helpompaa.
Pakko vielä palata tuohon uutiseen, koska se häiritsee minua. Tutkimusasetelma on pielessä niin perustavanlaatuisella tavalla, ettei lopputuloksesta voi vetää mitään johtopäätöksiä. Ongelma syntyy siitä, että vaikka "tyhmä" ihminen arvioisikin oman tietotasonsa oikein, häntä ei olekaan pyydetty arvioimaan sitä, vaan muiden testiin osallistujien tietotaso, kun kerran pitää arvioida oma osaamisensa keskitasoon nähden. Jotenkin veikkaan, ettei näille "tyhmille" ole edes vaivauduttu kertomaan muiden testattavien taustoja, jolloin "tyhmän" ainoaksi vaihtoehdoksi jää vertailla omaa tietotasoaan kaikkien tuntemiensa henkilöiden (alkoholisoituneet yh-äidit ja nigerialaiset siivoojat mukaanlukien, vaikka heitä testeissä tuskin pahemmin näkyy) tietotasoihin koskien käsiteltyä aihetta. No, yleensä yksilö tietää minkä verran hän oikeasti tietää, mutta tuntemiensa ihmisten tietotasosta vain sen, mitä nämä ovat hänelle kertoneet.

Jos minun nyt vaikka pitäisi arvioida, tiedänkö (uutisessa mainituista) sukupuolitaudeista enemmän vai vähemmän kuin vaikkapa kitinäläiset, niin en minä kerta kaikkiaan pysty siihen. Omaan päähäni kyllä tarttuu paljonkin tietoa, mutta koska minulla ei esim. ole takanani mitään yhdenyönjuttujen kavalkaadia, minulta on myös puuttunut vaikutin pysyä aiheesta ajan tasalla. Sen sijaan kyllä tiedän, että kuppa voi tehdä hulluksi, ja sen verran moni historian suurhenkilö on sitä sairastanut, että ehkä heidän suuruutensa onkin ollut kupan ansiota. Ei olisi Ameriikan ihmemaata löytynyt ilman penisilliinin puutetta, sano. Mutta olipa sitten "tyhmä" tai "älykäs" tai jotain siltä väliltä, niin tosiasia on, että kun vertaillaan omia tietoja siihen, mitä itse tietää muiden tiedoista, aina tietää itsestään enemmän kuin muista, eli aina on keskitasoa parempi tietopohja.

Tutkisivat nyt edes niin, ettei tutkittavilta kysyttäisi mahdottomia kysymyksiä, vaan keskityttäisiin kykyyn arvioida omaa tietopohjaa. Esim. niin, että jokaisen faktakysymyksen perässä olisi itsearviointikysymys siitä, miten varma on käsityksensä paikkansapitävyydestä, tyyliin täysin varma, melko varma, hieman epävarma, arvaus. Sitten voitaisiin tutkia ihan aidosti, että vaikuttaako tietopohjan laajuus siihen, miten usein pitää virheellistä käsitystä varmana tietona. Tämäkään ei toki kerro vielä yhtään mitään "tyhmyydestä".
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Niinno, mä haluaisin ensin lukea koko tutkimuksen ennenku sanoisin tutkimusasetelmasta mitään. Vaikea sanoa mitään HS:n lyhennelmästä, joka hyvinkin saattaa antaa vääristyneen kuvan molempiin suuntiin tutkimuksesta.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Yliopiston sivuilta tämä pätkä kertoo, että asetelma väkisinkin on ollut pielessä:

Participants in the studies rated themselves on how well they did on word games, visual puzzles, grammar tasks and evaluations of research methodologies. In a variation, volunteers were informed about the solutions they had missed and then asked to rate their performance again.

Dunning and Caputo found that although participants were perfectly aware of solutions they had generated in the tasks they confronted, they were completely unable to predict how many additional solutions they had missed. Not surprisingly, when asked to evaluate themselves, participants' self-evaluations gave these errors of omission no weight. Self-evaluations changed, however, when participants' errors of omission were pointed out to them. "We found that when participants were given explicit information about their errors of omission, they gave those errors as much weight as they did to the solutions they found," said Dunning.


Kun kerran testattavan virheistä kertominen ei vaikuttanut hänen itsearviointiinsa, ilmeinen selitys tälle on, että testattava oli arvioinut itsensä oikein ja pitäytyi siinä alkuperäisessä kannassaan, että muut pärjäsivät siitä huolimatta vielä huonommin. Siinä vaiheessa kun virheitä hierottiin testattavien nenään selityksineen niin, että he tulivat siihen tulokseen, että heidän olisi pitänyt tajuta ne ihan itsekin, heräsi epäilys, että muut ovat saattaneet tajutakin. Silloin tietenkin itsearviointitulos laski.

Mutta toki tuokin on vain pintapuolinen kuvaus, jonka ehkä olen tulkinnut väärin, ja tutkimuksen nerokkuus kätkeytyy varsinaisiin tutkimuspapereihin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Jos tyhmä vertaa itseään muihin tyhmiin ja pitää itseään keskinkertaisena tai sitä parempana sen vuoksi että uskoo muiden viiteryhmänsä jäsenten pärjänneen huonommin, niin tutkimuksen tuloshan on tismalleen oikea - tyhmä pitää itseään fiksumpana kuin on.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Tällainen tutkimus löytyy Google Scholarin kautta osoitteesta http://www.steamfantasy.it/blog/manuali ... _of_it.pdf . Täytyy lukea myöhemmin kun ehtii. Liittyy näköjään useaan asiaan, huumorintajusta lähtien. Täytyy katsella tarkemmin jos löytää juuri oikean tutkimuksen.
Viimeksi muokannut saira, 06.04.2012 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Ainakin arkikokemus tukee sitä, että on olemassa joitakuita hyvin vähän kognitiivisesti lahjakkaita henkilöitä, jotka eivät ymmärrä asioita, esim. omaa erilaisuuttaan, joka tietysti suojeleekin heitä kokemasta jatkuvia pettymyksiä. Mulle tulee tota Hesarin juttua lukiessa niin mieleen yks kanssabalettiharrastaja, semmonen keski-ikäinen aluksi miespuolinen henkilö, joka sittemmin olikin nainen, joka oli kerta kaikkiaan harvinaisen lahjaton (semmonen tavallinen keski-ikäinen mies, jolla oli ns. tavallisen keski-ikäisen miehen vartalo ja keskivertoa tavallista keski-ikäistä miestä vähemmän sirompi liikehdintä ja kehonhallinta), joka halusi väkisin tunkea mahdollisimman edistyneiden tunneille ja haaveili sooloesityksestä balettikoulun esityksissä, eikä ottanut onkeensa, vaikka toiset kohteliaasti arvioivat, että sooloesityksissä pitää kyllä olla tosi hyvä, ettei katsomisesta tule yleisölle piinallista.

Oon tätä just miettinyt, kun aattelen baletttiin palaamista, mutten halua tehdä itsestäni naurettavaa kehonmallillani ja vähäisellä luontaisella lahjakkuudellani. Oon tuota tapausta lahjakkaampi kyllä (kaikki tunneilla tapaamani ihmiset ovat), mutta tulee mieleen, etten haluaisi tehdä itsestäni yhtä pelleä.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pääsiäisnoitien hornageddon Maanantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

^Tunge sinä nyt se pyjama jumppas perässä perseesees, ymmärtäähän sen että toinen on innoissaan mutta nyt jumalauta jotain rotia tohon hehkutukseen. Jaksa lukea joka vitun paikasta kuinka sitä voi paremmin jos on pyjama päällä ja dojossa 12 telkkää sekasin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Vastaa Viestiin