Maanantaika

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ihan asiasta kukkaruukkuun, niin sulla on ilmeisen hyvä työsopimus, mun käsittääkseni harvoin saa koko ajan palkkaa.
Joo, meillä on vähän tälläinen sovellettu laskumenetelmä. Toisaalta pyhä/ilta tai viikonloppulisiä ei makseta. Sen sijaan kaikki valveillaoloaika työreissuilla on työaikaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
Niba kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Grillasin makkaraa eilen ulkona. :ohyeah:
:jee: :jee: :jee:

Ruskistin Lämärin pannulla illalla, vaikutti ihan lupaavalta, odotamme arvostelua..
Itsellä oli Poutun kerrassaan hyvänmakuinen "Ilmaveivi". Lämäri?
Chili-Cheddar makkara, juusto pehmistää chilin jota ei ainakaan liikaa mukana, nykyään erikoistuttu chilin peittämiseen chilimakkaroista, aiempina maistelukausina yritetty torpata viaton makkaranmaistelija kovilla chiliannoksilla!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Ride
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 10.04.2012 14:12

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Ride »

-
Viimeksi muokannut Ride, 20.06.2012 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

exsu kirjoitti: Sen sijaan kaikki valveillaoloaika työreissuilla on työaikaa.
Nonniin, tulihan se viimein sieltä. Siis syy, mikset uskalla kiskoa itseäsi kanveesiin heti kättelyssä.

Kyllähän kohteliaat käytössäännöt vaativat, että alkoholia nautitaan aina, kun sitä on saatavilla. Jos ei ole, sitä hankitaan jostain. Muuten voi sitten olla ihan niin kuin haluaa eikä tarvitse suotta selitellä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Lisäksi välittäjien palkkiojärjestelmä muodostaa myyjän kannalta epätarkoituksenmukaisen insentiivirakenteen: haluaisin löytää välittäjän, joka suostuisi diiliin, jonka mukaan palkkio ei ole x % kauppahinnasta vaan vaikkapa 20% kauppahinnan siitä osuudesta, joka ylittää etukäteen sovitun lähtöhinnan.
Tarjosin välittäjille tonnin kiinteää palkkiota ja rajahinnan ylimenevää osuutta 50/50. Ei tullut kauppoja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mun mielestä olisi kuitenkin kummallista, jos tarjottaisiin esim. ruokaa ja joku kieltäytyisi ottamasta yhtäkään suupalaa "kun ei maistu".

Eli jos joku ehdottomasti kieltäytyy ottamasta pisaraakaan, niin kyllä siinä joku issue on. Voihan sitä hiukan syödä ruokaakin, jos tarjotaan, vaikka ei maistuisikaan.
Jos ei vaikka pidä alkoholista yleensä tai juuri tarjotusta tuotteesta?
No sehän on selvä, että jos ei pidä alkoholista, niin sitä ei tietenkään pidä juoda.

Mutta se ei ole hyvä selitys niille, jotka välillä ottavat, välillä eivät.
Jospa ei tykkää kyseisestä alkoholista, jota tarjoillaan? Minä otan välillä, välillä en ja päätän ihan itse fiilisten mukaan, otanko vaiko enkö. Varsinkaan en kyllä ota, jos tarjolla on "pahaa" alkoholia.

Sama juttu ruuan kanssa: otan jos otan ja lista siitä, mitä en voi ottaa, on aika pitkä.

Ihan hupsu asenne, että jos kerran ei ole absolutisti, niin pitäisi aina olla ottamassa alkoholia, jos tarjotaan.
Avatar
sinsin
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 103
Liittynyt: 22.05.2009 14:31

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja sinsin »

Mulla on tunnetusti sellainen asenne, että kaikkea pitää maistaa. Uteliaisuuttaan, kohteliaisuuttaan tai ihan vaan siksi kun saan hirveen henkisen ihottuman siitä jos aikuinen ihminen nirsoilee ruoan suhteen. Ja yleensä pitää vielä oikein näyttää et pystyy maistamaan ihan mitä vaan. Tää on huono lähtökohta sille kun kotibileissä joku tuo JackDanielspullon nenun eteen ja kohta kiertää Jägermeister.

Ja on sellainen lääkitys ettei voi ottaa alkoholia, eikä todellakaan aio selitellä miksei juuri nyt juo. Hommaa pahensi se etten voi myöskään ottaa Buranaa, päähän koskee ja väsyttää ja on huono olo. Missähän vaiheessa ihmiset alkaa seurailla mun mahan seutua ja juoruilla mahdollisesta keskenmenosta kun en ookaan "enää" raskaana?

Ne juomattomuuden syyt kun on yleensä melko yksityisiä, helpoin vaan sanoa ettei maistu vaikkei kukaan uskoiskaan.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja saira »

Mulla on kuulemma alkoholiongelma. Ollu jo teinistä. Ku en juo. Tai siis usein ainakaan. Vaikka otankin aina ku mieli tekee, mut ku tekee mieli niin harvoin...

Jaahas, rauhallinen viikko alkanu. Tänään oli defusing-koulutus. Ja harjoituksessa mä jouduin toisen vetäjän kanssa vetään sen purkutilanteen... Jänskätti, mut selvittiin! To seuraava, eli Henkisen tuen seminaari täällä Treella. Koko päivä siis opiskellaan, aiheena nuoret. Ja pe kenttäkeittiö-koulutus. Seuraavana maanantaina vielä Vapepan koulutus, vanhuksista. Ja eilen kuulin miehen äidin ja isäpuolen tulevan sunnuntaina Treelle, meille, yökylään, kun kuvittelin heidän tulevan seuraavana viikonloppuna. Eli jossain välissä työn ja kaikkien näiden muiden ohjemanumeroiden välissä olisi siivottava kämppä sisältä ja pihalta, maalattava yksi seinä (jonka tyttö silloin viime kesänä rikkoi, paklattu on mutta maali puuttuu) ja mietittävä kuinka ruokkia isäpuoli, joka on ammattikokki... Tai no, taisin jo päätyä tähän reseptiin. Mutsi teki viime sunnuntaina peurasta, oli hyvää.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tänään mopo herätetään talviunilta.
Brrrrr!
Joo, voi jäädä ajelut vähille lähipäivinä. Mutta tänään kaunis päivä!
Aamulla mopo oli kutsuvasti rännän peitossa :)

Not!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä luulen...tai siis tiedän, että tässä juomisasiassa on tietyissä tapauksissa taustalla seuraava seikka. Kun on kyse firman pippaloista tai kaveriporukan setistä, niin mun mielestä on ymmärrettävää ja puolusteltavissa, että niitä jotka vetävät muulla kuin pienellä kauhalla, hieman sapettaa se, että joukosta löytyy selväpäisiä "siipelilijöitä". Itselle, kun siis juon, tulee ainakin hieman epämukava olo siitä, että minua "tarkkaillaan" selväpäisenä ja tekemisiäni ehkä raportoidaan eteenpäin. Sitten nämä selväpäiset eivät kuitenkaan osaa eikä jaksa osallistua ilonpitoon sen vaatimalla tavalla.

Tämä ajatus taustalla tulee sitten usein kysyttyä ehkä jopa tivaamalla, miksi joku ei juo. En mä tietenkään tuntemattomilta kysy/tivaa, mutta riittävän tutulta kyllä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^mä lähinnä halusin puuttua siihen, että (ehkä virheellisesti) käsitin, että joku sanoi, ettei siihen juomattomuuteen ole mitään syytä ja siksi sitä ei tarvitse kysyä.

Eli mun pointti on, että kaikkeen on aina joku syy. Eri asia pitääkö/saako/onko kohteliasta kysyä syytä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Eri asia pitääkö/saako/onko kohteliasta kysyä syytä.
Lääkärin tulee kysyä, ethän sä muuten voi auttaa 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja elco »

elco kirjoitti:
Tarjosin välittäjille tonnin kiinteää palkkiota ja rajahinnan ylimenevää osuutta 50/50. Ei tullut kauppoja.
Niinjuu, myin itse hinnalla, josta olisi tullut tuolla kaavalla neljän tontun palkkio. Tuntipalkka olisi ollut noin 800e.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
elco kirjoitti:
Tarjosin välittäjille tonnin kiinteää palkkiota ja rajahinnan ylimenevää osuutta 50/50. Ei tullut kauppoja.
Niinjuu, myin itse hinnalla, josta olisi tullut tuolla kaavalla neljän tontun palkkio. Tuntipalkka olisi ollut noin 800e.
Välittäjä ei ollut riskihakuinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Juuri kukaan ei tentannut mua juomattomuudestani, mutta se johtuikin varmaan siitä, että kysymättäkin kerroin olevani alkoholiongelmainen. Harva jaksoi kuunnella sitä kauaa. Toisaalta, en mä juomista lopettanut, vaan alkoholin käytön. Batteryä, vissyä ja alkoholittomia oluita ja sidukoita kului baarissa ja bileissä.

Nykyään mieli tekee juopottelua kuin ennenkin, mutta se ei ole niin kivaa kuin aikaisemmin. Juon aika harvakseltaan ja yritän pysyä kohtuudessa, missä onnistun vaihtelevalla menestyksellä. Seuraava koetinkivi on perjantaina työpaikan bileissä, missä tunnetusti juopotellaan olan takaa. Aion selvitä hyvin vähällä hyvin huomaamatta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Meikä oli kuulemma lauantaina perkeleessä höpissyt tosi paljon ja kivasti hymyillen. Ainoa vaan ettei kukaan ymmärtänyt ja sitten olin yrittänyt näyttää tanssibravuurejani tuoleilla sekä pöydällä... Onneksi kaveri tuli väliin ja esti mua pöydällä tanssimasta etten olisi loukannut ketään.

Joo-o, vois kokeilla sitä juomattomuutta ja etenkin tiukkojen viinojen vähentämistä :oops:
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:
Brrrrr!
Joo, voi jäädä ajelut vähille lähipäivinä. Mutta tänään kaunis päivä!
Aamulla mopo oli kutsuvasti rännän peitossa :)

Not!
Tänään mopolla töihin. Viileää oli. Autojen nastarenkaiden ropina yht'äkkiä rupesi pelottamaan, kelasin, että jos yöllä on ollut pakkasta. Töihin päästyäni sitten totesin että ei ollut ollut. Täytyy ensi kerralla tsekata netistä etukäteen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Tänään mopolla töihin. Viileää oli.

Eturauhasparka.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tänään mopolla töihin. Viileää oli.

Eturauhasparka.

MC Prostata!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin