Maanantaika

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ruvetkaa välittäjiksi, kun ne saa rahaa niin helpolla.

Mikä sua ahdistaa siinä että jotkut myy asuntonsa itse?

Elcokin taisi hiljattain myydä vanhan pois pikkuvaivalla.
Öö? Ei se tietenkään ahdista. Mutta jos on sitä mieltä, että välittäjä tienaa hyvin pikku vaivalla, niin eikö silloin kannattaisi miettiä välittäjäksi ryhtymistä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ruvetkaa välittäjiksi, kun ne saa rahaa niin helpolla.
Mikä sua ahdistaa siinä että jotkut myy asuntonsa itse?
Elcokin taisi hiljattain myydä vanhan pois pikkuvaivalla.
Lisäksi välittäjien palkkiojärjestelmä muodostaa myyjän kannalta epätarkoituksenmukaisen insentiivirakenteen: haluaisin löytää välittäjän, joka suostuisi diiliin, jonka mukaan palkkio ei ole x % kauppahinnasta vaan vaikkapa 20% kauppahinnan siitä osuudesta, joka ylittää etukäteen sovitun lähtöhinnan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Öö? Ei se tietenkään ahdista. Mutta jos on sitä mieltä, että välittäjä tienaa hyvin pikku vaivalla, niin eikö silloin kannattaisi miettiä välittäjäksi ryhtymistä?
No jos tuntee alan omakseen niin mikä ettei.

Mä en tunne.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Ruvetkaa välittäjiksi, kun ne saa rahaa niin helpolla.
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Pidin tarjottua palvelua ylihintaisena, joten en käyttänyt sitä. Profit 10K€ muutaman tunnin työpanoksella.

En ymmärrä, miksi kukaan, joka uskoo asuntonsa olevan helposti myytävissä käyttäisi välittäjää nykyisellä hinnoittelulla. Asuntojen hintatasokin saattaisi olla järkevämpi, jos myynnin kulut laskutettaisiin käytetyn työajan ja todellisten kulujen mukaan, jolloin ei välttämättä kannattaisi roikuttaa asuntoja myynnissä vuositolkulla toivotaa toivotaan -hinnoilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti: Mun mielestä olisi kuitenkin kummallista, jos tarjottaisiin esim. ruokaa ja joku kieltäytyisi ottamasta yhtäkään suupalaa "kun ei maistu".

Eli jos joku ehdottomasti kieltäytyy ottamasta pisaraakaan, niin kyllä siinä joku issue on. Voihan sitä hiukan syödä ruokaakin, jos tarjotaan, vaikka ei maistuisikaan.
Jos ei vaikka pidä alkoholista yleensä tai juuri tarjotusta tuotteesta?

Ruoka-asiaan...: Mä en esim. näe sellaista tilannetta, jossa söisin edes vähän sushia, etanoita, simpukoita tai rapuja vaikka joku kuinka tarjoaisi. Ei-vaan-uppoa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: En ymmärrä, miksi kukaan, joka uskoo asuntonsa olevan helposti myytävissä käyttäisi välittäjää nykyisellä hinnoittelulla.

Varsinkin kun tietää millaista palvelua sillä rahalla saa ja kateusaspektina kun näkee myyjän kurvailevan paikalle Lexuksen maasturilla. :P
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mun mielestä olisi kuitenkin kummallista, jos tarjottaisiin esim. ruokaa ja joku kieltäytyisi ottamasta yhtäkään suupalaa "kun ei maistu".

Eli jos joku ehdottomasti kieltäytyy ottamasta pisaraakaan, niin kyllä siinä joku issue on. Voihan sitä hiukan syödä ruokaakin, jos tarjotaan, vaikka ei maistuisikaan.
Jos ei vaikka pidä alkoholista yleensä tai juuri tarjotusta tuotteesta?
No sehän on selvä, että jos ei pidä alkoholista, niin sitä ei tietenkään pidä juoda.

Mutta se ei ole hyvä selitys niille, jotka välillä ottavat, välillä eivät.

Eli jos henkilö joskus ottaa, joskus ei, niin kumpaankin valintaan on aina jokin syy. Kaikkeen makrotasolla on jokin syy. Saako syytä sitten kysyä tai pitääkö se kertoa, on jo laajempi kysymys.

Tai no, voihan syy olla, että aivoissa oleva protoni puoliintui ja siitä lähti liikkeelle tapahtumaketju. Eli kyseessä oli aivan kvanttitason asia, jolle oikeasti ei ollut mitään syytä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti: Eli jos henkilö joskus ottaa, joskus ei, niin kumpaankin valintaan on aina jokin syy.
Näin varmasti on. Mutta miksi se syy kuuluisi kenellekään muulle? Miksi on niin vaikea hyväksyä asioita aloittamatta silmitöntä tenttausta?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Eli jos henkilö joskus ottaa, joskus ei, niin kumpaankin valintaan on aina jokin syy.
Näin varmasti on. Mutta miksi se syy kuuluisi kenellekään muulle? Miksi on niin vaikea hyväksyä asioita aloittamatta silmitöntä tenttausta?
En mä ainakaan irl mitään silmitöntä tenttausta aloita. En tosin tiedä, viittasitko muhun. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^No en sinuun vaan ihmisiin yleensä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:^No en sinuun vaan ihmisiin yleensä.
Mä luulin, että kaikki liittyy muhun :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti: Mä luulin, että kaikki liittyy muhun :(
Noni. Käyttäydy kuin mies ja kanna vastuusi!
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Tietenkään ei ole niin, että alkoholia pitää ottaa. Mutta eikö kuitenkin ole niin, että ilta-aika ei enää ole työaikaa? Vai onko?
On palkallista työaikaa.

Mun mielestä on lähtökohtaisesti erikoista, että vuodesta toiseen ylläpidetään perinnettä, jossa nuorisoalan suurin kohtaamis/koulutus/seminaaritilaisuus järjestetään laivalla. En tiedä onko meno rauhottunut viime vuosina, kun en hetkeen käynyt noilla, mutta ainakin n. 7 vuotta sitten ihmiset skippasivat seminaarit ja ryyppäsivät työnantajan maksamalla koulutusreissulla aamusta iltaan. Eivät kaikki, mutta näkyvä osa. Ja aamusemmoissa ei näy ketään. Tänne ne hedelmäpelirahat valuu.

Itse käyn myös vapaa-ajalla välillä omaehtoisesti alkoholittomasti baarissa tai yökerhossa kavereiden kanssa. Kaverit ei kysele, tuntemattomat välillä. Haluan pyristellä eroon ajatuksesta, että alkoholi on joihinkin tiettyihin tilanteisiin kuuluva peruselementti. Samalla helpottuisi sosialisointi niillekin, jotka syystä X eivät juo, eivätkä sitä X:nsä halua kaikkien kanssa jakaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mun mielestä on lähtökohtaisesti erikoista, että vuodesta toiseen ylläpidetään perinnettä, jossa nuorisoalan suurin kohtaamis/koulutus/seminaaritilaisuus järjestetään laivalla. En tiedä onko meno rauhottunut viime vuosina, kun en hetkeen käynyt noilla, mutta ainakin n. 7 vuotta sitten ihmiset skippasivat seminaarit ja ryyppäsivät työnantajan maksamalla koulutusreissulla aamusta iltaan. Eivät kaikki, mutta näkyvä osa. Ja aamusemmoissa ei näy ketään. Tänne ne hedelmäpelirahat valuu.
.
Joo-o. Ei hyvä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mä luulin, että kaikki liittyy muhun :(
Noni. Käyttäydy kuin mies ja kanna vastuusi!
En saa vessassa tattia pystyyn, Manala ja Vespa voi todistaa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tietenkään ei ole niin, että alkoholia pitää ottaa. Mutta eikö kuitenkin ole niin, että ilta-aika ei enää ole työaikaa? Vai onko?
On palkallista työaikaa.
.
Ihan asiasta kukkaruukkuun, niin sulla on ilmeisen hyvä työsopimus, mun käsittääkseni harvoin saa koko ajan palkkaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Voin todistaa, Dave ei saa kuulemma vessassakaan tattia pystyyn.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Voin todistaa, Dave ei saa kuulemma vessassakaan tattia pystyyn.
:evil:

( :) )
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Voin todistaa, Dave ei saa kuulemma vessassakaan tattia pystyyn.
:evil:

( :) )
Ai se olikin totta. luulin nähneeni siinä jurritilassa painajaisen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Voin todistaa, Dave ei saa kuulemma vessassakaan tattia pystyyn.
:evil:

( :) )
Ai se olikin totta. luulin nähneeni siinä jurritilassa painajaisen.
Märkä uni?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Märkä uni?

Valkotakki vatkaamassa tattiaan vessassa ei kyllä herätä mitään positiivisia fiiliksiä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Märkä uni?

Valkotakki vatkaamassa tattiaan vessassa ei kyllä herätä mitään positiivisia fiiliksiä.
:(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Ai se olikin totta. luulin nähneeni siinä jurritilassa painajaisen.
Oh fuck. Now it all comes back to me.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Grillasin makkaraa eilen ulkona.

Mä korkkasin myös grillikauden. Pesin ja puunasin grillin viimevuoden paskoista ja grillasin kaksi kiloista siikaa. Kyl ol hyvvee.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Nergal »

On toi juomattomuus ikävä kyllä jonkin tason synti tässä yhteiskunnassa. Itse huomannut kun ei enää tule otettua niin useasti/paljon että ihmeellisesti sitä oudoksutaan ja juomattomuus on jokin ihmeellinen lupaus olla kuski. Itse ratkaissut asian sillä että ottaan sen yhden olusen ja lopettaa siihen, voi aina vedota että on nollalinja autonrattiin.

Eilinen fillarointi kivistää niin vietävästi kroppaa että osaa oikein kiukuttaa. Koska huomiseksi luvassa lunta niin pakkohan se on käydä heittään lenkki tänää että saa lihaksia vähän koulittua.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Vastaa Viestiin