Maanantaika

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ikään kuin se kuuluisi muille. Enempi selitettävää olisi siinä miksi esim. pitää joka viikonloppu pikkusen kännätä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ja oon kiukkiksen kanssa samalla linjalla siitä, että juomattomuuden selittely yleisesti on hassua. Mä oon joutunut jopa noilla työreissuilla selittelemään, miksi päihdetyöntekijä ei juo alkoholia työaikana, vaikka poistuisikin toimistolta muuhun ympäristöön.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti: Lisäksi työreissu, jonne ei ole kauheasti tuttuja tulossa, eli joutuu sosialisoimaan humalaisten JA vieraiden ihmisten kanssa.
Mikset ota mitään?
Viestin avaintermi on boldattuna. Kaikki ei oo lääkäreitä.
Mutta onko siis niin, että oletat toisten samalla työreissulla olevien nauttivan alkoholia?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja exsu »

No oletan, tai paremminkin tiedän. Mutta mä oon ainoa omasta työyhteisöstäni.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:No oletan, tai paremminkin tiedän. Mutta mä oon ainoa omasta työyhteisöstäni.
Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Heitän oman lusikkani tähän soppaan, eli en ihan ymmärrä täydellistä alkoholikieltäytymistäkään työreissuilla ilman niitä perinteisiä syitä (raskaus, alkoholismi), sillä kyllähän voi aina ottaa sen huikan skumppalasista tai 12 senttiä punkkua pihvin kanssa. Isompi numerohan siitä totaalikieltäytymisestä tosiaan tulee, joten itse olen päässyt helpommalla edellämainituilla toimenpiteillä.

Luo mun silmissä jollain laitta vääristynyttä suhdetta alkoholiin ihan totaalikieltäytyminenkin (ilman hyvää syytä).
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä se lukee "työn tekemisen ehdoissa". Ei sillä, ei se mua haittaa yleensä. Mun mielestä on kiva, että voi olla myös ottamatta alkoholillista alkumaljaa olematta raskaana/autolla/entinen alkoholisti. Mut laivalla on erityistilanne, kun siellä ei ole illasta juuri muuta aktiviteettia kun muiden juomisen katselu.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

pitäs. laittaa. asunto. myyntiin. kiinnostaa. kuin. kilo. kiviä.

Välittäjiä en aio rahoittaa.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Kiukkutipu kirjoitti:Ikään kuin se kuuluisi muille. Enempi selitettävää olisi siinä miksi esim. pitää joka viikonloppu pikkusen kännätä.
Totta. On merkillistä, että dokaaminen on jokin normi ja edellytys hauskanpidolle.

Minulla on pitkä kokemus molemmista, kaljoittelusta ja toisaalta
ajasta jolloin olin vichylinjoilla ja kyllä sitä vichypuolta kyseltiin ja ihmeteltiin paljon.

Kerran seisoi porukka ringissä ympärillä ja jankkasi, että kyllä teidän pitää nyt ottaa kun on uusivuosikin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^^Jatketaan, kun tää on keskustelupalsta.

Tietenkään ei ole niin, että alkoholia pitää ottaa. Mutta eikö kuitenkin ole niin, että ilta-aika ei enää ole työaikaa? Vai onko?

Mun mielestäni ehdoton kieltäytyminen ko. tilanteessa ei ole aivan normaalia suhdetta alkoholiin. Toki tietysti 130% parempi suhde kuin se, että ajattelee ottaa yhden ja sitten onkin yökerhossa tappiin saakka ja aamulla herää krapulassa.

Mun mielestä sun päätöksesi on ok ja varmasti parempi menettelytapa, kuin mihin mä saattaisin lipsahtaa. Mutta silti kuulostaa vähän kummalliselta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Ikään kuin se kuuluisi muille. Enempi selitettävää olisi siinä miksi esim. pitää joka viikonloppu pikkusen kännätä.
Totta. On merkillistä, että dokaaminen on jokin normi ja edellytys hauskanpidolle.

Minulla on pitkä kokemus molemmista, kaljoittelusta ja toisaalta
ajasta jolloin olin vichylinjoilla ja kyllä sitä vichypuolta kyseltiin ja ihmeteltiin paljon.

Kerran seisoi porukka ringissä ympärillä ja jankkasi, että kyllä teidän pitää nyt ottaa kun on uusivuosikin.
Miksi ette ottaneet? Varmaan siihen jokin syy oli.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Miksi ette ottaneet? Varmaan siihen jokin syy oli.
Jos ei maistunut. Vai eikö se kelpaa syyksi?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:pitäs. laittaa. asunto. myyntiin. kiinnostaa. kuin. kilo. kiviä.

Välittäjiä en aio rahoittaa.
Saattaa vähän haitata myyntiä. Ainakin muistelin, että kun me oltiin katselemassa asuntoa, niin tuntui kiusalliselta, jos isäntäväki myi. Liian hintiimiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Miksi ette ottaneet? Varmaan siihen jokin syy oli.
Jos ei maistunut. Vai eikö se kelpaa syyksi?

Mun mielestä olisi kuitenkin kummallista, jos tarjottaisiin esim. ruokaa ja joku kieltäytyisi ottamasta yhtäkään suupalaa "kun ei maistu".

Eli jos joku ehdottomasti kieltäytyy ottamasta pisaraakaan, niin kyllä siinä joku issue on. Voihan sitä hiukan syödä ruokaakin, jos tarjotaan, vaikka ei maistuisikaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Saattaa vähän haitata myyntiä. Ainakin muistelin, että kun me oltiin katselemassa asuntoa, niin tuntui kiusalliselta, jos isäntäväki myi. Liian hintiimiä.
Ehkä, mutta en halua maksaa 4000 eroa päivän duunista kenellekään.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mä aion mennä heti alkoon kun pääsen töistä. Ostan Bacardi Breezer Limeä, oli sen verta hyvää kun laivalla tuli ostettua että tuli himo.

Töissä siis taas. Parin viikon talvilomailu suoritettu ja nyt aika löysähkö olo, johtunee parin kuukauden reenaamattomuudestakin.

Mut nyt elämä on jees, ehkä se punttiskin alkaa kiinnostamaan tässä kun flunssailu on ohitte 8)
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:niin kyllä siinä joku issue on.
Ei minusta. Paremminkin kuulostaa siltä että se issue on sillä ihmettelijällä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9424
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Mun mielestä olisi kuitenkin kummallista, jos tarjottaisiin esim. ruokaa ja joku kieltäytyisi ottamasta yhtäkään suupalaa "kun ei maistu".

Eli jos joku ehdottomasti kieltäytyy ottamasta pisaraakaan, niin kyllä siinä joku issue on. Voihan sitä hiukan syödä ruokaakin, jos tarjotaan, vaikka ei maistuisikaan.
Ei kai kyseessä ole tarjous, josta ei voi kieltäytyä? Kyllä sen verran tapoja pitäisi olla, ettei jää tuputtamaan, jos toinen kohteliaasti kieltäytyy tarjouksesta. Eikohän se ole henkilökohtainen valinta mitä syö ja juo.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:
BrianW kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Ikään kuin se kuuluisi muille. Enempi selitettävää olisi siinä miksi esim. pitää joka viikonloppu pikkusen kännätä.
Totta. On merkillistä, että dokaaminen on jokin normi ja edellytys hauskanpidolle.

Minulla on pitkä kokemus molemmista, kaljoittelusta ja toisaalta
ajasta jolloin olin vichylinjoilla ja kyllä sitä vichypuolta kyseltiin ja ihmeteltiin paljon.

Kerran seisoi porukka ringissä ympärillä ja jankkasi, että kyllä teidän pitää nyt ottaa kun on uusivuosikin.
Miksi ette ottaneet? Varmaan siihen jokin syy oli.
Kyllä siihen oli syy ja oikein hyväkin mutta olimme sopineet (ex-vaimoni kanssa) ettei selitellä siinä vaiheessa eikä ollut kyse siitä, että hän olisi ollut raskaana tms, eikä se kuulu tällekään palstalle.


Minusta on merkillistä, että terveempää käytöstä pitää selitellä ja puolustella. En muista, että kukaan koskaan olisi baarissa tullut kysymään, että miksi tuota olutta ryystät.

Tosin aika äkkiä keksin, että kun tilaa pommaccia ja kaataa sen olutlasiin niin kukaan ei kysele mitään tai pyytää muutaman sitruunaviipaleen vichylasiin, niin kaikihan kuvittelevat, että kossua tms siinä on.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kaikkeen on jokin syy. Tai no, kvanttitasolla ei ole, mutta makrotasolla on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9424
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Saattaa vähän haitata myyntiä. Ainakin muistelin, että kun me oltiin katselemassa asuntoa, niin tuntui kiusalliselta, jos isäntäväki myi. Liian hintiimiä.
Ehkä, mutta en halua maksaa 4000 eroa päivän duunista kenellekään.
Mä olen kanssa kokenut välittäjien palkkiot kohtuuttomiksi tarvittavaan työmäärään nähden. Koko ala vaikuttaa tehottomalta. Laskuttaisivat tehdyn työn mukaan, niin olisi enemmän tolkkua.

Meidänkin kämpästä olisi välittäjä saanut hyvän tuntiliksan, kun meni ekasta näytöstä, vaikka pyydettiin enemmän kuin kämppää arvioimassa käyneen välittäjän mielestä oli mahdollista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti: Kyllä siihen oli syy ja oikein hyväkin mutta olimme sopineet (ex-vaimoni kanssa) ettei selitellä siinä vaiheessa eikä ollut kyse siitä, että hän olisi ollut raskaana tms, eikä se kuulu tällekään palstalle.
I rest my case.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ruvetkaa välittäjiksi, kun ne saa rahaa niin helpolla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nappasin aamulla kaapista jalkaani housut, joiden edellisestä ja varmaan ainoasta käyttökerrasta on kulunut tavattoman pitkä aika. En oikein keksinyt, miksi näitä ei ole tullut käytettyä. Äsken tuossa käytävällä jaloitellessani taisin selvittää syyn: olen joskus epähuomiossa tainut ostaa housut, joissa on vähän liian lyhyet lahkeet.

Tästä havainnosta tuli vähän kaksijakoiset fiiwikset. Toisaalta epäilen näyttäväni tavallistakin hölmömmältä liaan lyhyissä housuissani, jopa merkittävästi, enkä oikein saa karkoitettua mielestäni aika kovaa nolostumista. Mutta sitten toisaalta, samaan aikaan tämä tyylianarkia tuntuu jotenkin hyvältä. Sekä siinä mielessä, että tällainen tyylitajuttomuus tai -huolimattomuus sopii jotenkin tähän muutenkin hakemaani erottautumiseen vaikkapa talous- ja juridiikkapuolen nuorista leijonista, mutta jotenkin vielä voimakkaammin siinä mielessä, että nämä ylilyhyet (vai paremminkin alipitkät?) lahkeet vain tuntuvat jotenkin fyyisesti mukavilta jaloissa.

Kenkien yläpuolelle asettuvat lahkeet saavat ihan nilkkatuntumallaa askeleeseeni uutta, aika keväistä lennokkuutta ja poljentoa. Ikäänkuin lyhyiden lahkeiden keveys verrattuna kengän päällä raskaasti soikkuviin lahkeisiin jotenkin manifestoisi tätä keväistä pyristelyä talven taakan alta kesäiseen kepeyteen. Ehkä en heitä näitä housuja sittenkään pois, vaan laitan taas seurravana keväisen aurinkoisena aamuna jalkaani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Maanantaika

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ruvetkaa välittäjiksi, kun ne saa rahaa niin helpolla.

Mikä sua ahdistaa siinä että jotkut myy asuntonsa itse?

Elcokin taisi hiljattain myydä vanhan pois pikkuvaivalla.
Vastaa Viestiin