Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Tallinna?

good
0
Ei ääniä
better
0
Ei ääniä
the best
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 0

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Älä pakene vaan vastaa mun tethering-haasteeseen :twisted:
En mä ehdi kun mä olen täällä Jaskan, Penan, ja Isabellan kanssa Fionan naapurissa päivystämässä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Älä pakene vaan vastaa mun tethering-haasteeseen :twisted:
En mä ehdi kun mä olen täällä Jaskan, Penan, ja Isabellan kanssa Fionan naapurissa päivystämässä.
Sano vaan maagiset sanat: "olin ehkä väärässä" :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Mitä haluaisin tehdä tänään: Vetää perseet ja panna. Mitä todellisuudessa teen: meen koppiin pelaan lautapelejä homojen, nörttien ja nöttihomojen kanssa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En tunne halua poistua asunnostani, mutta mentävä on. Usch. Luulen, että otan nää paskat säätilat jotenkin liian henkilökohtaisesti.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

^^Onx niissä ketää söpixii?
Viimeksi muokannut nowaysis, 20.04.2012 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Joo, mutta ne ei anna.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eli just niitä pahimmanlaatuisia, damn it!
Prepare for the worstest.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Mut toisaalta mulla on niin rumat reidet ja vatsanahka, etten varmaan ees uskaltais kumminkaan, vaikka ne tarjoiskin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Höpö höpö.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Allekirjoitukseensa Dave kirjoitti:Man can do what he wills but he cannot will what he wills
Mä en oikein ymmärrä tätä allekirjoitustasi. Ensinnäkään en keksi, minkälaista viestiä sillä haluat lähettää, eli miksi kummassa olet moisen valinnut. Lisäksi uumoilen, että väite on epätosi: can ja cannot pitäisi mennä ikään kuin toisinpäin: Man cannot (always) do what he wills but he can will what he wills.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Lisäksi 2/3 samalla alalla olevasta entisestä hoidosta oli samassa laivassa. Toinen ilmoitti heti kättelyssä olevansa sinkku (vieressä seisonut yhteistyökumppani katsoi hieman kummaksuen), toista pakoilin (onnistuneesti).
Mun yks tuttu (mies) näytti olleen samalla risteilyllä. Onkohan se sun exä? ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kiukkutipu kirjoitti:Pitäis leipoa mutta nyt yhteensä kuudessa kaupassa ei ole ollut munan munaa myytävänä :(
Nokitan yhdellä kaupalla. Jouduin eilen ostamaan mignonit konvehteina. Ei ollut sama asia!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Allekirjoitukseensa Dave kirjoitti:Man can do what he wills but he cannot will what he wills
Mä en oikein ymmärrä tätä allekirjoitustasi. Ensinnäkään en keksi, minkälaista viestiä sillä haluat lähettää, eli miksi kummassa olet moisen valinnut. Lisäksi uumoilen, että väite on epätosi: can ja cannot pitäisi mennä ikään kuin toisinpäin: Man cannot (always) do what he wills but he can will what he wills.
Ei.

Kyse on vapaan tahdon ongelmasta. Meillä voi olla vapaus tehdä, mitä haluamme, mutta meillä ei ole vapautta valita, mitä haluamme.
Eli kompatibilismi.

Viesti, mitä haluan välittää, on juuri tuo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja BrianW »

musta muumio kirjoitti:Mitä haluaisin tehdä tänään: Vetää perseet ja panna. Mitä todellisuudessa teen: meen koppiin pelaan lautapelejä homojen, nörttien ja nöttihomojen kanssa.
Sitä saa mitä tilaa.

Surullista todeta, mutta alat muistuttaa joltain osin G-miestä jutuillas. Onneksi ei sentään sitä törkyosastoa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Allekirjoitukseensa Dave kirjoitti:Man can do what he wills but he cannot will what he wills
Mä en oikein ymmärrä tätä allekirjoitustasi. Ensinnäkään en keksi, minkälaista viestiä sillä haluat lähettää, eli miksi kummassa olet moisen valinnut. Lisäksi uumoilen, että väite on epätosi: can ja cannot pitäisi mennä ikään kuin toisinpäin: Man cannot (always) do what he wills but he can will what he wills.
Ei.

Kyse on vapaan tahdon ongelmasta. Meillä on vapaus tehdä, mitä haluamme, mutta meillä ei ole vapautta valita, mitä haluamme.
Eli kompatibilismi.

Viesti, mitä haluan välittää, on juuri tuo.
Ei kysymys toisen kertaluvun volitioiden olemassaolosta ole sama kuin vapaan tahdon ongelma, vaikka keskusteluilla toki tyypillisesti liittymäkohtia on. Usein kai ajatellaan, että nimenomaan toisen kertaluvun mentaalisten tilojen (mukaanlukien tahtomiset) olemassaolo on jotain, joka on tyypillistä ihmisille (kykenemme reflektoimaan päähänpistojamme), ja kysymys näiden tahtomisten vapaudesta (riippumatta tahtomisten kertaluvusta) on sitten erillinen kysymys, joskin kompatibilisti voi nimenomaan rakentaa toisen kertaluvun halujen analyysille analysoidessaan vapaata tahtoa. Joka tapauksessa, allekirjoituksesi tuntuu ilmeisen virheelliseltä tavalla, johon minun versioni ei syyllisty.

Lisäksi minun versioni antaa mahdollisuuden tarkempaan analyysiin kuin sinun tekstisi: kun tahtomme ei ole vapaa, se johtuu toisinaan siitä, että toisen kertaluvun tahtomisemme eivät aina toteudu (esim. alkoholistin halu olla haluamatta alkoholia ei toteudu), vaikka ensimmäisen kertaluvun halu (halu juoda alkoholia) toteutuisikin - vapaa (ja vastuullinen) teko ilman vapaata tahtoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mielestäni aidosti vapaata tahtoa ei ole olemassa, koska makrotasolla kaikki on determinististä. Kvanttitasolla määrää sattuma, mutta sekään ei tuo vapautta.

Jos päätät lähteä tai olla lähtemättä oluelle sen märäämänä, hajoaako aivoissasi oleva yksittäinen protoni vai ei, ei sinulla ole vapaata tahtoa. Kyse on kvanttitason kolikonheiton tuloksen seuraamisesta.

Eli kaikki on ollut määrättyä alkuräjähdyksestä alkaen poislukien kvanttitasolta johtuva satunnaisuus. Mitään vapaata tahtoa ei ole.

Se, onko joku alkoholisti vai ei, määräytyi jo alkuräjähdyksessä (poislukien mahdollinen kvanttitason satunnaisuus).

Eli kova determinismi

http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_determinism

mutta vapauden illuusiolla eli kompatibilismi.

Sä katsot tätä psykologian kautta. Mä katson fysiikan. Jos (kun) uskomme, että kaikki on loppukädessä fysiikkaa, niin kaikki psykologisetkin ilmiöt redusoituvat alkeishiukkasten vuorovaikutukseksi.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 20.04.2012 14:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

BrianW vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän Gattacalle vittuilemiseen tehdyltä mielikuvitus/provohahmolta. Eniten ehkä huvittaa hahmon jatkuva pikkunäppärä kuittailu tyyliin "Kyllähän minullakin on ollut onni ja etuoikeus viettää tuhansia iltoja Michelin-ravintoloissa hienojen ladyjen kanssa, minkä jälkeen olemme luonnollisesti menneet viiden tähden hotellimme juomaan kuplivaa ja tekemään muutakin asiaan kuuluvaa *VINK VINK* "
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja elco »

Koko tämä "nussiva maailma"-simulaatio on tehty Poikuudelle vittuilemiseen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Koko tämä "nussiva maailma"-simulaatio on tehty Poikuudelle vittuilemiseen.
Mielestäni tyypillä, joka pelaa tätä, ei ole riittävästi mielikuvitusta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Sä katsot tätä psykologian kautta. Mä katson fysiikan. Jos (kun) uskomme, että kaikki on loppukädessä fysiikkaa, niin kaikki psykologisetkin ilmiöt redusoituvat alkeishiukkasten vuorovaikutukseksi.
Ei, kyllä mä hyväksyn fysikaalisen determinismin (vaikka en välttämättä täyttä redusoitumista, jonka edellyttämät bikonditionaali-siltalait ovat tiukempi vaatimus kuin pelkkä determinismi - googlaa vaikka supervenience), ja haen siten vapaalle tahdolle myös kompatibilistista tulkintaa. Mutta (allekirjoituksesi ilmeisesti implikoima - sana "will" toimii vähän hassusti, ihan "want" tai "desire" olisi selkeämpi) toisen kertaluvun tahtomisten kielto ei ole avuksi tässä projektissa, vaan vain epätosi väite.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti: "want" tai "desire"
Tämä on ainoa, minkä ymmärrän ;)

Lähden kahvilaan syömään kakkua ja sitten elokuviin. Mitä muutakaan tällä paskailmalla voi tehdä. Opiskella? Right.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sä katsot tätä psykologian kautta. Mä katson fysiikan. Jos (kun) uskomme, että kaikki on loppukädessä fysiikkaa, niin kaikki psykologisetkin ilmiöt redusoituvat alkeishiukkasten vuorovaikutukseksi.
Ei, kyllä mä hyväksyn fysikaalisen determinismin (vaikka en välttämättä täyttä redusoitumista, jonka edellyttämät bikonditionaali-siltalait ovat tiukempi vaatimus kuin pelkkä determinismi - googlaa vaikka supervenience), ja haen siten vapaalle tahdolle myös kompatibilistista tulkintaa. Mutta (allekirjoituksesi ilmeisesti implikoima - sana "will" toimii vähän hassusti, ihan "want" tai "desire" olisi selkeämpi) toisen kertaluvun tahtomisten kielto ei ole avuksi tässä projektissa, vaan vain epätosi väite.
Allekirjoitukseni on englanninkielisen wikipedian Schopenhauer-sitaatin käännöksestä ja ymmärtääkseni se ilmaisee saman vapaan tahdon kannan kuin mitä itse kannatan.

Eli emme pysty valitsemaan, mitä haluamme, koska viime kädessä fysikaalinen (kova) determinismi määrää kaiken, myös halumme.

Muuten en pysty kommentoimaan yo. postaustasi ilman googlettelua.

Mutta oletko siis samaa mieltä, että kaikki on kuitenkin etukäteen määrättyä (poislukien kvanttisatunnaisuus)? Kvantti-ilmiöthän ymmärtääkseni nykykäsityksen mukaan ovat aidosti satunnaisia. Mutta tämä kvanttitason kolikonheitto ei tuo vapautta. Jos on määrätty, että käännyt risteyksestä oikealle tai vasemmalle kolikon tuloksen mukaan ei sinulle ole vapaata tahtoa.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 20.04.2012 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Sleazoid kirjoitti:BrianW vaikuttaa yhä enemmän ja enemmän Gattacalle vittuilemiseen tehdyltä mielikuvitus/provohahmolta. Eniten ehkä huvittaa hahmon jatkuva pikkunäppärä kuittailu tyyliin "Kyllähän minullakin on ollut onni ja etuoikeus viettää tuhansia iltoja Michelin-ravintoloissa hienojen ladyjen kanssa, minkä jälkeen olemme luonnollisesti menneet viiden tähden hotellimme juomaan kuplivaa ja tekemään muutakin asiaan kuuluvaa *VINK VINK* "
Höpsis
Kyllä minä olen ihan todellinen.

Minua ei vaan erityisemmin kiinnosta retostella matkoillani tai firman menestyksellä tai mitä kaistaa oikaisen autolla tai mikä puhelin on paras.

En myös muista koskaan maininneeni Michelin ravintolaa tai erityisen hienoa hotellia. Olen kait joskus ollut mutta en ole varma.

Se mihin minä huomenna ystävättäreni kanssa todennäköisesti menen on SuomenSosiaalifoorumi, joka nähdäkseni on aika kaukana pintaliidosta.

Kuitenkin jos ihminen vuodesta toiseen ruikuttaa surkeuttaan ja saamattomuuttaan eikä tee mitään asian eteen, niin voi siitä aina silloin tällöin huomauttaa.
Gattacaahan minä olen aina koittanut kannustaa kun hän on asialinjalla esimerkiksi Petrin kanssa keskustellessaan.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:Koko tämä "nussiva maailma"-simulaatio on tehty Poikuudelle vittuilemiseen.
Mielestäni tyypillä, joka pelaa tätä, ei ole riittävästi mielikuvitusta.
Nussiva maailma tarvitsee pari statistia ja kontrastihenkilöä, jotta simulaatio on edes etäisesti uskottava.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bierjantai! Olut Beer Bier Pivo Ölu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vesper kirjoitti:
exsu kirjoitti:Lisäksi 2/3 samalla alalla olevasta entisestä hoidosta oli samassa laivassa. Toinen ilmoitti heti kättelyssä olevansa sinkku (vieressä seisonut yhteistyökumppani katsoi hieman kummaksuen), toista pakoilin (onnistuneesti).
Mun yks tuttu (mies) näytti olleen samalla risteilyllä. Onkohan se sun exä? ;)
Onko se nätti ja tyhmä? Sit voi olla. Stalkkaan sun fb-kamut.
Vastaa Viestiin