Otin, pesin hampaat ja ajoin.

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Riskihakuisena valitsin b:n.
Ajatteleekohan lapsen tappanut rattijuoppo samoin?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Riskihakuisena valitsin b:n.
Ajatteleekohan lapsen tappanut rattijuoppo samoin?
Niin. Ehkä ajattelee, ehkä ei ajattele. Ei se muuta sitä, miten mä ajattelin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä nyt tunnen halua kitinäanalogisoida sua vaikka tyyppiin, joka riskihakuisena skippaa koulut ja työt, koska voihan sitä aina elättää itsensä lottovoitonkin turvin. Vaikka sattuisi niin, että tyyppi voittaa lotossa ja suunnitelma siis onnistuu, niin strategian väittäminen oikeastaan missään mielessä (edes itsekkään instrumentaalisen rationaalisuuden) oikeaksi edes jälkikäteen on minusta, Elcon sanoin, ilmeisen pöljä rationalisointi. Erityisen kummaa tämä on sinun taholtasi tullessa, koska nimenomaat olet korostanut (aina perheriidan voimakkuudella) sitä, miten et edes haluaisi voittaa lotossa, koska lottoaminen jo itsessään on niin irrationaalista ja mahdollinen voittokin siten tavallaan arvoton.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestäni jopa kitinäanalogioiden kategoriassa tuo lottovoittoanalogia on huonoimmasta päästä. Lottovoiton todennäköisyys on äärimmäisen vähäinen.

Sen sijaan ylivoimaisesti suurin osa humalassa ajavista ei aja kolaria tai jää kiinni yksittäisellä matkalla.

Muistamani mukaan joka 370. autoilija liikennevirrasta ylittää rattijuoppouden promillerajan. Emme kuitenkaan päivittäisellä työmatkallamme näe joka 370:n auton ajavan ojaan/suojatiellä kulkijan yli, tai jäävän kiinni ratista.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 06.08.2012 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Eli mitä mun pitäisi tehdä, jotta olisin vähemmän väärässä?
Eiköhän tässä ole väärää se, että lääkäriperheenisä ajaa kännissä töihin tekemään työtään. Tuo rationalisointisi on typerää, koska noin ajatellen ei kännäys työpäivän aattona ole mikään ongelma riskihakuiselle tohtorille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä toimin väärin, siitä mulla itselläni ei ole epäselvyyttä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Sen sijaan ylivoimaisesti suurin osa humalassa ajavista ei aja kolaria tai jää kiinni yksittäisellä matkalla.
Tavallisin ratista kärähtänyt on keski-ikäinen perheellinen mies matkalla duuniin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mua hämmentää tavasttomasti tämä tapa käyttää itselle tuntemattomien ihmisten joukkoa jonain omatunnon korvikkeena. Tohtori Daven tunnustukset ovat ennenkin olleet jonkinlaista itseruoskinnan tapaista touhua, jossa Dave ei varsinaisesti kadu mutta ottaa mielestään ansaitsemansa rangaistuksen julkisen pahennuksen muodossa itselleen sopivina annoksina. Musta Dave kuulostat puuhastelevan niin tuhoisalla reunalla, että kannattaisi ehkä miettiä että onko sun suhteesi alkoholiin enää millään muotoa hallinnassa.
Viimeksi muokannut So Hard, 06.08.2012 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:olla kertomatta palstalla, että tiesi olevansa kännissä lähtiessä ja silti piti ratkaisuaan oikeana. Tämä kai kaikkia hermostuttaa.
Mua korpeaa Daven asenne temppuaan kohtaan. Asenne on niin perseestä, että olen varma, että Dave ei oppinut asiasta mitään ja toistaa temppunsa, kunhan aikaa on kulunut. Kaikki mokaa, mutta niistä pitää oppia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Mitä Daven olisi pitänyt tehdä toisin?
.

Daven olisi pitänyt kärähtää, niin nyt saisimme katsella kun Dave kaataa tuhkaa päälleen. Se olisi ollut hauskempaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni jopa kitinäanalogioiden kategoriassa tuo lottovoittoanalogia on huonoimmasta päästä. Lottovoiton todennäköisyys on äärimmäisen vähäinen.
Mun mielestä taas tuo ei vaikuta pointtiin: vastaesimerkistäsi huolimatta on selvää, että todennäköisyys sille, että rattijuoppo joko jää kiinni tai aiheuttaa onnettomuuden on niin kaukana nollasta, että lopputulos kertaa todennäköisyys -lukujen vertailu osoittaa valintasi vääräksi, vaikka nyt pisteet kotiin toikin. Enkä edes nyt ole puuttunut siihen, miten epä-älyllistä on parhaiden Kitinätraditioiden mukaisesti ilman muuta olettaa ykkösen todennäköisyydet sille, että (a) taksilla olisit myöhästynyt merkittävästi (vai oliko valintasi tosiaan, että ajat paitsi kännissä myös tavattoman merkittävää (reippaasti yli taksiluokan) ylinopeutta?) ja (b) mahdollinen myöhästymisesi tulkitaan selityksistäsi huolimatta ilman muuta kännitoilailuksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Mua hämmentää tavasttomasti tämä tapa käyttää itselle tuntemattomien ihmisten joukkoa jonain omatunnon korvikkeena. Tohtori Daven tunnustukset ovat ennenkin olleet jonkinlaista itseruoskinnan tapaista touhua, jossa Dave ei varsinaisesti kadu mutta ottaa mielestään ansaitsemansa rangaistuksen julkisen pahennuksen muodossa itselleen sopivina annoksina. Musta Dave kuulostat puuhastelevan niin tuhoisalla reunalla, että kannattaisi ehkä miettiä että onko sun suhteesi alkoholiin enää millään muotoa hallinnassa.
Tässä ketjussa on monta hyvää postausta, mutta nostan erityisesti tämän esille, koska tämä käsittelee asiaa vähän eri näkökulmasta.

Palaan tähän hetken kuluttua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni jopa kitinäanalogioiden kategoriassa tuo lottovoittoanalogia on huonoimmasta päästä. Lottovoiton todennäköisyys on äärimmäisen vähäinen.
Mun mielestä taas tuo ei vaikuta pointtiin: vastaesimerkistäsi huolimatta on selvää, että todennäköisyys sille, että rattijuoppo joko jää kiinni tai aiheuttaa onnettomuuden on niin kaukana nollasta, että lopputulos kertaa todennäköisyys -lukujen vertailu osoittaa valintasi vääräksi, vaikka nyt pisteet kotiin toikin.
Varmaan tiedät, että kun on valittavana

a)Varma pieni tappio
b)Todennäköisesti ei mitään tappiota, mutta pieni suuren tappion riski

Niin aika moni valitsee b:n. Lisäksi odotusarvojen laskeminen ei aina tuota rationaalisia tuloksia, esim.

http://en.wikipedia.org/wiki/St._Petersburg_paradox
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mua hämmentää tavasttomasti tämä tapa käyttää itselle tuntemattomien ihmisten joukkoa jonain omatunnon korvikkeena. Tohtori Daven tunnustukset ovat ennenkin olleet jonkinlaista itseruoskinnan tapaista touhua, jossa Dave ei varsinaisesti kadu mutta ottaa mielestään ansaitsemansa rangaistuksen julkisen pahennuksen muodossa itselleen sopivina annoksina. Musta Dave kuulostat puuhastelevan niin tuhoisalla reunalla, että kannattaisi ehkä miettiä että onko sun suhteesi alkoholiin enää millään muotoa hallinnassa.
Tässä ketjussa on monta hyvää postausta, mutta nostan erityisesti tämän esille, koska tämä käsittelee asiaa vähän eri näkökulmasta.

Palaan tähän hetken kuluttua.
Niin. Dave ja alkoholi.

Olenhan mä jopa tosiaan kerran ollut vuoden juomatta alkoholia aivan absolutistina ja yhden vuoden siten, että join vain ykkösolutta.

Em. ratkaisuissa oli se ongelma, että jotenkin etukäteen luuli, että esim. täydellisestä absolutismista seuraisi jotain hienoa, maa järisisi ja temppelin esirippu repeäisi. Niin ei käynyt.

Mun alkoholinkäytössäni on ongelmia, mutta en ole kokenut ongelmia niin suuriksi, että olisin valmis täyteen absistenssiin. Toisaalta kyllä nyt taas harkitsen asiaa vakavasti.

Tietysti paradoksaalista on se, että olen ajatellut, että jos esim käryäisin ratista tai joku töissä huomauttaisi esim. lauantaiaamuna, että vanha viina haisee, niin varmasti lopettaisin kokonaan. Vaikka nyt em. asioita ei ole tapahtunut, niin eihän se mun alkoholinkäyttöä an sich muuta miksikään. Esim. ratista käryäminen on kiinni vain sattumasta. Ei ollut ratsiaa. Olisi voinut olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä mä huomaan kollegoista heti jos on eilen ollut korruptioilta pitkällä kaavalla. Ei siinä tule huomautettua niin kauan kun hommat hoituu, koska se kuuluu toimenkuvaankin. On turha kuvitella, etteivätkö hoitsut huomaisi mitään pelkästään siksi, etteivät huomauta. Esimies tuppaa olemaan se huomautteleva taho, ja ymmärtääkseni Daven esimies on Dave.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jep kaikkeen yllä esittämääsi. Täytyy vakavasti miettiä, josko olisi ottamatta toistaiseksi. Mutta en viitsi kiusata muita tai itseäni uhoamalla etukäteen jotain. 99% tyypeistä, jotka vannoo, että se loppuu, ovat taas kohta samassa tilanteessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Saako vielä sen verran udella, että ootko miettinyt tota sun omaan touhua verrattuna tytön puhalluttamisiin?
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Diddley Bow kirjoitti:Saako vielä sen verran udella, että ootko miettinyt tota sun omaan touhua verrattuna tytön puhalluttamisiin?

:D

Mitä isot edellä sitä pienet perässä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Diddley Bow kirjoitti:Saako vielä sen verran udella, että ootko miettinyt tota sun omaan touhua verrattuna tytön puhalluttamisiin?
Olen sillä tavalla, että tietenkin mietin, minkälaisen esimerkin mahdan antaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NuoriDaavid kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Saako vielä sen verran udella, että ootko miettinyt tota sun omaan touhua verrattuna tytön puhalluttamisiin?
Olen sillä tavalla, että tietenkin mietin, minkälaisen esimerkin mahdan antaa.
Oletteko puhuneet? Tietääkö hän missä mennään sun suhteen?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:Oletteko puhuneet? Tietääkö hän missä mennään sun suhteen?
Ai meinaat että pitäisi ihan kirjamellisesti vielä mennä kertomaan, että älä tee niinkuin mä teen vaan niinkuin mä sanon? :doh:
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

^ Mitä sinä tekisit? Olisit hiljaa? Kyllä ne kakarat on hiffannu missä mennään.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti:^ Mitä sinä tekisit? Olisit hiljaa? Kyllä ne kakarat on hiffannu missä mennään.
En ainakaan menisi kertomaan, että nämä hölmöilyt joita yritän kitkeä sinulta pois kuuluvat mun normirepertuaariin. En nyt ihan heti mitään löyhäpäisempää kasvatusmetodia keksisi. Mistä sä muuten tiedät mitä ne kakarat on hiffannut tai ei ole? Meedio?
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:^ Mitä sinä tekisit? Olisit hiljaa? Kyllä ne kakarat on hiffannu missä mennään.
En ainakaan menisi kertomaan, että nämä hölmöilyt joita yritän kitkeä sinulta pois kuuluvat mun normirepertuaariin. En nyt ihan heti mitään löyhäpäisempää kasvatusmetodia keksisi. Mistä sä muuten tiedät mitä ne kakarat on hiffannut tai ei ole? Meedio?
Tossa kohtaa olisin avoin ja tässä kohtaa olen meedio.
Who says you need to buy a guitar?
Manaaja

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo siis jos on 0,9 promillen verran eilisissä alkoissa vielä seuraavana päivänä duuniin lähdettäessä, niin voi olla varma ettei se jää kollegoilta huomaamatta.
Vastaa Viestiin