Hiljainen keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Tarkoitus näillä kerhojen kokouksilla kun on nimenomaan päin vastainen. Aikoinaan kun Treelle oli tulossa sekä Bandidos että HA, kokouksia alettiin pitää juuri sen vuoksi ettei tilanteet pääsisi kärjistymään kun kaikki käsitellään yhdessä vaan Tampere pysyisi rauhallisena paikkana.

Lisäys: Mä uskoisin, että tämä tilanne helpottuisi pikkuhiljaa jos tulisi esim yksi poliisi, joka tutustuisi "normikerhoihin", kävisi vaikka tutustumassa hlökohtaisesti, esittelisi itsensä, toimisi tietysti virkansa mukaisesti, mutta ei leimaavasti. Tietynlainen positiivinen kiinnekohta siinä joukossa, joka näyttäytyy tällä hetkellä massana. Tällä hetkellä (ja jo pitkän aikaa) kaikkialla on noidankehä liikkeellä, motoristit eivät pidä siitä tunteesta, että heitä epäillään jostain, ja poliisit taas miettivät mitä motoristit tekevät salassa, kun käyttäytyvät epäilevästi poliiseja kohtaan. Mietintöä vaan...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos esim. minä menen Tampereelle niin Tampere pysyy vähintään yhtä rauhallisena paikkana kuin se oli ennen minun sinne menemistänikin. En ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä sivistyneesti.

Prosenttijengin ideologia lienee olla se prosentti motoristeista, joka ei käyttäydy sivistyneesti. Jos prosenttijengien intiaanipäälliköt haluavat pitää powwoweja missä puhutaan sodasta ja rauhasta niin pitäköön, mutta mitä helvettiä (pun intended) se kristitty pyhimysjengi siellä powwowissa tekee?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:^Tarkoitus näillä kerhojen kokouksilla kun on nimenomaan päin vastainen. Aikoinaan kun Treelle oli tulossa sekä Bandidos että HA, kokouksia alettiin pitää juuri sen vuoksi ettei tilanteet pääsisi kärjistymään kun kaikki käsitellään yhdessä vaan Tampere pysyisi rauhallisena paikkana.

Lisäys: Mä uskoisin, että tämä tilanne helpottuisi pikkuhiljaa jos tulisi esim yksi poliisi, joka tutustuisi "normikerhoihin", kävisi vaikka tutustumassa hlökohtaisesti, esittelisi itsensä, toimisi tietysti virkansa mukaisesti, mutta ei leimaavasti. Tietynlainen positiivinen kiinnekohta siinä joukossa, joka näyttäytyy tällä hetkellä massana. Tällä hetkellä (ja jo pitkän aikaa) kaikkialla on noidankehä liikkeellä, motoristit eivät pidä siitä tunteesta, että heitä epäillään jostain, ja poliisit taas miettivät mitä motoristit tekevät salassa, kun käyttäytyvät epäilevästi poliiseja kohtaan. Mietintöä vaan...
Mä ajan mopolla ja en koe, että poliisin harrastama järjestäytyneen rikollisuuden seuranta jotenkin viestittäisi, että mua epäillään jostain. Tässä on nyt aika monta kertaa sanottu, että jos kokee pyöränsä valokuvaamisen ongelmaksi, niin ei varmaankaan kannata hengailla järjestäytyneen rikollisuuden seurassa.

Miksi poliisin pitäisi tutustua "normikerhoihin" sen enempää kuin normipostimerkkeilijöidenkään kerhoihin. Teillähän se ongelma on, eikä poliisilla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

saira kirjoitti: Lisäys: Mä uskoisin, että tämä tilanne helpottuisi pikkuhiljaa jos tulisi esim yksi poliisi, joka tutustuisi "normikerhoihin", kävisi vaikka tutustumassa hlökohtaisesti, esittelisi itsensä, toimisi tietysti virkansa mukaisesti, mutta ei leimaavasti.

Mitvit? Ei poliisilla ole aikaa eikä rahaa tutustua kaiken maailman kerhoihin: nämä poliisit torjuvat järjestäytynyttä rikollisuutta eivätkä luo poitiivista energiaa harrastekerhoihin. Harrastekerhot voisivat mielestäni tarkastella voisivatko he omalla käytöksellään päästä pois poliisin järjestäytyneen rikollisuuden seurannasta; ja siitähän pääsee pois kun hengailee vaan sen 99%:n kanssa.

En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä 99%-kerho hakee hengailustaan 1%-kerhon kanssa. Jos joku ei suostu ymmärtämään miksi minä en ymmärrä niin saa puolestani - syystäkin - olla poliisin tehotarkkailussa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Koska nämä alueelliset kokoukset eivät ole prosenttijengien keksintö, vaan niiden muiden kerhojen, jotka vain halusivat pitää huolen siitä, että paikka pysyy Hippilandina niinkuin siihenkin asti. Eli nämä prosenttijengit ovat vain yksi pieni osa kokousten osanottajista.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en ymmärrä millä logiikalla motoristit provosoituisivat sitten vähemmän jos poliisi olisi päivystämässä kameran kanssa myös kristittyjen motoristien kerhotilalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

elco kirjoitti:
saira kirjoitti: Lisäys: Mä uskoisin, että tämä tilanne helpottuisi pikkuhiljaa jos tulisi esim yksi poliisi, joka tutustuisi "normikerhoihin", kävisi vaikka tutustumassa hlökohtaisesti, esittelisi itsensä, toimisi tietysti virkansa mukaisesti, mutta ei leimaavasti.

Mitvit? Ei poliisilla ole aikaa eikä rahaa tutustua kaiken maailman kerhoihin: nämä poliisit torjuvat järjestäytynyttä rikollisuutta eivätkä luo poitiivista energiaa harrastekerhoihin. Harrastekerhot voisivat mielestäni tarkastella voisivatko he omalla käytöksellään päästä pois poliisin järjestäytyneen rikollisuuden seurannasta; ja siitähän pääsee pois kun hengailee vaan sen 99%:n kanssa.

En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä 99%-kerho hakee hengailustaan 1%-kerhon kanssa. Jos joku ei suostu ymmärtämään miksi minä en ymmärrä niin saa puolestani - syystäkin - olla poliisin tehotarkkailussa.
En mä tarkoitakaan, et mitään uutta virkaa pitäisi perustaa tai aikaa sen suuremmin käyttää. Mutta jos haluaa tämän noidankehän katkaista, niin tämä olisi ehkä helpoin tapa, tehdä poliisista henkilö, persoona sen sijaan, että se tuntuu massalta. Negatiivisia henkilöitymiä löytyy esim Helsingistä, Harri Helin (joka sittemmin vaihtoi sukunimensä).

Mutta teidän mielestä olisi siis parasta jos kaikki muut kerhot jättäisivät nämä rikollisjengeiksi luokitellut omaan arvoonsa ja kokousten ulkopuolelle selvittelemään mahdolliset väärinkäsitykset keskenään? Se ajaisi kaikkien asiaa paremmin? Niinkuin on muualla Suomessa aikanaan nähty... Vai voisiko olla, että tämä tietty yhteisöllisyys moottoripyörillä ajelussa voisi auttaa näissä tilanteissa, ja mahdollisia ristiriitoja yms olisi helpompi selvittää kaikki yhdessä?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Okei, no nyt alan ymmärtämään tätä problematiikkaa: siinä voi sattua jeesusmotoristia nennuun, kun menee pyytämään HA- ja Bandidos-delegaatiota poistumaan paikalta!

Mahtaa se olla vaikeaa olla karu motoristi ja itkeä itsensä uneen yhteiskunnan luomien paineiden alla. Suosittelen siirtymistä muoviluoteihin ja ratapyöräilyyn.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^?

No joo, ei tää tästä parane. Jankkaamista suuntaan ja toiseen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

saira kirjoitti:Tällä hetkellä (ja jo pitkän aikaa) kaikkialla on noidankehä liikkeellä, motoristit eivät pidä siitä tunteesta, että heitä epäillään jostain, ja poliisit taas miettivät mitä motoristit tekevät salassa, kun käyttäytyvät epäilevästi poliiseja kohtaan.
Sit on vielä romanit, romanialaiset, somalit, hipit ja punkkarit joita poliisi katsoo hieman tarkemmin. Ja entiset rikolliset, tunnetut rikolliset jne. Kun ei ole resursseja tutustua joka jantteriin henkilökohtaisesti, niin helpompaa on seurata niitä massoja, joiden kanssa rätisee helpoiten.

Samoin kun ekassa viestissäni sanoin ja Elcokin tuossa toisteli, niin kyse on myös siitä, että halutaan näyttää sille tavispyöräilijälle, että miten tää homma prossapoikien kanssa toimii. Prosenttilaisille ei tarvii näyttää, koska ne tietää jo.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:
elco kirjoitti:
saira kirjoitti: Lisäys: Mä uskoisin, että tämä tilanne helpottuisi pikkuhiljaa jos tulisi esim yksi poliisi, joka tutustuisi "normikerhoihin", kävisi vaikka tutustumassa hlökohtaisesti, esittelisi itsensä, toimisi tietysti virkansa mukaisesti, mutta ei leimaavasti.

Mitvit? Ei poliisilla ole aikaa eikä rahaa tutustua kaiken maailman kerhoihin: nämä poliisit torjuvat järjestäytynyttä rikollisuutta eivätkä luo poitiivista energiaa harrastekerhoihin. Harrastekerhot voisivat mielestäni tarkastella voisivatko he omalla käytöksellään päästä pois poliisin järjestäytyneen rikollisuuden seurannasta; ja siitähän pääsee pois kun hengailee vaan sen 99%:n kanssa.

En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä 99%-kerho hakee hengailustaan 1%-kerhon kanssa. Jos joku ei suostu ymmärtämään miksi minä en ymmärrä niin saa puolestani - syystäkin - olla poliisin tehotarkkailussa.
En mä tarkoitakaan, et mitään uutta virkaa pitäisi perustaa tai aikaa sen suuremmin käyttää. Mutta jos haluaa tämän noidankehän katkaista, niin tämä olisi ehkä helpoin tapa, tehdä poliisista henkilö, persoona sen sijaan, että se tuntuu massalta. Negatiivisia henkilöitymiä löytyy esim Helsingistä, Harri Helin (joka sittemmin vaihtoi sukunimensä).

Mutta teidän mielestä olisi siis parasta jos kaikki muut kerhot jättäisivät nämä rikollisjengeiksi luokitellut omaan arvoonsa ja kokousten ulkopuolelle selvittelemään mahdolliset väärinkäsitykset keskenään? Se ajaisi kaikkien asiaa paremmin? Niinkuin on muualla Suomessa aikanaan nähty... Vai voisiko olla, että tämä tietty yhteisöllisyys moottoripyörillä ajelussa voisi auttaa näissä tilanteissa, ja mahdollisia ristiriitoja yms olisi helpompi selvittää kaikki yhdessä?
Öö? Ei kait kukaan ole estänyt teitä käymästä siellä pahojen poikien kerholla? Tehän (kuulemma) fb:ssä itkette sitä, että poliisi on ottanut valokuvia. Teillähän se ongelma on. Eli käykää vaan vapaasti, mutta varautukaa siihen, että poliisi ottaa kuvia.

Jos henkilö kokee ongelmaksi päätyä valokuvaan ollessaan kanssakäymisessä järjestäytyneen rikollisuuden kanssa, niin ongelma ei kyllä ole poliisilla vaan ko. henkilöllä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti:Tällä hetkellä (ja jo pitkän aikaa) kaikkialla on noidankehä liikkeellä, motoristit eivät pidä siitä tunteesta, että heitä epäillään jostain, ja poliisit taas miettivät mitä motoristit tekevät salassa, kun käyttäytyvät epäilevästi poliiseja kohtaan.
Sit on vielä romanit, romanialaiset, somalit, hipit ja punkkarit joita poliisi katsoo hieman tarkemmin. Ja entiset rikolliset, tunnetut rikolliset jne. Kun ei ole resursseja tutustua joka jantteriin henkilökohtaisesti, niin helpompaa on seurata niitä massoja, joiden kanssa rätisee helpoiten.

Samoin kun ekassa viestissäni sanoin ja Elcokin tuossa toisteli, niin kyse on myös siitä, että halutaan näyttää sille tavispyöräilijälle, että miten tää homma prossapoikien kanssa toimii. Prosenttilaisille ei tarvii näyttää, koska ne tietää jo.
Tavikset kyllä tietää, takuulla. Ja siis mä hlökohtaisesti olen sitä mieltä, että poliisin määrärahoja tulisi lisätä niin, että myös poliisien määrä lisääntyisi ja työtaakka vähenisi. Samoin kuin että nämä ennakkoasenteet molemmilta puolilta neutraloituisivat. Tämä tilanne kun ei aja kenenkään asiaa tällaisenaan. Haaveet, kaikki turhat haaveet... :hevikaraoke:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestäni tämä on aivan uskomatonta white whineä.

Poliisi ottaa valokuvia, kun menen käymään rikollisjengin kerholla. Voi kyynel.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

+1 ND:lle. En mä tässä ala korjata joitain asiavirheitä, enkä ala ammattisalaisuuksia valottamaan. Ylipäätään, aivan juuri miten ND asian näkee, ihmiset ovat joskus tyhmiä ja sinisilmäisiä siinä, että kuvittelevat rikollisten kanssa hengailun olevan jotain puhtaan viatonta, eikä poliisi saisi asiasta kiinnostua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Niin. Ja poliisi ottaa valokuvia kun rikollisjärjestön edustaja tulee käymään kunniallisen mopokerhon tiloissa. Voi toinen kyynel.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti: Sit on vielä romanit, romanialaiset, somalit, hipit ja punkkarit joita poliisi katsoo hieman tarkemmin.
Mikseivät nämä kaikki myös mene sinne kokoontumiseen hieromaan rauhaa ja liennyttämään ja tekemään Tampereesta turvallista?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Huomaan olevani muuttumassa pikkuporvarillisen järjestyksen ja sovinnaisuuden kannattajaksi. Olen nimittäin tässä asiassa kyllä aika tavalla Elcon ja Daven linjoilla. Keski-ikä ei tule yksin, pelkään. Melkein nimittäin tuntuu, että jos nämä rikollisuuden kanssa omasta mielestään flirttailemattomat 99%-motoristit eivät ymmärrä edes silloin, kun vieraillessaan 1%-rikollisjengin järjestämässä tapahtumassa tulevat poliisin kuvaamiksi, että heidän todellisuudentajunsa on hieman hämärtynyt heidän kuvitellessaan toimintansa - ja seuransa - olevan normaalia, niin ratkaisu ei ole kuvaamisesta luopuminen, vaan ensi kerralla poliisin olisi syytä ottaa henkilötiedot ylös ja kutsua keskustelemaan asiasta poliisisetien ja/tai sosiaalitätien kanssa.

Ymmärränhän minä sen, että muuten tylsään, sisällöttömään ja merkityksettömältä tuntuvaan elämään tuo kaivattua tärkeyden tunnetta, kun osallistuu näihin rauhanpiipunpolttelukokouksiin tunnettujen rikollisten kanssa - ja saa kuvitella olevansa isolla asialla pitämässä omalla henkilökohtaisella panoksellaan Tamperetta rauhallisena. Mutta ei kai muun yhteiskunnan tarvitse tätä pienisieluisten itsetunnonkohotusjumppaa mitenkään paapoa. Juttu kuulostaa muuten yhtä säälittävältä kuin kaiken maailman vapaaehtoiset maanpuolustusryhmät sun muut kodinturvajoukot, paitsi että näistä 1%-tyypeistä on oikeasti haittaa muille, ja sikäli poliisin on syytäkin lähettää voimakasta viestiä niille raukoille, jotka sellaisten kanssa tapahtuvasta kanssakäymisestä omalle egolleen buustia hakevat.

Mutta kai mä vaan puolihomona miehenkuvatuksena tunnen jotain luontaista ällötystä kaikkiin tällaisiin hierarkisiin ja väkivallan joskus lausumattomallakin uhkalla nokkimisjärjestystä ylläpitäviin ala-aste-henkisiin mieskerhoihin. Tavallaan vähän sama, kun mun on ihan oikeasti tosi vaikea olla nauramatta, kun yhdessä mun suosimassa lounaspaikassa on oikeastaan joka kerta syömässä sellaisia harmaahapsisia ainakin sadan tähden sudenpentukenraaleja näyttävissä univormuissaan, vaikka nämä koti, uskonto, isänmaa -miehet eivät siis tottatosiaan enää ole missään sudenpentuiässä. Ja vaikka näiden armeijaheebojen touhu on varmasti muulle yhteiskunnalle 1%-urpojen hommiakin kalliimpaa, niin tämä mainitsemani konservatiivissovinnainen keski-ikäisyyteni näkyy siinä, että nykyään minua siis kuitenkin kaivelee tämä 1%-tyyppien ja heidän faniensa sietäminen vielä enemmän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:+1 ND:lle. En mä tässä ala korjata joitain asiavirheitä, enkä ala ammattisalaisuuksia valottamaan. Ylipäätään, aivan juuri miten ND asian näkee, ihmiset ovat joskus tyhmiä ja sinisilmäisiä siinä, että kuvittelevat rikollisten kanssa hengailun olevan jotain puhtaan viatonta, eikä poliisi saisi asiasta kiinnostua.


En mä sano ettei poliisi saisi kiinnostua ja tarkkailla, kyse on enemmänkin siitä, että moottoripyöriä kuvaava poliisi joka ei suostu näyttämään virkamerkkiään on selkeä provokaatio. Ja tämän sijaan tarvittaisiin ennemminkin (toistan itseäni) molemminpuolisten ennakkoasenteiden neutralisointia, tämä ajaisi molempien puolien asiaa. Lisäksi, näiden kokousten suhteen en ole sinisilmäinen tai tyhmä, vaan tiedän täysin mistä näissä on kysymys. Mut joo, niinkuin jo totesin, haluaisin vain nähdä, että tämä "kuilu" tämän alakulttuurin ja poliisien välillä kapenisi pikku hiljaa. Näin kun ymmärrän todellakin molempia (paitsi tahallisten provokaatioiden suhteen, jotka pahentavat asenteita).
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Juttu kuulostaa muuten yhtä säälittävältä kuin kaiken maailman vapaaehtoiset maanpuolustusryhmät sun muut kodinturvajoukot...
Siis haukuitko sä juuri mun Sotilaskotityötä säälittäväksi?! Oon shokissa!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: Ymmärränhän minä sen, että muuten tylsään, sisällöttömään ja merkityksettömältä tuntuvaan elämään tuo kaivattua tärkeyden tunnetta, kun osallistuu näihin rauhanpiipunpolttelukokouksiin tunnettujen rikollisten kanssa .
:lollero:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

saira kirjoitti:...moottoripyöriä kuvaava poliisi joka ei suostu näyttämään virkamerkkiään on selkeä provokaatio.
Mutta eikös täällä juuri mainittu jokin nimensäkin vaihtamaan joutunut henkilö? Että ehkä se näyttämättömyys on vaan itsesuojeluvaistoa? Ja miksi se nimi edes pitäisi tietää?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Tämä poliisi vaihtoi nimensä (joka sekin on kyllä kaikilla tiedossa) muista syistä kuin motoristien "painostuksen" vuoksi. :-)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Juttu kuulostaa muuten yhtä säälittävältä kuin kaiken maailman vapaaehtoiset maanpuolustusryhmät sun muut kodinturvajoukot, paitsi että näistä 1%-tyypeistä on oikeasti haittaa muille, ja sikäli poliisin on syytäkin lähettää voimakasta viestiä niille raukoille, jotka sellaisten kanssa tapahtuvasta kanssakäymisestä omalle egolleen buustia hakevat.
Tässä nyt lipsutaan aiheesta, mutta kun kerta viikonpäiväketjussa ollaan niin menköön.

Tätä aasinsiltaa järjestäytyneestä rikollisuudesta vapaaehtoiseen maanpuolustukseen ymmärrän suunnilleen yhtä paljon kuin tätä meneillään olevaa motoristidraamaa. Mikä siinä mättää? Jos joku haluaa harrastaa vapoaaehtoista maanpuolustusta niin minun on täysin mahdotonta löytää siitä mitään negatiivista (en tietenkään itse tekisi moista, mutta noin mielikuva- ja asennetasolla).

Kyseessä on harrastus, jossa oletettavasti ulkoillaan ja liikutaan eikä erityisemmin aiheuteta haittaa tai häiritä muita ihmisiä. Lievästi positiivisena ilmiönä pitäisin myös sitä, että kun ryssä seuraavan kerran tuloo niin kyllä tuollaisessa harrastuksessa hankituista taidoista vaan on hyötyä verrattuna siihen, ettei moista harrastuneisuutta ole. En myöskään näe mitään vikaa harrastajien oletetussa isänmaallisuudessa ja vasemmistovastaisuudessa.

En voi olla ajattelematta, että vastenmielisyytesi juontaa punaisista kalsareistasi ja kaihosta proletariaatin diktatuuriin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

saira kirjoitti:Mut joo, niinkuin jo totesin, haluaisin vain nähdä, että tämä "kuilu" tämän alakulttuurin ja poliisien välillä kapenisi pikku hiljaa. Näin kun ymmärrän todellakin molempia (paitsi tahallisten provokaatioiden suhteen, jotka pahentavat asenteita).
Poliisin toimintaohje on ymmärtääkseni (ainakin robocopilla oli):
1) Uphold the law
2) Serve the public trust
3) Protect the innocent

Jos noiden mukaan mennään niin ei se kuilu voi kaventua ennen kun se prosenttitägi otetaan pois liivistä - ja sen myötä tuleva käytös kohenee. Ei se määritelmän mukaan voi kaventua ennen. Kuilua ei olekaan, jos 99% pysyy erillään prosenttijengistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

RouvaPupu kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Eräs rouva soitti mulle tänään. Made my day!
Soitteleeko sulle rouvia paljonkin, noin yleensä.
Yksi ainoa mielitietty.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin