Huoltokeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Lekuriaseman nilkit voisivat puolestani panna läpinäkyvyyttä hinnoitteluun antamalla minuuttitaksan per konitohtori. Sellainen menu, jossa seisoisi:
1. Paskan jaagaus 5eur/min
2. Sormi(, lääkärin) pebaan(, potilaan), 25eur
3. V-pen mega-resepti tautiin kuin tautiin, 20eur
4. Vaikea tauti, määritys, 100eur
5. Vaikea tauti, parannuksen yritys, 200eur
6. Masennussaikkupaperi, 100eur

Tollasesta menusta voisi sitten valita suoraan mitä tänään saisi olla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Täältä saa pään liikuttelua vertikaalisuunnassa n 10-15 asteen amplitudilla edestakaisin puolen Hz:n taajudella ja *mmhh* ääntelyä empaattinen ilme kasvoilla hintaan 50 euroa/15 minuuttia. Tervetuloa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Lekuriaseman nilkit voisivat puolestani panna läpinäkyvyyttä hinnoitteluun

Kuten myös kertomalla todellisen syyn siihen, että miksi kirjoitetaan resepti 8 kertaa kalliimmalle ja 10 kertaa huonommalle lääkkelle, kun saatavilla on lääke joka hoitaa ongelman 10 kertaa tehokkaammin ja 8 kertaa halvemmalla.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Katoin viimein sen tikkurilan videon. Musta se oli hauska!

ja koska en kehtaa tuonne tämän päivän ketjuun kirjoittaa mitään liibalaabaa niin kirjoitan tänne että on niin mahtavaa ettei ole enää hevosalan töissä kun keli on mitä on!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
elco kirjoitti:Lekuriaseman nilkit voisivat puolestani panna läpinäkyvyyttä hinnoitteluun

Kuten myös kertomalla todellisen syyn siihen, että miksi kirjoitetaan resepti 8 kertaa kalliimmalle ja 10 kertaa huonommalle lääkkelle, kun saatavilla on lääke joka hoitaa ongelman 10 kertaa tehokkaammin ja 8 kertaa halvemmalla.
En mä usko, että kukaan lääkäri tahallaan kirjoittaa kalliimpaa, jos ei ole parempi. Jos vaivaan aivan oikeasti on olemassa yhtä hyvä, tai jopa parempi, mutta halvempi lääke, mutta lääkäri kirjoittaa kallimpaa, niin syynä on todennäköisesti ammattitaidon puute yhdistettynä hyvään markkinointiin.

Yleensä on niin, että uusia ja kalliita markkinoidaan aktiivisesti.

Minkäänlaista lahjusrahaa lääkärin on mahdoton saada reseptin kirjoittamisesta jo ihan siitä syystä, että lääkefirmoilla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää luotettavasti, mitä reseptejä yksittäinen lääkäri kirjoittaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: En mä usko, että kukaan lääkäri tahallaan kirjoittaa kalliimpaa, jos ei ole parempi.
Aika harhaista.

Väitätkö, että kukaan lääkäri ei koskaan kirjoita kenellekään buranaa?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: En mä usko, että kukaan lääkäri tahallaan kirjoittaa kalliimpaa, jos ei ole parempi.
Aika harhaista.

Väitätkö, että kukaan lääkäri ei koskaan kirjoita kenellekään buranaa?
Sillä ei ole merkitystä, koska apteekki vaihtaa vaihtokelpoiset lääkkeet halvimpaan joka tapauksessa, ellei potilas tai lääkäri sitä erikseen kiellä. En minäkään jaksa joka kertaa kaivaa, mikä on halvin lääke (se vaihtuu jatkuvasti). Apteekki vaihtaa viran puolesta halvempaan vastaavaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mutta suurempi ongelma on tietysti se, että lääkäri saattaa kirjoittaa uutta, ei vaihtokelpoista kallista lääkettä, vaikka se ei välttämättä ole sen parempi kuin vanhempi ja halvempi. Mutta tässä on kyse ensisijaisesti markkinoinnin tehokkuudesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Minkäänlaista lahjusrahaa lääkärin on mahdoton saada reseptin kirjoittamisesta jo ihan siitä syystä, että lääkefirmoilla ei ole mitään mahdollisuutta selvittää luotettavasti, mitä reseptejä yksittäinen lääkäri kirjoittaa.
Sulla on tosi erikoinen käsitys lahjuksen antamisesta ja sen edellytyksistä.

Kuten Kitinän tapoihin kuuluu, olen toki valmis yleistämään oman yksittäisen kokemukseni universaaliksi totuudeksi: just tässä olen vähän kärsinyt tällaisesta aika harmittomasta mutta kuitenkin epätoivottavasta iho-oireesta, ja työterveyspuoskari on sitten syöttänyt minulle erinäisiä ja aika kalliita kuureja, määrännyt kummalisia antibioottivoiteita ja mitä vielä. Kun pysyvämpää apua ei kuitenkaan ole aika pitkäaikaisesta lääkärissäkäyntiharrastuksesta huolimatta tullut, jätin lääkärit sikseen ja kysyin suoraan apteekkarilta, että mitäs käsikauppalääkettä tähän kokeilisi. Alle viiden euron voiteella ja ilmaisella konsultaatiolla on nyt teho ollut aivan eri luokkaa kuin noilla työnantajalle, kelalle ja minulle aika arvokkailla kokeiluilla, joissa on kyllä varmasti saatu testailla monta(a) korruptioillallisella esiteltyä uutuuslääkettä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ En usko, että lääkäri tahallaan on kirjoittanut sulle kalliita ja tehottomia lääkkeitä, jos halpa ja tehoava oli hänellä tiedossa. Sorrut tyypilliseen salaliittoajatteluun: haetaan suunnitelmallisuutta, koska ei voida hyväksyä, että maailma on niin satunnainen ja järjetön.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ En aja takaa tietoista huiputtamista vaan sitä, että kyseessä on ilmiö, jota alun perin luonnehdit näin: "syynä on todennäköisesti ammattitaidon puute yhdistettynä hyvään markkinointiin." Koetin vain lisätä, että tuo "markkinointi" on aika kyseenalaisen eufemistinen ilmaus. Samanlainen veljeily yritysten kanssa olisi esimerkiksi (muun alan) virkamiehen tapauksessa aika ilmiselvästi korruptiota ja/tai lahjontaa, ei tehokasta markkinointia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No joo. Korruption ja markkinoinnin erohan on veteen piirretty viiva. Mutt kyllä kunnon reipas korroosio on rivilääkäreille tuntematon asia. Ja lääkefirmojen kestitys pääsääntöisesti tasoa kahvi ja pulla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Asiaa sivusta seuranneena olen urpiaisen kanssa eri mieltä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Georgina kirjoitti:Asiaa sivusta seuranneena olen urpiaisen kanssa eri mieltä.
Hei! Oletko sä ollut piilossa jossain sermin takana! Mä luulin, että olin lääkärin kanssa kaksin niisä tutkimustilanteissa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Näitä salaliittojahan on paljon. Yksi on se, että panimot tukevat rahaa ehkäisevän huumetyön järjestöille, että nämä pitäisivät huumehysteriaa yllä ja varmistaisivat alkoholin myynnin jatkuvuuden. Sitten on nää lääkefirmojen ja lääkäreiden suhteisiin liittyvät. Aika moni lääkäri välttelee lääke-esittelijöitä, jos mahdollista. Sen lisäksi näitä seurataan esim. Kelan toimesta; kotiin tulee kirje, jossa näytetään millä summilla on korvattavia lääkkeitä myöntänyt ja miten se suhtautuu maan keskiarvoon. Mun mielestä on lääkäreiden aliarvioimista, jos ajatellaan, etteivät lääkärit huomaisi itselleen suunnattua markkinointia tai mainontaa, tai että pitäisivät sitä kyseenalaistamatta positiivisena asiana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Asiaa sivusta seuranneena olen urpiaisen kanssa eri mieltä.
Hei! Oletko sä ollut piilossa jossain sermin takana! Mä luulin, että olin lääkärin kanssa kaksin niisä tutkimustilanteissa!
Dave hankkii lisätuloja järjestämällä tuseeraus-peepshowta. Turha valittaa, kuitenkin nautit siitä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Mun mielestä on lääkäreiden aliarvioimista, jos ajatellaan, etteivät lääkärit huomaisi itselleen suunnattua markkinointia tai mainontaa, tai että pitäisivät sitä kyseenalaistamatta positiivisena asiana.
Toisaalta, (muun alan) virkamiesten tapauksessa nimenomaan emme halua jättää sitä yksittäisen korruptoitavan huomaavaisuuden tai kyseenalaistavuuden varaan. On melkoista lääkärien yliarvioimista, jos ajatellaan, että lääkärit olisivat niin paljon kyvykkäämpiä kuin muut.

No ei, kunhan vänkään lämpimikseni kokousta odotellessa; oikeasti minäkin luotan tässä(kin) asiassa lääkärikuntaan aika täysin. Mut jonkun täytyy olla paholaisen asianajaja, edes argumentin vuoksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä löydyn yllättävistä tilanteista, näen ja kuulen kaiken!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Asiaa sivusta seuranneena olen urpiaisen kanssa eri mieltä.
Hei! Oletko sä ollut piilossa jossain sermin takana! Mä luulin, että olin lääkärin kanssa kaksin niisä tutkimustilanteissa!
Dave hankkii lisätuloja järjestämällä tuseeraus-peepshowta. Turha valittaa, kuitenkin nautit siitä.
:oops: Olin nuori! Tarvitsin ne rahat!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Asiaa sivusta seuranneena olen urpiaisen kanssa eri mieltä.
Hei! Oletko sä ollut piilossa jossain sermin takana! Mä luulin, että olin lääkärin kanssa kaksin niisä tutkimustilanteissa!
Maineesi on levinnyt. Lääkärit haluavat nykyään aina kolmannen henkilön todistajaksi oman oikeusturvansa takia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Huoltokeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olemmeko näin harhaista porukkaa?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin