Ninnin RIPpitorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

"Niin siis en mä...Sä...."

Ei juma, aikuiset miehet kinnaa palstakikkelin koosta, jota pitävät kovastikin tärkeänä, kuin pikkulapset. Ette viittis mennä Geen:n muistoketjuun vetää kissatappeluanne niin saadaan sekin kunnioittamaan sitä asiaa joka teille on tärkeä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyysin aasia poistamaan sekä Hans Jörgenin että Manaajan lainauksessaan uudestaan postaaman kuvan, mutta aasi päätti jättää ne tänne. Näköjään siis täytyy harkita HJ:n, Manaajan ja elcon laittamista noreen ensimmäistä kertaa vain, koska yksittäisiä viestejä ei ole mahdollista norata. On tietenkin ymmärrettävää, että juuri tällaisessa ketjussa harkinta pettää, koska varmasti me kaikki jollain tavoin suremme Ninnin kohtaloa, ja se suru on epäreilun henkilökohtaista, kun moni meistä ei kuitenkaan oikeastaan edes tuntenut Ninniä. Ehkä aasin suruun kuuluu jopa olla koskematta tähän ketjuun. Minua itkettää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Silloin täytyy todella pysähtyä ja kuunnella kiltisti, kun palstan ruumispoika puhuu moraalista. Nää on näitä juttuja, kun vielä kiikkustuolissa lakki kädessä muistelee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti: En mä ole tähän päivään mennessä tainnut kehottaa muuta kuin nettitrollin tappamaan provopersoonansa. Onnistuikin hei ihan hienosti, sun sietäisi kiittää mua. Sääli vaan että syntyi ihan yhtä hulluja sivuperoonia tilalle.
Kun laitat kuvan jossa henkilö ampuu aivonsa pellolle ja kirjoitat että tee tämä perässä, niin etköhän siinä aivan kirjaimellisesti kehota toista tappamaan itsensä? :wink:

Mikä on btw sivuperoona? :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Silloin täytyy todella pysähtyä ja kuunnella kiltisti, kun palstan ruumispoika puhuu moraalista. Nää on näitä juttuja, kun vielä kiikkustuolissa lakki kädessä muistelee.
Miiissäs vitun kohtaa olen puhunut moraalista hevonvittujakaan? Poliisikoulun apuluokalla ei taidettu opettaa sisälukutaitoa?
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

RIP Ninni.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nergal kirjoitti:Miiissäs vitun kohtaa olen puhunut moraalista hevonvittujakaan? Poliisikoulun apuluokalla ei taidettu opettaa sisälukutaitoa?
Kovasti esiinnyt moraalivartijana kertoessasi mikä on sopivaa ja mikä ei. Ootko nyt ihan varma, että joku oikeasti haluaa kuulla juuri sun moitteet tässä yhteydessä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Hei, avatkaa nyt jo vaikka uusi ketju asialle, juukos?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Vittu mitä itkupillejä! Postaan kuvan sen alkuperäiselle postaajalle sanasta sanaan kuten hän sen postasi ja kukkahattukuoro, mukaan lukien alkuperäinen postaaja, älähtää. Jos se poistetaan, postaan sen uudestaan.

Ja alkuperäiselle postaajalle: ei sun kannata mulle ja mun persoonalleni kiukutella, jos sun oma persoonasi ei ole mielestäsi minkään väärti. Tympiihän se takuulla, kun toiset menee jatkuvasti yli ja ohi, mutta keskity ennemmin kehittämään sitä omaa persoonaasi ja mieti, mistä syistä ne sun inhoamat persoonat pärjää sua paremmin.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Ja Ninnistä: ikävää, että hänelle kävi kuten kävi. En tuntenut häntä hyvin, mutta menetys on varmasti raskas läheisille ja erityisesti lapsilleen. Osanottoni heille.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hans Jörgen kirjoitti:Vittu mitä itkupillejä! Postaan kuvan sen alkuperäiselle postaajalle sanasta sanaan kuten hän sen postasi ja kukkahattukuoro, mukaan lukien alkuperäinen postaaja, älähtää. Jos se poistetaan, postaan sen uudestaan.
Jumalauta miten typerää. Miten joku voi olla noin typerä? En ole sitä alkuperäistä postausta nähnyt, sekin on varmasti ollut aivan vitun idiootti, mutta onko sitä idiotismia pakko toistaa ja alentaa ittensä samalle tasolle?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Tottakai mä ymmärsin kontekstieron, ja jos olisin uskonut Manaajan oikeasti olevan aikeissa laittaa kuulan kalloonsa, en tietenkään olisi postannut tuota. Kyseessä oli, kuten sanoitkin, pelkkä kuitti alkuperäiselle kuvan postaajalle siitä, että voisi vilkaista itseään peilistä noita lähetellessään. Nyt kun sitten osui leukaan, toki hän ja muutkin herkästi kyynelehtivät paheksuivat, koska jotain paheksuttavaa oli mahdollista löytää.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kottarainen kirjoitti:^Minusta on aika hassua ajatella etteikö joku pitkään masennustaan valitellut voisi hyvinkin laittaa kuulaa kalloonsa. En ainakaan itse viitsisi ottaa riskiä että olisin edeltävästi yllyttänyt moiseen. Mun olisi aika vaikeaa jälkikäteen elää semmosen kanssa.
Ihan oikeasti: jos joku laittaa kuulan kalloonsa siksi, että näkee nettipalstalla sinne itse postaamansa kuvan, niin antaa palaa vaan.
masa

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja masa »

Hans Jörgen kirjoitti: ja muutkin herkästi kyynelehtivät paheksuivat, koska jotain paheksuttavaa oli mahdollista löytää.

En minä itse kuvaa paheksunut, vaan sitä samaa ääliömäisyyttä joka tapahtui jo Geetsu-ketjussa. Eli Manaaja aloitti ketjun ja mylwin, ann ja elco aloittivat kilvanvittuilun ketjun avaajalle. Se on minusta hölmöä.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

En minä ainakaan Manaajaa ollut varjelemassa, vaan paheksuin sitä, että Ninnin muistoketjua käytetään kuittailuun. Toki tajusin senkin, että Manaaja mitä ilmeisimmin mainitsi omasta tilanteestaan juuri Ninnin ketjussa, jotta kukaan ei olisi kehdannut kuittailla hänelle, eli tavallaan käytti Ninnin kuolemaa kilpenä kuittailijoiden suuntaan. Ei kovin nättiä käytöstä sekään, olipa se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta. Eikä kukaan kuittailijoista minua saanut itkemään, vaan Ninnin traaginen tarina, jonka epilogiksi tuli naurettava nettinahistelu toistuvine verenroiskekuvineen. Ihan sellaista epilogia ei Ninnikään olisi ansainnut.
Manaaja

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Mutta tässä tapauksessa kyllä katsoisin, että alkuperäisen kuvan postaaja voisi olettaa sekä ymmärtävän vitsin että kestävän tuon vittuilun. Olin vähän yllättynyt että niin ei käynytkään. Ei kai nyt kukaan oleta, että HJ tosissaan kehoittaa Manaajaa tappamaan itsensä, sen enempää kuin kukaan (paitsi Arska) uskoo Manaajan kehoittavan Arskaa (elävää kirjoittajaa nickin takana) tappamaan itseään. Vähän nyt suhteellisuudentajua näihin.
Häh? Ei sillä, etten keksi juuri vastenmielisempää persoonaa kuin HJ ole mitään tekemistä sen kanssa etten jotenkin olisi kestänyt ko. jutun postaamista. Eihän tuossa postauksessa nyt ollut mitään "epäreilua", vaikka se kertoisikin jotain HJ:n pettämättömästä pelisilmästä ja tilannetajusta. Jos mä sen kuulan kallooni joskus meen laittamaan, niin en takuulla tee sitä HJ:n internetiin suoltamien postauksien vuoksi.

Voisin toki sanoa että itse en vastaavassa tilanteessa olisi moista postannut, mutta se olisi täysin turhaa, koska miten tahansa asian muotoilisi niin se tulkittaisiin subjektiivisena säälinkerjuuna ja kaksinaismoralismina. Mutta ei se postaaminen nyt kuitenkaan tuossa kohtaa muutenkaan vaadi kuin korkeintaan tiedottomuutta masennusasioista. Vaikea masennushan kun on perinteisesti tauti josta päästään yli ottamalla itseään niskasta kiinni.
masa

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Vaikea masennushan kun on perinteisesti tauti josta päästään yli ottamalla itseään niskasta kiinni.

Kuka kaivaa ekana kuvan hirttäytyneestä?!
Manaaja

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:En minä ainakaan Manaajaa ollut varjelemassa, vaan paheksuin sitä, että Ninnin muistoketjua käytetään kuittailuun. Toki tajusin senkin, että Manaaja mitä ilmeisimmin mainitsi omasta tilanteestaan juuri Ninnin ketjussa, jotta kukaan ei olisi kehdannut kuittailla hänelle, eli tavallaan käytti Ninnin kuolemaa kilpenä kuittailijoiden suuntaan. Ei kovin nättiä käytöstä sekään
No en kyllä missään nimessä ollut käyttämässä kilpenä yhtään mitään, vaan uppoutuneena jo ihan muihin ajatuksiin ja pidemmälle edenneeseen keskusteluun. Mielestäni mainitsin asiasta sen verran tunnelatautumattomasti ja lyhyesti muutenkin, että on vähän vaikea ymmärtää näitä säälinkerjuusyytöksiä siitäkin huolimatta että tajusin kyllä tehneeni virheen heti sen jälkeen kun ko. kommentin postasin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hans Jörgen kirjoitti:^Tottakai mä ymmärsin kontekstieron, ja jos olisin uskonut Manaajan oikeasti olevan aikeissa laittaa kuulan kalloonsa, en tietenkään olisi postannut tuota.
Öö? Mistäs sä tuon tiedät? Ehkä sä tunnet Manalan mua paremmin, mutta kyllä mulle on syntynyt vaikutelma, että Manis ihan oikeasti välillä katselee katosta kohtaa, johon köyden saisi kiinnitettyä.

Kuten Kottis myös sanoi, otat aika kovan riskin siinä, että Manala saattaa tappaa itsensä. Uskoakseni se olisi sulle aika paha rasti tuon jälkeen. Tai mistäs minä tiedän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kuten Kottis myös sanoi, otat aika kovan riskin siinä, että Manala saattaa tappaa itsensä. Uskoakseni se olisi sulle aika paha rasti tuon jälkeen. Tai mistäs minä tiedän.
Kuten mainittua, jos itse postaamansa kuvan näkeminen saa tarttumaan revolveriin, niin sormea vain liipaisimelle minun puolestani. Ei olisi paha rasti, katsoisin, että tapaus olisi menetetty joka tapauksessa. Sun täytyy nyt kyetä erottamaan kaksi asiaa toisistaan: 1)kehoitus tappaaa itsensä ja 2)(kaverin itsensä postaama) kuva, jossa tyyppi ampuu itsensä. Jopa Manaaja pystyi siihen.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Manzel »

RIP Ninni.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Manaaja kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Erittäin surullista ettei Ninnin elämässä ollut ihmistä joka tarpeeksi läheltä olisi hänen hätänsä nähnyt ja pystynyt auttamaan.
Ei kaikki apu aina riitä riippumatta siitä miten läheltä se tulee. Tarpeeksi huonossa jamassa kun ollaan niin mikään apu ei enää riitä, ja säikähdyksekseni huomasin juuri pohtineeni alanko itsekin olla niillä nurkilla.

BDI-testistä tuli viime viikolla 45, vähän ahistaa.
En ole ammattilainen eikä mulla ole mitään käsitystä, mikä homma tilanteeseesi on johtanut. Sen voin sanoa yhden hyvin läheltä koetun tapauksen kokemuksella, että tila ei ole mitä todennäköisimmin pysyvää ja siksi ei kannata tehdä mitään peruuttamatonta. Mikään puhe ei silloin tehonnut, mutta yritin olla niin lähellä kuin pystyin. Pari yötä nukuin hänen rapun ovensa (sisäpuolella) edessä, ettei saisi ovea auki ja hyppäisi junan alle, kun aiempi itsariyritys oli epäonnistunut.

1,5 vuotta myöhemmin samalla henkilöllä kaikki on paremmin kuin hyvin ja on varsin onnellinen elämäänsä. Älä hyvä mies tee mitään ratkaisematonta. Olen satavarma, että tulee parempia aikoja.
Juttuni varmasti kuulostaa turhalle, naiiville ja paskalle, mutta tuo henkilö muistuttaa sinua ainakin nettikirjoituksiesi pohjalta todella paljon.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

masa kirjoitti:Eli Manaaja aloitti ketjun ja mylwin, ann ja elco aloittivat kilvanvittuilun ketjun avaajalle. Se on minusta hölmöä.
Muistele paremmin, muistitieteiden ylikalifi.

Itse viikonpäiväketjua en löytänyt, mutta taisi olla toisessa postauksessani kyseiseen ketjuun jossa totesin ettei eDraamaani ollut kohdistettu ketjun avaajaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
masa

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja masa »

Mylwin kirjoitti: Itse viikonpäiväketjua en löytänyt, .
Mä löysin, mutta en jaksa linkittää sitä sontaa tähän. Sen sijaan tämä pisti ketjussa silmään:
ninnithequeen kirjoitti:
Mä olen yksin totaalisen paskamiehen pojan kanssa, ja "kaksin" tyttären hyvän isän kanssa, vaikka kärhämää onkin toki.

Useita kertoja tehnyt mieli loikata parvekkeelta ja kuolla, mutta katsahdus lapsiin riittää. Ei. Ei näin. Vaikka tässä murhetta riittää muutenkin. Ei ei ja ei. Lapsiani en hylkää.

Kaksi serkuistani jäivät pieninä ilman äitiään (kuoli kolmikymppisenä) ja jäivät isälleen. Nuorempi heistä löysi vuosia myöhemmin isänsä hirttäytyneenä kotoota koulusta tullessaan.

EI NÄIN.
Manaaja

Re: Ninnin RIPpitorstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Manzel kirjoitti:juttua
Thanks for your input. Toivon kuitenkin, ettei tästä asiasta käytäisi enää keskustelua tällä keskustelupalstalla, ketjusta puhumattakaan.
Vastaa Viestiin