Itsemurha-ajatuksesi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ajatteletko itsesi tappamista?

En
8
50%
Ajattelen
4
25%
Harkitsen
0
Ei ääniä
Mietin vaihtoehtoja
4
25%
Olen päättänyt jo miten
0
Ei ääniä
Etsin vain sopivaa toteutushetkeä
0
Ei ääniä
Hei Hei kaikille!
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 16

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ajattelitko tappaa itsesi? Kerro lisää?
Tänne voit avautua itsemurhaisista ajatuksistasi.
Sellainen joka väittää ettei ole asiaa ajatellut, varmasti valehtelee..
Vai onko tämä nyt vain muodikasta suunnitella ja mahdollisesti toteuttaa ajatusta?
Pitää muistaa että itsemurha on lopullinen ratkaisu.

Itsemurhaa ennustavat merkit
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä en tietääkseni valehtele kun sanon, että en ole koskaan ajatellut itsemurhaa. En tämän takia ole mielestäni jotenkin erinomainen ihminen. Kyllä mulla ahdistusta ja joskus lievää masennusta on ollut. Silti itsemurhaa en ole ajatellut koskaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No en ole ajatellut tappaa itseäni pl. mahdollinen itsearmomurha vakavasti sairaana.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:No en ole ajatellut tappaa itseäni pl. mahdollinen itsearmomurha vakavasti sairaana.
Tossa on ihan käytännön ongelmana se, että sitten kun on riittävän sairas, niin sitä on vaikea toteuttaa ja niin kauan kuin ei ole, niin ei vielä ole sen aika.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:No en ole ajatellut tappaa itseäni pl. mahdollinen itsearmomurha vakavasti sairaana.
Tossa on ihan käytännön ongelmana se, että sitten kun on riittävän sairas, niin sitä on vaikea toteuttaa ja niin kauan kuin ei ole, niin ei vielä ole sen aika.
Ei käy käytäntö tässä nyt se homman piffi olekaan, vaan ajatus. En voi kuvitella mitään muuta tilannetta, jossa tekisin itsemurhan. Ei ole koskaan edes käynyt mielessä. Varmaan se liittyy siihen, että kun ei usko minkäänlaiseen kuoleman jälkeiseen todellisuuteen, niin pelkkä tyhjyys ja olemassaolon lakkaaminen tuntuu kurjemmalta ajatukselta kuin mikään kurjuus pl. kovissa kivuissa hitaasti pois kituminen.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitä sitten tuo itsemurha-ajattelu tarkoittaa? Kyllähän se lienee ihan tervettä ja toivottavaa, että suo asialle myös omakohtaisen ajatuksen siten, että yrittää ymmärtää asiaa paremmin. Ilmeisesti tässä haetaan takaa, onko itse vakavasti harkinnut itsemurhaa. No, en ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ilmeisesti tässä haetaan takaa, onko itse vakavasti harkinnut itsemurhaa. No, en ole.
Tuskin tässä sitä haetaan, onko vakavasti harkinnut, vaan onko harkinnut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Muinoin aikani masentuneena olleena myöskin leikittelin ajatuksella nimenomaan ajatuksen tasolla, mutta totesin, etten koskaan tekisi sitä, koska ymmärsin jopa tuolloin elämän olevan niin ainutkertainen kokemus, etten missään tilanteessa lähtisi hakemaan pysyvää ratkaisua tilapäiseen ongelmaan. Tiedostin siis samalla, että kyseinen olotila ei tulisi olemaan pysyvä, vaan sen hetkisistä olosuhteista johtuvaa "kausivaihtelua". Kyllähän ko. asian pohtimista käsiteltiin jo joskus jollain lukion tunnilla, jotta jokaisella olisi jonkinlainen mielipide itsemurhaan, joten ei sen miettiminen vielä välttämättä mistään sen vakavammasta kerro; jos ajatus alkaa kiehtomaan tai kuulostamaan sopivalta pakokeinoilta vaikeuksiin jouduttuaan, silloin kilauttaisin hätäkelloa.
masa

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja masa »

Hans Jörgen kirjoitti:Muinoin aikani masentuneena olleena myöskin leikittelin ajatuksella nimenomaan ajatuksen tasolla, .

Sama, ja tilanne oli jätetyksi tuleminen yläasteikäisenä. Ajatus tosin kesti vain ehkä tunnin verran, kun tajusin että meri on kaloja täynnä ja saalista saa aina kun vaan pyytää sitkeästi.

Sitä ajatusta sitten olenkin toteuttanut ihan kiitettävästi.


Jos ajatuksella leikitään, että mikä voisi ajaa tuohon tekoon, niin ehkä se olisi vaikka omien lasten kuolema. Sellaisen jälkeen tuskin elämänhaluja paljoa olisi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihminen, joka ei keksi tilannetta jossa olisi valmis tappamaan itsensä, ei vaan ole ollut tarpeeksi kovassa paikassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

On se joskus teininä mielessä käynyt mutta en ole sitä ikinä tosissaan harkinnut. Mulla käy mielessä vaikka mitä muitakin ihan skitsoja ja sairaita juttuja joita ei ole koskaan tarkoitus toteuttaa. Tykkään elämästä paskimmillaankin ihan liikaa että luopuisin siitä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Itselleni tuli mieleen juurikin vaikka tuo vakava sairaus tai vammautuminen niin, että olisin jatkuva taakka läheisilleni. Tai jos aiheuttaisin jonkun toisen ihmisen kuoleman typeryyttäni, en tiedä voisinko enää elää itseni kanssa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ei ole käväissyt mielessä tappaa itseäni. Ja olen ollut kovienkin paikkojen edessä.

Hieman Suvista ja Vesperiä komppaillen.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Alzheimeria on turha pelätä, koska sitä sairastava ei itse siitä kärsi (paitsi alkuvaiheessa). Vaikea masennus tai relapsoiva skitsofrenia ovat pahoja. Monet skitsofeenikoista kait tappavat itsensä kolmannen relapsin parannuttua, koska huomaavat, että uusi taas tulee jossain vaiheessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kottarainen kirjoitti:Nyt ajattelen että kai se pitäisi kestää vaan kun on ihminen joka tarvii mua, vaikka sitten pönöttämässä tuolissa lusikka suussa.
Mihin lapsi sinua tässä tapauksessa tarvitsee?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kottarainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Nyt ajattelen että kai se pitäisi kestää vaan kun on ihminen joka tarvii mua, vaikka sitten pönöttämässä tuolissa lusikka suussa.
Mihin lapsi sinua tässä tapauksessa tarvitsee?
Kyllä se ainakin tossa iässä arvostaa ihan vaan olemassa oloa, isi vois sitten tuoda syliin istumaan :roll:
Vai olisiko kyseessä vaan meidän oma kuvitelma siitä mitä lapsi tarvitsee? En siis tiedä, ajatuksena heitän.

Uskoisin, että ainakin vähän vanhemmalle lapselle vaikeasti vammautunut läheinen on myös melkoinen taakka. Itse muistan oman isoisäni, jota kävin ala-asteella ja yläasteikäisenäkin hoitamassa äitini kanssa. Ukki siis sai aivoverenvuodon ja halvaantui oikealta puolelta, eli meni mm. puhekyky ja liikkuminen oli hankalaa. Kaikki se mahtavuus mitä oli ukin kanssa aiemmin ollut oli poissa, ja tilalla oli joku ihan toinen henkilö. Koin sen hyvin ahdistavaksi ja jälkikäteen olen ajatellut, että voi kun en olisi koskaan joutunut häntä tuossa tilassa näkemään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Suvinen kirjoitti:itse en suurin surminkaan haluaisi kyseisen tilanteeseen, enkä varsinkaan saattaa läheisiäni siihen tilanteeseen, että he joutuisivat vuosikausia kärsimään sekä syyllisyydentuntoa että tuskia siitä, että äiti/vaimo/mummo/sisko ei enää edes tunnista, puhu, ei mitään. Ihmisarvo menee musta siinä niin alas kuin mennä suunnilleen voi. Jos tietäisin sen olevan edessä niin varmasti hoitaisin itseni jotenkin pois päiviltä.
Tätä aivan samaa yritin päässäni muotoilla kirjalliseen esitykseen kelpaavaksi. En onnistunut, joten lainaan tämän.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tätini "eli" reilut pari vuotta sänkypotilaana sairaalassa jäätyään auton alle. Hän kuoli kesällä. Kukaan ei voi lopulta tietää, kuinka paljon hän tajusi. Hän pystyi puhumaan jonkin verran ja tunnisti ihmisiä, minutkin. Aluksi hän halusi vain kotiin eli jotain toimintaa siellä päässä kyllä oli. Ihan kauhea skenaario, että tajuaa (ei siis tosin tiedetä, missä määrin) asioita, mutta ei pysty liikuttamaan kuin vähän päätä.

Luulen, että kuolema oli hänelle itselleenkin helpotus. Hän sairastui (keuhkoputkentulehdus) ja se vei häneltä lopulta voimat. Vuodepotilaiden immuniteettisuojahan on melko alhainen ja kaikki pienetkin flunssat sun muut pöpöt voivat olla kohtalokkaita. Lisäksi niistä toipuminen voi kestää kuukausia eli ihan eri juttu kuin perusterve sairastuisi.

Kaikki ne tutkimukset ja roudaamiset eri paikkoihin ovat kauheita koettelemuksia. Näiden kaikkien tuloksen summana tätini ei enää jaksanut. Jos joutuisin itse tuollaiseen tilanteeseen, niin ei todellakaan kiinnostaisi roikkua mukana tässä elämässä.

Itse olen harkinnut itsaria joskus aikoja sitten, kerran olen yrittänytkin, mutta tarkkasilmäinen voi huomata, etten onnistunut. Enää en haaveile itsarista, vaikka joskus leikittelen ajatuksella. Mutta en tee mitään. Pelkästään ajatus siitä, että on "vaihtoehto" rauhoittaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Tai jos aiheuttaisin jonkun toisen ihmisen kuoleman typeryyttäni, en tiedä voisinko enää elää itseni kanssa.
Tää on ehkä suurin pelkoni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Turha siitä omasta Alzheimerista on stressiä ottaa.

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kreitsu kirjoitti:
Itse olen harkinnut itsaria joskus aikoja sitten, kerran olen yrittänytkin, mutta tarkkasilmäinen voi huomata, etten onnistunut.
:D

Ei voi tietää! Itsemurhantekijäthän joutuvat helvettiin, ehkä kitinä on helvetti!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Itse olen harkinnut itsaria joskus aikoja sitten, kerran olen yrittänytkin, mutta tarkkasilmäinen voi huomata, etten onnistunut.
:D

Ei voi tietää! Itsemurhantekijäthän joutuvat helvettiin, ehkä kitinä on helvetti!

Kitinä ei ole helvetti, koska täältä pääsee pois, vaikka sitten kuoleman kautta? Ja Kreitsulle; epäilinkin jo tällaista mutta ei se mitään.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Itse olen harkinnut itsaria joskus aikoja sitten, kerran olen yrittänytkin, mutta tarkkasilmäinen voi huomata, etten onnistunut.
:D

Ei voi tietää! Itsemurhantekijäthän joutuvat helvettiin, ehkä kitinä on helvetti!

Kitinä ei ole helvetti, koska täältä pääsee pois, vaikka sitten kuoleman kautta? Ja Kreitsulle; epäilinkin jo tällaista mutta ei se mitään.

Katoliset ja kaikki muut jotka uskoo helvettiin joutuu sínne, luterilaiseen uskoon ei paljon helvetti vaikuta, kaikki pääsee taivaaseen kuulema, mutta taidan jättää tilaisuuden käyttämättä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kitinässä on aika kovat luvut näissä itsariasioissa, 0,185 promillea kansasta keskimäärin tappaa itsensä vuodessa, mutta kitinässä peräti 1% on jo tappanut itsensä, eli kitinään on kertynyt 54 kertaa enemmän itsemurhakandinaatteja kuin normiväestöön.. jos korjataan Kitinän olemassaoloajalla seitsämän vuotta, niin silloin Kitinässä itsemurhia on tapahtunut vain 7,7 kertaa enemmän kuin väestössä keskimäärin, jos se jotain lohduttaa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Itsemurha-ajatuksesi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos asia on kuten edellä esitetty, kitinä on voinut luoda itsemurha neutraalin ellei peräti itsarimyönteisen ympäristön ihmisille ja jos asia noin on niin vahvistaako kitinä ihmisten motivaatiota itsemurhien suorittamiseen? Kyllä. Jos taas kitinään on liittynyt ihmisiä joilla on korkeampi todennäköisyys mainittuun toimintaan alunperin, lienee se ja sama mitä sitten kirjoitetaan kitinään.
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin