Eheyttävä Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18749
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi en omista asuntoa enkä ilmeisesti aiokaan omistajaksi. en pitkällä enkä lyhyellä tähtäimellä, johtaa kyllä siihen että olen nolla-asiakas pankeille, maksan kaikesta pahimman mukaan, mutta kaikkea ei voi saada.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Kyllä, mutta aikaisemmin ei ollut mainittu tason noususta mitään. Oli vain "remonttikustannusten nostama vuokra".
Kustannustason nouskin per se voi olla peruste nostaa vuokraa. Laki kieltää vain kohtuuttomat perusteet. Joku indeksisidonnaisuus on vain yksi vaihtoehto.
Jotenki olen antanu itseni ymmärtää että remonttikulut sinällään ei ole oikeus nostaa vuokraa. Että ne ei ois tätä "kustannustasojen nousua". Mutta pitääpä tarkistaa, hyvä kun tuli puheeksi.

No tarkistin jo. Tuo pitää vaan kirjata vuokrasopimukseen, muuten ok. Aika monimutkaisiakin lausekkeita voi kirjata vuokrankorotusperiaatteeksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti: Mulle tulee sen verran vuokraa, että niistä maksaa rahoitusvastikettakin remonttia varten, kunhan säätää lainanmaksua hiukan.
Kyse oli riskistä. Kysyit asuntosijoittamisen riskeistä.

Yllättävä remontti on riski. Se, putoaako tuotto negatiiviseksi vai ei, ei muuta asiaa. Sijoituksessa riski=todennäköisyys tuoton vaihteluun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti: Mulle tulee sen verran vuokraa, että niistä maksaa rahoitusvastikettakin remonttia varten, kunhan säätää lainanmaksua hiukan.
Kyse oli riskistä. Kysyit asuntosijoittamisen riskeistä.

Yllättävä remontti on riski. Se, putoaako tuotto negatiiviseksi vai ei, ei muuta asiaa. Sijoituksessa riski=todennäköisyys tuoton vaihteluun.
Olen myös kysynyt että kuinka suuri on todennäköisyys ja vaikutus. Vastausta ei ole kuulunut mutta keskustelu on rönsyillyt. Ja se on mulle ihan ok 8)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vaikka omistusasunto on oma, sitä ei voi lastata muuttokuormaan kuten irtainta omaisuutta. Entäs jos tulee tarve muuttaa toiselle paikkakunnalle kun asuntojen hinta on huono ja omat rahat vähissä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Vaikka omistusasunto on oma, sitä ei voi lastata muuttokuormaan kuten irtainta omaisuutta. Entäs jos tulee tarve muuttaa toiselle paikkakunnalle kun asuntojen hinta on huono ja omat rahat vähissä?
Nyt oli kyse sijoitusasunnosta. Sehän voi sijaita vaikka eri mantereella.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:Vaikka omistusasunto on oma, sitä ei voi lastata muuttokuormaan kuten irtainta omaisuutta. Entäs jos tulee tarve muuttaa toiselle paikkakunnalle kun asuntojen hinta on huono ja omat rahat vähissä?
Nyt oli kyse sijoitusasunnosta. Sehän voi sijaita vaikka eri mantereella.
Sori, en lukenut koko ketjua. Kaipa minäkin sitten omistan muutamia bambumajoja ja neekereitä. Toistaiseksi. No, vain rahastojen kautta.

Vanhempani eivät muuten saaneet lainaa edes ostaa minulla opiskeluyksiö/heille sijoituskohde. Se oli 80-luvun alkua.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:Vaikka omistusasunto on oma, sitä ei voi lastata muuttokuormaan kuten irtainta omaisuutta. Entäs jos tulee tarve muuttaa toiselle paikkakunnalle kun asuntojen hinta on huono ja omat rahat vähissä?
Nyt oli kyse sijoitusasunnosta. Sehän voi sijaita vaikka eri mantereella.
Sori, en lukenut koko ketjua. Kaipa minäkin sitten omistan muutamia bambumajoja ja neekereitä. Toistaiseksi.
Kait sun perintörahoilla vielä joku yksiö jostain opiskelijakaupungista irtoaa? Irstas vanha vuokraisäntä ja vuokralainen...
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Eheyttävä Tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:Vaikka omistusasunto on oma, sitä ei voi lastata muuttokuormaan kuten irtainta omaisuutta. Entäs jos tulee tarve muuttaa toiselle paikkakunnalle kun asuntojen hinta on huono ja omat rahat vähissä?
Meinaatko, että sulla olisi enemmän rahaa jos olisit asunut vuokralla kun tuo tilanne realisoituu?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin