Dress code töissä/vapaalla?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Löysin niin hyvän kuvan, että pitää rakentaa ketju sen takia:

Kuva

Valitettavasti en pikaisesti löytänyt naisista vastaavaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mähän töissä käytän asianmukaista valepukua, eli paita ei alta näy. Paitsi syömään lähtiessäni otan takin pois.

Töissä pukeudun casualin ja business casualin välistä. Farkut jalassa, mutta ei lenkkareita.

Vapaalla asu on sama. Joskus kesällä streetwear, mutta tank topia en käytä vaan lyhythihaista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aika selkee. Vapaalla käytännössä aina casual. Töissä useimmiten smart casual ja toissijaisesti business.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Löysin niin hyvän kuvan.
Pahoittelen ylikriittisyyttä, mutta minusta tuo nimenomaan ei ole hyvä kuva. Näköjään sama kuva on wikipediassa, jossa todetaan, että paikallinen tulkinta saattaa erota merkittävästikin kuvassa näkyvistä. Ja ainakaan englanninkielisessä wikipediassa edes eri kategorioiden sanallisilla kuvauksilla ei sitten enää olekaan juuri tekemistä noiden kuvien kanssa. Sääli, koska sanalliset kuvaukset tuntuvat paljon tutummilta kuin nuo kuvat.

Tänään mulla ei ole formaalimpia kokouksia, joten mä olen kai business casual: suorat housut ja joku neule. Pukulinjalle mä lähden aika harvoin, kerran-pari kuussa varmaan. Yleensä on - kai - smart casual: suorat housut, pikkutakki (ei siis kuitenkaan puku), ei solmiota. Tosin mun versio tuosta combosta kai, kliseen mukaisesti, vetää enemmän sinne samettitakkihumanistisosiologitulkintaan, joka on kyllä jotenkin nuhjuisempi kuin varsinainen smart casual. Aika usein mä olen kyllä töissä casualinakin, eli farkut ja paita, mutta ei lenkkarit. Työhuoneen vaatekaapissa roikkuu sitten joku pikkutakki, jolla tuon saa tarvittaessa upgradettua(?) siihen humanistisosiologi-lookiin.

Vapaalla casual, harvemmin kuitenkaan lenkkarit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Urpsu tai SH eivät vapaallakaan koskaan pukeudu streetweariin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Urpsu tai SH eivät vapaallakaan koskaan pukeudu streetweariin?
No mä nyt vastasin sellaisen yleisimmän, tyypillisen tai keskiarvon mukaan. Toki mä tarkkaan ottaen kesällä pukeudun vapaalla useinkin shortseihin ja lyhythihaiseen paitaan, uimahallissa uimahousuihin, rannalla shortseihin, metsäretkillä exPertiksi eli erilaisiin teknisiin ulkoiluasuihin, tenniskentällä tenniskenkiin, shortseihin ja t-paitaan, saunaan menen yleensä alasti, naamiaisiin pukeudun blues brotheriksi, ladulle laitan sukset jalkaan ja jääkentälle luistimet. Olikohan siinä kaikki, ettei päästä nipottamaan. Tai oikeastaan tuli liikaakin, keksin tuon naamiaisjutun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Urpsu tai SH eivät vapaallakaan koskaan pukeudu streetweariin?
Vain hellesäillä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Urpsu tai SH eivät vapaallakaan koskaan pukeudu streetweariin?
No mä nyt vastasin sellaisen yleisimmän, tyypillisen tai keskiarvon mukaan. Toki mä tarkkaan ottaen kesällä pukeudun vapaalla useinkin shortseihin ja lyhythihaiseen paitaan.
Eipäs Urpsuteta! Jos oletetaan, että sulla on kesällä vapaata, niin siinä tapauksessa pukeudut streetweariin usein kesällä. Nih! Myönnä vain, että olit väärässä!1 :leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:naamiaisiin pukeudun blues brotheriksi
Tässä vaiheessa olin :cheer:
Tai oikeastaan tuli liikaakin, keksin tuon naamiaisjutun.
Tässä vaiheessa taas :cry:

Ehkä suurin kitinäpettymys kautta aikojen!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Urpsu tai SH eivät vapaallakaan koskaan pukeudu streetweariin?
No mä nyt vastasin sellaisen yleisimmän, tyypillisen tai keskiarvon mukaan. Toki mä tarkkaan ottaen kesällä pukeudun vapaalla useinkin shortseihin ja lyhythihaiseen paitaan, uimahallissa uimahousuihin, rannalla shortseihin, metsäretkillä exPertiksi eli erilaisiin teknisiin ulkoiluasuihin, tenniskentällä tenniskenkiin, shortseihin ja t-paitaan, saunaan menen yleensä alasti, naamiaisiin pukeudun blues brotheriksi, ladulle laitan sukset jalkaan ja jääkentälle luistimet. Olikohan siinä kaikki, ettei päästä nipottamaan. Tai oikeastaan tuli liikaakin, keksin tuon naamiaisjutun.
Mites yöllä? Flanellipyjama vai hullutteletko ihan nakkena?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti: Mites yöllä? Flanellipyjama vai hullutteletko ihan nakkena?!
Tämä olisikin oman ketjun aihe (tosin siitä on muistaakseni ollutkin), mutta mennään kestävän kehityksen hengessä tällä.

Yöllä pukeudun boksereihin (talvella pitkiin kalsareihin) ja aina en jaksa ottaa sukkia pois. Joskus nukun flanelipyjamassa. Tämä tapahtuu käytännössä viikonloppuna saunan jälkeen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olikohan siinä kaikki, ettei päästä nipottamaan.
Mites yöllä? Flanellipyjama vai hullutteletko ihan nakkena?!
Ensiluokkaisesti nipotettu! Miten mä nyt tämän unohdin. Pyjamaa ei kai koskaan, illalla jalassa olleet aluhousut - yleensä bokserityyppiset - jäävät aika usein jalkaan yöksikin, mutta toisinaan menee myös villisti nakkena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Töissä farkut ja kauluspaita. Kaulus koska inhoan kulkulätkän narua kaulalla.

Vapaalla bokserit ja/tai t-paita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Vapaalla bokserit ja/tai t-paita.
Kova setti kauppa- ja baariasuksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Vapaalla bokserit ja/tai t-paita.
Kova setti kauppa- ja baariasuksi.
Erityisesti tuolla tai-tulkinnalla toivon tuhannesti, että t-paita on edes sitten kovin pitkähelmaista mallia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaupassa käynti hoidetaan töistä tullessa ja baarini sijaitsee olohuoneeni sohvalla eli turvassa olette.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olikohan siinä kaikki, ettei päästä nipottamaan.
Mites yöllä? Flanellipyjama vai hullutteletko ihan nakkena?!
Ensiluokkaisesti nipotettu! Miten mä nyt tämän unohdin. Pyjamaa ei kai koskaan, illalla jalassa olleet aluhousut - yleensä bokserityyppiset - jäävät aika usein jalkaan yöksikin, mutta toisinaan menee myös villisti nakkena.
Onko tämä tulkittavissa niin, että hengailet illat pelkät alkkarit jalassa?!

Kait sentään punaviiniä juodessasi laitat sammarit ja takin päälle ja baskerin päähän?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Onko tämä tulkittavissa niin, että hengailet illat pelkät alkkarit jalassa?!
Ei.
NuoriDaavid kirjoitti:Kait sentään punaviiniä juodessasi laitat sammarit ja takin päälle ja baskerin päähän?
Kyllä mä joo tähän pyrin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Ensiluokkaisesti nipotettu!
I aim to please :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Streetwear tai casual. Pitkähihaisena on yleensä gollegehuppari, mutta joskus töissä tai juhlissa neulepaita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja masa »

Casual. Jos oikein panostan asiakkaisiin niin farkut, kauluspaita ja pikkutakki. Pukua ei juuri ikinä.
Manaaja

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En juuri pukeudu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:En juuri pukeudu.
Entä vapaalla?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

En juuri pukeudu.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Dress code töissä/vapaalla?

Viesti Kirjoittaja elco »

Pukumies ilman kraivelia duunissa kun swiddun swedut pukeutuvat niin hyvin. Edellisen 13 vuotta duunissa pukeuduin farkkuihin ja ei-kauluspaitaan, ja pukuun lähinnä työhaastattelussa.

Vapaalla farkut/shortsit ja paidassa ei kauluksia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin