Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:
exPertti kirjoitti:1000g kanansuikaleita (marinoitukin käy).
Saatanasta.
Mikäs vidun vikä niissä on? Kun tuut kotiin klo 18 duunista eskarin kautta kiertäen, niin ei siinä paljon gourmeata ehdi vääntää, kun pitää saada vinkunintiö suihkukuntoon viimeistään klo 20 ja sänkyyn suit sait. Aamusta on kuitenkin herätys jo klo 6.

Pitäis opetella duunaamaan sössöä pakkaseen sopiviin annosrasioihin.
Who says you need to buy a guitar?
Manaaja

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Muutenkin tuo pastan hauduttaminen "niin kauan kun jaksat odottaa" kuulostaa kyllä omaan korvaan melkoiselta katastrofilta, kun on tottunut siihen että pastan tulee olla hieman al dente. Siitähän tulee ihan atomipuuroa jos sitä rupee hauduttelemaan.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Diddley Bow kirjoitti:Mikäs vidun vikä niissä on? Kun tuut kotiin klo 18 duunista eskarin kautta kiertäen, niin ei siinä paljon gourmeata ehdi vääntää, kun pitää saada vinkunintiö suihkukuntoon viimeistään klo 20 ja sänkyyn suit sait. Aamusta on kuitenkin herätys jo klo 6.
No jos vaikka laittais ne omat marinadit niille kanoille sitä seuraavaa päivää varten jo edellisenä iltana, kun vinkunintiö on nukkumassa. Mutta siis ei ole mun ongelma, syökää mitä haluatte. Itse en marinoituja osta, kun kiinnostaa muukin kuin teollinen maku ja natriumglutamaatit.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Vesper kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Mikäs vidun vikä niissä on? Kun tuut kotiin klo 18 duunista eskarin kautta kiertäen, niin ei siinä paljon gourmeata ehdi vääntää, kun pitää saada vinkunintiö suihkukuntoon viimeistään klo 20 ja sänkyyn suit sait. Aamusta on kuitenkin herätys jo klo 6.
No jos vaikka laittais ne omat marinadit niille kanoille sitä seuraavaa päivää varten jo edellisenä iltana, kun vinkunintiö on nukkumassa. Mutta siis ei ole mun ongelma, syökää mitä haluatte. Itse en marinoituja osta, kun kiinnostaa muukin kuin teollinen maku ja natriumglutamaatit.
Vespalla on ruusuinen kuva perheenäidin ajankäytöstä :x
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ehkä on parempi, etten sano tähän enää mitään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Ehkä on parempi, etten sano tähän enää mitään.
Hainx mä turhaan popparit?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vespa on täysin oikeassa. Maustaminen vie ruoanlaittoprosessi merkittävästi vähemmän aikaa kuin mikään muu osa. Ei sitä ajankäytöllä voi perustella, laiskuudella ja mukavuudenhalulla kyllä. Kyllä sen huomaa onko laittanut marinadikamaa vai maustanut itte.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:^ Katsos kun ensin käy päivän töissä voi sitten hakea lapset, valmistaa kolmelajisen ruokalajin, pestä pari konetta pyykkiä, siivota kevyesti, hoitaa kaiken tämän ajan muutamaa kiukkuista lasta ymmärtäväisesti mutta jämäkästi, maksaa laskut, hoitaa iltapuurot ja nukkumaan laitot.

Sitten, noin neljä-viisi tuntia kotiintulon jälkeen kun lapset nukkuvat ja talo hiljenee onkin aika tehdä ja laittaa kanat marinadiin pikapannen samalla puolisoa (jos nyt sattuu saamaan kun 'kun häntä ei olla huomioitu illan aikana') ja rojahtaa sen päälle suoraan kynttilänä sänkyyn iloisena siitä, että lapset saavat "kunnon kanaa" huomenna.
Arki voi olla noin hankalaa vain jos hairahtuu kepulaiseen insinööriin joka ei tee osaansa kotitöistä koska netissä on joku joka on ihan väärässä.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ehkä on parempi, etten sano tähän enää mitään.
Nauratti vaan ajatus siitä, että mistähän kohtaa sitä nappaisi kuvitellusti kanan marinointia varten aikaa.
Mistä lähtien marinointiin on mennyt aikaa yli 2 minuuttia? Onneksi minulla ei ole valtavaa lapsilaumaa estämässä marinointia... ...eiku, hetkinen... ...miksei ne estä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Minä olin muuten se suorittaja tuossa esimerkissä. Luulin kaikkien tuosta yllätyksettömästä 'huomion puute' täkystä tyhmemmänkin huomaavan. Ihme sovinisteja olette jos luulette kotitöitten olevan naisten yksinoikeus. Tulkaas nyt tälle vuosituhannelle poitsut. :)
Ihme sovinisti olet jos sun mielestä kepulainen insinööri voi olla vain mies!
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Esimerkistäni päätellen jätät ne pikapanot väliin. :)
Se on ihan loogista että ne jäävät väliin jos tarjolla oleva kesto on se marinointiin kuluva 2 minuuttia.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Esimerkistäni päätellen jätät ne pikapanot väliin. :)
Niin jätän. Lisäksi jätän telkkarin toljottamisenkin väliin, niin on aikaa niille pidemmille panoille aamuin illoin.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:^ Ok, sitä aletaan jo brassailemaankin. :)
Pakko edes jollain, kun en voi brassailla huikealla vaalituloksellanikaan!
Manaaja

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Marinoin/kuivamaustan itse kaikki sellaiset tuotteet jotka kypsennetään ja tarjoillaan sellaisenaan. Mutta kallistun kyllä vähän siihen suuntaan myös, että jos jonkun oksennusmarinaditajousbroilerifileesuikaleen käyttää johonkin mössöruokaan mitä kutsuu itse nimellä "ravitseva moska", rikos ei ole mikään erityisen suuri. Säälittää vaan se, miten huonosti varsinkin pienemmistä kaupoista saa nykyään enää tuoretta maustamatonta lihaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yleensä löytyy rintafileitä maustamattomana pikkukaupoistakin. Halvempia kuin suikaleet ja ne leikkelee hetkessä itse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:Yleensä löytyy rintafileitä maustamattomana pikkukaupoistakin. Halvempia kuin suikaleet ja ne leikkelee hetkessä itse.
Ei oo ihan sanottua että löytyy, ainakaan noin päin. Mä oon katellu että monesti löytyis kyllä se paketti suikaleita sekä hunajamarinoituna että au naturel, mutta kokonaisten tissien kanssa kaikki on sitten ollut sitä marinoitua kräppiä. Valmiita suikaleita kaipaan/ostan muutenkin todella todella harvoin verrattuna siihen ehjempään muotoon tissilihasta. Käytännössä eksyy ostoskärryyn ainoastaan jos on joku poikkeuksellisen hyvä tarjous.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:Säälittää vaan se, miten huonosti varsinkin pienemmistä kaupoista saa nykyään enää tuoretta maustamatonta lihaa.
Tuo taitaa liittyä siihen, että oikeastihan sen teollisen runsassuolaisen ja kaukana neutraalista pH:sta olevan marinadin tarkoituksena on tappaa pöpöjä, ei niinkään "maustaa" lihaa. Pikkukauppojen tuotekierto on usein sen verran hitaampaa kuin isoissa, että ruokamyrkytysriski kasvaa ikävästi. Täytyy myöntää, että possun osalta meille ostetaan silloin tällöin marinoituja tuotteita ja pestään ne mahdollisimman puhtaaksi marinadista, koska possunliha tuppaa keräämään pöpöjä muuta lihaa aktiivisemmin mukaansa (jossain pelottavassa Eviran tutkimuksessa 97% kaupoista haetuista possunlihanäytteistä oli sisältänyt ulosteperäisiä bakteereja), eikä lasten oksentelu ole koskaan kovin toivottavaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maailmankuvani on niin rajoittunut nykyiselle asuinalueelleni ettei suurempaa tuntemusta lähikauppojeni ulkopuolelta. Suikaleita en osta, mutta toisinaan tulee mukaan 1,5kg loota koipia ~3€/kg hintaan. Tokihan ne täytyy pestä ja uudelleenmaustaa, muttei mitään ylitsepääsemätöntä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Ei sitä ajankäytöllä voi perustella, laiskuudella ja mukavuudenhalulla kyllä.
No tää on vähän sama asia kuin autonrenkaiden vaihtaminen itse.


Minä en kyllä yhtään sormella heristä jos vaimoni illalla lapset nukutettettuaan, pyykit viikattuaan, uudet koneelliset pestyään, oppilaidensa kokeet tarkistettuaan ja seuraavan duunipäivään valmistuttuaan ei jaksa tai viitsi laittaa kanasuikaleita marinaadiin siinä puol yhden - kahden maissa .

Tosin Ihmettelen kyl että kuka tampio edes ostaa kanasuikaleita oli ne marinoituja tai ei.
masa

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Yleensä löytyy rintafileitä maustamattomana pikkukaupoistakin. Halvempia kuin suikaleet ja ne leikkelee hetkessä itse.
Ei oo ihan sanottua että löytyy, ainakaan noin päin.

Kävisit Lidlissä. Komppaan suikalekeisissä Beetä.
masa

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

prosessi kirjoitti: Tuo taitaa liittyä siihen, että oikeastihan sen teollisen runsassuolaisen ja kaukana neutraalista pH:sta olevan marinadin tarkoituksena on tappaa pöpöjä, ei niinkään "maustaa" lihaa. Pikkukauppojen tuotekierto on usein sen verran hitaampaa kuin isoissa, että ruokamyrkytysriski kasvaa ikävästi. Täytyy myöntää, että possun osalta meille ostetaan silloin tällöin marinoituja tuotteita ja pestään ne mahdollisimman puhtaaksi marinadista, koska possunliha tuppaa keräämään pöpöjä muuta lihaa aktiivisemmin mukaansa (jossain pelottavassa Eviran tutkimuksessa 97% kaupoista haetuista possunlihanäytteistä oli sisältänyt ulosteperäisiä bakteereja), eikä lasten oksentelu ole koskaan kovin toivottavaa.

Pelkää pöpöjä, mutta jaoit sänkysi lampaiden kanssa.

Nyt ei matikkani toimi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

masa kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Tuo taitaa liittyä siihen, että oikeastihan sen teollisen runsassuolaisen ja kaukana neutraalista pH:sta olevan marinadin tarkoituksena on tappaa pöpöjä, ei niinkään "maustaa" lihaa. Pikkukauppojen tuotekierto on usein sen verran hitaampaa kuin isoissa, että ruokamyrkytysriski kasvaa ikävästi. Täytyy myöntää, että possun osalta meille ostetaan silloin tällöin marinoituja tuotteita ja pestään ne mahdollisimman puhtaaksi marinadista, koska possunliha tuppaa keräämään pöpöjä muuta lihaa aktiivisemmin mukaansa (jossain pelottavassa Eviran tutkimuksessa 97% kaupoista haetuista possunlihanäytteistä oli sisältänyt ulosteperäisiä bakteereja), eikä lasten oksentelu ole koskaan kovin toivottavaa.

Pelkää pöpöjä, mutta jaoit sänkysi lampaiden kanssa.

Nyt ei matikkani toimi.
:D Valokuvat eivät toki koskaan ole ollenkaan lavastettuja.

Ja vielä vakavammin: En edelleenkään pelkää pöpöjä itse, aikuisille pöpöillä höystetty possu harvemmin aiheuttaa mitään oireita. Mutta minua ei huvita siivoilla lasten oksennuksia ja ripuleita, joten pyrin minimoimaan moiset riskit.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Nyt ei matikkani toimi.
Suosittelen jonkinmoista paskanpuhujakerrointa selkeimpiin ei-Toteuttajiin. Vrt. vaaleissa sataa laarin joku kymmenen ääntä kun läpimenoon olisi vaadittu tuhansia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

elco kirjoitti:
masa kirjoitti: Nyt ei matikkani toimi.
Suosittelen jonkinmoista paskanpuhujakerrointa selkeimpiin ei-Toteuttajiin. Vrt. vaaleissa sataa laarin joku kymmenen ääntä kun läpimenoon olisi vaadittu tuhansia.
Olet aivan oikeassa. Nyt pitäisi enää paskanpuhujakertoimen kalibrointia varten tietää missä kohden olen puhunut paskaa, siinä kun olen valokuvauttanut itseni nukkumassa sängyssä lampaan kanssa vai siinä, kun myönnän ostavani possunlihaa marinadissa pöpökammosta johtuen ja peseväni marinadin sitten pahanmakuisena pois. En ainakaan itse osaa sanoa kumpi noista on epäilyttävämpää.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Talvi yllätti autoilijat -perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

prosessi kirjoitti:
elco kirjoitti:
masa kirjoitti: Nyt ei matikkani toimi.
Suosittelen jonkinmoista paskanpuhujakerrointa selkeimpiin ei-Toteuttajiin. Vrt. vaaleissa sataa laarin joku kymmenen ääntä kun läpimenoon olisi vaadittu tuhansia.
Olet aivan oikeassa. Nyt pitäisi enää paskanpuhujakertoimen kalibrointia varten tietää missä kohden olen puhunut paskaa, siinä kun olen valokuvauttanut itseni nukkumassa sängyssä lampaan kanssa vai siinä, kun myönnän ostavani possunlihaa marinadissa pöpökammosta johtuen ja peseväni marinadin sitten pahanmakuisena pois. En ainakaan itse osaa sanoa kumpi noista on epäilyttävämpää.
Huijausta oli siinä kohtaa, kun väitit nukkuvasi lampaan kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin