Kun keski-ikä iski

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Mutta ei ole enää 24/7 sidottu siihen, joka syö, pukee ja kakkii itsenäisesti. Selviää kotona yksin ja liikkuu paikasta toiseen itsekseen. Älä ny pilaa mun vapauden huumaa ;)
Lapsethan ovat helpoimmillaan juuri ennen murrosiän alkua. Se on ehkä ainoa vaihe, kun niistä ei tarvitse huolehtia. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Mutta ei ole enää 24/7 sidottu siihen, joka syö, pukee ja kakkii itsenäisesti. Selviää kotona yksin ja liikkuu paikasta toiseen itsekseen. Älä ny pilaa mun vapauden huumaa ;)
Ei se 24/7 poista velvoitteentunnetta. Usko pois. Mutta mitens tämä nyt liittyy keski-ikäistymiseen? Lapsia voi tehdä niin kauan kuin ruusun nupusta mahlaa erittyy ja vaihdevuodet ei sitä estä. Ukki, isä tai eno - sama setti jatkuu jos vain lisääntymiskalut ihmisillä toimii. Kakaroista huolehditaan vinkuu ne sitten rahaa tai linkoaa paskaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En toki ollut siinä luulossa, että nuppusista huolehditaan vain 10 tai 18 vuotta. Ajattelin, että topikin alle sopisi laajemminkin pohdintaa ikääntymisestä ja elämäntilanteista. Henkilökohtaisesti en ole ajatellut juoksevani vaippapyllyjen perässä nelikymppisenä, mutta mistäs sitä koskaan tietää. Tällä hetkellä en kaipaa moista.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Henkilökohtaisesti en ole ajatellut juoksevani vaippapyllyjen perässä nelikymppisenä, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

Osuit kohteeseen. Ei niiden perässä tarvitse juosta - he löytävät kohteensa.

Se sitten on varmaan sitä keski-ikää - ajokortit yms... Ja se kun joululahjaksi keksii vain lahjakortin.

Joko voi jäädä eläkkeelle?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Diddley Bow kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Henkilökohtaisesti en ole ajatellut juoksevani vaippapyllyjen perässä nelikymppisenä, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

Osuit kohteeseen. Ei niiden perässä tarvitse juosta - he löytävät kohteensa.
Tarkoitin <2 vuotiaita, en 80+ ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Ei oikein näy keski-ikäistyminen mitenkään. Auto ei oo farkku, radio rock soi, fokus on elämästä nauttimisessa eikä velvoitteissa.
Tota, tota, ei se sun kirjanpitäjämobiilisi kestä tarkastelua mistään suunnasta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Henkilökohtaisesti en ole ajatellut juoksevani vaippapyllyjen perässä nelikymppisenä, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

Osuit kohteeseen. Ei niiden perässä tarvitse juosta - he löytävät kohteensa.
Tarkoitin <2 vuotiaita, en 80+ ;)
Hahmotus moka. Noi molemmat on mulle edelleen luukkupöksyjä. Teinixi ja eskarilainen on helppo niputtaa luukkupöksyn alle. Se on lokeroimista parhaimmillaan.

Tässä sen taas näkee. Kuilun ikäpolvien välillä. Sä olet aikuinen ja mä keski-ikäinen. Puhutaan aivan eri kieltä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja elco »

Olen vissiin keski-ikäinen kun en vitutukseltani pysty kuuntelemaan niitä radiorokin aamuidareita. Paskaa läppää ja paskaa musaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

elco kirjoitti:Olen vissiin keski-ikäinen kun en vitutukseltani pysty kuuntelemaan niitä radiorokin aamuidareita. Paskaa läppää ja paskaa musaa.
Ruotsissa?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Teini-ikäinen on sulle vauva? Mä aattelen, että vaikka tottakai lapsi on vanhemmalle aina lapsi, on sillä hyvällä tuurilla teininä myös jonkin verran parempi kyky huolehtia itsestään, kuin 2-vuotiaana. Ehkä tän vois siirtää pappailuun. Siinä olet oikeassa, että mä olen sua nuorempi. I don't mind :dream:
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei oikein näy keski-ikäistyminen mitenkään. Auto ei oo farkku, radio rock soi, fokus on elämästä nauttimisessa eikä velvoitteissa.
Tota, tota, ei se sun kirjanpitäjämobiilisi kestä tarkastelua mistään suunnasta.
Onneks se sunkaan (jo myyty?)maantiekiitäjä ei mitenkään assosioidu mihinkään ikään liittyvään. Punainen olisi ollut paljon pahempi.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Teini-ikäinen on sulle vauva? Mä aattelen, että vaikka tottakai lapsi on vanhemmalle aina lapsi, on sillä hyvällä tuurilla teininä myös jonkin verran parempi kyky huolehtia itsestään, kuin 2-vuotiaana. Ehkä tän vois siirtää pappailuun. Siinä olet oikeassa, että mä olen sua nuorempi. I don't mind :dream:
Ei, vaan kyse on sanoista mitä käytetään kuvaamaan jälkikasvua. Ja siitä että niistä saa ja tekee mieli huolehtia hautaan asti.

Ei tää edellenkään liity mitenkään keski-ikäistymiseen. Sä olet väärässä ketjussa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ai sori, koska oon vasta 33 en tiedä mitä asioita ja ajatuksia mun pitäis liittää mihinkin. Oon siis väärässä, koska mulle keski-ikä edustaa taloudellisesti nuoruutta vapaampaa aikaa, identiteetin vakiintumista ja lapsen kotoa muuttamista, mahdollista isovanhemmuutta. Sekä suhteen muuttumista omiin vanhempiin, tulemista ehkä huollettavasta huoltajaksi.

Olisiko helpompi aloittaa jokainen lause sanoilla "minun mielestäni", vai voimmeko olettaa sitä pidettävän automaattisena oletuksena?

Keski-ikä on käsite, ei tieteellinen fakta. Se edustaa niitä asioita ja mielikuvia, mitä me siihen liitämme. Kuten jo sanoinkin, vanhemmuuspohdintoja voi käydä tarkemmin pappailussa.

Alussa tarkoitin sitä, että keski-ikäisen arki lienee hyvin erilaista jos on pieniä lapsia tai ei enää kotona asuvia.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti: Se on ehkä ainoa vaihe, kun niistä ei tarvitse huolehtia. :)
Meillä ei ihan ole pitänyt paikkaansa. Hyvää harjoitusta teinarivuosia varten ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Ai sori, koska oon vasta 33 en tiedä mitä asioita ja ajatuksia mun pitäis liittää mihinkin. Oon siis väärässä, koska mulle keski-ikä edustaa taloudellisesti nuoruutta vapaampaa aikaa, identiteetin vakiintumista ja lapsen kotoa muuttamista, mahdollista isovanhemmuutta. Sekä suhteen muuttumista omiin vanhempiin, tulemista ehkä huollettavasta huoltajaksi.
Ei, vaan puhuttiin asioista eri sanoin.
nowaysis kirjoitti:Olisiko helpompi aloittaa jokainen lause sanoilla "minun mielestäni", vai voimmeko olettaa sitä pidettävän automaattisena oletuksena?

Keski-ikä on käsite, ei tieteellinen fakta. Se edustaa niitä asioita ja mielikuvia, mitä me siihen liitämme. Kuten jo sanoinkin, vanhemmuuspohdintoja voi käydä tarkemmin pappailussa.

Alussa tarkoitin sitä, että keski-ikäisen arki lienee hyvin erilaista jos on pieniä lapsia tai ei enää kotona asuvia.
Niin ja minä yritän sanoa, että niillä lapsilla ei ole mitään merkitystä keski-ikäisyyteen. Aivan niin kuin sanoit; keski-ikäisyys ei ole tieteellinen fakta. Minä voisin olla jo iso-isä ja samalla keski-ikäinen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Välillä aamuisin tulee autossa kuunneltua Radio Aaltoa. Siis niiden aamuohjelmaa. Välillä tosin pakko kanavasurffata, koska jutut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja KKK »

En ajattele enää jokaisen vastaantulevan 18-45-vuotiaan naisen kohdalla, että "millaista tota olis panna."
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mitä sä sitten ajattelet?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:^ Mitä sä sitten ajattelet?
Nyt se ajattelee niin jokaisen 18-60 vuotiaan kohdalla!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Luonnollisesti jokaisen itsensä kieltävän keski-ikäisen tulee julistaa tässä ketjussa, ettei omaa niin sitten ensimmäistäkään ikääntymisen mukanaan tuomaa piirrettä. Aikani mietittyäni en keksinyt muita kuin syventyneen vastenmielisyyden paskaa musiikkia lykkääviä teinidiskoteekkeja kohtaan. Luonnollisesti asiaan vaikuttaa myös se, että katson skorausmahdollisuuksieni ko. liitereissä laskeneen tasolle, jolla kokonaishyvinvoinnin kannalta olisi nippa&nappa kannattavaa notkua niissä, jos sitäkään. Kuten jokainen vanhus kautta aikain, preferoin ronskia hevimeteliä luukuttavia rokkiluolia (neutraalien seurusteluravintoloiden lisäksi). Eli lähes kiikkustuolissa jo keinutaan.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tykkään tehdä talonmiestyylisiä hommia. Haluaisin kyntää pellolla paskaa saatana.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Olen huomannut kuuntelevani välillä iskelmäradiota.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja MrM »

par-sky kirjoitti:Olen huomannut kuuntelevani välillä iskelmäradiota.
Niin mäkin. Mutkun sieltä ei enää tule niitä kamalia vanhoja iskelmiä ihan aina, vaan niillä on nykyään sellasta tuorettakin matskua jostain 80-luvulta mukana!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

MrM kirjoitti:Tykkään tehdä talonmiestyylisiä hommia. Haluaisin kyntää pellolla paskaa saatana.
Mmmkay.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kun keski-ikä iski

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Mitä sä sitten ajattelet?
Nyt se ajattelee niin jokaisen 18-60 vuotiaan kohdalla!
Arkeologia ja muinaisjäänteiden tutkimus on tosiaan alkanut kiinnostaa eri tavalla :P

Niin ja Hansjörgen +1
Vastenmielisyyteen klubeja ja diskohelvettejä vaikuttanee sekin, että 10 vuotta töissä sellaisessa oli ihan tarpeeksi. Paljon mieluummin istuu iltaa pienen porukan kanssa jossain pubissa tai vastaavassa.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin