Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nergal kirjoitti:
exsu kirjoitti:Sulla ei ole suunnitelmia ja vastapuolella on. Sä kieltäydyt vastapuolen suunnitelmista neuvottelematta. Kyllä muakin harmittaisi.
Neuvottelematta? Mitä neuvottelua se on jos sanellaan mitä tehdään?
Alkoi neuvotteluna, päättyi saneluun. Tylyä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Perheen kanssa pulkkamäessä, lämmintä kaakaota mukana. Tykkäsin :)
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Koulua klo 8-16. Aiheena oli projektien johtaminen ja se toteutetaan yhteisopintona terveydenhuollon edistämisen opiskelijoiden, matkailun opiskelijoiden (sekä AMK:sta että yliopistolta) ja insinöörien kanssa. Opetus on monitahoista, on luentoa ja oppimistehtävää jne. Minun ryhmässä on 5 yliopistossa matkailututkimusta opiskelevaa tyyppiä (tiedekunta yhteiskuntatieteet), jotka ei tajua hevon vittua projekteista. Ei siis mitään. Mulla on hirveitä vaikeuksia - ainakin tänään oli - edes jutella semmoisten ihmisten kanssa, jotka ei erota projektisuunnitelman tekemistä ja projektin toteutusta toisistaan :shock: Mun pitää vaihtaa kieli jota puhun! Ei saa enää sanoa että "scrum" tai "iteratiivinen" vaan pitää ensin selittää mitä ne tarkoittaa. Moneen kertaan! Huhhuh.

Lisäksi mun ryhmässä näkyy erittäin selvästi se, että kuka on käytännön ihminen ja kuka ei. Ihmettelin tätä tohtoriystävättärelleni, joka sitten sanoikin että "ei kai yliopistosta tuukaan käytännön ihmisiä" :D No ei vissiin.

En tiiä kuinka vanhoja ne ryhmäläiset on, mutta minä olen kyllä keski-ikäisin koko porukasta :D Pitää varoa että ei jyrää niitä muita.

Huomenna jatketaan, saa nähä mitä siitä tulee :D

^Kivaa että oli kivaa, vaihteeksi!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja masa »

Päivä meni neljän oksennus ja ruikkutautisen lapsen kanssa kotihoitajana ja nyt se tauti iski sitten minuun.

Toisaalta, tän viestin ois voinu iskeä laikkariketjuun. Poistuu meinaan nestettä sellaisella paineella että melkein meinaan naurattaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Paine vaan kasvaa, jos erehdyt hirnumaan!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Jeesus, sain kengästä naamani kun muija pääsi himaan. Sillai laakista, At The Gates kuulokkeilla peittää huudon... Mutta vittu nyt yhdestä saatanan uudestavuodesta tämmönen...
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ :ditchthepig: ja heti
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^ :komp:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Nergal kirjoitti:Jeesus, sain kengästä naamani kun muija pääsi himaan.
:shock:
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nergal kirjoitti:Käytiin seuraavanlainen keskustelu:

-Mitäs Nergal tehdään uutenavuotena?
-En ole suunnitellut.
-Mitä jos mentäs Mäntsälään xxx ja xxx luokse?
-Mitäpä jos ei nyt mentäis, jaksa ajaa sinne.
-Se on perinne mulle että siellä olen ollut.
-Ai jaa, eihän me koskaan olla oltu siellä.
-Minä olen, me mennään Mäntsälään.
-En jaksa uskoa.
-No sitten menen yksin.
-Aha.
-Miksei me koskaan tehdä mitää kivaa yhdessä?

Seriously: WTF!?!?!?!!?
No, vastauksena tuohon lopun kysymykseen, niin Kitinän keittiöpsykologiatoimikunta on henkilökohtaisesti sitä mieltä, että on tuo sinun lähetysmiskulmasi kyllä kovin epärakentava. Sikäli kun tuo raporttisi vastaa keskustelun todellista kulkua, niin avaat pelin toteamalla, että sinulla nimenomaan ei ole suunnitelmia uudeksi vuodeksi. Kun kumppani sitten tuo pöytään oman ehdotuksensa, reaktiosi on se, ettet jaksa. Yleinen elämänkokemus osoittaa, että ihmisiä aika usein jopa ärsyttää negatiivinen suhtautuminen, kun se ei oikein perustu muuhun kuin yleisen jaksamattomuuteen eli velttouteen ja apatiaan. Erityisesti kumppaniltaan ihmiset tapaavat odottaa erityistä jaksamista silloin, kun kyseessä on itselle tärkeä asia tai ehdotus. Sohvaperunahenkinen ei jaksa -torjuminen on aika lannistavaa. Ja tämän jälkeen perusteesi sitten ikäänkuin loppuvat kokonaan ja siirryt pelkälle negatiiviselle ei-linjalle. Siis kumppanin positiiviseen ehdotukseen kontribuutiosi on (i) sen toteaminen, että kilpailevia suunnitelmia ei sinulla ole, (ii) kumppanisi ehdotuksesta et jaksa innostua ja (iii) keskustelun ja asian punnitsemisen sijaan lyöt päälle täystorjunnan.

Olettaen taas, että kuvaus keskustelun sisällöstä on todenmukainen ja kattava, niin vähän rikkaammalla kommunikaatiolla sinun puoleltasi olisi tilannetta voinut viedä vähän rakentavammin eteenpäin. Olisit esimerkiksi voinut tuoda esiin ne pointit, joista kyllä kirjoitat Exsulle Kitinässä mutta joita et saanut sanallistettua keskustelussa kumppanisi kanssa: vaikka sinulla ei varsinaisia suunnitelmia uudeksi vuodeksi vielä ole, niin uusi vuosi on sinulle kuitenkin tärkeä juhla jonkinlaisena keskitalven kollektiivisena karnevaalina, jolloin koko Tampereen känniääliöiden yhteisö tuntee toveruutta riekkumalla normaaleista sovinnaisuussäännöistä piittaamatta yhdessä ulkosalla. Edelleen, tätä sinulle tärkeää yhteisöllisyyden kokemusta ei voi koko pimeän talven aikana saavuttaa kuin nimenomaan uutena vuotena, koska toimintatapa on sidottu tähän nimenomaiseen kollektiiviseen karnevaali-iltaan. Sen sijaan tuollainen hillitty ja lapsiystävällinen illallinen Mäntsälässä voisi ainakin teoriassa onnistua minä (viikonloppu-)iltana tahansa, joten ehkä olisitte voinut käydä Mäntsälässä vaikka loppiaisena ja osallistua uutena vuotena sinun rientoihisi.

Ja vielä - ja tämäkin aspekti näkyy vastauksessa Exsulle mutta ei keskusteluraportissasi - olisit voinut todeta, että toveri Vagabondo on oikeassa huomauttaessaan, että perinteen ottaminen itseisarvoiseksi syyksi perinteen jatkamiselle (siis saman kaavan toistaminen vain kaavan toistamisen takia) on oikeasti aika huono syy millekään toiminnalle. Erityisesti, kun kyseessä on suhteellisen uusi kumppani voisi ajatella olevan huomaavaista, jos yhdessä arvioisitte erilaisten perinteidenne sisältöä ja päättäisitte sisältöpohjaisesti, mitkä perinteet ovat jatkamisen arvoisia, vai haluatteko peräti luoda aivan uudet, omat perinteenne. Kuten Exsulle kirjoitat, parisuhteen osapuoli ei halua kokea tulevansa täytetavaraksi valmiiseen ja ennalta määriteltyyn rooliin, vaan haluaa olla ainutlaatuinen.

Toki pitää kuitenkin paikkansa, että vaikka oman raporttisi perusteella kontribuutiosi uusi vuosi -keskusteluun oli umpimielinen, kielteinen ja aika tympeä, niin kontribuutio ei ollut ilkeä tai aggressiivinen. Ja vaikka olisi ollutkin, ei se silti tietenkään mitenkään oikeuttaisi väkivaltaan siirtymistä.

Mä jättäisin molemmat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:hail:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:tärkeä juhla jonkinlaisena keskitalven kollektiivisena karnevaalina, jolloin koko Tampereen känniääliöiden yhteisö tuntee toveruutta riekkumalla normaaleista sovinnaisuussäännöistä piittaamatta yhdessä ulkosalla.
:mrgreen:
toveri Vagadonbo
:shock:
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9422
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:toveri Vagabondo on oikeassa huomauttaessaan, että perinteen ottaminen itseisarvoiseksi syyksi perinteen jatkamiselle (siis saman kaavan toistaminen vain kaavan toistamisen takia) on oikeasti aika huono syy millekään toiminnalle.
Niinpä, toveri urpiainen. Hyvin muotoiltu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:toveri Vagabondo on oikeassa huomauttaessaan, että perinteen ottaminen itseisarvoiseksi syyksi perinteen jatkamiselle (siis saman kaavan toistaminen vain kaavan toistamisen takia) on oikeasti aika huono syy millekään toiminnalle.
Niinpä, toveri urpiainen. Hyvin muotoiltu.
Joo. Irti konservativismista ja kohti kulttuurivallankumousta ja radikaalia 5-vuotissuunnitelmaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiistai Pierettiä täynnä, eller overdose?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

*rakentaa masuunia takapihalle*
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin