Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ei yhtään lahjaa vielä hommattuna! Kaikki menee normisti. Varmaan tänään joudun hakemaan kuusen, tai sitten huomenna. Mairen jouluhössötys alkoi jo viime viikolla, tällä viikolla on vuorossa hermot, luultavasti.

edit: tästä tulikin jouluhössötys ketju, menkööt sit niin! :D
Viimeksi muokannut Dumiz, 10.12.2012 9:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantai! 14 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Lahjat valmiina. Kuusi jää metsään, eikä kinkkuakaan tule.

Jännä, että joulu tulee (ja menee myös) vaikka ei juurikaan panostaisi asiaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantai! 14 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä en ole varmaan kahteenkymmeneen vuoteen syönyt muruakaan joulukinkkua. Uhhuh.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Maanantai! 14 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Oon keksinyt kuinka jengi ozaa zillata sen kolme päivää kotonaan jouluna. Ne riehuu koko joulukuun jouluun asti joulua ja sitten ovat ihan puhki kun joulu alkaa!!
Meidänkään familia ei ole pitkään aikaan joulua ichmeemmin juhlinut, kun ei pieninkin sisaristani on 22v, mutta nyt kun on noita snadeja, niin on täyshössötys tiedossa. Ja isohko kinkkukin, vaikkei se mun perheelle ole maistunut enää pitkiin aikoihin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Maanantai! 14 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä nyhjään antaumuksella koko sen kaksi viikkoa, minkä poikasen joululoma kestää. En mene mihinkään, paitsi ehkä kauppaan jos on pakko.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai! 14 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on kolme viikkoa lomaa joulun aikaan, jonka kahden ekan viikon aikana ajattelin ainakin laittaa tuon työhuoneen uusiksi (siellä on yksi seinä maalia ja listoja vailla) ja sitten tehdä ehkä vähän gradujuttuja. Sitten on viikon lomamatka, jonka aikana en ajatellut muuta kuin lukea hömppää, urheilla ja syödä hyvin.

Joulukoristeet laitoin viime viikolla, mutta kuusta meille ei tule sisälle, koska koirat (ja siivous). Parvekkeella on valaistu tuija, jonka pienempi koira on ehtinyt jo merkkaamaan. Iuh.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jatketaan nyt vielä, kun tästä tuli joulujärjestelyketju. Joulukortit ajattelin kirjoitella tänään. Lahjahommat on vielä vähän vaiheessa, mutta hyvällä mallilla. Ruokapuuhat jaetaan anopin kanssa, joten niistä ei jää kaikki itselle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Toivoin jouluksi vain ettei tarvitsisi mennä appivanhemmille kuuntelemaan typeriä juttuja ja syömään pahaa ruokaa; no, sinne mennään silti. Oma kunto ei nyt kestä järjestää sukujoulua tänne, kinkun paistan miehen toiveesta ja muita ruokia oman maun mukaan. Muksu odottaa yltyvästi kuusenhakua, ehkä viikon päästä noudetaan. Eilen käytiin joulumarkkinoilla ja kieltämättä ylikaupalliseksi käynyt pakkojuhla saa hohdetta kun sitä katselee lapsen silmin. Riisipuuro, lisäaineeton ruisleipä ja joulupukin tapaaminen saivat tytön tohottamaan koko päiväksi. En viitsi omaa kyynisyyttäni riistää toiselta mukavia lapsuusmuistoja, eli mennään niin ettei äiti stressaannu eikä nurkat täyty turhasta muovikrääsästä. Onneksi on lunta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
masa

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja masa »

Kaikki lahjat ostamatta, ei kuusta ja glögitkin on jo juotu. Tanskalaista kinkkua kaupasta etsin vaan en löytänyt.

Pojalle ajattelin hankkia xboxin ja kinetcin. Löytyykö jostain boksi halvemmalla?

https://expert.fi/Tuotteet/Kuva/Pelikon ... mium-250Gb
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ostan lahjoja. Ostan safkaa (ei lanttulaatikkoa tms., mutta jotain parempaa) ja viskiä. Systerin luo syömään. Ainakin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menen kaitsemaan vanhuksia, tekemään lumitöitä ja järjestelemään joulua heille, onneksi minulla ei muuta suunnitelmaa voikaan olla..
Lahjat? Serkun lapset ovat siinä iässä 2-4 vuotta että heille voisi ostaa, veljen lapset niin vanhat 17-18 että enpä taida viitsiä jos ei mitään sopivaa löydy kaapista..
Koko tymä lahjainnostus hiipuu lähes nolliin, typerä rahaa vievä perinne..
Kinkkua syön niin paljon kuin tarjolle laitetaan! Voisin vielä tuoresuolatun Wotkin's kinkun juoluksi tai ainakin joulumakkaraa ja paljon, voisin tietusti tehdä itsekin joulumakkaraa?
Se olisikin lahja raahasin vain laitteet Kuusaalle ja pistäisin lihaa suoleen! nom.. Voisin maustaa ihan omasta päästä joulumakkaran.. Ehkä teen makkarat jo kotona valmiiksi..
Kasvissyöjät ja vegaanit voi järsiä laatikoittensa reunoja?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

En ole tehnyt mitään enkä aio tehdä. Kuten jo todettiin tuossa aiemmin: tulee se joulu tekemättäkin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen syönyt jo kaksi joulukinkkua. Itse juhla-ajaksi pois maasta kun inhoan kyseistä tapahtumaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja saira »

Eilen aloitin lahjojen teon, eli laventelisokeria, joulusokeria, mausteina kaneli, kardemumma ja tähtianis, ruusuhunajaa ja lemon curdia sisältävä paketti menee muutamalle. Vielä pari keksimättä...

Tämä joulu on meidän uusioperheen ensimmäinen yhteinen joulu. Miehelle tärkeää on kuulemma vain se, että joulu on yhteinen. Muksulle taatusti tärkeää on se, että pukki tulee ja lahjoja. Näin siis järkkäsin yllärin aaton mummilla olon jälkeen, eli sen sijaan, että tulisimme aattoiltana kotiin, isäni varasi meille metsästysporukan majan, eli kaksi makkaria, tupa, takka ja rakennuksiin kuuluu rantasaunakin. Tänne siis vien hieman joulujuttuja etukäteen, ja vietämme siellä joulupäivän ja seuraavankin yön. Tapanina muksu siirtyy isälleen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ostin junaliput pohjoiseen jouluksi, tyhmänrohkeasti Pendolinoon, kuitenki tulloo pakkasta ja lunta ja seistään jossain Tyrnävällä kolmatta tuntia saarroksissa. Täytyy varata hyvin evästä, lukemista ja leffaa.

Vuorossa (suku)joulu Suomessa eka kertaa kolmeen vuoteen. Kiva näin. Oman selustani lahjarintamalla olen turvannut ilmoituksella toiveesta takkirahojen suhteen. Ajattelin haluta sellaisen helsinkiläisyksiön kuukausivuokran hintaisen arktisen takin, mutta myös välttyä maksamasta sitä itse. Mitään muuta roipetta en varsinaisesti kaipaa, joten tuo lienee toimiva ratkaisu. Ja voin mainiosti odotella lunastusta alennusmyynteihin.
Varmaan sataa sitten vettä tammikuun alusta koko lopputalven :mrgreen:

Kadehdin ihmisiä, jotka jaksaa ja tykkää värkätä tommosia pieniä itsetehtyjä joululahjoja. Mutta tuo Sairan idea ois hyvä, joku pieni pussukka tahi laatikko ja sinne sisälle jotain pientä ja kivaa ja käyttökelpoista. Jokaiselle jotain hieman erilaista. Hmm. Ehdin vielä ensi viikolla toteuttaa tämän. Kiitos ideasta :)

Aika söpöä muuten Dumis kun mainitset Mairen melkein joka viestissä :h: Myös siis siksi, että vauvana mun lempinimi oli Maire Makkara :mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja saira »

^Eipä kestä! :-)

Mietin tätä lahjajuttua yksi kerta kun kattelin laventelisokereita yms muita "erikoisia" juttuja kaupassa, esim Armas-tuotesarjan laventelisokeri maksaa jotain 5,50€, pieni purkki. Näin itse tekemällä hinta tippuu todella paljon, eli samalla rahalla saa enemmän ja erilaisia, ja siinä on enemmän fiilistä antaa kun itse on tehnyt. Viime vuonna tein saippuoita (valmiista massasta tosin) ja kylpysuolaa, eli merisuolaa, jossa laventeliöljyä ja hiukan elintarvikeväriä. Oli menny koko purkki kun viimeksi anopilla kävimme. Lisäksi ostimme miehen isälle ja vaimolleen valokuva-albumin, mihin laitoin muutaman kuvan edellisestä reissustamme heille, ja yhden kuvan tilalle lappu, jossa luki: "toivottavasti tämä albumi täytyy yhtä hyvistä hetkistä kuin siinä jo olevat valokuvat." Jotenkin mä oon alkanu fiilisteleen enemmän itse tehtyjä pikkujuttuja kun kaupasta valmiina ostettuja asioita, jos kaupasta ostettu ei sit ole joku oikeasti tarvittu juttu.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja masa »

Olen sujuvasti suorittanut kaikki joululahjaostokseni netitse kahdessa päivässä. Toivottavasti toimittajat eivät tee Verkkokauppoja*
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

vaihtelua joulukekseihin. incognitona tai vastaavana avaa, jos muuten alkaa jumittaan

http://www.latimes.com/features/food/la ... 8746.story

jouluhalkoakin vähän serkun kans suunniteltiin.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Jouluketju! Mitä olet tehyt, mitä et ja aiotko tehdä?

Viesti Kirjoittaja saira »

^Oi, täytyykin katsoa! Tänään leivoin laventelikeksejä, lisäksi pitäisi vielä jotain tehdä. Ajattelin, että kun kerran mies ei ole niin jouluihminen, niin jätän osan perinteisistä pois, rakennan meille ennemmin meidän näköisiä juttuja.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin