Vapaaperjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Heh. En ole edes ihastunut. Ihan mukava nainen, mutta en koe mitään värinää.
No miksi viitsiä sotkea asioita jos ei edes mitään värinöitä ole? Onko tämä joku sukupuolten välinen eroavaisuus?
No minä en koe mitenkään edustavani kaikkia maailman miehiä. Eli jos minä töpeksin, ei sitä pidä lukea maailman kaikkien miesten viaksi.

Omalta osaltani homma meni niin, että kun siinä tanssilattialla oltiin (en oikein muista kumpi teki aloitteen) niin homma vain meni siihen ja suuteleminenhan on kivaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

nowaysis kirjoitti:Vatun paalutuskone on häirinny mun aamupäiväunia jo useana aamuna. Mur.
Olisikin paalutuskone-juttuja aamuisin !11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
Suuteleminen kenen tahansa kanssa kun ei minusta ole ollenkaan kivaa, edes ajatuksena.
No tätä en tarkoittanut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vaikea kyllä kuvitella että tekisin itsekään aloitteita semmosiin ilmansuuntiin, joihin ei ole värinää. Saati sitten että vastaisin imutuksiin. Onks tää joku semmonen keski-ikäistymisen "pitää tehdä" -rasti mitä tulee pikkujoulujen pakolliseen sisältöön vai mitä ihmettä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No haloo, ihmiset tekee humalassa asioita, joita ei ehkä selvänä tekis. Ihme jeesustelua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:No haloo, ihmiset tekee humalassa asioita, joita ei ehkä selvänä tekis. Ihme jeesustelua.
No sehän on selvä, että ikinä en selvinpäin kännissä tekisi mitään tyhmää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:No haloo, ihmiset tekee humalassa asioita, joita ei ehkä selvänä tekis. Ihme jeesustelua.
Juu, tekee tekee, itseni mukaan lukien. Mutta hyöty-haittasuhde ei aukea tässä tapauksessa. Ymmärtäisin jos Dave olisi kiinnostunut ko. naisesta.

Noh. Mä en ole kovin hyvä arvioimaan hyöty-haittasuhteita rationaalisesti jossain parin promillen humalassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Noh. Mä en ole kovin hyvä arvioimaan hyöty-haittasuhteita rationaalisesti jossain parin promillen humalassa.
Kyllä sun kahdessa promillessa pitäis olla niin tolkuissais, että pystyt arvioida. :roll:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Noh. Mä en ole kovin hyvä arvioimaan hyöty-haittasuhteita rationaalisesti jossain parin promillen humalassa.
Kyllä sun kahdessa promillessa pitäis olla niin tolkuissais, että pystyt arvioida. :roll:

Lisättäköön tähän vielä se, että en tosiaan meinaa, että humalatila on joku "vapaudu vankilasta" -kortti jota heiluttelemalla saa tehdä mitä vain. Ei tietenkään. Mutta tosiasia on, että kännissä monesti tehdään asioita, joita selvinpäin ei tehtäisi. Mutta harvoin sitä viinaa kenenkään suuhun väkisin kaadetaan.

Mutta toi tanssilattiaimuuttelu nyt onneksi ei mitään suurta haittaa kenellekään aiheuttanut. Olemme sopineet asian ja katse eteenpäin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen joutunut kalibroimaan asteikkoni eri tavalla :)
Sen kummempien jeesukselle jeesustelematta - känni on tekosyy. Jos oikeasti haluat pitää tilisi puhtaana, niin se pysyy puhtaana, vaikka promilleja olisi kuinka paljon. Alkoholi laskee estoja, mutta ei se sinne päähän työnnä mitään sellaista, mitä siellä ei muutenkin olisi.

Ja kyllä - omissakin pikkujoululoissa oli kiusauksia ja tarjouksia ihan riittävästi. Paha minä sopotteli pitkään korvaan että "anna mennä", mutta mamona hipsin hotellihuoneeseen. Illalla jurppi mutta aamulla olo oli helpottunut.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti: Alkoholi laskee estoja, mutta ei se sinne päähän työnnä mitään sellaista, mitä siellä ei muutenkin olisi.
Tästä olen eri mieltä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^^ Siihen sinulla on perustuslain suoma oikeus :)

Mun suhteeni etyylialkoholiin on siksi kompleksinen, että olen nähnyt parhaaksi perua tuolta nautintoaineelta kaikki vastuuvapautuslausekkeet. Tulee hölmöiltyä helevetin paljon vähemmän.

Ihminen on siitä jännä olio, että se pystyy rationalisoimaan kaiken toimintansa. En hetkeäkään epäile, etteikö Adolf olisi mielestään ollut täysin oikeassa lebensraumin ja endlösnungin suhteen.
Amazing shit happens!
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mulla on alkanut olee alkon kanssa vasta vähän aikaa sitten ongelmia, ei mitään isoja, mutta kuitenkin olen päättänyt puuttua asiaan kovalla otteella. Asia vaan on kakspiippunen kun vähentää kertoja ja sitä kautta määriä, niin se resistanssi laskee... mutta vanhojen tapojen mukainen juomatyyli ei ole muuttunut. Semmoinen pikkurilli pystyssä viinin lipittely ei vaan ole mun juttu.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Et vain tunne itseäsi!

Nii-iin. Mutta tämä on vilpitön näkemykseni. Olen tehnyt kännissä asioita, jotka selvinpäin ollessa tuntuvat täysin vierailta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^^ Amen brother. Aina kun näen viininmaistelijan sylkevän hyvän tavaran pois suustaan, meinaa itku päästä.

Asiasta kukkaruukkuun - viime viikolla oli uutisissa, että uusi alkoholismin hoitoon tarkoittettu lääke on joko juuri tullut tai tulossa markkinoille. Vaikutusmekanismi on manipuloida dopamiinireseptoreja niin, että nousukännistä jää mielihyvän tunteet kokonaan pois.

Muistaako kukaan tämmöistä uutista ja lääkkeen kauppanimeä tai vaikuttavaa ainesosaa?
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti: Muistaako kukaan tämmöistä uutista ja lääkkeen kauppanimeä tai vaikuttavaa ainesosaa?

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2012 ... 243834/170
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Selincro
Tänks. Tämän pidän mielessä.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Lisättäköön tähän vielä se, että en tosiaan meinaa, että humalatila on joku "vapaudu vankilasta" -kortti jota heiluttelemalla saa tehdä mitä vain. Ei tietenkään. Mutta tosiasia on, että kännissä monesti tehdään asioita, joita selvinpäin ei tehtäisi. Mutta harvoin sitä viinaa kenenkään suuhun väkisin kaadetaan.
Voithan sä tämän lisätä ja todeta. Mutta kun samaan aikaan paatuneesti lasket - nimenomaan alkoholin alentaman harkintakyvyn vuoksi - mopon käsissä pysymiseksi sen, että toteutat todella väsyneitä pikkujoulukliseitä niin kaavamaisesti, että fiktiona se olisi jo liian tylsää, niin ei tämä kokonaisuus nyt käytännössä niin tavattoman koherentti ole. Et sä voi pelata ja kieltää korttia samaan aikaan. Oikeastaan sun tapauksessa tuo alkoholin vastuuvapauskortti toimii vielä vähemmän kuin useimpien muiden tapauksessa, kun henkilöhistoriasi perusteella oli kaikille kitinäläisillekin selvää, että jos juot pikkujouluissa, niin töpeksit. No, oli miten oli, sinuna olisin entien huolissani siitä, että kun estot hukkuvat alkoholiin ja pääset toteuttamaan itseäsi vapaasti, niin susta tulee väsyneistä väsynein toimistoklisee.
KKK kirjoitti:En hetkeäkään epäile, etteikö Adolf olisi mielestään ollut täysin oikeassa lebensraumin ja endlösnungin suhteen.
Nih! Dave, sinä vanha natsisika
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

urpiainen kirjoitti:Mutta kun samaan aikaan paatuneesti lasket - nimenomaan alkoholin alentaman harkintakyvyn vuoksi - mopon käsissä pysymiseksi sen, että toteutat todella väsyneitä pikkujoulukliseitä niin kaavamaisesti, että fiktiona se olisi jo liian tylsää, niin ei tämä kokonaisuus nyt käytännössä niin tavattoman koherentti ole.
Kahvit näytölle. Onneks ei vetänyt oikoseen. Kiitokset silti :D
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Lisättäköön tähän vielä se, että en tosiaan meinaa, että humalatila on joku "vapaudu vankilasta" -kortti jota heiluttelemalla saa tehdä mitä vain. Ei tietenkään. Mutta tosiasia on, että kännissä monesti tehdään asioita, joita selvinpäin ei tehtäisi. Mutta harvoin sitä viinaa kenenkään suuhun väkisin kaadetaan.
Voithan sä tämän lisätä ja todeta. Mutta kun samaan aikaan paatuneesti lasket - nimenomaan alkoholin alentaman harkintakyvyn vuoksi - mopon käsissä pysymiseksi sen, että toteutat todella väsyneitä pikkujoulukliseitä niin kaavamaisesti, että fiktiona se olisi jo liian tylsää, niin ei tämä kokonaisuus nyt käytännössä niin tavattoman koherentti ole. Et sä voi pelata ja kieltää korttia samaan aikaan. Oikeastaan sun tapauksessa tuo alkoholin vastuuvapauskortti toimii vielä vähemmän kuin useimpien muiden tapauksessa, kun henkilöhistoriasi perusteella oli kaikille kitinäläisillekin selvää, että jos juot pikkujouluissa, niin töpeksit. No, oli miten oli, sinuna olisin entien huolissani siitä, että kun estot hukkuvat alkoholiin ja pääset toteuttamaan itseäsi vapaasti, niin susta tulee väsyneistä väsynein toimistoklisee.
KKK kirjoitti:En hetkeäkään epäile, etteikö Adolf olisi mielestään ollut täysin oikeassa lebensraumin ja endlösnungin suhteen.
Nih! Dave, sinä vanha natsisika
*Laittaa uunia tulille*

En kieltämättä olisi arvannut, että pikkujoulutoilailuni johtaisi holokaustiin. :)


Mutta täytyy kyllä kokeilla tuota Biotien lääkettä, kun tulee apteekin hyllylle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:En kieltämättä olisi arvannut, että pikkujoulutoilailuni johtaisi holokaustiin. :)
Jos kotiväki ie. rouva pääsee asiasta perille, meinaatko että seuraus olisi mitään vähäisempää? ;)
Amazing shit happens!
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja BrianW »

NuoriDaavid kirjoitti:
KKK kirjoitti: Alkoholi laskee estoja, mutta ei se sinne päähän työnnä mitään sellaista, mitä siellä ei muutenkin olisi.
Tästä olen eri mieltä.

KKK kanssa samaa mieltä ja vähän ihmetyttää, että Dave, jonka jo koulutuksensa ja työnsä takia pitäisi olla järkimiehiä, esittää moista. Oliko sulla sellainen pullo, josta otit ja jossa luki, että Suutele sihteeriä-viinaa? Hyvä, ettet valinnut Tappele nakkikioskilla pulloa.

Lainaan tässä vielä Roy F Baumeisteria PhD Floridan valtioyliopistosta, joka toteaa seuraavaa:

Toisin kuin yleinen stereotypia uskottelee, alkoholi ei kasvata ihmisen impulssia tehdä typeriä tai tuhoisia tekoja sen sijaan se yksinkertaisesti poistaa hänen estonsa. Se vähentää itsehillintää kahdella tavalla; se vähentää veren glukoosia ja vähentää tietoisuutta itsestä. Siksi se vaikuttaa enimmäkseen sellaiseen käyttäytymiseen, jolle on tunnusomaista sisäinen ristiriita, kuten esimerkiksi silloin kun osa ihmisestä haluaa tehdä jotain ja toinen osa ei halua- esimerkiksi mennä sänkyyn väärän ihmisen kanssa, tuhlata liikaa rahaa, joutua tappeluun-tai tilata toinen juoma ja sitten kolmas.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
KKK kirjoitti: Alkoholi laskee estoja, mutta ei se sinne päähän työnnä mitään sellaista, mitä siellä ei muutenkin olisi.
Tästä olen eri mieltä.

KKK kanssa samaa mieltä ja vähän ihmetyttää, että Dave, jonka jo koulutuksensa ja työnsä takia pitäisi olla järkimiehiä, esittää moista. Oliko sulla sellainen pullo, josta otit ja jossa luki, että Suutele sihteeriä-viinaa? Hyvä, ettet valinnut Tappele nakkikioskilla pulloa.

Lainaan tässä vielä Roy F Baumeisteria PhD Floridan valtioyliopistosta, joka toteaa seuraavaa:

Toisin kuin yleinen stereotypia uskottelee, alkoholi ei kasvata ihmisen impulssia tehdä typeriä tai tuhoisia tekoja sen sijaan se yksinkertaisesti poistaa hänen estonsa. Se vähentää itsehillintää kahdella tavalla; se vähentää veren glukoosia ja vähentää tietoisuutta itsestä. Siksi se vaikuttaa enimmäkseen sellaiseen käyttäytymiseen, jolle on tunnusomaista sisäinen ristiriita, kuten esimerkiksi silloin kun osa ihmisestä haluaa tehdä jotain ja toinen osa ei halua- esimerkiksi mennä sänkyyn väärän ihmisen kanssa, tuhlata liikaa rahaa, joutua tappeluun-tai tilata toinen juoma ja sitten kolmas.

Noh. En tarkoita, että joku mieliteko tyhjästä aivoihin materialisoituisi 2:n promillen kännissä. Toki se on siellä olemassa aina. Mutta jos se on riittävän voimakkaasti supergon dumppaama, ei sitä käytännössä ole.

Eli siis tietysti varmaankin mulla on nytkin joku tiedostamaton tarve imeä jonkun miehen kyrpää (tai ainakin oli joskus reilu 20 vuotta sitten). Mutta esim. se on niin syvällä (no pun intended), että en ole siitä lainkaan tietoinen. Voin sanoa tämän aivan rehellisesti.

Mutta mä ennemmin uskon, että kyse ei ole halusta ottaa molo poskeen (sorry Pertti, olisit ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan reilu 20 vuotta sitten!) tai halusta suudella sihteeriä, vaan libidosta per se. Se on aina olemassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

BrianW: Mua jotenkin pelottaa, koska juuri itsekin olen kyseisen Baumeisterin tekstejä pyöritellyt työpöydälläni/päässäni viime aikoina. Erityisesti tuota glukoosin vaikutusta impulssikontrollin heikkenemiseen ja vastaavasti sitä ylläpitäviin prosesseihin.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mopo pysyi käsissä juuri ja juuri. Eli en ole tuhkanripottelumoodissa. Sihteerin kanssa tanssilattialla suutelua, mutta olimme tänään molemmat yhteisymmärryksessä sitä mieltä, että unohdamme aktiivisesti ko. asian; mitä tapahtuu pikkujouluissa jää sinne. Oh gosh :roll:
Meillä on ehkä hiukan eri määritelmä mopon pysymiselle käsissä :) Mulla olisi kuollettava morkkis tässä vaiheessa.
Komppis täältä. Ja omasta puolestani sanoisin, että jos aina alkoa juodessani hölmöilisin eri tavoilla kuten Dave, mä miettisin vakavasti suhdettani alkoon ja siihen, kuinka sitä juon. Meinaan jos morkkistelisin joka kerta juomisen jälkeen, mieluummin olisin ilman ja pitäisin omatuntoni puhtaana. (Lisäksi miettisin ehkä muutenkin elämääni, koska haluaisin selvittää ne ristiriidat, jotka saavat estojen pienentyessä käyttäytymään niin toisin kuin normielämässä.)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin