PuslaTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: PuslaTiistai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Joo, oli ihan mielenkiintoisiakin juttuja.

Toki mullakin on ollut auton käyttöetu, mutta nyt ollut jo pitempään oma auto.

En tiedä onko tuossa kustannuksien arvelussa unohdettu melkoinen pääasia, eli se kuinka vanha se oma auto on!

On toki selkeäkin, että suhteellisen vanhalla ja toimivalla autolla tehään ne halvimma ajokiometrit a se johtuu ylens pääomakustannuksista.

Tottakai on otettava huomioon se, että normaalitapauksessa auton ostoon tarvitaan lainaa ja nämä lainanhoitokustannukset toki myös on otettava mitä selkeämmin oman auton käyttökustannuksiin mukaan.

Ja toisaalta pankkimiehenäkin (entisenä) tiedän, että ihmiset otaksuvat välttävänsä pääomamenot, jos nappaavat auton hinnan tililtään suoraan!
Unohtavat sen, että tuon saman auton ostosumman sijoittamalla he menettävät korkotuloja tai osinkoja tai arvonnousun yms.

Mutta sanoisin, että ormaali tallaaja, joka ei sanottavammin halua nauttia autola-ajosta, vaan autoa tarvitaan vaan liikkumiseen eli pakolliseen pahaan niin paras ratkaisu olisi jokin 10 vuotta vanha Toyota, jota hoidetaan huolella ja ajetaan maltillisesti. Silloin kuukausimenot ovat taatusti halvemmat kuin käyttöetu.

Mutta mitä ihminen arvostaa- se ei aina ole rahassa mitattavissa. Vesper varmasti arvostaa tietynlaista autoilun helppoutta ja siisteyttä ja varmuutta niin, että autoetu on paras vaihtoehto. Skin muuten vaikuttaa, että kun ihminen saa selkeäst maksettua jollakin, vaikka sitten isonkin rahamäärä, kerralla, niin se tuntuu siltä, että se itse ajo onkin "ilmaista". Oletteko huomanneet tai ymmärrättekö tämän psykologisen seikan!

Vielä automaattitilitys tililtä niin autoilu koetaan ehkä jopa ilmaiseksi!

Minä rakastan autoilua ja myönnän, että minulla on ollut onni omistaa aina hyvin hyvä auto ja sellaisen hankkiminen käyttöetuna olisi aika hassuakin. Vaikka koetan ajatella vihreästi niin niin hyvä en osaa olla, että uhraisin oman elämäni tulevien sukupolvien takia, jos autolla-ajoni saastuttaa sen nuppineulanpään enemmän!

Uusi Volvo V40 on muuten aika mielenkiintoinen "tuttavuus". Saanut jalankulkijan törmäystyynyn! Ja on tuollainen pikkuvolvo ja saanut talvitestissäkin hurjat arvosanat ja ennenkaikkea se on työtätekevälle tavalliselle pulliaisellekin mahdollinen ostaa.

Minua autoilussa toki eniten on aina kammoksuttanut kolarin ja vammautumisen mahdollisuus ja tietäiin itsestäni, että jos ajaisin jonkun päälle vaikka hänessä olisi vikaakin niin elämäni olisi aika pilalla...

Mutta eiole ollut lähelläkään mikään pienikään kolari enkä uskalla sanoa kuinka kauan mulla ajokortti on ollut, mutta siis maksimiajan ihan varmaan ikääni nähden. Stadissa silti riittää tilanteita ja tiedän, että pitää olla suorastaan hyvä tuuri ettei kukaan ole ajanut kylkeen tai taakse tai metoriitti iskenyt... tai se inhottavan itsekäs rattijuoppokaan tullut tielleni!

Kaikille tervesiä ja olkaa varovaisia liikenteessä ja jos nyt olisin ÄITI ja käskisin teitä OIKEASTI OTTAMAAN heijastimen käyttöön! Ja myös kaupungissa!!!!!

STADIN HEIJASTUSARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: PuslaTiistai

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
Leevi kirjoitti:
masa kirjoitti:No ei kyllä voita lähellekään. Huolettomampi se toki on.
Olen vähän samoilla linjoilla, että ei firman auto omaa autoa ihan helpolla voita. Toki on täysin huoleton.

Minä teen väyryset ja käännän takkini. Vesper on oikeassa.
Noo, jos Vespalla on täysautoetu ja ainoa maksettava kulu on verotusarvon verot niin silloin on kannattavaa ajaa firman autolla. En epäile.
Vastaa Viestiin