Toimelias torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitäs tekisitte?
Menisin muina miehinä sanomaan, että kävit sitten kolhimassa mun auton ja katsomassa miten iso mies tukehtuu omaan paskaansa.
Tossa on yks ongelma. Se on pikkudirikkana mun pomon pomon alla. Ja koska jannu on mulkku, niin siitä ei voi koskaan tietää mitä se juttelee tolle pomopomolle. Meinaan vaan että meillä on noita YT-neuvotteluita on niin paljon, että oltiin ihan kärkipaikoilla koko maan irtisanomisissa..

Toisekseen, olen tainnut mainita asiasta parille kollegalle ja niiden vastakommentit oli tyyliin: "no ei ihmekään jos se jannu kyseessä" Veikkaan että mulkvistin maine taitaa levitä kahvipöytäkeskusteluissa eteenpäin ihan kiitettävää vauhtia..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitäs tekisitte?
Menisin muina miehinä sanomaan, että kävit sitten kolhimassa mun auton ja katsomassa miten iso mies tukehtuu omaan paskaansa.
Tossa on yks ongelma. Se on pikkudirikkana mun pomon pomon alla. Ja koska jannu on mulkku, niin siitä ei voi koskaan tietää mitä se juttelee tolle pomopomolle. Meinaan vaan että meillä on noita YT-neuvotteluita on niin paljon, että oltiin ihan kärkipaikoilla koko maan irtisanomisissa..

Toisekseen, olen tainnut mainita asiasta parille kollegalle ja niiden vastakommentit oli tyyliin: "no ei ihmekään jos se jannu kyseessä" Veikkaan että mulkvistin maine taitaa levitä kahvipöytäkeskusteluissa eteenpäin ihan kiitettävää vauhtia..
En mä usko että sä pomon pomolta tai tältä veivarilta saat erityisesti krediittiä juorujen levittämisestä ?
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitäs tekisitte?
Menisin muina miehinä sanomaan, että kävit sitten kolhimassa mun auton ja katsomassa miten iso mies tukehtuu omaan paskaansa.
Tossa on yks ongelma. Se on pikkudirikkana mun pomon pomon alla. Ja koska jannu on mulkku, niin siitä ei voi koskaan tietää mitä se juttelee tolle pomopomolle. Meinaan vaan että meillä on noita YT-neuvotteluita on niin paljon, että oltiin ihan kärkipaikoilla koko maan irtisanomisissa..

Toisekseen, olen tainnut mainita asiasta parille kollegalle ja niiden vastakommentit oli tyyliin: "no ei ihmekään jos se jannu kyseessä" Veikkaan että mulkvistin maine taitaa levitä kahvipöytäkeskusteluissa eteenpäin ihan kiitettävää vauhtia..
Entä jos sä puhut sille korkeammalle pomolle ensin? Ja sit puhuisit sille pikkupomolle?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:En mä usko että sä pomon pomolta tai tältä veivarilta saat erityisesti krediittiä juorujen levittämisestä ?
Eihän se juoru ole, vaan tapahtunut fakta!

Enpä tiedä. Naarmut ei haittaa mua yhtään, mut tää taitaa olla enemmän ns kunniakysymys mulle. Taitaa olla parempi vaan niellä ja unohtaa koko juttu.

Tää samainen jannu yritti lähennellä yhtä kollegaa taannoin firman risteilyllä. Sai pakit ja pakkien antaja sai kuulla kuukauden päästä että lääppijästä tulisi sen esimies. Kollega kertoi pomopomolle ettei halua sitä esimiehekseen, mutta pomopomo sanoi että sorry, ei voi muutaa tilannetta.

Kollega ei kertonut syytä, vaan vaihtoi duunia samantein..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Nokian IT:n hemmot päivittävät linked in-profiilejaan aika intensiivisesti. Visio ryhtyä TCS:n intiaaniksi ei vissiin houkuttele,
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä mun mielestä on aika naurettavaa sekin, että aikuinen mies kiertäisi esimieheltä toiselle pohtimassa sopivaa reagointia kuulopuheisiin perustuvaan kolhuun, jos ei edes mitään remppaa aio autoon sen jälkeen. Jos haluaa ottaa asian puheeksi niin suoraa ko. henkilölle, tai sitten vaan tyytyy siihen juoruamiseen.

Tuosta juoru/fakta-asiasta. Fakta on se, että autoon on joku kolhaissut. Juoru on se, että kohlaisija olisi ko. henkilö, jos et kerran itse tapahtumaa nähnyt eikä hän ole itse sitä vahvistanut.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
masa

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Juoru on se, että kohlaisija olisi ko. henkilö, jos et kerran itse tapahtumaa nähnyt eikä hän ole itse sitä vahvistanut.
Sen autossa on jälki puskurissa samalla korkeudella.

Joo, en todellakaan ala juttelemaan pomopomoille asiasta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

No normitilanteessa ylemmälle juttelu ei olisi edes vaihtoehto, mut jos tiedossa on, et tulee ongelmia, niin silloin en näe tätä vaihtoehtoa poissuljettuna, jotta isopomo tietäisi etukäteen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Taistele, saatana!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Nokian IT:n hemmot päivittävät linked in-profiilejaan aika intensiivisesti. Visio ryhtyä TCS:n intiaaniksi ei vissiin houkuttele,
Siellä on kylmää kyytiä.

Varsinkin kun TCS:llä on ilmeisesti samoilla ideoilla jo moniin positioihin kavereita valmiina Intiasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
elco kirjoitti:Nokian IT:n hemmot päivittävät linked in-profiilejaan aika intensiivisesti. Visio ryhtyä TCS:n intiaaniksi ei vissiin houkuttele,
Siellä on kylmää kyytiä.

Varsinkin kun TCS:llä on ilmeisesti samoilla ideoilla jo moniin positioihin kavereita valmiina Intiasta.
Mitäs lainsäädäntö siitä sanoo? Ei taida suomen laki taipua siihen, että hommat ja työntekijät ulkoistetaan toiseen firmaan ja se toinen firma sitten antaa heti kenkää ja laittaa uudet tyypit tekemään samat työt? Vai?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
huima kirjoitti:
elco kirjoitti:Nokian IT:n hemmot päivittävät linked in-profiilejaan aika intensiivisesti. Visio ryhtyä TCS:n intiaaniksi ei vissiin houkuttele,
Siellä on kylmää kyytiä.

Varsinkin kun TCS:llä on ilmeisesti samoilla ideoilla jo moniin positioihin kavereita valmiina Intiasta.
Mitäs lainsäädäntö siitä sanoo? Ei taida suomen laki taipua siihen, että hommat ja työntekijät ulkoistetaan toiseen firmaan ja se toinen firma sitten antaa heti kenkää ja laittaa uudet tyypit tekemään samat työt? Vai?
Tietty taipuu. Kunhan ne toiset tyypit on Intiassa jonne Suomen lainsäädäntö ei ulotu. Mihin sä oikein ajattelit tietohallinnon ulkoistamisen säästöjen perustuvan? Mä voin kertoa. Työtä near- ja offshorataan muihin maihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mitäs lainsäädäntö siitä sanoo? Ei taida suomen laki taipua siihen, että hommat ja työntekijät ulkoistetaan toiseen firmaan ja se toinen firma sitten antaa heti kenkää ja laittaa uudet tyypit tekemään samat työt? Vai?
Tietty taipuu. Kunhan ne toiset tyypit on Intiassa jonne Suomen lainsäädäntö ei ulotu. Mihin sä oikein ajattelit tietohallinnon ulkoistamisen säästöjen perustuvan? Mä voin kertoa. Työtä near- ja offshorataan muihin maihin.
Suomessa ei kuitenkaan ole laillista tehdä noin? Eli jos TCS olisi Suomessa toimiva firma, ei voisi toimia noin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Suomessa ei kuitenkaan ole laillista tehdä noin? Eli jos TCS olisi Suomessa toimiva firma, ei voisi toimia noin?
Toki TCS on Suomessa toimiva firma. Mutta se ei voi palkata Suomeen samoihin hommiin jengiä josta se antaa kenkää. Toki sillä voi olla jo valmiiksi Suomessa jengiä jolle hommat vaan siirretään, mutta jos irtisanoo, ei voi palkata.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Suomessa ei kuitenkaan ole laillista tehdä noin? Eli jos TCS olisi Suomessa toimiva firma, ei voisi toimia noin?
Toki TCS on Suomessa toimiva firma. Mutta se ei voi palkata Suomeen samoihin hommiin jengiä josta se antaa kenkää. Toki sillä voi olla jo valmiiksi Suomessa jengiä jolle hommat vaan siirretään, mutta jos irtisanoo, ei voi palkata.
Jos sillä on Suomessa työntekijöitä, niin sehän joutuu maksamaan niille suomalaisen työehtosopimuksen mukaista palkkaa joka tapauksessa, oli tekijät sitten minkä maalaisia tahansa, eikö niin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos sillä on Suomessa työntekijöitä, niin sehän joutuu maksamaan niille suomalaisen työehtosopimuksen mukaista palkkaa joka tapauksessa, oli tekijät sitten minkä maalaisia tahansa, eikö niin?
Kavereita jotka oikeasti ovat Suomessa tulee olemaan koko ajan vähemmän ja vähemmän, koska duunin tekeminen karkaa kaueammaksi ja kauemmaksi. Managereita on periaatteessa tarvittu lähemmäksi bisnestä pitämään huolta siitä, että tehdään oikeita asioita ja että bisneksen tarpeet on ymmärretty oikein. Kaverit sitten Intiassa tekevät asioita ja managerit läksyttävät change requesteilla ja reklamaatioilla niin kauan, kunnes hommat toimii. Jossain vaiheessa niitä managereita ei enää tarvita Suomessa, kun ulkoistuspartneri pystyy hoitamaan asiat riittävän hyvin sen intialaisen tms. managerin voimin.

Account Managerit ja konsultit sitten käyvät bisneksen kanssa keskustelua ja speksaavat juttuja, joita lähdetään ennen pitkää toteuttamaan.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Nokialla tunnetusti tehdään ulkoistuksen bjisnescase (p-i)*j*220, missä p on paikallisen jäppisen päivähinta, i on inkkarin päivähinta ja j on jäppisten lukumäärä. Aikanaan katselin ja vähän manageroinkin vähän toista vuotta niitä TCS:n kekkuleita ja siellä oli kyllä sen päiväisiä suhareita, ettei uskokaan. Täytyy kyllä nostaa hattua TCS:n myyntidroidille, joka otti bluntlyn 1,2kg jöötin, kääri sen lahjapakkaukseen ja myi noksulle IT-ulkoistuspalveluna. Noh, antaa niiden nyt buljata siellä 6-9kk ja sitten vaan bjisnekselle myymään palveluita, että me tehdään kesken jääneet hommat edelleen nopeammin kuin nämä gubbet, jotka ovat tässä puuhanneet 6-9kk.

Jotenkin sitä on vanhemmiten alkanut kyynistymään ja uskomaan, että vähän joka putkassa nykyään tunnutaan uskovan, että kun IT menee kuitenkin täysillä ns. päin vittua niin siitä kannattaa maksaa minimihinta, jolloin se menee sentään minimihinnalla ns. päin vittua.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos sillä on Suomessa työntekijöitä, niin sehän joutuu maksamaan niille suomalaisen työehtosopimuksen mukaista palkkaa joka tapauksessa, oli tekijät sitten minkä maalaisia tahansa, eikö niin?
Vastaus tähän menee niin monimutkaiseksi, etten viitsi edes aloittaa, mutta bisnescase ei juuri koskaan perustu Suomessa tehtävään työhön.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Voisiko joku kertoa, mitä näille suomalaisille Nokian työntekijöille, jotka siirtyvät intialaisfirmalle, käytännössä tapahtuu. Kun ei heitä varmaan voi sinne Intiaan velvoittaa siirtymään. Eli miten homma käytännössä menee? Jos siis ajatellaan, että he lopulta saavat kenkää, intialaiset hoitavat hommat halvemmalla ja lakia ei rikota.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Tyypillisesti tuollaisessa ulkoistuksessa ulkoistettavalle taholle annetaan vastuita hoidettavaksi ja henkilöstöä joka on aiemmin hoitanut niitä vastuita. Ulkoistuskumppani siirtää tiedon siirretyltä henkilöstöltä inkkareille ja kun se on tehty niin valtaosa siirretystä henkilöstöstä irtisanotaan. Osa säilyy riippuen toimialasta ja siitä miten bisnes vetää palvelun kohdemaassa.

Eivät ne turhaan niitä linked in-profiilejaan päivitä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Toi just on mielenkiintoista, että kun ne hommat siirtyy inkkarille ja suomalainen Suomessa irtisanotaan, niin sen inkkarin on pakko olla muualla kuin Suomessa, koska Suomeen sitä ei voi palkata.

Kiitoksia Huimalle, SH:lle ja Elcolle infosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

elco kirjoitti:Dexter
Onko kukaan sarjaa seuranneista lukenut alkup. Dexter-romskuja? Todella vaffa kaffe verrattuna telkkaritulkintaan - jota olen 1. seasonia muistaakseni katsonut muutaman. Pääosanesittäjä tulkitsee Dextua ihan ookoo, mutta jäin kaipaamaan kirjasta tuttuja keskusteluja "Synkän Kyytiläisen" kanssa.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Toi just on mielenkiintoista, että kun ne hommat siirtyy inkkarille ja suomalainen Suomessa irtisanotaan, niin sen inkkarin on pakko olla muualla kuin Suomessa, koska Suomeen sitä ei voi palkata.

Kiitoksia Huimalle, SH:lle ja Elcolle infosta.
Koko intian valtava IT-sektori perustuu siihen, että laithetaan hyvät etäyhteydet ja puhelinlinjat (ainakin teoriassa) -> siellä on ukot 3 vuorossa läpi vuorokauden -> tarjotaan esim. help deskiä ja application managementtia ympäri maailman. Vain lähituen ja ostoheebojen/managerien tarvitsee olla somessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Plus ne jotka koodaa spagetin uudestaan täällä edes jotenkin toimivaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Toimelias torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mahdollisuus tehdä töitä ulkomailta on aika hyvin antanut yrityksille mahdollisuuden käytännössä antaa Suomen porukalle kenkää ja palkata halvempaa väkeä tilalle samaan työhän. Ei olisi Kekkoslovakiassa onnistunut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin