Tikut silmiin tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielenkiintoinen päivä tiedossa. Luomet jämähtänyt kellariin. Nuoremman yöyskä vois jo hiipua. Huomenta te lahjakkaat palstailijat!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Nukuin taas "pommiin", tosin syytän sitä että korjasin kaverin läppäriä yöhön asti. Luut läjään ja töihin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Herätys 4:30, koska Oulu. Zzzzz....
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

On kyllä taas semmoinen päivä, että sais päättyä jo.
Erityisen ylentävää on kysyä järjestelmätoimittajalta konffiin liittyvä kysymys ja saada sähköpostivastaus tyyliin "yläluokan englantilaista vittuilua päin naamaa - etkö moukka tajua?"

:kele:
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Tänään herääminen sujui, mut eilen mamma näki unta kellon soidessa, kuvitteli olevan tiistai, ja mietti miksi kello soi jo nyt, kun muksu menee vasta ysiin kouluun, ja sammutti herätyksen. Näin ollen myöhästyttiin sit kunnolla...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Enttu
Kitinäaddikti
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2010 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Aamu alkoi hivenen masentavalla tekstarilla äipältä ... isoäiti tekee sairaalassa kuolemaa,
eipä silti kiinnosta mennä katsomaan ihmistä joka tuskin enää tunnistaisi :shock:
Vittuillakseni vilkutin ;D
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Enttu kirjoitti:Aamu alkoi hivenen masentavalla tekstarilla äipältä ... isoäiti tekee sairaalassa kuolemaa,
eipä silti kiinnosta mennä katsomaan ihmistä joka tuskin enää tunnistaisi :shock:
Vaikka ei kiinnostakaan niin mene nyt kuitenkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:
Enttu kirjoitti:Aamu alkoi hivenen masentavalla tekstarilla äipältä ... isoäiti tekee sairaalassa kuolemaa,
eipä silti kiinnosta mennä katsomaan ihmistä joka tuskin enää tunnistaisi :shock:
Vaikka ei kiinnostakaan niin mene nyt kuitenkin.
+1 mene nyt vaan, myöhemmin voi kaduttaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Enttu kirjoitti:Aamu alkoi hivenen masentavalla tekstarilla äipältä ... isoäiti tekee sairaalassa kuolemaa,
eipä silti kiinnosta mennä katsomaan ihmistä joka tuskin enää tunnistaisi :shock:
Vaikka ei kiinnostakaan niin mene nyt kuitenkin.
+1 mene nyt vaan, myöhemmin voi kaduttaa.
Ja vaikka ei kaduttaiskaan niin kyllä sitä nyt helvetti soikoon mennään katsomaan kuolevaa isoäitiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Aamu alkoi hivenen masentavalla tekstarilla äipältä ... isoäiti tekee sairaalassa kuolemaa,
eipä silti kiinnosta mennä katsomaan ihmistä joka tuskin enää tunnistaisi :shock:

Vaikka ei kiinnostakaan niin mene nyt kuitenkin.
+1 mene nyt vaan, myöhemmin voi kaduttaa.
Ja vaikka ei kaduttaiskaan niin kyllä sitä nyt helvetti soikoon mennään katsomaan kuolevaa isoäitiä.

Älä mene, säilytä mielikuva touhukkaasta mummosta tai jotain viimesilleen riutunut vanhus ei päivää iloisemmaksi tee? Varsinkaan jos ei tunnista ketään..

Aini nukuin viisi tuntia..
Viimeksi muokannut Niba, 29.01.2013 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mä en oikein käsitä miksi pitäisi mennä katsomaan jotain ihmistä, jos sitä ei koe läheiseksi millään tavalla tai tasolla. Jos mä kuulisin että oma faijani on tekemässä kuolemaa sairaalassa, kävisin korkeintaan ostamassa pullon halvinta skumppaa, jonka jäähdyttäisin +2 -asteiseksi odottamaan juhlapäivää. :D

Niba toi ehkä ensimmäistä kertaan keskusteluun jotain, missä oli oma pointtinsa.
Viimeksi muokannut MrM, 29.01.2013 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Mä en oikein käsitä miksi pitäisi mennä katsomaan jotain ihmistä, jos sitä ei koe läheiseksi millään tavalla tai tasolla. Jos mä kuulisin että oma faijani on tekemässä kuolemaa sairaalassa, kävisin korkeintaan ostamassa pullon halvinta skumppaa, jonka jäähdyttäisin +2 -asteiseksi odottamaan juhlapäivää. :D
Ottamatta nyt kantaa sinun ja isäsi suhteeseen, niin kyllä kuolevia lähisukulaisia käydään katsomassa.

En nyt toki vaadi, että isoäitiä pitää lähteä maailman toiselle puolelle katsomaan, mutta jos matka ei ole kohtuuton ja enttuhan on lomallakin ja valittelee tekemisen puutetta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Ottamatta nyt kantaa sinun ja isäsi suhteeseen, niin kyllä kuolevia lähisukulaisia käydään katsomassa.
Miksi? Jos se ihminen on tilassa jossa se ei edes tunnista sua, ja jos itse haluat pitää mielikuvan siitä ihmisestä niiltä ajoilta kun siinä oli vielä virtaa ja järkeä vihannesmaisuuden sijaan niin miksi?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ottamatta nyt kantaa sinun ja isäsi suhteeseen, niin kyllä kuolevia lähisukulaisia käydään katsomassa.
Miksi? Jos se ihminen on tilassa jossa se ei edes tunnista sua, ja jos itse haluat pitää mielikuvan siitä ihmisestä niiltä ajoilta kun siinä oli vielä virtaa ja järkeä vihannesmaisuuden sijaan niin miksi?
Se tuntuu oikealta ratkaisulta. Mutta vedetään nyt vähän takaisin ehdottomuudesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mä kävin katsomassa omaa kuolevaa äidinäitiä muutama vuosi sitten sairaalassa. Ei oltu nähty vuosiin, koska vanhempani olivat aina riidoissa kaikkien sukulaisten kanssa. Nyt mun mielikuva on pyylevän, iloisen tantan sijaan 50 kiloa laihtuneesta, neliömetrin verran ylimääräistä läpeensä harmaata nahkaa roikottavasta ihmisestä, joka vain korisi eikä kyennyt kommunikoimaan lääkkeissään millään tavalla ulkomaailman kanssa. Jälkeenpäin ajateltuna ei olisi pitänyt mennä, koska siitä ei ollut mitään iloa kummallekaan osapuolelle.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Mä kävin katsomassa omaa kuolevaa äidinäitiä muutama vuosi sitten sairaalassa. Ei oltu nähty vuosiin, koska vanhempani olivat aina riidoissa kaikkien sukulaisten kanssa. Nyt mun mielikuva on pyylevän, iloisen tantan sijaan 50 kiloa laihtuneesta, neliömetrin verran ylimääräistä läpeensä harmaata nahkaa roikottavasta ihmisestä, joka vain korisi eikä kyennyt kommunikoimaan lääkkeissään millään tavalla ulkomaailman kanssa. Jälkeenpäin ajateltuna ei olisi pitänyt mennä, koska siitä ei ollut mitään iloa kummallekaan osapuolelle.
Ymmärrän. Jos on varma, että toinen ei tiedä vierailusta mitään, niin voi olla ok jättää menemättä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Sanomatta kenenkään puolesta mitään suuntaan tai toiseen, kehottaisin vaan miettiin tarkkaan mitä tekee tuollaisissa tilanteissa. Ihmisellä on hassu tapa tuntea syyllisyyttä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, suuntaan ja toiseen. Tässä tapauksessa siis sekä käymisestä että käymättömyydestä. Eli oli päätös mikä hyvänsä, siitä pitäisi olla varma, ettei itse pysty jälkikäteen kyseenalaistamaan. Tai siis ainahan sitä pystyy, mutta ei niin helposti. :D
Viimeksi muokannut saira, 29.01.2013 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mä myös kävin katsomassa mummoa sairaalassa, kun tuli tieto että nyt lasketaan päivissä, ei enää kuukausissa, hädin tuskin viikoissa. Aiemmin ei kyennyt, olin juuri synnyttänyt ja matkaa oli suomen toiselle laidalle. Otettiin lapsi mukaan, että näytetään mummolle että katso, sä olet isomummo nyt.
Mummo oli iloinen, sovittiin että tullaan seuraavana päivänä uudestaan. Seuraavana päivänä odotti meidän tuloa, oli huomattavasti pirteämpi ja valppaampi. Sai kai jotenkin elämänhalusta taas kiinni, jaksoi paremmin tutkimuksia, pääsi vielä kotiin ennen kuin kuoli puolitoista vuotta myöhemmin.
Olen iloinen että menin, vaikka ei olla järin läheisiä oltukaan aiemmin.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tokkopa tuohon sattumanvaraisesti joskus ehkä syyllistävään kyseenalaistukseen oman menemättömyytensä vuoksi kuoleekaan. Tietty jos on varma siitä että tulee loppuikänsä vain tuijottamaan huoneen nurkkaa lähietäisyydeltä nyppien nenäkarvojaan irti yksi kerrallaan, voi olla parempi mennä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Enttu et sitten kidnappaa mistään lasta kainaloon, jos menet. Mun setti erosi tuosta pärskyn unelmatilanteesta sillä tavalla, että tiesin jo etukäteen ettei mummukka ollut ulkomaailman kanssa kommunikoivassa tilassa, ja tuskin kykenisi tunnistamaan mua vaikka olis ollutkin.
Viimeksi muokannut MrM, 29.01.2013 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

^^No joo, toi toi sana syyllisyys olis voinu olla ehkä lainausmerkeissä, tässä tapauksessa olis ehkä parempi puhua päätösten kyseenalaistamisesta, joka toisessa vaihtoehdossa tuntuu syyllisyydeltä. :-)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Entun tapaus on tyypillinen nukunko yöni rauhassa tapaus. Pitää tuntea itsensä ja toimia sen mukaan, eikä muiden kehoitusten ohjaamana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hautajaiset kantsii ainakin tsekata. Näkee omin silmin, että varmasti kuoli. Tosin arkku on kiinni, joten mistä sen kuitenkaan tietää.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

MrM kirjoitti:Miksi? Jos se ihminen on tilassa jossa se ei edes tunnista sua, ja jos itse haluat pitää mielikuvan siitä ihmisestä niiltä ajoilta kun siinä oli vielä virtaa ja järkeä vihannesmaisuuden sijaan niin miksi?
Kävin jättämässä omalle isoäidilleni jäähyväiset joku vuosi sitten. Ei kommunikoinut hoitajien kanssa ja oli ns tiedottomassa kunnossa. Otin kuitenkin kiinni kämmenestään ja sanoin Moi. Puristi lujasti kättäni ja sanoi nimeni. Piti otteen useita minuutteja ja mutisi jotain sanoja joista vain osan ymmärsin, mutta jokseenkin selkeästi järkevää juttua. Lopuksi irroitti otteensa ja sanoi "väsyttää". Lähtiessäni reilun vartin kuluttua kuului takaani "nähdään joskus". Kuoli kaksi tuntia myöhemmin.
Serkkupoikani kävi joku tunti mua aiemmin vastaavalla käynnillä isoäidin luona. Piti käyntiä niin ahdistavana, ettei mennyt oven suuta pidemmälle ja lähti pois alta puolen minuutin. Isoäiti oli muka eloton..

Miksi kävin? Kunnioituksesta isääitiä kohtaan. Ei se, että näin tulehduksista tms. paisuneen isoäidin, poistanut hyviä muistoja siltä ajalta jolloin hän oli kunnossa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tikut silmiin tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onhan se vähän niin, että tunne-elämältään häiriintyneet ihmiset eivät kykene kohtaamaan kuolemaa, visvaa ja tuskaa edes sairaalatilanteessa. Se meillä kuitenkin on kaikilla edessä jossain vaiheessa, joten parasta valmistautua ja totutella.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin