Rehellisyystesti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Olisitko palauttanut rahat?

En,olisin pitänyt itselläni
1
14%
Olen epävarma rehellisyydestäni
2
29%
Olisin
4
57%
En olisi edes laskenut rahoja
0
Ei ääniä
En olisi edes aukaissut lompakkoa
0
Ei ääniä
Olisin jättänyt lattialle..
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Rehellisyystesti, palauttaisitko jonkun venäläismiehen 15 000 euroa? Olisitko edes laskenut paljon rahaa lompakossa on? Et olisi edes aukaissut lompakkoa?
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Palkitsi avokätisesti!? Ryssä antaa 100 egen löytöpalkkion 10k lompsasta?
masa

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja masa »

Jos tietäisin että se oli ryssän lompakko: en missään nimessä.

Jos en tietäisi kenen: palauttaisin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko olemassa summaa, jota et olisi palauttanut?

Meikäläisellä 10k alkaisi jo polttelemaan, jos kiinni jäämisen riskiä ei olisi.
masa

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Onko olemassa summaa, jota et olisi palauttanut?

Meikäläisellä 10k alkaisi jo polttelemaan, jos kiinni jäämisen riskiä ei olisi.

Kiinnijäämisen riski toimii kertoimena löydetylle summalle. Tonnin takia ei riskejä viitsi ottaa, mutta 50k takia jo vaikka millaisia.


Jos löytäsin n -rahasumman kannon alta, olettaisin että se on huumerahoja ja pitäisin kaikki itse.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hmm. Jospa olisin ottanut lompsan, vienyt siitä viis tonttua ja palauttanut loput. Omistaja olisi ikionnellinen, että sai edes osan takaisin, minä olisin ikionnellinen kartuttaessani reissukassaa noin helposti. Win-win. Jos on tuollaisella käteisvaranolla liikenteessä, on joko tosi rikas tai tosi tyhmä, mahdollisesti molempia. Evoluution toiminnan todistamiseksi tyhmyydestä on rankaistava. Sitä paitsi, jos on 15 tuhatta euroa käteistä, kuinka tyhmä on oltava viettääkseen lomaa TAHKOLLA? Kysyn vaan.

Todellisuudessa pelkäisin varmaan liikaa, koska huoltsikalla on kuitenkin kamerat, ja mies voi olla Venäjän tappajamafian jäsen. JOS näin ei olisi, saattaisin voida sakottaa venäläisperheen helvetin suurta lomakassaa oman lomakassani hyödyksi, koska evoluutio. Todennäköisesti tuntisin kyllä huonoa omatuntoa nauttiessani elämästä jonkun muun rahoilla, mutta sellaistahan se elämä usein on. Laiffia.

Se olisi edelleen väärin, mutta kuten aiemmin totesin, ihminen voi melko helposti tehdä asioita, jotka ovat väärin.

Tuon säälittävän pienen löytöpalkkion saatuaan palauttaja saattoi jopa katua rehellisyyttään :D

Tuo masan avoin rasismi on jotenkin.. yllättävää. En törmää tuollaiseen usein irl. Mitä jos se venäläinen oli säästänyt vuosikausia saadakseen esmes lapsensa johonkin leikkaukseen Suomessa, ja rahat olivat sitä varten? Omatuntoa ei kolkuta vain siksi, että kyseessä oli venäläisen rahat, koska toinen maailmansota ja evakot? :shock:
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Hmm. Jospa olisin ottanut lompsan, vienyt siitä viis tonttua ja palauttanut loput. Omistaja olisi ikionnellinen, että sai edes osan takaisin, minä olisin ikionnellinen kartuttaessani reissukassaa noin helposti. Win-win.
En kyllä näe mitään järkeä, että palauttaisi osaakaan jos meinaa varastaa. Jos ottaa riskin kiinnijäämisestä, huonosta omastatunnosta ja mafiamukiloinnista, ei kannata pienentää hyötyä ja nostaa riskiä näyttämällä naamansa uhrille. Enemmänkin lose-lose, kaveria vituttaisi kun ei saa kaikkia takas ja itse saisi kaikki haitat pienemmällä hyödyllä.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No eihän sitä tarvitsisi henkilökohtaisesti palauttaa, voisi vaikka postittaa omistajalle tai jollekin kyttikselle(nimettömänä ja ilman sormenjälkiä tietty). Sen voisi palauttaa myös sanoen, että siinä oli tuon verran rahaa jäljellä. Mulla on vahva usko siihen, että ne uskois mua kyllä :angel: Tämä nyt on ihan hypoteettinen skenaario, ja jos olis riski kiinnijäämisestä, en ottais rahaa itselleni. Jos taas hypoteettisesti tarkasteltuna ei olisi, pienentäisin huonoa omatuntoani palauttamalla osan.
Prepare for the worstest.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vaikuttaako summa omantunnon tuskiin?

Meikäläiselle pööiminen olisi pöllimistä kohteesta riippumatta, joten en koskaan pöllisi satkua saati kymppiä, mutta miljoonan nappaisin koska tahansa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tietty, jos sillä oli joku muukin funktio rahalle kuin samppanja ja kettuturkit, tietty harmittais. Tietty ois tuhmempaa varastaa lapselta kaikki karkit, kuin vain osa karkeista :)

Minä pöllisin siltä, kenellä jäisi eniten jäljelle. Esim köyhältä en pöllis sen ruokarahoja, mutta ziljonääriltä voisin pölliä vaikka satatonnia, jos nyt sikseen tulisi. Olen progressiivinen Robin Hood.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olisin vienyt lompakon tiskille rahojen kera.

Coney Islandilla löysin hiekasta joku 40 dollaria. En siis lompakkoa vaan pelkät rahat. Ne pidin, koska niiden palauttaminen oikealle omistajalleen olisi ollut mahdotonta ja police olisi pitänyt idioottina jos olisin lähtenyt poliisille viemään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lompakkoon ei nyt lottovoittoa mahdu, mutta mitä suurempi rahamäärä sitä varmemmin joku alkaa sitä todenteolla etsimään?
Yleensä hyvin suuret hukkuneet rahamäärät ovat huumerahoja otaksuttavasti ja ainoa keino selvitä niistä on poliisille vienti, ellei sitten suunnittele rikolliseksi ryhtymistä? Saakos Venäjältä viedä noin suuria rahasummia? Tuollaiset käteisvarat eivät oikein ole rehellisen ihmisen käteisvaroja. Venäjällä varmaan ainoa turvallinen rahanmuoto, jos ei puutiainen varasta niin pankki kuitenkin on tosi rehellinen, Venäjällä rahakaan ei anna lopullista turvaa, koska aina tulee se suurempi roisto viemään rahat. Sitten jos menet valittamaan niin henki lähtee tai sitten edustajaltasi. Jos en ole rasisti venäläisiä kohden niin ainakin loputtoman epäluuloinen. Jotkut amerikkalaiset varmaan voivat pitää ja luottaa venäläisiin? Mutta tällaisen piipittäjämaan edustajana täytyy pitää pää kylmänä. Suomi on ainakin EU päätöksen :kele: teossa aivan täysi jalkarätti, saa nähdä saako siitä muun kuin jalkarätin kohtelun tulevaisuudessa. Näin asiasta kolmanteen.
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nesteellä on kamerat ja summan suuruuden johdosta asia tutkittaisiin perusteelliisesti. Saa olla ääliö ottaakseen riskin kiinnijäämisestä, jos isomman summan kavaltaisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olisin palauttanut. En välttämättä rehellisyydestä, vaan siksi että muita vaihtoehtoja olisin jännännyt niin paljon, ettei Se olisi ollut minkään rahan arvoista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen epävarma rehellisyydestäni. :? Jos summa olisi esim. 50 egeä, olisin varmaan rehellinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:Mikäs sinne on jäänyt sinne pönttöön. *Flush flush flush* Menihän se, huh. :D

(ensitiedot mitä kuulin väittivät, että olisi tipahtanut pönttöön)

FLUSH! Sinne meni Pertti! Eikö Pertiltä ole koskaan tippunut lompakkoa vessan lattialle? Tai rahakönttiä?
Jos pöttöön olisi tipahtanut olis varmaan Pertillä ollut vaikeuksia erottaa hajusta oliko lompuuki veli venäläisen vai veli kepulaisen!
Joku sanoi että jos olisi ymmärtänyt monpakon venäläiseksi, ei se varmaan olisi ilmennyt siitä paremasta nahkalaatusta lompakon pinnassa ehkä kuitenkin kyrillisistä aakkosista papereissa? ;)

Palautin uskon myös kitinäläisten rehellisyyteen.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Homeboy65 kirjoitti:Olen epävarma rehellisyydestäni. :? Jos summa olisi esim. 50 egeä, olisin varmaan rehellinen.
Sullahan ei tällaista dialemmaa tule eteen? Vai miten se oli?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Niba kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Olen epävarma rehellisyydestäni. :? Jos summa olisi esim. 50 egeä, olisin varmaan rehellinen.
Sullahan ei tällaista dialemmaa tule eteen? Vai miten se oli?
No vielä ei ole tullut.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja elco »

Joskus nilkkien ja taskuvarkaiden kehdossa eli Italiassa San Remon ostoskadulla vanha gubbe pudotti lompakon suoraan eteeni. Kipaisin ukkelin kiinni ja annoin lompakon sille. Ihmiset huokailivat ennenkuulumattoman rehellisyyden osoitukselle.

Jälkeenpäin olen ajatellut että näinköhän hemmo oli itse taskuvaras ja pudotti juuri pöllimänsä lompsan.

Komppaan sivustahuutajaa siinä, että mitä suuremmasta rahasummasta olisi kyse sitä todennäköisemmin pöllisin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

nowaysis kirjoitti:Tuo masan avoin rasismi on jotenkin.. yllättävää. En törmää tuollaiseen usein irl. Mitä jos se venäläinen oli säästänyt vuosikausia saadakseen esmes lapsensa johonkin leikkaukseen Suomessa, ja rahat olivat sitä varten? Omatuntoa ei kolkuta vain siksi, että kyseessä oli venäläisen rahat, koska toinen maailmansota ja evakot?
Tahkolla on paljon venäläisessä omistuksessa olevaa maata ja mökkejä. Ei heille ole mitään ongelmaa saada kymppiä kulumaan alle viikon lomalla. Onhan jo mökkien hinnatkin venäläisille korkeampia, koska järjetön siivous ja /tai mökki paskana liian usein. Ei toi raha mene terveyttä tai ulkonäköä kohentavaan leikkausoperaatioon. Heille on ihan normaalia (ruots. paranormal) kuljettaa tuota suurempiakin rahamääriä Suomessa lomaillessaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Eo päättelykatju ei tietenkään kerro mitään siitä, mitä tarkoitusta varten yksittäisen venäläisen henkilön lompakossa olevat rahat olivat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Tuo masan avoin rasismi on jotenkin.. yllättävää. koska toinen maailmansota ja evakot?
[/quote]


Kyllä mä vihaan ryssiä ihan muista syistä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Rehellisyystesti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^Eo päättelykatju ei tietenkään kerro mitään siitä, mitä tarkoitusta varten yksittäisen venäläisen henkilön lompakossa olevat rahat olivat.
Tuttu poliisi kertoi, että yli 30k summat on käytännössä aina tarkoitettu laittomaan elinkauppaan. Itse en palauttaisi tuollaiseen tarkoitettuja rahoja.
Vastaa Viestiin