Pahahenkinen maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Se on jossain siellä ulkona, varokaa!11!!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201302 ... 7_ul.shtml
Paras päivä ikinä.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Eka tpk!

Neljä herätystä enää viikonloppuun!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos täällä kaikki virattomat juoksis Bärttilin lailla niin olishan siinä osallistujia?
Väsyttää saatanasti, mutta mitäs nukuin niin vähän..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Aika hiljaista
No, eiköhän Dave kohta kyllästy lukemaan Kingiä altaan reunalla ja kaivaa kännykän esiin. Saadaan eloa Kitinäänkin, kun kertoo keihässeiväsmatkansa edesottamuksista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gradu/saikkupäivä. Puoli sivua tekstiä, vielä pitäisi ainakin pari sivua pakertaa. Lähes kaikki muu kiinostaa enemmän.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Taitaa illan hiihto vaihtua juoksuun. En halua hiihtää, kun ei luista, kolme vikaa lenkkiä mennyt niin. Huomasin btw muskarissa, että edelleen yksi tanssileikki nolotti tehdä, vaikka aika hyvin jo sujuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Joko Pertillä on Davea ikävä? Tulee vielä pitkä viikko...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Taitaa illan hiihto vaihtua juoksuun. En halua hiihtää, kun ei luista, kolme vikaa lenkkiä mennyt niin.
Ei luiston pitäis näillä keleillä olla mikään ongelma. Nythän on oikeastaan melko helppo keli, kun näissä olosuhteissa toimii oikeastaan kaikki pohjakuviot. Sulla on vaan väärät voiteet pohjassa tai ei voiteita ollenkaan. Kyllä noilla hiihtokilometreillä kannattaisi jo vähän panostaa voiteluun, niin hiihtäminen olisi nautinnollisempaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Taitaa illan hiihto vaihtua juoksuun. En halua hiihtää, kun ei luista, kolme vikaa lenkkiä mennyt niin.
Ei luiston pitäis näillä keleillä olla mikään ongelma. Nythän on oikeastaan melko helppo keli, kun näissä olosuhteissa toimii oikeastaan kaikki pohjakuviot. Sulla on vaan väärät voiteet pohjassa tai ei voiteita ollenkaan. Kyllä noilla hiihtokilometreillä kannattaisi jo vähän panostaa voiteluun, niin hiihtäminen olisi nautinnollisempaa.
Komppausta. Mää investoin suksitelineeseen ja voitelukamoihin reilut 150 e enkä ole katunut. Sivakoiden käyttöikäkin pitenee, kun pitää ne kunnolla rasvassa. Tokihan kunto nousee v-käyrän kanssa samaa tahtia, jos luisto on kuin kalhu-suksessa, mutta onko se sit kivaa?

Vagalle kysymys - miten tuo kuviohomma luistelusuksessa oikein menee? Onko sillä oikeasti iso merkitys vai onko enempi mehustelua ja hifistelyä? Ja onko mikään kuvio sellainen joka toimii "laajalla kelialueella" vai pitäisikö täydellisessä maailmassa ukolla olla 3-4 paria suksia, kaikki eri pohjakuvioinneilla? (ei tu tapahtumaan)

Viime kerralla huomasin, että mulla on paino ollut potkussa liikaa varpailla. Luiston loppu meinaa vähän tyssätä. Kun ottaa enempi kantapäätä peliin ja tasurillakin pitää painon enempi kantapäällä - sivakka suhahtaa ihan eri tavalla.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Voitelutan liikkeessä sukseni eli pohjustus ja luisto. Tuore nollalumi ei luista. Ei mulla ole aikaa voidella itse, tai olis mutta se on sitten hiihdosta tai unesta pois. Tätä myöden homma ei kiinnosta riittävästi.

Asia ei ole minulle läheskään niin tärkeä kuin monelle muulle, enkä alamäissä ole huomannut luistossa häviäväni. Vaikka huono luisto siis välillä harmittaakin.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 18.02.2013 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Sori, mutta toi "ei ole aikaa" on kukkua. Meilläkin on snadit skidit, minäkin teen vuorotyötä.
Kamojen levitys, pohjustus, jäähdytys, kelivoitelu, viimeistely, siiklaus, harjaus, kiillotus, sotkujen siivous > 20-25 min. Ei ole minusta kovin aikaaviepää ja panos - tuotos -suhde on kohdallaan.

Mutta toki kukin tavallaan. Kuten aiemmin totesin, nollaluisto kohottaa kuntoa taatusti enemmän ;)
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuo aika on liikaa suhteessa hyötyyn eli semikukkua lähinnä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä voitelen vain pertsan sukset ja nekin vain pidon osalta. Luisto saa olla mitä on. Luikkarit on Yllin kaavalla. Pertsoilla vedän pakkaskelit ja luikkareilla nollasta ylöspäin. Toimii ainakin mulle.

Tosin viime viikolla en vedelly. Makasin sohvalla viruksen kaatamana. Jos tänään taas.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Minä en voitele vaan vedän kuivalla. Kakkoseen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tottui niin hyvin nastallisiin kenkiin, että normimäiskäreillä kävely tuntui epämukavalta ja vaaralliselta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tullut monta kertaa ihan hämäriä viestejä tämän ennakoivan sanoituksen johdosta, joita mokia en ole huomannut korjata. Apua, miten tän saa lumiasta pois?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taitaa olla aika lopettää etätyöt tältä illalta. Lumityöt odottaa. Ja uusi kirja, jos ehtii ennen simahtamista.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oon ajautunut sairasloman aikana käyttämään jo kahdesti leggingsejä julkisella paikalla ilman saappaita tms. mistä voisi luulla niitä sukkahousuiksi. Syytän operaation aiheuttamaa turvotusta, jonka vuoksi mikään normaali vaate ei a) mahdu tai b) tunnu hyvälle päällä. Puolustuksekseni sanon, että käytin niitä neulemekon kaverina.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti:Vagalle kysymys - miten tuo kuviohomma luistelusuksessa oikein menee? Onko sillä oikeasti iso merkitys vai onko enempi mehustelua ja hifistelyä? Ja onko mikään kuvio sellainen joka toimii "laajalla kelialueella" vai pitäisikö täydellisessä maailmassa ukolla olla 3-4 paria suksia, kaikki eri pohjakuvioinneilla? (ei tu tapahtumaan)
Mitä kosteampaa sitä isompi kuvio. Pienellä pakkasella saa kaikki luistamaan. Kovalla pakkasella, jolloin lumi on kuivaa ja kiteistä, ei isoa kuviota saa millään luistamaan. Vastaavasti kevät sohjossa tai nuoskalumessa ei sileä pohja siirrä tarpeeksi vettä sivuun, jolloin suksi imasee lumen pintaan kiinni. Murtsikassahan tuolla kuvioinnilla käsittääkseni pelataan kisapuolella aika paljon, mutta eipä siihen harrastajan kannata lähteä. Jos ei hiihdä yli 5 asteen pakkasella, niin silloin sukset voi olla isolla kuviolla. Jos ei yleensä lähde liikkeelle yli 10 asteen pakkasella, niin silloin yksi pienellä kuviolla oleva suksipari riittänee. Jos lykkii menemään kelissä kuin kelissä, niin sitten voipi kannattaa olla jo kaksi suksipari, joista toisessa sileä pohja ja toisessa iso kuvio. Isompi kuvioiseen sukseen pitää laittaa suhteessa kylmemmälle kelille tarkoitettu voitelu kuin sileään sukseen.

Täydellisessä maailmassa urheiluvälineitä ei tietenkään voi olla koskaan liikaa. Mitä enempi sitä parempi. Välineurheilussa väline on yleensä aina sitä parempi mitä pienempään sektoriin se on kohdistettu, koska silloin tarvittavien kompromissien määrä on vähäisempi. Täydellisessä maailmassa niille on tietysti myös hyvät säilytys- ja huoltotilat. EDIT: Täydellisessä maailmassa niihin riittää myös rahat eikä vaimo huomauttele, ettei ihan jokalajiin voi olla kaikkia välineitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Terve kaikille, niin likoille kuin poitsuille ja ladyille kuin herroillekin! :D

Olin laittamassa blogiini juuri mielestäni ihan hyvän kirjoituksen, jonka suolsin kirjallisesta pää-arkustani, mutta shokeeraava Elephanttimöhköfantti ilmestyi omistamaani ja johtamaani ketjuun. Olisittepa nähneet Stadinarskan ilmeen. Suu vääntyi vakavasta nauruun ja kääntyi taas vinoon ja sitten hymyyn ja sitten vakavoitui.... ja sitten nauroi. Muttei itkenyt. Itku on minulle varsin vierasta, vaikka se voisi joskus helpottaakin. Minun tapani olla surullinen on miettiä ehkä otsa kurtussa!
Oliha tuo Mananlaittama norsu hauska. Voihan kakkakasa sentään. Mutta mutta...

Siitä asiasta olin juuri puhumassakin, mutta joudun muotoilemaan juttuani uudelleen.

LAITAN UUDEN VIESTINI OMIIN SANOMIINI MAHDOLLISESTI HUOMENNA!

Mietin tuossa myös strategisesti tämän ilmoituksen panemista valtaamaani ketjuun "Hassu-heikin maavisa", mutta en oikeastaan sittenkään halua ylläpitää sitä ketjua. Sen valtaus oli väärä toimenpide minulta ja on se osoittautunut nyt olevan ongelmajäte. ostaakohan sen joku minulta? Saisi halavalla!

Mutta mutta. Vaikka puhun näin hassua ja varmaan jonkun mielestä omituisen tyylistä alakoulupuhetta niin voin vakuuttaa, että olen ihan mukavissa olosuhteissa niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Tämä Kitinän harrastus on minulle sopivaa rentoutumista ja täällä on erittäin mielenkiintoisia ketjuja kuten Shrink!!!

Katson usein niitä vaivoja, joita te selostatte erittäin hyvin ja vapautuneesti!

Toki ihan absoluuttisesti määrin teillä on aikas lailla paljon erilaisia vaivoja! Mutta useimmat niistä tuntuvat ns. toiminnallisilta eli ei-somaattisilta, ja ne ovat yhteydessä siihan henkiseen ajatusmaailmaan ja psyykeeseen. Mutta eivät kaikki, ja se laittaa usein miettimään!

Ja kuten tiedättte, olette hyvin monet älykkäitä, joille luonteenomaista on myös tietynlainen "kunnianhimoinen ahdistus", niinkuin sitä kutsun. Tällaista juttua kuin teillä hyvät Kitinäläiset on myös vaivana ei olisi jossain pula-aikana. Tämä oli hyvin pelkistetty esimerkki ja yksinkertaistettu.

Nyt taas lopettelen. Toivottavasti en ärsyttänyt nyt ketään ainakaan niin, että tulisi "huono mieliala".

Minä olen oikeasti ihminen, joka inhoaa toisten kiusaamista ja väkivallan vastustaminen on aina perusteemani. Kyllä minä kehotan kaikkia ihmisiä keskusteluun ja hymyyn ja ystävällisyyteen. Se yksinkertaisesti kantaa eikä sen toteuttamiseksi tarvita sitä rahaakaan!

Se on tasa-arvoa!

Iltaterveisin, toivoo ystävänne

STADINARSKA
TJ, SASJVV-K
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tuo aika on liikaa suhteessa hyötyyn eli semikukkua lähinnä 8)
Eihän välineitä tarvi joka reissua varten voidella. Mä voitelen aika pitkälti kalenterin mukaan, eli vuoden ajalle tyypillisen sään perusteella. Talvella vihreää pohjaan, koska kelit on pääosin kylmiä. Kevään mittaan sitten pikkuhiljaa pehmeämpää voidetta pohjaan. Sopivilla voiteilla kelvollisen luiston saa kuitenkin aika laajalle kelialueelle. 3-4 kertaa talvessa ja kesäksi varastorasva pohjaan tekee jo ihmeitä luistolle.

Noihin kaupallisiin voitelupalveluihin mä en itse oikein luota. Tuppaa olemaan, että heitetään pikasesti jotain yleisvoidetta pohjaan ja nopee siklaus. Ei niillä hinnoilla oikein kunnon voitelua voi saadakaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tuo aika on liikaa suhteessa hyötyyn eli semikukkua lähinnä 8)
Vertailun vuoksi:
- yhteen luolasukellukseen menee helposti 12-14 tuntia, josta "sitä itteensä" max 90 min ja varustehuollot, roudaukset ja matkat vie loput. Niin kauan kuin harrastuksen hyötysuhde on parempi kuin tämä, en valita. 20 min kamarumbaa kontra 90 min sitä itteensä ei ole paha mulle. Mutta kukin tavallaan.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sukellus olis kaltaiselleni viimeisin laji harrastaa. Kaikenlainen (turha) näperrys on harrastuksissa mulle juuri se nounou.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sukellus olis kaltaiselleni viimeisin laji harrastaa. Kaikenlainen (turha) näperrys on harrastuksissa mulle juuri se nounou.
Turha näperrys = toimenpiteet jotka varmistaa että reissulta tullaan hengissä takaisin.. Älä koita laskuvarjo-hommia..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pahahenkinen maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Voitelutan liikkeessä sukseni eli pohjustus ja luisto. Tuore nollalumi ei luista. Ei mulla ole aikaa voidella itse, tai olis mutta se on sitten hiihdosta tai unesta pois. Tätä myöden homma ei kiinnosta riittävästi.
Asia ei ole minulle läheskään niin tärkeä kuin monelle muulle, enkä alamäissä ole huomannut luistossa häviäväni. Vaikka huono luisto siis välillä harmittaakin.
..
Sukellus olis kaltaiselleni viimeisin laji harrastaa. Kaikenlainen (turha) näperrys on harrastuksissa mulle juuri se nounou.
Tulee jotenkin "Toyota-miehen" tyyppinen ihminen mieleen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin