Uneton torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nyt maistuis, vaan ei uni. Huh!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Flunssa koputtaa ovella. Ei kyllä senttiäkään huvittais sairastua kunnolla. Otin illalla antihistamiinin, jos auttais. Huomenta kaikille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Miksi antihistamiini virusinfektioon? En oo kyllä ikinä kuullu moista.
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tulipa tuosta mieleeni, että voisinkin itse mennä ottamaan antihistamiinia kaularuttoon. Se on nyt niin pahana toiselta puolelta, että hyvä että päätä voi kääntää. En tosin usko, että histamiini auttaa, kun näillä on yleensä tapana tulla ja mennä ihan omia polkujaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä taas yritän selvittää, että voisko mun allergiakohtaukset tulla villasta tai jostain mitä syön. Mikä se sun kaularutto on? Jumi vai ihottuma?
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Miksi antihistamiini virusinfektioon? En oo kyllä ikinä kuullu moista.
Se ennaltaehkäisee poskiontelon tulehdusta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nowaysis kirjoitti:Mä taas yritän selvittää, että voisko mun allergiakohtaukset tulla villasta tai jostain mitä syön. Mikä se sun kaularutto on? Jumi vai ihottuma?
Ihottuma, kutsun pahemmanpuoleista ihottumaa rutoksi. Muut on vaan ihottumia :P Toisessä kädessä on myös rutto, toisessa on vain ihottumaa. Mä en jaksa enää edes miettiä, mistä nämä tulee, koska ei näille löydy mitään logiikkaa. Viimeksi kun oli kaularutto, se ihmeparani yhdessä yössä! Siis oikeasti, nukkumaan mennessä karsee rutto ja aamulla iho lähes parantunut.

Millaisia allergiakohtauksia sulle tulee? Siis ihan ihottumaa vai? Suomessa on niin kuiva ilma talvisin, että mä olin kroonisesti ruvella talvet. Nyt on kivaa, kun on vain joskus ruvella eikä koko ajan :)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kuuluisi ketjuun "Kerro vaivasta" :D

Mulla tulee silmien kutina ja joskus vuotaminen, sit saatan joutua niistään lähes jatkuvasti parikin tuntia putkeen ellen ota lääkettä, joka sekään ei aina auta. Ei oo ihan fressein olo tommosten putkien jälkeen. Nenäliinojen täytyy olla pölyämättömiä. Joskus on silmät vähän turvoksissa. Kuiva ilma on ehdotomasti osatekijä, ja nyt taas paheni kun täällä pakastui uusiksi. Kauppakeskukset on tosi inhottavia, semmonen tuulenvire ja pienhiukkasten kakofonia! Jos julkisilla kulkiessa lähistöllä on voimakkaasti tuoksuva tai röökinhajuinen ihminen, siitä tulee usein hengenahdistusta. Sitten siinä miettii, onko nolompaa vaihtaa paikkaa vai alkaa vetään lääkettä. Jos on flunssa alla, julkisilla on parempi olla kulkematta. Eipä sillon kyllä jaksa mihinkään lähteäkään. Yleensä koitan näyttää niin vittuuntuneelta, ettei kukaan tulis mun viereen, ja välttää ruuhkabusseja jos mahdollista.

Ihottumia ei enää ole, ja nyt oon vaihtanu kaiken kosmetiikan hajusteettomiin. Vittumaisen rajottavaahan tämä on, en voi käydä ees mun omalla hyvällä kampaajalla!11

Jos joku akuutti ihottuma, saan sen yleensä kuriin Pantysonilla, siis mieto hydrokortisoni+dexpanthenol kombolla.

Öljyjen lisääminen ruokavalioon ja ihoon on saattanut osittain auttaa. Ainakin sen tiedän, että teinivegaanina ollessani sain ihan saleen aivan liian vähän rasvahappoja ruuasta(koska en tienny niistä silloin), ja iho oli tosi järkyttävän kuiva, paitsi kesäisin. Kahvinjuonti ehkäpä kans huonontaa, koska kuivattaa.

Tää ilmasto ei sovi mulle, tai mä en sovi tähän ilmastoon. Menee saikkuillessa ja erakoidessa liian iso osa talvesta. Täytyy tehrä asialle jotain. Tässä piakkoin. Ja stressihän pahentaa ihan kaikkia oireita. Siksipä ensisijaisesti hyökkäänkin sitä vastaan. Himosuorittajan tapaan, Exsua lainaten, täysillä ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ensin tää palsta keskittyi sinkkujen seksikokemusten jakamiseen, sitten tuli avioliitto- ja lapsivaihe ja nyt ollaan jo sairaskertomusten vertailussa. Liikkuuko aika täällä internetissä eri tahtia vai olenko se vain minä?

Rauhallinen, raukea aamu. Kohta koirat metsään kirmaamaan ja sen jälkeen itse salille. Iltapäivästä vähän etätöitä kotoa ja illaksi koulutushommiin. Melkein kun olisi viikonloppu!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ensin tää palsta keskittyi sinkkujen seksikokemusten jakamiseen, sitten tuli avioliitto- ja lapsivaihe ja nyt ollaan jo sairaskertomusten vertailussa. Liikkuuko aika täällä internetissä eri tahtia vai olenko se vain minä?
:mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Saakeli, oon jumiutunut 90-luvulle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exsu kirjoitti:Ensin tää palsta keskittyi sinkkujen seksikokemusten jakamiseen, sitten tuli avioliitto- ja lapsivaihe ja nyt ollaan jo sairaskertomusten vertailussa.
Täytyy varmaan vaihtaa palstaa kun en ole edennyt edes tuohon ensimmäiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Ennustan toista kierrosta viiden vuoden sisään. Voit olla edelläkävijä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
exsu kirjoitti:Ensin tää palsta keskittyi sinkkujen seksikokemusten jakamiseen, sitten tuli avioliitto- ja lapsivaihe ja nyt ollaan jo sairaskertomusten vertailussa.
Täytyy varmaan vaihtaa palstaa kun en ole edennyt edes tuohon ensimmäiseen.
Nythän voit hypätä liikkuvaan junaan tossa sairauskertomuskohdassa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan olla liian tervekkin tähän sakkiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eihän täällä ole yhtään sinkkua, joka harrastaisi seksiä. Vai onko? Ja toisaalta, vaikka olisikin, ketä kiinnostaa? Ei tässä avioliittojen ja sairastamisten välillä paljoo muitten seksielämälle jää aikaa!111
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vanhan lainan marginaali 0,24 to 0,7 ja uuden 1,55, Nordeasta siis. Näillä edetään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jouskan pitäis kyllä tulla pyöräyttämään tänne joku keväthuumaus. Siis teille muille. Mulla on oma oikein hyvällä mallilla!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vanhan lainan marginaali 0,24 to 0,7 ja uuden 1,55, Nordeasta siis. Näillä edetään.
Ei nyt tajua. Et kai sä suostu muuttamaan vanhan lainan marginaalia uuden saamiseksi? Fail.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nowaysis kirjoitti:Eihän täällä ole yhtään sinkkua, joka harrastaisi seksiä. Vai onko? Ja toisaalta, vaikka olisikin, ketä kiinnostaa? Ei tässä avioliittojen ja sairastamisten välillä paljoo muitten seksielämälle jää aikaa!111
Niin ja kuka haluaa panna jotain ruttosta ämmää?! Tai jotain, jonka nenä vuotaa kuin niagara ja pärskii ympäriinsä :mrgreen:

Jos sulla, Nowa, on pölyallergia? Sun oireilu kuulostaa samalta kuin mun kissa-allergia. Jos menen paikkaan, jossa on kissoja, aloitan päivää ennen histamiinikuurin, niin pystyn olemaan suht. normaalisti. :)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Piti tuulettaa.

:cheer: :cheer: :cheer: OILERS :cheer: :cheer: :cheer:

Perjantaina piste iin päälle. Taitaa olla pakko mennä Tapiolaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Täytyy olla vaan kato kumppari, jota ei pieni rutto tai hengenahdistus haittaa! Ja kompensoida noita kohtauksia näyttämällä toooosi hyvältä niiden välillä.

Ei ainakaan testissä pöly(punkki) näkyny, ei yleisimmät homeetkaan. Kissa ja leppä mietona, mutta kun noita kohtauksia voi tulla ulkona ja sisällä, vuodenajasta riippumatta. Jokuhan sen laukasee. Mä oon varmaan allerginen itselleni. Tai sit se on vaan psykosomaattista oireilua :mrgreen:

Jätän nyt ainakin raa'an porkkanan pois.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Ei ainakaan testissä pöly(punkki) näkyny.
Toivottavasti se ei ollut se antiikkinen ihonrapsuttelutesti vaan kunnollinen verikokeella tehtävä.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyllä se rapsuttelutesti oli. Eivät kyllä tuolla YTHS:llä tienneet myöskään sitä, että keuhkoissa voi olla yhtä sun toista, vaikka se ei näkyisikään pika-crp:ssä tai verikokeissa. Tai röntgenissä. Tuo KNK onneksi tajusi hieman enemmän :mrgreen:

Tämä junnaa paikallaan edelleen siksi, että pitäis olla se kuukausi astmalääkkeettä ennen virallista mittailua ja sitten saisin lähetteen spirometriaan. Voin kyllä olla kuukauden lääkkeettä, jos en liiku mihinkään, kuten työpaikalle, tai näe ketään, jolta voisin saada flunssan. Ajattelin nyt hieman niin sanotusti joustaa tuosta, kun tiedän tasan tarkkaan mikä mun normipuhallusjakauma on. Muuten tämä ei ehkä liiku ikinä.

Täytyypä ehdottaa sitten verikokeesta tehtäviä allergiatestejä seuraavaksi, jos ja kun eivät itse tajua. Pölyllä, homeella ja kosteusvauriolla lähtisin liikkeelle.

Jos vielä jatkan aiheesta, siirryn potilasketjuun!11
Prepare for the worstest.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Uneton torstai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Onko ihan pakko olla näin kylmä? Maaliskuussa? en oo tarennu lenkille ko aamulla on -28 ko ehtisin ja illalla -24. Ehkä oon vaan nössö.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin