Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koti-isällä ei ole elämää,

Perustette pertsan kanssa faijaryhmän ja alatte tapaamaan päivisin kahvittelujen merkeissä!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ootko sä, Vesper, muuten sinkku?
Onko Paavilla hassu hattu ?!
Ja mitäs SÄ yrität sanoa?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ootko sä, Vesper, muuten sinkku?
Onko Paavilla hassu hattu ?!
Ja mitäs SÄ yrität sanoa?!
Että Paavilla on hassu hattu!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Taannoisen lainan korkoja käsittelevän viestin perusteella vanhasta on vielä osa maksamatta, eli lainaa tulee noin 100K lisää.
Tämä muuttaa asian. Ei olisi meikäläisestä moiseen vaikka törsäsinhän pikku keittiöremppaankin enemmän kuin olisi ollut järkevää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti: En siis jaksa mitenkään uskoa että Nergal rakentaa paritaloa (200m2?) 150 kilolla kaikkineen. Se on ihan mahdottomuus.
Jos on rahkeita tehdä paljon itse niin en pidä mahdottomana ollenkaan. Meillä asuinneliöitä 100 ja hevostalli pihassa. Aivan peruskivaa ja siistiä + toimivaa, lainaa otettiin 98 tuhatta. Säästöjä ei ollu, toki pieni osa rakennusaikaisista kustannuksista hoidettiin suoraan palkasta. Ei meillä mitään jalopuisia keittiönkaappeja tai graniittitasoja ole, mutta ei nyt mitään köyhäilyäkään. Talliin kyllä saatiin paljon juttuja käytettynä. (karsinaelementit) Toisaalta sinne meni rahaa kentän ja tarhanpohjiin yms.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:No ehkä, mutta kyllä 40v tyypin pitää itse elättää itsensä eikä isän perinnöllä.
Nimenomaan ikävuosina 35-45 suurin osa elää vahvasti velaksi. Olisi tosiaan optimi, jos perinnöt jätettäisiin pääsääntöisesti lapsenlapsille, jotka saisivat ne siinä kolmen kympin tienoilla. Tuolla voisi olla kansantaloutta petraava vaikutus, koska taloudellinen tilanne voisi rohkaista hankkimaan lapsia nuorempana ja ehkä jopa enemmän.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koti-isällä ei ole elämää,

Perustette pertsan kanssa faijaryhmän ja alatte tapaamaan päivisin kahvittelujen merkeissä!
Päiväkahvittelu onkin just omiaan oleva agenda tolle kerholle.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:
Jos on rahkeita tehdä paljon itse niin en pidä mahdottomana ollenkaan. Meillä asuinneliöitä 100 ja hevostalli pihassa. Aivan peruskivaa ja siistiä + toimivaa, lainaa otettiin 98 tuhatta. Säästöjä ei ollu, toki pieni osa rakennusaikaisista kustannuksista hoidettiin suoraan palkasta. Ei meillä mitään jalopuisia keittiönkaappeja tai graniittitasoja ole, mutta ei nyt mitään köyhäilyäkään. Talliin kyllä saatiin paljon juttuja käytettynä. (karsinaelementit) Toisaalta sinne meni rahaa kentän ja tarhanpohjiin yms.

No ei täällä päässä Suomea enkä usko että Pirkanmaallakaan saisi tolla rahalla tonttia, perustuksia ja tarvittavia liittymiä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Naapurin reilusti alle 1000 neliömetrin kallioinen tontti maksoi parisen vuotta sitten 120k€.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti: No ei täällä päässä Suomea enkä usko että Pirkanmaallakaan saisi tolla rahalla tonttia, perustuksia ja tarvittavia liittymiä.
Joo, sijainti ja tontti varmasti vaikuttaa, en kiistä. Mutta silti mä tykkään että ihmiset laittaa ihan käsittämättömiä summia rahaa taloihinsa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Nergal »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:No ei täällä päässä Suomea enkä usko että Pirkanmaallakaan saisi tolla rahalla tonttia, perustuksia ja tarvittavia liittymiä.
Nokialla oli tontti 50k, just mahtuu tosin paritalo ja se on siinä. Pirun postimerkkejä lohkovat.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minä en ostas ees markalla tonttia. enpä ostas juuri taloakaan, ei kerta kaikkiaan pysty lohkeamaan niin moneksi palaseksi..
Enkä halua ajaa joka aamu ja joka ilta edes viiittäkymppiä, nopeuskin olisi paljon siitä alle.. Mutta kyllä hullut ihmiset tekee vieläkin hullumpia juttuja, se on vissi se!






Vaadin Mikko Alataloa alkamaan Suomen Sisun johtajaksi tai keulakuvaksi!
Kannattaisiko Mikon siirtyä ainakin persussuomalaisten riveihin?
Viimeksi muokannut Niba, 18.03.2013 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

Nergal kirjoitti:Nokialla oli tontti 50k, just mahtuu tosin paritalo ja se on siinä. Pirun postimerkkejä lohkovat.
Oikein sanoi se viisas, joka aikanaan lohkaisi:
"Maan omistaminen kannattaa aina. Sen valmistus kun on lopetettu".

Pirkanmaallakin noissa tonttien hinnoissa on hirveitä eroja. Jostain syrjemmältä saisi toki puoli-ilmaiseksi, mutta sitten sulla onkin äkkiä työmatka tunnin suuntaansa. Ei oikein toimiva vaihtoehto lapsiperheelle, jonka kakarat hoidossa.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No ei pääkapunkisaudulla tarvitse mennä kovinkaan kauas kun on tunnin työmatka, varsinkin jos työpiste on hankalammassa kohdassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ ... joka onkin yksi syy miksen (missään olosuhteissa) uloimman kehätien sisäpuolelle suostuisi muuttamaan tai halua työskentelemään.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Epäisin pääseväni fillarilla nopeammin duuniin kuin julkisilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Homot elävät pidempään?

Ja Bluntly? Ei muuta kuin mankeli jalkojen väliin? ;)
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:Mutta silti mä tykkään että ihmiset laittaa ihan käsittämättömiä summia rahaa taloihinsa.

Kun on pakko jos meinaa jossain asua. Esim Jäkessä on käytettyjen asuntojen keskihinta noin 2500 euroa neliö ja uusien 3700 euroa.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/p ... =Jarvenpaa
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti: Kun on pakko jos meinaa jossain asua. Esim Jäkessä on käytettyjen asuntojen keskihinta noin 2500 euroa neliö ja uusien 3700 euroa.
Mä mietin nyt niitä rakentajia. Neliötä pitää tehä niin maan perkeleesti ja johonkin jumaliste keittiön kaapistoihin upotetaan kymmeniä tuhansia. Pitää olla erkkeriä, keskuspölynimuria, lasitettuja terasseja ja luoja ties mitä hilavitkuttimia joita vois oikeasti lisäillä jälkikäteenkin jos siltä tuntuu. Ikkunat ja ovet pitää olla jonkun erikoisvalmisteisesti sormella maalaamat jollain tietyllä sävyllä ja tarjoustapeteissakaan ei takuulla ole sopivaa kun niissä ei oo just se oikea väri.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kenenkään ei ole pakko ostaa hulvattoman kokoista ja hintaista asuntoa kalliilta alueelta. Asia erikseen, jos niin haluaa tehdä. Joku tinkii jostain, toinen ihan muusta. Masan perhekin vois asua itä-helsinkiläisessä kolmiossa. Ette kuitenkaan halua.

Musta tuntuu jotenkin älyttömältä maksaa pankille mielettömiä summia pelkkiin korkoihin. Jättilainoilla ja pitkillä maksuajoilla tulee isoja summia. Mutta toisaalta, onnea ei mitata rahassa ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Musta tuntuu jotenkin älyttömältä maksaa pankille mielettömiä summia pelkkiin korkoihin. Jättilainoilla ja pitkillä maksuajoilla tulee isoja summia. Mutta toisaalta, onnea ei mitata rahassa ;)
Kyllähän nyt tietysti yleisesti ottaen on niin, että kullakin tietyllä asumistasolla on usein kannattavampi asua omassa kuin vuokralla, koska vuokralla asuessa maksat sitten vain jonkun muun pääomakuluja ja vuokranantajilla on taipumus ottaa tuottoa pääomakulun päälle. Tällä hetkellä korot ovat niin alhaalla, että ainakin meikäläisen lainaa syö inflaatio - en minä maksa siitä siis käytännössä mitään. Jos haluaa korkeaa asumistasoa, niin pitää joko sitoa paljon pääomaa tai maksaa paljon pääomakuluja sekä käyttömenoja. Järkeä siinä on ihan yhtä paljon tai vähän kuin kaikissa muissakin elintasoa koskevissa päätöksissä.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti: Mä mietin nyt niitä rakentajia. Neliötä pitää tehä niin maan perkeleesti ja johonkin jumaliste keittiön kaapistoihin upotetaan kymmeniä tuhansia. Pitää olla erkkeriä, keskuspölynimuria, lasitettuja terasseja ja luoja ties mitä hilavitkuttimia joita vois oikeasti lisäillä jälkikäteenkin jos siltä tuntuu. Ikkunat ja ovet pitää olla jonkun erikoisvalmisteisesti sormella maalaamat jollain tietyllä sävyllä ja tarjoustapeteissakaan ei takuulla ole sopivaa kun niissä ei oo just se oikea väri.

Heh. Meillä on mennyt 346 000 euroa tähän mennessä. Sillä hinnalla sai 1450 m2 tonttia, 171 m2 taloa, maalämmön, vesikiertoisen lattialämmityksen ja noin 15 000 euron kiintokalusteet. Ja mä olen tehnyt itse kaikki muut hommat paitsi kaakeloinnit, sähköt, seinien ja kattojen tasoitukset, sekä perustusten muuraukset joissa toki oli itse harkkoneekerinä. Kaiken kaikkiaan olen maksanut muille tunteja ehkä 10 000 euron verran + kaivinkone ja louhinta.

Maalämpö maksoi 20 000 tonnia lattialämmityksineen, mutta vastaavasti sähkön kulutus pyörinee reilusti alle 10 000 kw/h:ssa. Näin ollen kuukaudessa ei ole juurikaan muita menoja kuin lainan lyhennykset.

Kyllä se vaan talo kuin talo tonteineen maksaa sen 250 000 - 300 000 euroa. Ihmettelen kovasti teidän 100 000 budjettia joten ois kiva kuulla mitä siihen sisältyy.
Viimeksi muokannut masa, 18.03.2013 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Tarkennus - eli kyseessä ei ollut pakettitalo?
Amazing shit happens!
masa

Re: Tiede Maanantai, tiedettä kaikille!

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:^ Tarkennus - eli kyseessä ei ollut pakettitalo?

Oli toki, koska amatöörin jolla ei ole lähistöllä sukua jne kökkäporukoita ei ole mitään järkeä alkaa pitkästä rakentamaan. Se veisi ihan liikaa aikaa, ja vaatii huomattavasti suurempaa tietämystä rakenteista.

Harvassa noi pitkän rakentajat tänäpäivänä on. Edes grynderit ei niitä tapaa tehdä.
Vastaa Viestiin