Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Hapansilakka?

ei
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä
useampi
0
Ei ääniä
Vähintään 12
0
Ei ääniä
purkki loppuu kesken aina..
1
100%
 
Ääniä yhteensä: 1

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Niba »

Torstai on tunnetusti hernekeittopäivä mutta ennen Kustaa Vaasaa syötiin lohta joka päivä, nykyään korvaukset riittää heikosti eilisiin silakoihin tai sitten pitää foxtrottia vetää ruotalaiaten hapansilakoitten kanssa, suurin määrä hapansilakoita on ollut 26 kappaletta, kuulema kulinaristi syö vähintään puolipurkkia eli 12-13 kappaletta surströmminkiä, kuulema Turun saristolaisruokaa alunperin, kun on itämeresä niiin vähän suolaa ettei riittänyt pidättämään hapantumista kaloissa.. Stephen Fry BBC entertaimentin ohjelmaas jertoi sellaisen jutun, en ole arlandan kautta yrittänyt kuitenkaan vaan laivalla tai stockan maahantuomana, joka tapauksessa kertomus meni niin että "ruotsalaiskalastajat oli kauppaamaan kalaa tulleet Suomeen, silakat oli pilantuneet, mutta suomalaiset olivat kuitenkin ostaneet kalat, ruotsalaiset ajatteli että tyhmät metsäläiset osti pilalliset kalat ja nauroi viikinkipartaansa, seuraava vuonna alkuasukkaat oli kysyneet niitä hyviä kaloja, olivat kalamiehet itsekin maistaneet ja hyvänmakuisiksi havainneet!" Ruotsalaisten kansallisruoka on siis suomalaisten keksintöä? Mikäpäs sen parempi anekdootti! ;) Mutta kalassa pysyäksemme!



Mennään vielä väärille vesille kalaan? Noihin kerran sukelsin itsekin, muttei löytynyt sukellusvenettä..



Kuulema Bäckman on meille "revansisteille" perustanut vastavoiman Itä-Karjalaan tai ainakin ruokkinut sitä. Ilmeisesti mädällä maidolla? Ainakun nään, kuulen haistan kutsun hapansilakan, pitää minun keskustelualoittaa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja KKK »

:h: Ajokausi avattu :h:

PIenenä pilvenlonkana taivaalla - lääkkeet loppui ja uusia saa vasta huomenna. Hiki valuu niinku saunassa olis ja omituinen tympeä hedari.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Taas hakattu olo futisreenien jäljiltä. Tiedän, että kroppa tottuu jossain vaiheessa, mut ei se paljon lohduta. Paska vanha paska mikä paska. Huomenta kaikille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti::h: Ajokausi avattu :h:

PIenenä pilvenlonkana taivaalla - lääkkeet loppui ja uusia saa vasta huomenna. Hiki valuu niinku saunassa olis ja omituinen tympeä hedari.
En oo vielä hakenut mopoa. Vapuksi varmaankin sitten.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Pitäisiköhän kesärenkaat kohta vaihtaa. :)
Tänään tulee alle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

Go Ässät!

Seuraavat 1,5 viikkoa taas yhtä tuskaa. Viikonlopuksi saapuu brittivahvistusten isoäiti ja seuraavalla viikolla lakiveli. Vittu mikä Dolorosa tää on.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:En oo vielä hakenut mopoa. Vapuksi varmaankin sitten.
Nääh, turhaa mamoilua. +4C ja siitä ylöspäin on ihan ajettavaa keliä. Toki onhan se mukavampaa kun on lämmintä... mutta varuste- ja asennekysymyshän tää on :)
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tänään tulee alle.
Meillä on kyllä vaippoja! :kainalofartti:
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 18.04.2013 9:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti: Seuraavat 1,5 viikkoa taas yhtä tuskaa. Viikonlopuksi saapuu brittivahvistusten isoäiti ja seuraavalla viikolla lakiveli. Vittu mikä Dolorosa tää on.
Mun on hyvin helppo myötäelää tätä. Missä sitä latautuu, jos ei kotona voi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja KKK »

Niijja reilun 3 vkon alkottomuuden jäljiltä paino -4 kg. Pitää varoa, ettei kovin pahasti neuvolapainojen puolelle mennä, muuten alkaa nahkahousut lököttää.
Amazing shit happens!
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Missä sitä latautuu, jos ei kotona voi?

Ihmisellä on kyllä yllättävä kyky sopeutua tilanteeseen, varsinkin kun tietää että homma on ohi X-ajan kuluttua. Jos tää ois pysyvää, ois eropaperit jo olleet pulpetilla aikaa sitten.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Hyvä, että sopeudut. Mä en ehkä jaksais.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä en ehkä jaksais.

Duunipaikan vessassa on hyvä vetää käteen xhamsterin tahdissa. Siinä sitä omaa aikaa!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään taitaa joutua syömään vuoden ensimmäisen pitsan, mitenkähän siitä selviää?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja exsu »

Facebook-mainonnan helmiä. "Stop kuukautisille!" Nyt alkaa jumalauta menemään kohdennettu mainonta vähän pitkälle, en mä nyt niiin vanha ole!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Go Ässät!

Seuraavat 1,5 viikkoa taas yhtä tuskaa. Viikonlopuksi saapuu brittivahvistusten isoäiti ja seuraavalla viikolla lakiveli. Vittu mikä Dolorosa tää on.
Huh huh
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Huh huh
Joo. Ässät otti komean voiton.




Koska Dave sä opettelisit quottaamaan netiketin mukaan?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Huh huh
Joo. Ässät otti komean voiton.




Koska Dave sä opettelisit quottaamaan netiketin mukaan?
Mun mielestäni asiayhteys on ilmiselvä. Tuskin kenellekään jää epäselväksi, kumpaa asiaa päivittelin. Toki olisin voinut poistaa asiaan kuulumattoman osuuden.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Toki olisin voinut poistaa asiaan kuulumattoman osuuden.

Joo. Sovitaan jatkossa noin!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:^ ND:llä saattaa olla eräs nimeltämainitsematon kännykkäkäyttis, jolla lainauksen editointi on virtually impossible.
Kyllä se tässä tapauksessa oli ihan pelkkää laiskuutta. Toki kännyllä on hidasta poistaa tekstiä. Nyt olen kuitenkin puuceen jatkeena.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:^ ND:llä saattaa olla eräs nimeltämainitsematon kännykkäkäyttis, jolla lainauksen editointi on virtually impossible.

Ei se kyllä androidilla ole yhtään sen kätevämpää. Liian kauan kun pidät backspacea pohjassa, pyyhkiytyy kaikki edellä oleva teksti pois kertaheitolla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti: Mutta ND:n pitää vielä varoa sublimaalisia virheitä tuottavaa autocorrectia. :)
Autocorrectin saa WP:ssa pois päältä ja niin varmaan muissakin käyttiksissä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mutta ND:n pitää vielä varoa sublimaalisia virheitä tuottavaa autocorrectia. :)
Autocorrectin saa WP:ssa pois päältä ja niin varmaan muissakin käyttiksissä.
Mistähän sen saa androidissa päälle. :)

Ei, tämä keskusteluvivahde lähti siitä kun koetin wp:llä kirjoittaa yhden kaksirivisen englannninkielisen sähköpostin. Impossible. (outlookin web-liittymä). Kirjoitin sitä kaksi tuntia.
интересно быть сын сука?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Facebook-mainonnan helmiä. "Stop kuukautisille!" Nyt alkaa jumalauta menemään kohdennettu mainonta vähän pitkälle, en mä nyt niiin vanha ole!
Mulle ehdotettiin tänään:

Babyfit®-Energiaa arkeen
Babyfit® on raskaana oleville tai juuri synnyttäneille äideille hyvän olon keskus!

ja

Tarjoan kokonaisvaltaista hyvinvointia edistävää keskusteluterapiaa psykosynteesin menetelmin. www.christelabborre.com
Olen myös stressivalmentaja sekä elämäntaidonvalmentaja.

Tietääkö Fb jotain mitä minä en tiedä?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Silakka Torstai, Lohi on kuninkaitten kala

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tiedän adblockin! \o/
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin