Kaistapäätön keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Diddley Bow kirjoitti:Jos te nyt haluatte siihen typerään autoilijaan ja parkkimaksuihin asian jumittaa, niin siihen nojaten kävin Nummelassa tuhlaamassa lounasrahani ja tein ostokseni. Siellä on tyhjillä kaduilla kiekotonta ja ilmaista parkkitilaa.

Näinhän siinä käy kun saatavuus tehdään liian vaikeiksi. Itseäni korpeaa jo suuresti ostoskärryjen panttilukollisuus. Onneksi on kauppoja joiden kärryjen lukot saa auki kärryn omalla ketjulukolla.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä ymmärsin ongelman pysäköinnissä olevan siinä, että ruudussa ei saa maksullisestikaan nököttää tuntitolkulla, vaan autoa pitää sen takia siirrellä. Mutta taisin ymmärtää väärin.

Vältän tänään parkkimaksut, sillä nakitin itselleni lentokenttäkuskin. Ihan vaan siitä syystä että paluulennolla voi nauttia muutaman sihijuoman! Tui tui!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Itseäni korpeaa jo suuresti ostoskärryjen panttilukollisuus.
Ilman sitä laiska paskiainen ei palauttaisi kärryjä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Diddley Bow kirjoitti:Jos te nyt haluatte siihen typerään autoilijaan ja parkkimaksuihin asian jumittaa, niin siihen nojaten kävin Nummelassa tuhlaamassa lounasrahani ja tein ostokseni. Siellä on tyhjillä kaduilla kiekotonta ja ilmaista parkkitilaa.
Kyllä kannatti ajaa Nummelaan, että säästi euron!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Itseäni korpeaa jo suuresti ostoskärryjen panttilukollisuus.
Ilman sitä laiska paskiainen ei palauttaisi kärryjä.
Meinaatko että 50 sentin takia kävelen eestaas parkkipaikkaa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Itseäni korpeaa jo suuresti ostoskärryjen panttilukollisuus.
Ilman sitä laiska paskiainen ei palauttaisi kärryjä.
Meinaatko että 50 sentin takia kävelen eestaas parkkipaikkaa?
Niin. Kyllä mä palauttaisin ne kärryt ilman panttiakin ja sinä myös, mutta osaan tuo pantti vaikuttaa. Miksi kauppias sitä muuten laittaisi? Kuitenkin panttilaitteella kärry maksaa enemmän kuin ilman sitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi kauppias sitä muuten laittaisi?
Siksi ettei se juutalainen sikakalliista ostokorista huolimatta raaski palkata henkilökuntaa keräilemään kärryjä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NuoriDaavid kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Jos te nyt haluatte siihen typerään autoilijaan ja parkkimaksuihin asian jumittaa, niin siihen nojaten kävin Nummelassa tuhlaamassa lounasrahani ja tein ostokseni. Siellä on tyhjillä kaduilla kiekotonta ja ilmaista parkkitilaa.
Kyllä kannatti ajaa Nummelaan, että säästi euron!
Voi pyhä Dave Grohl, kun kyse ei edelleenkään ollut siitä pysäköinnistä. Te siihen juutuitte. Ja nyt multa loppusi rautalanka.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miksi kauppias sitä muuten laittaisi?
Siksi ettei se juutalainen sikakalliista ostokorista huolimatta raaski palkata henkilökuntaa keräilemään kärryjä.
Mitäs veikkaat, miten ostoskorin hinta muuttuisi, jos kauppias palkkaisi lisää henkilökuntaa kappalemääräisen myynnin pysyessä ennallaan? Mulle kyllä käy, että palvelua lisätään, mutta ilmeisesti suurin osa asiakkaista on niitä juutalaisia, jotka menevät mielummin halvempaan paikkaan ja palvelevat itse itseään.

Ja sähän voit halutessasi jättää ne kärryt palauttamatta. Joku sitten palauttaa ne ja ottaa sen 50 senttiä itselleen. Eli sähän palkkaat sen kärryjen kerääjän silloin itse. Lopputuloshan on sama kuin jos kauppias ottaisi sulta sen 50 senttiä ostoskorin hinnassa ja antaisi sitten sen palkatulle kärryjen kerääjälle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Itseäni korpeaa jo suuresti ostoskärryjen panttilukollisuus. Onneksi on kauppoja joiden kärryjen lukot saa auki kärryn omalla ketjulukolla.
Muaki ärsyttää pantilliset kärryt, joten otan ne yleensä aina pantitta mukaan, vaikka palautankin ne sitten lukitsemattomana oikealle paikalleen :D

Ne saa yleensä auki pykälää pienemmällä kolikolla, kun työntää sopivassa kulmassa (yleensä kohti oikean puoleista takakulmaa) ja sen pienemmän kolikon saa sitten nypättyä pois lukosta saman tien. 1e, 2e ja 50c lukot aukeaa yleensä 20c kolikolla ja pelkälle 1e kolikolle tarkotetut toimii monesti 5c kolikolla.

Tietysti jos haluaisi suhtautua ammattimaisesti kärryjen maksuttomaan irroittamiseen, niin kuskaisi mukanaan sopivaa työkalua, mutta siinä ei olisi enää mitään haastetta. Viime vuosituhannella vartijat ainakin jossain paikoissa irroitti kärryt niillä mustilla pitkillä kuluvalvontalätkillä joita siihen aikaan oli monilla työmailla, kun kärryjen roudaus vielä kuului vartijoiden työnkuvaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Lopputuloshan on sama
Ongelma onkin se prosessin alkupää. Ei mulla useinkaan ole kolikkoja, saati sellaisia tähän nimenomaiseen hommaan tarkoitettuja poletteja, mukanani. Suosin kauppoja, joissa on pantittomat kärryt, ja koetan sitten palkita kauppiaan reiluuden viemällä kärryt huolellisesti takaisin omalle paikalleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mitäs veikkaat, miten ostoskorin hinta muuttuisi, jos kauppias palkkaisi lisää henkilökuntaa kappalemääräisen myynnin pysyessä ennallaan? Mulle kyllä käy, että palvelua lisätään, mutta ilmeisesti suurin osa asiakkaista on niitä juutalaisia, jotka menevät mielummin halvempaan paikkaan ja palvelevat itse itseään.
Mitä palvelua sä muka nykykaupassa saat? Lihatiskit katoaa ja kaikki on kelmutettua kamaa. Asiakkaat punnitsee kamat itse, ja pian hoitavat rahastamisenkin itse. Kassat lataa hihnan täydeltä tavaraa ja hädin tuskin painavat jarrua että kerkeät siirtämää ostokset kassiisi. Joissain maissa kassat sentään auttavat pakkamisessa ja hoitavat muutenki tapahtumat paremman asiakaspalvelun mallilla.
NuoriDaavid kirjoitti: Ja sähän voit halutessasi jättää ne kärryt palauttamatta. Joku sitten palauttaa ne ja ottaa sen 50 senttiä itselleen. Eli sähän palkkaat sen kärryjen kerääjän silloin itse. Lopputuloshan on sama kuin jos kauppias ottaisi sulta sen 50 senttiä ostoskorin hinnassa ja antaisi sitten sen palkatulle kärryjen kerääjälle.
Olet nyt hieman kahvilla taas. En minä mistään kärryjen palauttamisesta ole kauppavalikoiva, vaan siitä että mulle sattuu jatkuvasti tilanteita ettei ole sitä lukituksen avaavaa kolikkoa tahi lätkää matkassa.

Edit.


Tämä on koomista siksikin, että kaupat suosivat korttimaksuja, mutta silti isompia ostoksia on aika vaikea tehdä ilman käteistä rahaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sellon infosta saa aina poletin pyytämällä.

Mitä tulee palveluun, niin asiakashan sen aina lopulta maksaa. Mä olisin valmis maksamaan, mutta suuri osa asiakkaista ilmeisesti ei, muutenhan palvelua olisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Sellon
Mä olen kerran käynyt Sellossa. Toivottavasti en joudu ikinä enää udelleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Sellon infosta saa aina poletin pyytämällä.

Mitä tulee palveluun, niin asiakashan sen aina lopulta maksaa. Mä olisin valmis maksamaan, mutta suuri osa asiakkaista ilmeisesti ei, muutenhan palvelua olisi.

Kaikista infoista saa. Ongelma on se että infot myyvät veikkauksen pelejä. Infoissa on pelijonoja, yksi infotyttö ja poletin jonotusodotus kestää 10 minuuttia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti:Mä olen kerran käynyt Sellossa. Toivottavasti en joudu ikinä enää udelleen.
Tämä taitaa olla myös Sellon henkilökunnan toive.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olen kerran käynyt Sellossa. Toivottavasti en joudu ikinä enää udelleen.
Tämä taitaa olla myös Sellon henkilökunnan toive.
:)

Sellon sittarissa on kyllä hyvä lihatiski, jota Urpsu saattaisi arvostaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Sellon sittarissa on kyllä hyvä lihatiski, jota Urpsu saattaisi arvostaa.
Eilen koin pahoja hetkiä kyseisellä tiskillä kun iso mötikkä häränniskaa alkoi huutelemaan "osta minut, osta minut ", mutta ajattelin etten jaksaisi semmoista jotain kymppikiloista kimpaletta vetää viikonlopussa. Ostin siis pari kiloa ribsejä ja maksimimäärän talouskyljyksiä, mitä pulju suostui myymään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:talouskyljyksiä
:barf:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Sellon sittarissa on kyllä hyvä lihatiski, jota Urpsu saattaisi arvostaa.
Epäilemättä. Onko luomutarjonta hyvä? Tai no, vaikka olisikin, pidättäytynen Anton & Antonissa vahvistettuna satunnaisella Stocka-visiitillä. Sellon Citymarketin lihatiskin luokse pääseminen kun edellyttää sellaisia urotöitä, että ei taida minusta olla niiden toteuttajaksi. Ensimmäinen koitos on jo melkein liikaa: Parkkihallin äänimaisema - visuaalisesta kokemuksesta puhumattakaan - tyrmää rujolla rumuudellaan. Tunnelma on kuin Merihaan parkkikannen alla, tai jossain B-luokan apokalyptisessa scifi-filmissä. Kun parkkihelvetistä pääsee vihdoin itse ostoskeskuskeen, saapuu jonkinlaiseen amerikkalaisen punaniskaparatiisin ja ruotsinlaivan "glamourin" yhdistävään rajatilaan, jossa toivoo heräävänsä painajaisesta. Vaikka liha olisi hyvää ja halpaa, iskut sielulle ovat liian kova hinta vierailusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exsu kirjoitti:Voi helvetti mikä päivä, tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi töissä.
No, aina voi kompensoida lisäämällä tietouttaan muista asioista. Mä olen saanut paljon uutta tietoa: Eva Longoria ei tajua käyttää pikkareita, Alec Baldwin nosti vaimoaan niin että vaimon pylly näkyi eikä mitenkään edustavasti, ja Miranda Kerrin tissit näkyivät myös, ne olivat melko edustavat.
Robert Pattinson muutti pois Kristenin luota, sopivasti kun eilen näkyikin New Moon. Twilight-innostuksen pariin palanneena lueskelen Midnight Sunia, Edwardin näkökulmasta kirjoitettua ekaa osaa, joka vuosi nettiin kun 12 lukua oli valmiina. Pidän kuitenkin sitä oikeaa työstön alla olevaa artikkelia koko ajan tabina esillä, että säilyy edes illuusio Järkevästä Ajankäytöstä.

No oommä vähän tehny oikeitakin hommia!11
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Rikkana rokassa sanoisin että autolla ajo ei liene "säästämistä" noin niin kuin periaatteessa?
Pyyhin Netikettiin..
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä tavallaan ymmärrän Lohjan paskuuden mutta ei se kyllä pysäköinnistä voi olla kiinni, ilmaista aikarajoituksetonta parkkipaikkaa on ihan kaikkialla, tarttee vain vähän vaivautua kävelemään.

Lohjassa mättää eniten elefanttitauti. Tai suurkaupunkisyndrooma. Miksi sen nyt haluaa nimetä.
Minä muutuin siis vasten tahtoani lohjalaiseksi 1.1.2013. :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kaistapäätön keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

Diddley Bow kirjoitti:Olenko muistanut mainita, että vihaan Lohjaa. Paska kaupunki.
Eikä o. Lohjan SSO:n megapatonki on :h: PARHAUTTA :h:
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin