Lopettakaa perseily ja.. Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
KKK kirjoitti:Kai se akkaskin jotain siellä kotona sen 10 kk teki, vai istuiko jalat sohvalla ja lapset hoitivat itsensä, ruoanlaiton, sapuskat yms?
Hoitihan se päivät lapsia joo, mutta siihen se sitten jäikin.
Mitäs Ylermin sosiaalis-psykologinen erikoissilmä sanoo tähän - mä olen nimittäin nyt aistivinani sellaista perinteistä asetelmaa oikein tuplavahvuudella. Siis tiukkaa jaottelua miesten ja naisten rooleihin/tehtäviin sillä lisätwistillä, että miesten työt ovat oikeita, arvostettavia ja raskaita ja naisen kontribuutio avoimen väheksyttävä. Siitä huolimatta, että mies teitysti valitsee koska tahansa itsenäisen ja omatahtisen raksapuurtamisen mieluummin kuin lapsihärdellin kaoottisen paimentamisen. Voi tuntua vähän epäreilulta vaimosta tämä.

Huomautettakoon, että voin toki olla ylläsanotussa pahasti väärässä - ja että vaikka olisinkin oikeassa, se ei toki muuta sitä asetelmaa, että tuon vaimon siskon perheen pitkäkestoisen majoittamisen jälkeen Masalle pitäisi myöntää elinikäinen etulyöntiasema kaikkiin neuvotteluihin ja täysi joustovelvollisuus vaimolle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:Miksi pitää poistua kotoaan toisen osapuolen bileiden ajaksi?
Jos läsnäolo häiritsee, bileiden järjestelyssä on jotain hämärää. IMO.
No ei nyt ihan noinkaan. Eihän se äippä voi rauhassa olla kavereiden kanssa, jos lapset pyörii jaloissa. Mutta toki bileiden ajankohta on huono.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiukkutipu kirjoitti: Jos läsnäolo häiritsee, bileiden järjestelyssä on jotain hämärää. IMO.
Luulen, että se liittyi lasten poistamiseen paikalta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti: Jos läsnäolo häiritsee, bileiden järjestelyssä on jotain hämärää. IMO.
Luulen, että se liittyi lasten poistamiseen paikalta.
Näin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

No jos talossa on selvä aikuinen, joka on vieläpä lasten isä, ei lasten paikalla olo ole mikään ongelma.

Mun tuttavapiirissä tää on enempi sääntö kuin poikkeus. Tai sitten meillä päin bileillään melko maltillisesti.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Miksi pitää poistua kotoaan toisen osapuolen bileiden ajaksi?
Jos läsnäolo häiritsee, bileiden järjestelyssä on jotain hämärää. IMO.
Heh. Jos mä kutsun mun kaverit kylään niin en todellakaan halua että siellä on harpyija paikalla. Ei se tee bileiden järjestelystä mitenkään hämärää että kaverit voivat olla ihan rentoja ja itsenään spennaamatta siitä tuntemattomammamasta osapuolesta.

Ei minun ongelmani muutenkaan ole itse häätö, vaan sen ajoitus.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:Väittää että tyttökavereita, mutta voihan se ollakin että naapurin punapää on siellä sonnimassa.
Ei se järvi soutamalla kulu.

Ratkaisin muuten oman ongelmani - duh! Otat tietysti levyn sarjanron kyljestä ylös ja sitten querytä levyn s/n OS:n puolelta... match=vikaantunut kiekko.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: Siitä huolimatta, että mies teitysti valitsee koska tahansa itsenäisen ja omatahtisen raksapuurtamisen mieluummin kuin lapsihärdellin kaoottisen paimentamisen. Voi tuntua vähän epäreilulta vaimosta tämä.
Mua ei kyllä saisi millään kirveellä tai edes itsetulostetulla muoviaseella uhkaamalla tekemään samaan aikaan normaalia ansiotyötä ja raksaa. Mitä lasten kanssa kotona olon raskauteen tulee, niin useampi kollega on ihan avoimesti myöntänyt, että ovat tekaisseet vielä yhden till, koska työelämässä on niin raskasta ja haluttaa olla lasten kanssa kotona. Ei se nyt oikein ainakaan viittaa siihen, että se ainakaan kaikille naisille olisi merkittävä uhraus ja kärsimys olla kotirouvana.

*periskooppisyvyyteen*
Universaali disclaimer.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Ei se nyt oikein ainakaan viittaa siihen, että se ainakaan kaikille naisille olisi merkittävä uhraus ja kärsimys olla kotirouvana.

Jos 3,5 vuotta on kotona lasten kanssa eikä halua mennä takaisin töihin, niin kertooko se siitä että lasten kanssa on raskasta, vai siitä että lasten kanssa oleminen on rattoisaa..?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Miksi pitää poistua kotoaan toisen osapuolen bileiden ajaksi?
Jos läsnäolo häiritsee, bileiden järjestelyssä on jotain hämärää. IMO.
Heh. Jos mä kutsun mun kaverit kylään niin en todellakaan halua että siellä on harpyija paikalla..
+1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti: Ei se nyt oikein ainakaan viittaa siihen, että se ainakaan kaikille naisille olisi merkittävä uhraus ja kärsimys olla kotirouvana.
Mun vaimo on myös väittänyt, että naiset valehtelevat, kun sanovat, että eivät haluaisi olla kotona lasten kanssa mielummin kuin töissä.

Tosiasia tietenkin on, että naisia on erilaisia, kuten miehiäkin. Muistakaa, että kuulitte tämän mullistavan viisauden minulta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti:Ei se nyt oikein ainakaan viittaa siihen, että se ainakaan kaikille naisille olisi merkittävä uhraus ja kärsimys olla kotirouvana.
En ole nainen, mutta kokemusta on "yksinhuoltajuudesta" viikon ajalta. IMHO moottoripyörän täysi koneremontti on vähemmän väsyttävää kuin olla koko ajan kahden näin skidin skidin kanssa kotona. Etenkin kun ne perkeleet ei enää juuri edes päiväunia nuku. Kuudelta ylös, koko päivä sikaa ja vähän ennen iltakymmentä alkaa helpottaa. Sit vaan helevetin äkkiä nukkumaan, että jaksaa saman seuraavana päivänä.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Tosiasia tietenkin on, että naisia on erilaisia, kuten miehiäkin. Muistakaa, että kuulitte tämän mullistavan viisauden minulta.
Siksi totesinkin, että ei ole ainakaan kaikille. Tunnen minä muutaman sellaisenkin naisen joille kotona olo on kauhistus ja töihin on painettu heti kun silmä välttää. Pointti oli enemmän siinä, että ansityö + raksa on jotain sellaista, johon lasten kanssa kotona oloa ei kukana tervejärkinen voi asettaa samalle lähtöviivalle.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:. Pointti oli enemmän siinä, että ansityö + raksa on jotain sellaista, johon lasten kanssa kotona oloa ei kukana tervejärkinen voi asettaa samalle lähtöviivalle.
Joo. Kyllä mustakin tuntuu, että Urpiainen nyt istuu pahasti sosiaalisen silmänsä päällä, jos ei näe, että Masa on tehnyt erittäin paljon kovemman duunin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Väitän, että lähes kaikki pääsevät töissä helpommalla pitemmän ajan kuin kotona lapsia hoitaessa. Vaikka itse pidän oikeasti lapsista, ja ihan muidenkin, niin pään päälle se kaikki sitovuus ja yksipuolisuus on vaan raskaampi taakka kantaa. Se pitäis kaikkien tietenkin omakohtaiseti käydä läpi, mutta uskallan olla vakasti tätä mieltä yleisesti. Kyse on siis pitkälti henkisestä taakasta.

Masan tilanne on ylipäätään niin vittumainen, että edes halua ottaa kantaa, onko emännällä oikeus moiseen. Noh...taipuisin siihen, että kyllä periaatteessa on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti:Kaksi suunnilleen samanikäistä tappelee 75% valveillaoloajasta joko keskenään tai sun kanssasi. Aamulla voi keventää aamuteeveellä, mutta melko pian nuorempi kyllästyy, alkaa härnätä isoveljeä ja tappelu on valmis. Iltapäivällä ne juoksuttaa sinut pihalla väsyneeksi niin että aivot ei enää iltakasilta toimi. Been there, done that.
Korjasin vähän.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: onko emännällä oikeus moiseen. Noh...taipuisin siihen, että kyllä periaatteessa on.
Tietenkin on oikeus ja homma on ihan ok, mutta hetki on väärä, kuten Masa itsekin sanoi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Meillä on selvästi eri lähestymistapa lasten kasvatuksessa. Neiti Näpsä vs. kers Ärjylä. Saat arvata kolme kertaa, kumpi olet ;)

En sano, että kessu on aina parempi, mutta jotenkin tämmöinen äijärooli tuntuu itselle luontevammalta kuin akkamainen sipsuttelu, pusuttelu ja kaiken ymmärtäminen + analysointi. Vaikka tähänkin myönnän HETKITTÄIN syyllistyväni.

Ei sillä, että se karjuminen kovinkaan usein kivaa on, mutta v*ttu kun pinna riittää samasta asiasta sanomiseen max 3x. Sen jälkeen alkaa tapahtua kasarminpihalla.

Ennenkuin joku heittää mua nazi-kortilla, otetaan parit naurut Fyyrerin kustannuksella
Viimeksi muokannut KKK, 05.06.2013 10:32. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:. Pointti oli enemmän siinä, että ansityö + raksa on jotain sellaista, johon lasten kanssa kotona oloa ei kukana tervejärkinen voi asettaa samalle lähtöviivalle.
Joo. Kyllä mustakin tuntuu, että Urpiainen nyt istuu pahasti sosiaalisen silmänsä päällä, jos ei näe, että Masa on tehnyt erittäin paljon kovemman duunin.
Ei olis kyllä eka kerta, kun näin olisi tullut istahdettua! Mun on nyt vähän vaikea ihan oikeasti samaistua kumpaankaan tilanteeseen, mutta en usko missään tilanteessa ostavani kumpaakaan tarjottua diiliä. En ikinä olisi ansiotyössä ja sen lisäksi raksalla. Mutta en myöskään innostuisi siitä, että kökkisin 24/7 yksinhuoltajana jossain keski-uusimaalaisessa lähiöhelvetissä puolison ollessa siellä ansiotyössä ja raksalla. Masan suoritus on huikea, mutta ei oikeuta vaimon uhrauksen väheksyntää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Luulen, että tässä on myös lasten persoonallisuuden erot välillä Pertin geenien kantajat/ Pikku-KKK:t. Tavallaan ei yllätä, että jälkimmäiset räiskyy enemmän.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Luulen, että tässä on myös lasten persoonallisuuden erot välillä Pertin geenien kantajat/ Pikku-KKK:t. Tavallaan ei yllätä, että jälkimmäiset räiskyy enemmän.
Pertin geenien kantajat kinastelee korkeintaan siitä, kummalla on teknisesti parempi kännykkä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mun elämäni alkaa vaikuttaa helpolta liian helpolta, kun siitä puuttuu änkyröivä ja kapuloita rattaisiin hittävä nainen..
Hiukan ihmettelinkin että miten avauduttu jo näin jo tässä vaiheessa "helle Halle" päivää..
Ilmeisesti mulla on ollut liian vilkas lapsuus, nyt ei tapahtu enää mitään..
Joku 27 yrittää ottaa kontaktia, jokohan tuo on hellittänyt? Kahtotaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Luulen, että tässä on myös lasten persoonallisuuden erot välillä Pertin geenien kantajat/ Pikku-KKK:t. Tavallaan ei yllätä, että jälkimmäiset räiskyy enemmän.
Pertin geenien kantajat kinastelee korkeintaan siitä, kummalla on teknisesti parempi kännykkä.
Tai isompi kypärä.

Mä voin masa tulla hakemaan sua ja lapsia viikonloppuna leikkimään?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Mutta en myöskään innostuisi siitä, että kökkisin 24/7 yksinhuoltajana jossain keski-uusimaalaisessa lähiöhelvetissä puolison ollessa siellä ansiotyössä ja raksalla. .

Ei siellä ole kukaan pakottanut kökkimään. Raksalle olisi aina saanut tulla auttamaan, töihin olisi voinut mennä ja lapset olisi voinut laittaa tarhaan. Ei vaan vaihtoehto kelvannut, ja miksi kelpaisikaan kun on ollut hyvin aktiivinen mammaporukka ympärillä jonka kanssa viettää aikaa.

Kun vuoden kestäneen aktiivisen rakennusprojektin aikana saat noin 5 kertaa valmiin päivällisen kotiin mennessä ja peset itse pyykkisi, vaimon keskittyessä järkkäämään mammatapaamisiaan harva se ilta, olet aika viittuntunut kun huomaat että leipominen ja mammojen kestittäminen on paljon tärkeämpää projektin toiselle osapuolelle kuin "yhteinen" talon rakennusprojekti.

Ja kun vielä raskaan duunipäivän päätteeksi saat lasten pesemisen, syöttämisen ja nukuttamisen hoitaaksesi siksi, että vaimon pitää siivota kämppä mammavieraitaan varten, herää kysymys että onkos se kotiäidin rooli lainkaan niin raskasta, kun noitakaan taskeja ei ole sen päivän aikana ehtinyt tekemään.

Vaimon miestä minä toki liioittelen asian kanssa. Minä taas en halua että mammaryhmä & kaverihärdelli alkaa taas ja että minä olen vain resurssi joka pyörii jaloissa.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Vesper kirjoitti:Mä voin masa tulla hakemaan sua ja lapsia viikonloppuna leikkimään?
Kiiitos tarjouksesta, mutta aion olla nyt se erittäin huono aviomies tulevan viikonlopun. Velipoika tulee viikonlopuksi meille, joten näytän eukolle hapanta naamaa koko viikonlopun ja juon kaljaa.
Vastaa Viestiin