Lopettakaa perseily ja.. Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mutta en myöskään innostuisi siitä, että kökkisin 24/7 yksinhuoltajana jossain keski-uusimaalaisessa lähiöhelvetissä puolison ollessa siellä ansiotyössä ja raksalla. .
Ei siellä ole kukaan pakottanut kökkimään. Raksalle olisi aina saanut tulla auttamaan, töihin olisi voinut mennä ja lapset olisi voinut laittaa tarhaan. Ei vaan vaihtoehto kelvannut, ja miksi kelpaisikaan kun on ollut hyvin aktiivinen mammaporukka ympärillä jonka kanssa viettää aikaa.

Kun vuoden kestäneen aktiivisen rakennusprojektin aikana saat noin 5 kertaa valmiin päivällisen kotiin mennessä ja peset itse pyykkisi, vaimon keskittyessä järkkäämään mammatapaamisiaan harva se ilta, olet aika viittuntunut kun huomaat että leipominen ja mammojen kestittäminen on paljon tärkeämpää projektin toiselle osapuolelle kuin "yhteinen" talon rakennusprojekti.

Ja kun vielä raskaan duunipäivän päätteeksi saat lasten pesemisen, syöttämisen ja nukuttamisen hoitaaksesi siksi, että vaimon pitää siivota kämppä mammavieraitaan varten, herää kysymys että onkos se kotiäidin rooli lainkaan niin raskasta, kun noitakaan taskeja ei ole sen päivän aikana ehtinyt tekemään.

Vaimon miestä minä toki liioittelen asian kanssa. Minä taas en halua että mammaryhmä & kaverihärdelli alkaa taas ja että minä olen vain resurssi joka pyörii jaloissa.
Ihan kuin sä kuvittelisit tietäväsi omista kotioloistasi enemmän kuin minä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mä voin masa tulla hakemaan sua ja lapsia viikonloppuna leikkimään?
Kiiitos tarjouksesta, mutta aion olla nyt se erittäin huono aviomies tulevan viikonlopun. Velipoika tulee viikonlopuksi meille, joten näytän eukolle hapanta naamaa koko viikonlopun ja juon kaljaa.
No sittenhän mä voin hakea vaan velipojat!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun täytyy tunnustaa yksi asia. Koska masa on aina vaikuttanut voimakkaalta ja itsepäiseltäkin luonteelta, ehdin jo hyvän aikaa kuvitella hänen vaimonsa olevan joku kiltti ja joustava luonne...ehkä jopa vähän alistuvakin. Tämä siis sen perusteella, mitä masa suhteen alkuaikoina vaimostaan tänne raportoi, lähinnä kun kehui ja ylisti. Mut tavallaan ihan mielenkiintoista huomata, ettei oma vaativa kotityrannini olekaan kovin erityinen tässä asiassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Naiset, universumin perseenreiät.
Paras päivä ikinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Masa: onko sun vaimo on ollut kotona viimiset 3,5 vuotta?

Olin itse saanut sen kuvan että työssä käy, koska korhosjupakan aikaan kerroit siitä yhdestä hankalasta oppilaasta, joka ei suostunut poistumaan luokasta ja häiritsi muita. Ehkä se oli vanhempi tapaus siis.

Myös se "heippa isi lähtee kotiin nyt" -episodi, luulin sen tapahtuneen tarhan pihalla. Kyllähän tuo laittaa naistasi eri valoon, olin luullut että hoitaa normaalia työviikkoa, jolloin kotitöidenkin soisi jakaantuvat tasaisemmin.
---

Varmasti kotona oleminen isompien, yönsä hyvin nukkuvien lasten kanssa voi olla leppoisaa, jos on seuraa muista mammoista ja lapset touhuavat keskenään ja talous kestää eli mies hoitaa massit kotiin. Monille arki on kuitenkin sitä, että lapsi/lapset nukkuu vähemmän hyvin, erityisesti ekan vuoden aikana, on itse väsynyt, kaverit on töissä ja rahat tiukalla ja harrastuksiin ei ole aikaa tai vaikka oliskin, ei niitä jaksa ajatellakaan.

Täälläkin taisi olla niin, että yksikään pidempään (KK edes lyhempään) kotona lapsia hoitaneena ei pidä sitä minään lepolomana. Se virallisesti todettakoon, että 1- ja 2-vuotiaiden kanssa on kotivanhemmuus hyvin erilaista, kuin 5- ja 6-vuotiaiden.
Prepare for the worstest.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:näkemystä
No jos se tollain on mennyt, niin pistäisin joko akan a) kuriin b) vaihtoon.

Joskus niiden kanssa pitää olla jämy. Koira-asiasta kun tuli keksustelua, ilmaisin tahtotilakseni
a) sinä hoidat, ruokit, ulkoilutat, koulutat sen, maksat kaikki kulut.
b) maksat minun allergiatestini ja jos se on positiivinen haukkujen suhteen - meille ei tule koiraa.

Minusta kohtuullista, koska minunkaan sukellus- tai moottoripyöräharrastuksestani en ole tiliöinyt vaimon maksettavaksi pennin latia.
Viimeksi muokannut KKK, 05.06.2013 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Täälläkin taisi olla niin, että yksikään pidempään (KK edes lyhempään) kotona lapsia hoitaneena ei pidä sitä minään lepolomana.
Ei sitä kukaan lepolomana pidäkään, mutta verrattuna tämän päivän työelämään se sitä ilmeisen monelle kuitenkin on. Työelämä + raksa taas on jo ihan eri kertaluokassa.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun täytyy tunnustaa yksi asia. Koska masa on aina vaikuttanut voimakkaalta ja itsepäiseltäkin luonteelta, ehdin jo hyvän aikaa kuvitella hänen vaimonsa olevan joku kiltti ja joustava luonne...ehkä jopa vähän alistuvakin. Tämä siis sen perusteella, mitä masa suhteen alkuaikoina vaimostaan tänne raportoi, lähinnä kun kehui ja ylisti. Mut tavallaan ihan mielenkiintoista huomata, ettei oma vaativa kotityrannini olekaan kovin erityinen tässä asiassa.

Niin, olen yrittänyt olla mahdollisimman joustava kotirouva-ajoista siskonperhe-aikoihin, että harpyija olisi onnellinen.

Tilanne vaan on ihan sama kuin rikkaan kakaran saama vääränvärinen M5 bemari 18-vuotislahjaksi. Väärin maalattu.

Lopetan siis yrittämästä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä te olette nyt kuulkaa pojat (viittaan tällä alentuvalla pojittelulla nyt lähinnä Masaan, Perttiin, Ylleen ja varauksin Riemumieleen) pahasti ajastanne jäljessä. Tuo teidän homososiaalisuuden kautta tohvelisankarista rautahannuksi -metamorfoosinne oli muodikasta joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Ei se ole tätä päivää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Masa: onko sun vaimo on ollut kotona viimiset 3,5 vuotta?
Oli 3,5 vuotta. Meni viimesyksynä töihin.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:No jos se tollain on mennyt, niin pistäisin vaihtoon.

En mä niin hullu ole että toista kertaa päätäni hirttosilmukkaan laittaisin!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

urpiainen kirjoitti:tohvelisankarista rautahannuksi -metamorfoosinne
Kenelle saan lähettää lcd-näytön kahvitahrojen putsauksesta laskun? :D

Masa - älä anna periksi. Mä tiedän myös minkälaista on elää voimakastahtoisen ja itsepäisen ihmisen kanssa. Sen kanssa vaan täytyy pitää puolensa, myöntää kun on itse väärässä (sekä varmistaa että toinenkin myöntää kun on väärässä) ja löytää se tapa jolla viesti menee perille. Meitillä se tuntuu olevan "argumentoi rauhallisesti, järkevästi, älä huuda tai räyhää". Meni sitten kohtuullisen pitkään ennen kuin tämän hoksasin.

Mutta eihän siitä mitään tule, jos toinen vie ja toinen alistuu kaikkeen. Avioliitossa kuten elämässä yleensä täytyy osata pitää puolensa. Muuten sun yli kävellään ja potkitaan hiekkaa silmille.
Viimeksi muokannut KKK, 05.06.2013 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

masa kirjoitti: Tilanne vaan on ihan sama kuin rikkaan kakaran saama vääränvärinen M5 bemari 18-vuotislahjaksi. Väärin maalattu.
IMO tässä on kyse siitä, katsotaanko tilannetta saajan vai antajan näkökulmasta. Voit antaa toiselle sen, mitä hän haluaa, tai sen mitä itse haluat antaa, ja vaatia häntä olemaan siitä kiitollinen. Minusta jos panostaa niin paljon, että ostaa bemarin, kandee se väritoivomus myös selvittää. Figuratiivisesti puhuen.
Prepare for the worstest.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti: Joskus niiden kanssa pitää olla jämy. Koira-asiasta kun tuli keksustelua, ilmaisin tahtotilakseni
a) sinä hoidat, ruokit, ulkoilutat, koulutat sen, maksat kaikki kulut.
b) maksat minun allergiatestini ja jos se on positiivinen haukkujen suhteen - meille ei tule koiraa.

Minusta kohtuullista, koska minunkaan sukellus- tai moottoripyöräharrastuksestani en ole tiliöinyt vaimon maksettavaksi pennin latia.

Ja se mitä sinulla jää käteen on:

- laiska koiran hoitaja, joka päästää koiran tarpeileen omalle pihalle ja sinä siivoat jäljet
- karvaa karvaa karvaa, jokapaikassa karvaa
- 700 euron koiran lääkärilaskuja, jotka ovat poissa yhteisestä taloudestasi
- yhden lapsen lisää, joka vie yhden paikan autosta tai vaatii lastenhoitajan tarvittaessa

Onhan siitä iloakin, mutta myös töitä ja velvollisuuksia ihan helvetisti.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Huomioitu.

Mutta kun vaihtoehtona on yksi ihmislapsi lisää... valinta on oikeastaan aika helppo. Tässä tai missään rinnakkaistodellisuudessakaan ei ole mahtia, joka saisi minut hankkimaan yhtään lasta lisää.

Vittumaisen koiran voi viedä aina piikille. Jälkiabortista taitaa saada ehdotonta.
Viimeksi muokannut KKK, 05.06.2013 12:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aah. Uusi työläppäri on vikkelä. Ei tartte mennä aina kaffille kun haluaa että jotain tapahtuu.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Aah. Uusi työläppäri on vikkelä. Ei tartte mennä aina kaffille kun haluaa että jotain tapahtuu.
Oliko tämä siis nyt ikään kuin positiivissävyinen "aah" vai pikemminkin kielteinen "aah"?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En muuten tienny, et Carl-Philipin tyttis on pussaillu Jenna Jamesonin kanssa Vegasissa. Aika gurkoo :D
--
Pitänee tehdä gazpachoa. Oon toivon mukaan vain kesäflunssan kourissa, toinen puoli päästä on kuitenkin sen verran paineistetun olonen, etten ihmettelisi poskaria. Aika näyttää :paavi:
Prepare for the worstest.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:IMO tässä on kyse siitä, katsotaanko tilannetta saajan vai antajan näkökulmasta. Voit antaa toiselle sen, mitä hän haluaa, tai sen mitä itse haluat antaa, ja vaatia häntä olemaan siitä kiitollinen.

Mut jos antaa niin voi antaa jotta saisi antaa. Joo, oon ihan samaa mieltä!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Kyllä te olette nyt kuulkaa pojat (viittaan tällä alentuvalla pojittelulla nyt lähinnä Masaan, Perttiin, Ylleen ja varauksin Riemumieleen) pahasti ajastanne jäljessä. Tuo teidän homososiaalisuuden kautta tohvelisankarista rautahannuksi -metamorfoosinne oli muodikasta joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Ei se ole tätä päivää.
Tuli mieleen tämä

http://www.riemurasia.net/kuva/As-long- ... -no/108715

Tiedän, vika on vastaanottimessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Aah. Uusi työläppäri on vikkelä. Ei tartte mennä aina kaffille kun haluaa että jotain tapahtuu.
Oliko tämä siis nyt ikään kuin positiivissävyinen "aah" vai pikemminkin kielteinen "aah"?
Kyllä se oli ihan puhtaasti sellainen samanlainen "aah" jonka joku päästäisi vaikka hyvää kahvia saadessaan.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

On tässä päivässä sentään se hyvä puoli, että kotiin mennessä siellä ei ole enää kuin 1 vaimo, 2 lasta ja 1 koira.

On siis melkein kuin olisi sinkku.

Melkein.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kyllä naisen pitää tienata oma ylöspitonsa! Kuka tässä joku köyhäinapu on. nainen syö vähemmän ja kuluttaa vähemmän, siksi saa 90 senttiä joiltakin 50cent.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

KKK kirjoitti:Mutta eihän siitä mitään tule, jos toinen vie ja toinen alistuu kaikkeen. Avioliitossa kuten elämässä yleensä täytyy osata pitää puolensa. Muuten sun yli kävellään ja potkitaan hiekkaa silmille.
Mulla on aina vähän vaikeuksia tämän maksiimin kanssa, joka tosiaan usein esitetään KKK:n tapaan ikään kuin itsestäänselvänä ja yleisesti hyväksyttynä totuutena. Jotenkin tällaisesta puolensapitäjästä minulle kuitenkin tulee mieleen lähinnä sellainen vähän öykkärimäinen, huonosta itsetunnosta kärsivä epäluuloinen ja itsekäs tiukkapipo, joka koko ajan pelkää, että muut vievät sen hiekkalelut; tyyppi, joka koko ajan on pelokkaana siilipuolustus valmiina.

Mä olen taipuvaisempi symppaamaan sellaista perinteistä englantilaista moraalikäsitystä, missä toisten ylikävelijä nolaa itsensä eikä sitä ylikävellyksi tullutta. Ajattelen, että herrasmies ei lähde kinaamaan tällaisten öykkärien kanssa vaan tarvittaessa jopa antaa tämän öykkärin jyrätä - kyllä sivistyneet ihmiset ymmärtävät, että öykkäri on öykkäri, ja sivistymättömistä ei niin väliksi olekaan. Toisenkin posken kääntämisellä on puolensa. Toki tämä edellyttää, että itsellä on sen verran sosiaalista (ja joissain tapauksissa muuta) pääomaa, että on ikään kuin varaa antaa öykkärien nolata itsensä hyväksikäyttämällä toisen pehmeyttä ilman, että oma identiteetti ja itsekunnioitus siinä mitenkään rapistuu.

Lisäksi jossain tilanteessa tulee toki raja vastaan; ei sitä voi nyt antautua ihan hyväksikäytetyksikään. Mutta tästä päästäänkin siihen, että mun maailmassani avioliittomaksiimi ei mene kuten KKK:lla vaan pikemminkin siten, että ei pidä astua avioliittoon sellaisen kanssa, jota vastaan joutuu pitämään puolensa. Avioliiton ideana kun on minusta enemmän tosiaan liitto, ei kilpailu niukoista resursseista.
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.06.2013 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin