Lopettakaa perseily ja.. Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^^^Toki, mutta kyllä kuitenkin yleinen elämänkokemus kertoo - paitsi että pimeällä liikkuminen on valoisassa liikkumista vaarallisempaa - myös sen, että parisuhteessakin täytyy pitää puolensa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Pakko kompata urpiaista. Kyllä tää mun nykyinen suhde on ehdottomasti paras tähän asti kokemani nimenomaan lähtökohtanaan se, että kumpikin, realistisista lähtökohdista ja itseään unohtamatta, tähtää toisen hyvään oloon.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Sehän voi toimia myös epäitsekkyyden näyttämönä, jolloin se implisiittisesti ilmentää molempia polaarisia korrespondisivoituneita piirteitä emansipatorineisuudessaankinköhän.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Niin, eihän se riitä, että puoliso voi hyvin, jos et itse voi. Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä. Nykynainen on puolisona ja lasten äitinä kolunnut naistenlehtensä ja omaksunut pahuksen hyvin tasa-arvon käsitteen. Jätkät, me ollaan pulassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mun on jotenkin ollut vaikea osallistua tähän ketjuun, kun mun itsesensuurivaroitin piippaa liiasta oman parisuhteen ylistyksestä ja deletoi mun viestit viimeistään puolivälissä.

tsemppiä masalle

Over and out, ennen kuin tääkin deletoituu sensuurin kynsissä :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä.
Mä hankkisin parempia leikkikavereita, jos kokisin lähiympäristössäni vallitsevan tämän tilanteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä.
Mä hankkisin parempia leikkikavereita, jos kokisin lähiympäristössäni vallitsevan tämän tilanteen.

Niitä olis helppo hankkia, jos ei olisi perse juuttunut kiinni leikkipuiston rengaskeinuun.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eihän tossa Vagis mitään, kiva vaan :h. Joskus käy niin, että ihmiset löytävät itselleen kumppanin, ja muodostavat suhteen, jossa molempien tarpeet tulevat huomioiduksi, ja mikäli eivät tule, asioista osataan keskustella ja tehdä niihin muutoksia. Se on vain yllättävän harvinaista, ja yleensä tuollainen tila saavutetaan vasta pidemmän "käymisjakson" kautta. Ilmeisesti, mitä enemmän ikää tulee, sitä helpommin avaudutaan ettei tää ny ihan täyrellistä sit olekaan. Joillakin on, suurimmalla osalla ei. Täydellisellä tarkoitan sellaista, ettei ISOMPIA ongelmia ole.

Mun kaveripiirissä on niin moni parisuhde karahtanut lähiaikoina/karahtamaisillaan tai muuten hyvin epätyydyttävässä tilassa, ettei kateeksi käy.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exPertti kirjoitti: Sehän voi toimia myös epäitsekkyyden näyttämönä, jolloin se implisiittisesti ilmentää molempia polaarisia korrespondisivoituneita piirteitä emansipatorineisuudessaankinköhän.
Voisihan se näin ollakin ja unelmissa varmasti moinen olisikin. Mutta mikä on oma kokemuksesi tämän toteutumisesta käytännön parisuhteissasi?[/quote]

Käytännössä parisuhteeni eivät ole olleet täydellisiä, vaikka sitä olen odottanut. Myöskään silloin eivät ole olleet täydellisiä, kun olen luopunut siitä odotuksesta eksplisiittisesti, implisiittisesti en luovu koskaan!111
Prepare for the worstest.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

urpiainen kirjoitti:Jotenkin tällaisesta puolensapitäjästä minulle kuitenkin tulee mieleen lähinnä sellainen vähän öykkärimäinen, huonosta itsetunnosta kärsivä epäluuloinen ja itsekäs tiukkapipo, joka koko ajan pelkää, että muut vievät sen hiekkalelut; tyyppi, joka koko ajan on pelokkaana siilipuolustus valmiina..
Onko nyt aivan varma, ettet ole mun psykiatrini? :mrgreen:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Niin, eihän se riitä, että puoliso voi hyvin, jos et itse voi. Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä. Nykynainen on puolisona ja lasten äitinä kolunnut naistenlehtensä ja omaksunut pahuksen hyvin tasa-arvon käsitteen. Jätkät, me ollaan pulassa.
Sehän siinä onkin, että enää niille ei perkele tasa-arvo riitä. Haluavat mokomat olla tasa-arvoiseMPIA kuin me miehet. Orwell oli oikeassa "Eläinten vallankumouksessa".

Tulin siis juuri verranneeksi kaikkia naisia sikoihin. Päivän provokiintiö täyttyikin siinä, nyt siilipuolustukseen ja kypärä korville...
Amazing shit happens!
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tulin, näin ja totesin, että kaikkien Onnelliset Liitot ovat näemmä täällä päin muuttuneet Perhehelveteiksi ja ihanaiset Vaimot, joissa joskus oli niin paljon :h:, että talutettiin ne alttarille asti, ovatkin nyttemmin kokeneet mutaation Syöjättäriksi.

Aika :( .
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Keksustelupalstalle kirjoittaessa tulee hieman kärjistää. Kuka semmoista "halipusi-kyllämäsuaymmärrän" -hegemoniaa jaksaisi lukea.

Eikä rakkaus ole ainoa syy naimisiinmenolle.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:ei pidä astua avioliittoon sellaisen kanssa, jota vastaan joutuu pitämään puolensa.
Tämä on erittäin hyvä neuvo. Se kannattaa laittaa samojen tarkkaan harkittujen viisauksien joukoon, kuin että ei kannata ostaa kuin sellaisia osakkeita, joiden hinta nousee ja ylipäätään kannattaa tehdä hyviä päätöksiä ja jättää huonot päätökset tekemättä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lilo »

KKK kirjoitti:^ Keksustelupalstalle kirjoittaessa tulee hieman kärjistää. Kuka semmoista "halipusi-kyllämäsuaymmärrän" -hegemoniaa jaksaisi lukea.

Eikä rakkaus ole ainoa syy naimisiinmenolle.
No ei toki, mutta tuskin kukaan vapaaehtoisesti viettää yhteiselämää "harpyijan" kanssa. Kärjistystä, epäilemättä, mutta siinä vaiheessa kun siipan lempinimenä kulkee joku Pirttihirmu/Harpyija/Helvetinkone, niin kyllä musta ollaan vähän ajauduttu keskinäisen kunnioituksen poluilta harhaan.

No, minkäs sille tekee jos paskan möivät. Muistuttaisin silti, että itehän valkkasit. :mrgreen:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:ei pidä astua avioliittoon sellaisen kanssa, jota vastaan joutuu pitämään puolensa.
Tämä on erittäin hyvä neuvo. Se kannattaa laittaa samojen tarkkaan harkittujen viisauksien joukoon, kuin että ei kannata ostaa kuin sellaisia osakkeita, joiden hinta nousee ja ylipäätään kannattaa tehdä hyviä päätöksiä ja jättää huonot päätökset tekemättä!
:D Mä olen Tri Daven tutkimusten kuuliainen oppilas!

Tosin, kyllä mä olen sen verran vanhanaikainen, että mun mielestä avioitumisen pitäisi olla suhteellisen tarkkaan ja vakavasti punnittu päätös, eli aika lailla voisi kuitenkin ajatella olevan perusteita arvioida puolisokandidaatin parisuhteilutyyliä ennen liiton solmimista. Toki on samaan aikaan myönnettävä, että varmuutta asiasta lienee mahdotonta saada, ja tilastollisesti ja rationaalisesti ajatellen pieleenmeno lienee aika todennäköistä.

Mutta mä olen parantumaton romantikko: mun mielestä juuri tämä tietty irrationaalinen kierkegaardilainen hyppy, kaiken(?) likoon paneminen ilman edes urpilaistyylisiä total-return-swap-vakuuksia, tekee osaltaan juuri avioliitosta kauniin. Tällöin kysymys kai on, miten tällaiseen hulluun uhkayritykseen tulee suhtautua. Avioliiton luonnetta osallistensa (ja heidän asenteidensa) konstituoimana sosialisena konstruktiona kuvaa hyvin se, että tavallaan riskiaversiivinen rationalisti suhtautuu näin ollen avioliittoonsa juuri siten, että valmistautuu pitämään tiukasti puolensa - mutta juuri tämä lähtökohta saattaakin sitten muodostua itseään toteuttavaksi ennusteeksi ja johtaa avioliiton muuttumiseen taistelutantereeksi tai ainakin kilpa-areenaksi. Romantikko, joka ottaa riskin ja hylkää moisen egoistisen laskelmallisuuden ja lähtee liittoonsa avoimin sydämin petaa ainakin onnistumisen mahdollisuuden ollen kuin Juhani Tammisen high risk, high reward -rekrytointi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.06.2013 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Itse olette vakkanne valinneet!
Älkää perseilkö!
Kuten Lilo jo ansiokkaasti valaisi asiaa..

Kuva

Hei tiesittekö että avioliitoista yli 50% loppuu ennenaikaisesti?
Tietenkin 100% päättyy lopulta eroon, vaikka sitä päätöstä ei tehtäiskään ns. tietoisesti..
Viimeksi muokannut Niba, 05.06.2013 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olen kyllä vähän pettynyt teihin harpyijataivastelijoihin. Kautta aikain mies on puhunut vaimosta tuohon sävyyn kokiessaan itsensä nurkkaan ahdistetuksi. Tuo lienee jonkinlainen macho-puolustus, retoriikkaa vailla sen kummempaa viitettä esmes siihen, miten tämä parisuhde oikeasti voi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hanki Ylermä voimakkaammat lasit?

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16639
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olin just kirjoittanut tämän:
urpiainen kirjoitti:Mutta mä olen parantumaton romantikko: mun mielestä juuri tämä tietty irrationaalinen kierkegaardilainen hyppy, kaiken(?) likoon paneminen ilman edes urpilaistyylisiä total-return-swap-vakuuksia, tekee osaltaan juuri avioliitosta kauniin. Tällöin kysymys kai on, miten tällaiseen hulluun uhkayritykseen tulee suhtautua. Avioliiton luonnetta osallistensa (ja heidän asenteidensa) konstituoimana sosialisena konstruktiona kuvaa hyvin se, että tavallaan riskiaversiivinen rationalisti suhtautuu näin ollen avioliittoonsa juuri siten, että valmistautuu pitämään tiukasti puolensa - mutta juuri tämä lähtökohta saattaakin sitten muodostua itseään toteuttavaksi ennusteeksi ja johtaa avioliiton muuttumiseen taistelutantereeksi tai ainakin kilpa-areenaksi. Romantikko, joka ottaa riskin ja hylkää moisen egoistisen laskelmallisuuden ja lähtee liittoonsa avoimin sydämin petaa ainakin onnistumisen mahdollisuuden ollen kuin Juhani Tammisen high risk, high reward -rekrytointi.

kun menin sitten klikkaamaan epähuomiossa väärää ketjua, johon Exsu oli kirjoittanut näin:
exsu kirjoitti:Mä oon joskus vastaavassa tilanteessa lähtenyt hyppäämään yli isolla loikalla ja päätynyt ojaan rinkka edellä. Lenkkari upposi niin syvälle soiseen pohjaan, että sen irrottelu vei ainakin puoli tuntia.
Luulin siis olevani yhä samassa ketjussa, ja että Exsu kommentoi minun tekstiäni. Kerkesin jo ajatella, että kerrankin joku Kitinässä ymmärsi täydelleen pointtini - kunnes tajusin, että Exsu kommentoikin jotain Daven muksahdusvideota. Harmi, kerkesin jo ihailla Exsun oivaltavaa metaforaakin. :(
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.06.2013 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Lilo kirjoitti: No ei toki, mutta tuskin kukaan vapaaehtoisesti viettää yhteiselämää "harpyijan" kanssa. Kärjistystä, epäilemättä, mutta siinä vaiheessa kun siipan lempinimenä kulkee joku Pirttihirmu/Harpyija/Helvetinkone, niin kyllä musta ollaan vähän ajauduttu keskinäisen kunnioituksen poluilta harhaan.

No hyvä että sitten vasta. Eihän tässä sitten ole hädän päivää!
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

KKK kirjoitti: Eikä rakkaus ole ainoa syy naimisiinmenolle.

Se on ehdottomasti huonoin ja perusteettomin syy naimisiinmenolle.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiukkutipu kirjoitti:
KKK kirjoitti: Eikä rakkaus ole ainoa syy naimisiinmenolle.
Se on ehdottomasti huonoin ja perusteettomin syy naimisiinmenolle.
Silti se on ainoa kelvollinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Käytännössä parisuhteeni eivät ole olleet täydellisiä, vaikka sitä olen odottanut. Myöskään silloin eivät ole olleet täydellisiä, kun olen luopunut siitä odotuksesta eksplisiittisesti, implisiittisesti en luovu koskaan!111
Naurahdin. Tietty itsekin naiivisti jokaisen uuden parisuhteen alussa olen ajatellut, että "tällä kertaa se on toisin". Ja ikinä ei ole. Jompi kumpi käytännössä polkee toisen jalan alle, kysymys on vaan kumpi ja kuinka paljon hän kehtaa sitä tehdä.
Vetoan nyt kuitenkin omaan parisuhteeseeni, kun ei mulla muutakaan todistetta ole tämän xp:n väittämän kumoamiseen. Kyllä meillä on parikymmenvuotisen (alta kakskymppisistä ja edelleen :h: ) suhteen ajan kannustettu toisiamme eteenpäin kun ollaan kumpikin omiamme ja toisinaan yhteisiä unelmiamme tavoiteltu vaikka se aina toisinaan on tarkoittanut eri paikkakunnilla asumisia ja muita käytännön järjestelyjä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lopettakaa perseily ja.. Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kulkuri on mun idoli :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Silti se on ainoa kelvollinen.
Menisin naikkariin jos naisihminen ottaisi puolet tulevan kämpän asuntolainasta harteilleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin