HeinänuhainenTorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^Ei oikeastaan olisi varaa, mutta taidan illalla hakea sen penteleen ilmastointimasiinan. Saihan sitä hikoilun ohessa pari tuntia nukuttua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ajattelin ottaa yhden ikkunan pois kokonaan ja pistää levyn siihen, että saakivasti ilman liikenteeseen. Myöskin ajattelin noudattaa dvdplazan ohjeita ja pistää lämpöeristyksen poistoputkeen. Ja tietenkin ammun laitteen tehossa niin yli kuin vain voin ettei vahingossakaan tule liian heikkotehoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hivenen halvempi ratkaisu olisi ostaa vähän heikkotehoisempi malli ja jäähdyttää sillä vain makkari. Siinä joutuisi kyllä kikkailemaan poistoputken kanssa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

On tää sinkkuelämä rankkaa! Huh.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen kaiketi saanut sisäisen siirron vuorotteluvapaani aikana heikommin palkattuun hommaan, josta olen urani aloittanut, johon en halua. Edes lähin esimieheni ei asiasta tiennyt mitään. Vaimo oli vaan nähnyt nimeni eri työvuorolistassa, kun palaan heinäkuun alussa. Mitä kuolematonta tähän nyt keksis sanoa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ylle saat yhden kokemuksen naisena olemisesta?

Vittumaistahan tuommoinen on =/

--

Ei heinänuha riitä(ei enää onneks allergioita), mutta poskiontelotulehdusta ois tarjolla. Onneksi sain heti ajan omalääkärille, hoitsu kyllä oli melko tyly: " Annappa henkilötunnus." Ja muutenkaan ei yhtään semmoista lämmintä välittämistä henkinyt äänestään!11 Peruuntu tän takia kuitenkin exsun kans kovasti odotettu laatuaika ja monta baltsutuntia, et kyllä ois ees vähän lämpimämpää tonea voinu se ämmä ees feikkaa, STN.

Toivottavasti saan heti antsat, sunnuntaista alkaa neljän päivän eräelämä. Ikinä ei oo punkteerattu enkä haluais että nytkään. Tähtien asento ei ole tällä hetkellä optimaalinen noin rankkoja kokemuksia ajatellen!11
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaimo oli vaan nähnyt nimeni eri työvuorolistassa, kun palaan heinäkuun alussa.
Onko vaimosi töissä samassa työpaikassa kuin sinä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Me ollaan urpsu nyt luvattoman huonosti oltu perillä sekä masan että yllen vaimojen työkuvioista!11
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Je. Mä en ole pitkään aikaan hävennyt mustaa kirjaani näin paljon!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti:Joku ulkona nyt tekee olon ihan mahdottomaksi.
Mulla oli skidinä todella paha heinix. Pahimpaan siitepölyaikaan ei voinut ovesta nenäänsä pistää tai henki olis lakannut kulkemasta. Hoitui siedätyshoidolla lähes oireettomaksi. Sitä en tiedä, voiko tota tehdä enää aikuiselle.

Tosin vieläkään ei ole mitään asiaa heinälatoon. Pari vuotta sitten kävin kaverin apuna nakkelemassa paaleja. Kymmenen minuutin jälkeen henki kulki enää persreiän kautta..
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nyt on purentakiskot olemassa. Aika hurjan näköinen vempele.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaimoni on siis myös bad cop. Olen vielä ryhmäni alkuperäisjäsen, mun jälkeen on tullut paljon porukkaa. Juuri työkaveri palasi pidemmältä vuorotteluvapaalta takaisin ryhmääni, joten ei linjassa. Tän takana on todnäk yksi iso pomo, jonka joskus suututin tai olin jukkisesti eri mieltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja huima »

^Aika mahtavaa.

Onko teillä millaiset luottamusmies-järjestelyt, eli onko sulla mahdollisuutta lähteä purkamaan tuota juttua auki millään tavalla?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kumma juttu, laihduin 20 kiloa ja ei tunnu helle missään, onse kumma kannattaisko ensin vähentää läskiä ja sitten vasta valittaa kuumaa?
tukala olo johtuu ylipainosta niin yksinkertaista se on kun vain myöntää asian? ;) Talvella voi ehkä lioa pari sataa grammaa niin ei palele niin paljon..
Jotenkin uinti tuntui helpolta vaikka käsissä ei juuri vetoa olutkaan..

Ikävää jos kärsii heinänuhasta, syyttää voi varmaan vain ylisiistejä vanhempia sekä ettei koskaan päässyt luomaan nahkaa eläinten(koti) kanssa..
Vastukseton immuunivaste herättää vasteen luonnollisia asioita vastaan, en ole edes teille allerginen, tai sitten ei vaan ymmärrä kun ei ole ollut tuotakaan ongelmaa..
Immuunivasteeni on täydellinen ja HIV-näyte edelleen negatiivinen..
Ja koska olen ns. paksunahkainen sanan vähemmän teoreettisessa muodossakin eipä tule ryppyjäkään, ryppyreiän lisäksi, varmaan ikävää näyttää persereiältä vanhana? ;)
Onneksi ohutihoiset voi mennä plastiikkikirurgin vastikselle liristämään ryppyreikiään?

Suomalaiset on vittumainen kansa, työympäristö tuo asian esille selviten, täällä työelämässä Perttikin aiemmin huomasi varmasti tilanteen?
Kusipäisyys ja mulkkuus korostuvat exponentiaaliseti näin, omistakin avauduttuani, töitten kera vittuilu on niin väsyttävää, kannattaisi varmaan mennä terapiaan jos asiat alkaa rassata reikää työympäristössä? Jos on kovin vaikeaa niin lääkäri kirjoittaa ikuisen loman pinkit paperit sitten? :komp:
Viimeksi muokannut Niba, 06.06.2013 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:^Aika mahtavaa.

Onko teillä millaiset luottamusmies-järjestelyt, eli onko sulla mahdollisuutta lähteä purkamaan tuota juttua auki millään tavalla?
Se on kuulkaas syrjintää jos vanhempainvapaalta ei pääse palaamaan samaan hommaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Eikös työnantaja voi osoittaa muita töitä jos ko. tointa ei ole tarjolla?
Jos ryhmään on välissä tullut uutta verta, voi olla vähän vaikea osoittaa ettei tointa ole tarjolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Millons Pertin vanhempainvapaa loppuu?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja huima »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Eikös työnantaja voi osoittaa muita töitä jos ko. tointa ei ole tarjolla?
Jos ryhmään on välissä tullut uutta verta, voi olla vähän vaikea osoittaa ettei tointa ole tarjolla.
Mutta eikös tässä ollut kyse vuorotteluvapaasta, jota koskee taas erilaiset rajoitteet.


"12 §

Vuorottelijan oikeus palata aikaisempaan työhönsä

Vuorottelijalla on oikeus vuorotteluvapaan päätyttyä palata ensisijaisesti aikaisempaan työhönsä. Jos tämä ei ole mahdollista, on vuorottelijalle tarjottava aikaisempaa työtä vastaavaa työsopimuksen tai palvelussuhteen mukaista työtä ja jos tämäkään ei ole mahdollista, muuta sopimuksen mukaista työtä."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Eikös työnantaja voi osoittaa muita töitä jos ko. tointa ei ole tarjolla?
Jos ryhmään on välissä tullut uutta verta, voi olla vähän vaikea osoittaa ettei tointa ole tarjolla.
Mutta eikös tässä ollut kyse vuorotteluvapaasta, jota koskee taas erilaiset rajoitteet.


"12 §

Vuorottelijan oikeus palata aikaisempaan työhönsä

Vuorottelijalla on oikeus vuorotteluvapaan päätyttyä palata ensisijaisesti aikaisempaan työhönsä. Jos tämä ei ole mahdollista, on vuorottelijalle tarjottava aikaisempaa työtä vastaavaa työsopimuksen tai palvelussuhteen mukaista työtä ja jos tämäkään ei ole mahdollista, muuta sopimuksen mukaista työtä."
Kyllä se on tavattoman vaikea osoittaa, että se ei ole mahdollista, jos samoihin hommiin on otettu uusia ihmisiä.
Universaali disclaimer.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

Voihan vittu! Tänään lehtipisteissä..

Joo, meillä alkaa yt:t ja kuria tiukennettiin. Kuri tiukentui siis tänään. Mä olen ollut tässä firmassa reilu 1,5v töissä josta kaksi kertaa myöhässä. Puol vuotta sitten myöhästyin 3 min ja tänään 4min. Tosta kolmeminuuttisesta sanoin toki pomolle joka vaan nauroi kun tää tapahtui. Tänään kuultiin info yt:stä ja sen jälkeen mut kutsuttiin pomon kanssa palaveriin. Sain kirjallisen varoituksen tämän päivän 4min myöhästymisestä. :lol:
Koska tilanne täällä on muutenkin paska, enkä mä taida kuulua mahdollisten irtisanottujen joukkoon (henk.koht meiliä asiasta mulle ei tullut - kuten niille ketä irtisanominen saattaa koskea) niin kuinkahan monta kertaa kehtais myöhästyä että sais fudut? Sillonhan ei tuu karenssia?

Saa mulle toki pitää peukkujakin, kaks työhakemusta oon laittanut ja innolla odotan haastattelukutsua. Ja hakemukset on lähteny jo viikko, pari sitten :)
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuinka anaalinen firma antaa varoituksen 4 minuutin kertamyöhästymisestä? Mä kyllä toteasin tuollaisessa tilanteessa vain, että oletteko ihan tosissanne vai onko nyt aprillipäivä.. voi elämä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No saatiin mekin varoitus muutaman minuutin liian pitkästä kahvitauosta YT-rumban aikaan. Edellisen johdosta pidensin kahvitaukoni vartista kolmeen varttiin enkä edelleenkään ole saanut potkuja vaikka niin haluaisin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kitinälaisen elämä on VAIKEAA, ensin pitää olla niin konservatiivistä elitistiä ja sitten tsuumailla kaikennäköistä oikeudenmukaisuutta työsoppareissa, mutta hei kapitalismi ei ole oikeudenmukaista ja jos työsuoritukset ei laskisi, olisimme edelleen orjia? Saksassahan uusein teesien mukaan ns. orjuus on maantapa, palkkatyötä tehdään niin vähäisellä korvauksella että alta pois, kansallinen sekoomus on ilakoinut uusien palvelutyöpaikkojen nosteessa, ainoa on ettei hampurilaisen paketoinnista paljon veroja ja asuntoja tai ylipäätänsä mitään makseta. Mutta kohta meillä on yhtä kauniit työllisyysluvut kuin Saksassa!

Pertin kannattaa siis tekeytyä onteloammukseksi ja penetroitua syyrialaisen panssarivaunun kylkeen?

Olen rikkonut tietämättäni työaikalakia, pidän tauot työajan ulkopuolella vaikka teen kuutta tuntia jatkuvaa työaikaa, puoli tuntia taukoa kuuluu aina vähintään kuuden tunnin työpäivään! Teen ja merkiten tunnit kyllä miten haluan mutta olen kuitenkin taas rikollinen! Luulen ettei työnantajani tiedä rikkovansa lakia, vaikka asia on kyllä näkyvissä päälafkan sivuilla, vaikka taukoni pituus häiritsi jonkun elämää, jos tietäisin kenestä on kyse menisin henkilökohtaisesti juttelemaan tuon pöljän kanssa, voisin lähettää linkin tuohon kohtaan tuolle jermulle tai oikeammin jertalle.. ;)
Toisin sanoen olen tehnyt oikeudettoman sopimuksen, vaikkakin suullisesti, sopimus on tienekin yhtä arvokas kuin paperi jolle seon kirjoitettu? :D
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Eikös työnantaja voi osoittaa muita töitä jos ko. tointa ei ole tarjolla?
Jos ryhmään on välissä tullut uutta verta, voi olla vähän vaikea osoittaa ettei tointa ole tarjolla.
Ei ole tullut välillä ketään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: HeinänuhainenTorstai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Bluntly kirjoitti:Hivenen halvempi ratkaisu olisi ostaa vähän heikkotehoisempi malli ja jäähdyttää sillä vain makkari. Siinä joutuisi kyllä kikkailemaan poistoputken kanssa.
Mä en oikein ymmärrä noita järjettömiä poistoputkiviritelmiä ja sitä mitä niillä kuvitellaan hyötyvän. Makkarin tuuletusikkuna auki ja siitä poistoputki ulos niin että sen pää on noin metrin etäisyydeltä avoinna olevasta ikkunasta ja that's it. Fakta on kuitenkin se, että ilmastointilaite luo poistoilmallaan hirvittävän alipaineen kämppään, ja vaikka miten tilkkaisi nitä ylimääräisiä ikkunanosia kiinni, niin jostain sen korvausilman on aina tultava sisälle, ja se on käytännössä aina sitten sitä ulkoa tulevaa helleilmaa. Niin tehokasta (siirrettävää) ilmastointilaitetta ei olekaan että sillä tarvitsisi kuvitella jäähdyttävänsä tehokkaasti edes kaksiota. Päin vastoin muut huoneet monesti vain lämpenee aiempaa enemmän, koska korvausilma.

Se ilmalämpöpumppu on ihan oikeasti ainoa minkäänlainen toimiva ratkaisu, jos haluaa että jäähdyttävä laite jäähdyttää muitakin huoneita kuin sitä huonetta, jossa melutoosa jäähdyttää viilennetyllä ilmavirralla valaita. "Tehokkain malli" on siirrettävän vehkeen kanssa vain hukkaanheitettyä rahaa.
Viimeksi muokannut MrM, 06.06.2013 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin