Kuli Thorssin päevä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hankin vittumaisen ientulehduksen. Nuorempi tyttö kipeänä, kunhan ei nyt korvatulehdus. Töihin paluuseen puolitoista viikkoa. Nyt Aamulehti. Huomenta hämmästelijät!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja elco »

Gandolfini delas. Yllätys oli, että se oli 51v. Vaan. Eli kun sopranosia alettiin kuvaamaan se oli suunnilleen saman ikäinen kun mä nyt.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Gandolfini delas. Yllätys oli, että se oli 51v. Vaan. Eli kun sopranosia alettiin kuvaamaan se oli suunnilleen saman ikäinen kun mä nyt.
Et näytä päivääkään vanhemmalta!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja KKK »

Join eilen yhden siiderin.

Närästi, turvotti, lievä pöhinä. Ehkäpä tämän juhannuksen juhlajuomat olivatkin sitten tässä.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Join eilen yhden siiderin.

Närästi, turvotti, lievä pöhinä. Ehkäpä tämän juhannuksen juhlajuomat olivatkin sitten tässä.
Kuuluisat viimeiset sanat :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jos joku ihmettelee, miksi olen arvioinut Varkauden misujen shortsimuotia enkä ole Orimattilassa.. Niin tässä selitys:

Hokasin että minähän tulen hulluksi vanhempieni kanssa. Toisaalta vanhempani ovat viisikymmentäluvulta asti viettäneet kesät siellä Orimattalassa. Ja viime talvenkin. Enhän minä sitä henno kieltää. Mutta eiköhän minun ikäiseni saisi viettää aikaa ilman vanhempiaankin?

Joten sulassa sovussa on nyt järjestely, että minä olen pari-kolme viikkoa Varkaudessa vanhempieni asunnossa, vanhempani taas siellä minün talossani.

Jotain henkistä toipumista havaitsen jo.
Yli vuoden piinanneet yökauhut ja painajaiset loppuivat heti kun lähtivät. Ryyppääminen ei ole ihan loppunut, mutta muistan syödä. Aamupahoinvointia ei ole

Huoli tietysti, miten ne vanhukset pärjäävät. Melkein laitoskunnossa jo. Huonokävelyisiä, äiti varsinkin on ihan avuton. Isä on alkanut taas minuakin rappiommaksi alkoholistiksi, eli juo 18-24 tölkkiä kerralla kuunellen Radio Suomea, huilaa jalat alta menneinä keittiön lattialla röökiä vaatien, konttailee ja kusee joka paikkaan. Joten sen pankkikortti piti takavarikoida äidin haltuun. Hankalaa osaako äiti käyttää kännykkäänsä, jos minut pitää hälyttää apuun.

Käyneekö tässä:
"Nyt vanhemmat peittää jo hauta ja toinen mun tyttöni vei".
"Olen ehkä vähän väärin tehnyt paljonkin, vaan näinkö suuren taakan ansaitsin?"

En minä haluaisi vaihtaa niiden vaippoja loppuikäänsä, mútta kuten Martinsonin avaruusrunoelmassa Aniarassa:
"Heistä keulalla on vastuu, ja keulan vastuu on nyt ikuinen."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^huh huh

Ei ole helppoa ei

Yritä sä olla juomatta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Windows puhelinaktivointi luurilla jossa ei ole numlockia :evil:
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuuluisat viimeiset sanat :wink:
Et ole ehkä täysin väärässä. On vähän semmoinen olo, että ansaittu olis.

Eilen illalla havaitsin että mopon jarruvalo oikosessa - palaa koko ajan. Raiserien vaihdossa jotain mennyt sähköjen osalta pieleen. Eilen illalla aloitin, nukuin vähän, heräsin kuudelta jatkamaan, kahdeksalta alkaen lisäksi päivystysvuoro - onneksi rauhallista. Vikojen löytäminen ja korjaaminen kesti ja kesti ja kesti (väärä kytkentä, kontaktihäiriöitä, paskainen liitin)- vajaassa vuorokaudessa vedin varmaan kolmanneksen etupään sähköistä uudelleen. Piha on täynnä johtoa, kutistejatkoja, eristeen palasia, teippiä ...

Nyt Iron Horse on kasassa ja kaikki toimii kuten pitää. Nyt uskaltaa jo vähän fiilistellä lähtöä:



Well I'm as free as a bird now,
as flight-free as a bumble bee
I'm here and then gone tomorrow,
footloose child and fancy free
I'm absolutely independent,
and nothing at all is gonna worry me
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja saira »

Tästä tuleekin mielenkiintoinen juhannus. Meille tulee unkarilaisia ystäviä pari tänään illalla. Toissapäivänä kuulin, että he lähtevät vasta 25.päivä, aiemmin olin käsityksessä, että viipyvät pari päivää täällä. Ja juuri puhelu heidän ystävältään, jonka luona ovat nyt olleen. Kyseli, voivatko tulla miehensä kanssa meille päiväksi myöskin. No, tottakai meille voi tulla, mutta kun on mennyt päiviä metsässä rämpiessä, ja muutenkin aikataulut sekaisin, ni nyt on sellainen olo ku olis joutunu kuivausrumpuun ja pyöritettäis pitkän ohjelman mukaan... Kai sitä täytyis kauppaan mennä, ja ohjelmaakin hieman miettiä. Tai no, eipä sitä hirveästi jussina ole ku melkein kaikki on kiinni...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lähden kohta kyhjöttämään vanhusten seuraan maalle. Silittelin tänään töissä pientä pussycattia, siihen jää karvaisen helliminen minun osaltani tänä jussina. Olen turvassa, metrossa joku gorgeous katseli kummallisesti onneksi näin sen lasin kautta.. :) Onneksi ei ole itsetunnossa vikaa? :D Kun en tee mitään niin en tee erehdyksiä. Paljon aikaa menee tänään 136 kilsaan? 1h 45min? täytyy mennä nopeammin!
Eilen kävin autoa pesemässä vein kamaa kotiin sitten ja juuri kun olin ajamassa halliin päätinkin renkaat tarkistaa, ajelin sen verran huolettomasti rotvallien yli että poliisiauto seurasi minua läheisen bensiksen pihaan, kovasti kyseli että mitä olenko eksyksissä? No joo vähän väsynyt olin, puhallutti ja kun sanoin että sain päähäni tarkastaa rengaspaineet ei enää tarkistanut rekkaria kysyi vain ajoluvan nähtyään olenko auton omistaja, johon myöntävästi vastattuani oli ilmeisen vaikuttunut liikenneturvallisuuden etene tekemäni ponnistuksen takia ettei kuitenkaan tarkistanut rekisteriotetta ensin sitä tivattuaan vaan tyytyi sanalliseen kuittiin. Heitin pienen kuitin poistuessaan muttei tuo vaivautunut enää vastaamaan. Olipas tarin ja sen pituinen se, vaikka ei omastakaan mitään valittamista ole koskaan kuullut..(kovasti odottelin kameramiestä tulevaksi esiin mutta olin tyytyväinen tähänkin, toivotaan ettei nopeustarkkailua ole matkalla ;) )
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiitos neuvosta Dave. Jätinkin tänään menemättä karhukauppaan. Tosin jäi sitten shortsitkin näkemättä.
Kottarainen kirjoitti:Tsemppiä Gattis. Sokea kana on löytänyt tien, jonka päästä jyvä löytyy. Jatka nyt vaan sinne tienpäähän tällä kertaa. Ei ole helppo tie, en epäile lainkaan, mutta ainoa oikea. Äläkä missään tilanteessa suostu enää palaamaan takaisin vanhaan. Järjestä noille tyypeille kaikki virallinen kotiapu ja kotisairaanhoito mitä saatavissa on. Ei kenenkään tehtävä ole yksin yrittää huolehtia vanhasta pariskunnasta joista toinen on vielä juoppo. Yleensäkään juoposta on mahdoton kenenkään huolehtia koska juoppo priorisoi juomisen oman ja läheistensä hyvinvoinnin edelle.
No niitäkin vakavasti rasittaa tää mun hävitty oikeustaistelu ja pelot sukutilan kohtalosta. Muutenhan niillä riittää terveyshaittoja. Äidillä mm. osteoporoosi ja paheneva kuulon heikkeneminen. Alkaa olla joo avuton. Kävely on huonoa, ei pääse portiata ylös ilman kaiteita, ei saa säilykepurkkeja tai pullpja auki, ei aina edes ovia. Isällä taas joku tasapainohäiriö joka haittaa vakavasti kävelyä. Voi osin johtua alkon käytöstä. Toki minäkin juon ihan liikaa. Mutta isä tuossa iässä ei kestä viunaa ollenkaan, on ihan holtiton sitten ja tosiaan moneen kertaan on romahtanut lattialle virtsa virraten. Parketille, sohvalle, omaan sänkyynsä.

Sitten psyykkisesti eihän niiden jopa minuakin 30 vee vuotta vanhojen ihmisten horinoita jaksaisi kuunnella kaikkia päiviä, vaikka ikäisekseen aika moderneja ovatkin. Isä selvänä ollessaan on ottanut asiakseen olla "vastuullisesti" huolissaan kaikista merkityksettömistäkin pikkuasioista ja torua koko ajan sekä äitiä että minua. Dementian oireitakin sillä esiintyy. Ajokortin uusintaan sen sentään pakotin, ja sekin vaati pystypainia ja kaljapussinsa takavarikointia. Koko talvena ei uskaltanut ajaa autoaan juuri ollenkaan. Äiti ei osaa ajaa ja tarvitsee kuljetuksia. Vähän pelotti lähettää ne matkaan kaksistaan. Nyt isä on kuulemma raittiina, mutta tietysti vain koska nyysimme siltä pankkikortin ja rahaa annamme pieniä määriä seteleinä.

En minä oikein voi mitään. En minä niitä halua häätääkään. Julkiseen apuun en ihan usko tässä nykysuomessa. On kyllä ollut sovinnollisesti puhetta ja olen selittänyt, että en minä suostu siihen että loppuvuotensa makaavat liikuntakyvyttöminä mun luona ja minä vaihdan heille vaippoja. Että jos menisivät hoitokotiin. Mutta tuskin ne sitäkään itse järjestää. Äiti miettii alkkisapua isälle ja asumuseroa tuossa iässä. Minäkin tunnen oloni peräti väsyneeksi ja avuttomaksi tilanteen kanssa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Ottaen huomioon..... no, kaiken, niin ihmeen selväjärkistä tekstiä sulta tulee. Joku palveluasunto vois tulle kyseeseen vanhemmille, ehkä. Tosin siellä voi olla jotian kriteerejä ton viunan suhteen...

Thank god mun äiti on sanonu jo aikaa sitte, että kun järki jättää, niin hänet pitää laittaa laitokseen, vaikka hän mitä sanois siinä tilassa. Isä voi olla vaikempi pala, tosin epäilen, että se kuolee saappaat jalassa jonneki hirvimettään tai tukkimettään. Nyt kun näin sanoin, niin se tietysti kituuttaa kärttyisenä dementikkona vuositolkulla, eikä suostu siirtyyn mihinkään. En yllättyis :roll:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jos valmistumisenhakulomakkeessa pitää valita vaihtoehdoista a) haen todistuksen opintotoimistosta tai b) todistus lähetetään minulle postissa, niin miksi todistus oli lähetetty, kun olin valinnut a) ? Lähetti meni koululle hakemaan todistusta ja sai kuulla että "ei kun kaikki on lähetetty jo". No kiva, onneksi ei ollut pitkä matka lähetillä, ei tullut suurta kulua. Siksi toisekseen, miksi opintotoimiston aukioloajat ei ole netissä?

Todistus oli mulle niin tärkeä, että halusin, että sisko hakee sen valtakirjalla. Yllätyin omasta reaktiosta. En luottanut postiin, koska Itella on ennenkin hävittänyt asioita. Tosin ois se koulu varmaan kirjottanu mulle uuden todistuksen jos Itella ois sen hävittänyt. Mut joka tapauksessa, tokari tuli tänään postissa ja se pitää kuulema kehystää wall of fameen. Serkkupoika lupasi rakentaa lisää seinää jos on tarvis :D

Olen juhlinut pari viikkoa. Vielä tämän viikonlopun rutistus (josta osa menee terassin rakentamisessa ja säätämisessä) ja sit se Islannin reissu ja sit saa riittää :D Joku esine ois kyllä ihan kiva muistoksi, ehkä pitää ostaa Islannista joku vitun kallis koru tms. Tai puukko!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kuli Thorssin päevä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

KKK kirjoitti:

Well I'm as free as a bird now,
as flight-free as a bumble bee
I'm here and then gone tomorrow,
footloose child and fancy free
I'm absolutely independent,
and nothing at all is gonna worry me
All hail Saint George!
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin