Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Bussissa matkalla ahdistuun. Vesisade kruunasi aamun. Toivottavasti ei kestä kauaa.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yön alin 19 raatia, en muista heti yhtä lämmintä yötä. Pitäis jotain mukavaa kehittää sadepäivän jalluksi, kunhan tuo vaimo heräilee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Noo, oon ainakin ajoissa.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Story Time: Tarina siitä miten S-marketin vartija ylitti oikeutensa.

Sunnuntai, aleksis kiven kadun s-market, kello 17:40 about. Seison karkkihyllyn luona, mietin otanko neidille lakua täytteellä vai ilman, eli suurten kysymysten äärellä. Noh, oikealle puolen kello 14:00 ilmenee vanhempi mummeli, jolla on hiukan ulkomaalaisen vivahdetta. Mukana ostoskori ja oma kassi, korissa ostoksia. Irtokarkkupussit on alahyllyllä kyseisessä kaupassa, hyllyn vasemassa reunassa. Mummeli annostelee irtokarkkeja kauhaan, huomaa ettei ottanut pussia ja lähtee tavoittelemaan pussia hyllyn alaosasta. Tässä vaiheessa hän kaataa kämmenelleen n 8-10 kpl irtokarkkeja joita oli laittamassa tavoittelemaansa pussiin.

Tässä vaiheessa selän takaani kuvaan pamahtaa vatija, joka aloittaa asiakaspalvelu tilanteen huutamalla SEIS TUO ON VARKAUS. Äänenkäyttö oli tyyliä kun poliisi käskyttää aseistautunutta. Nainen meni shokkiin ja koitti tavoitella edelleen pussia mihin nämä karkit olisi laittanut jotta voi punnita ne, mutta vartijalle se ei käynyt. Kielenkäyttö ja äänensävy vartijalta asiakkaalle oli törkeä, eikä mitään keskusteluyhteyttä ollut.

Kuten me kaikki tiedämme, kauppa on julkinen tila, missä saa valokuvata. Kaupan omistajalla on oikeus kieltää kuvaus, poistaa kaupasta, tai estää pääsy tiloihin, mutta siinäpä se. No, minä tein sen mitä minä teen aina kun näen vääryyttä tapahtuvan: kuvaan sen. Rauhallisesti välimatkan päästä kuvasin tapahtuman etenemistä, kunnes vartija huomaa että kuvaan. Ja siitähän se riemu repesi, mies vetää minut mukaan tilanteeseen ja tivaa että mitä teen. Kerron mitä teen ja miksi, kuulemma rikon lakia. Kysyn saako poistua, en saa. Kysyn olenko miksi, " tämä asia selvitetään". Kerron näkemykseni ettei ole mitään selvitettävää, minä näin tilanteen vierestä. Vartijan vastaus "Sinä näit juuri mitä halusit", ja sävy ei ollut ystävällinen. Tässä kohtaa aloin hermostumaan, olen tulossa festareilta darrassa, ja kaupassa on muutenkin kestänyt+ kotona odotti sängyssä alaston nainen, eli voisin olla muualla.

Vartija alkaa kyselemään miksi olen hermostunut, miksi minulla on sisällä aurinkolasit jne jne jne. Otan aurinkolasit pois, koitan kaivaa koteloa laikusta jossa on silmälasit, niin mies reagoi kun kaivaisin asetta. Nyt homma alkaa olemaan jo sillä levelillä että olen ns IHAN VITUN PULTEISSA, ja kysyn saanko poistua? En. No koska saan poistua? Vartija : sitten kun olet poistanut kuvan ja videot.

Hän pakottaa näyttämään kuvagalleriani ja poistamaan kuvat ja tarkistaa vielä muita yksityisiä kuviani. Kysyn yhteystietoja tulevaisuutta varten " voit valittaa securitakselle". Kävelen kassalle, pyydän paikalle kassapäällikön, selitän tilanteen ja pyydän myymäläpäällikön yhteystiedot. Seuraavaksi soitin juristilleni ja kysyin mielipidettä. Sitten seuraavana aamuna soitin s-marketin myymäläpäällikölle, kerroin tapahtuneen, sovin tapaamisen tälle päivälle, ja käskin varmistaa ettei kys. valvontakameranauhat yllättäen mene uudelleen käyttöön. Sitten soitin Securitaksen asiakaspalveluun, jonka jälkeen soitti securitaksen piiripäällikkö. Kerroin tilanteen ja tulevat toimenpiteet.

Tänään tapaaminen s-marketin myymäläpäällikön kanssa, missä aion vaatia vastauksia siitä että onko tämä tosiaan sitä mainosta mitä S-market haluaa antaa. Ja jos on, niin minä siirrän ne n. 800- 1000e per kk mitä olen sinne kantanut niin jonnekin muualle. Ja kun olen tavannut S-marketin MP:n, teen poliisille tutkintapyynnön.

Minun oikeuksiani, ja yksityisyyttä ei joku semi-retardi steroidipää polje.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Miksi ihmeessä poistit ne kuvat?
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ No alaston nainen sängyssä odottamassa lakuja! Pitihän sieltä päästä pois! Go Hämis!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ei vittu. Heräsin kuudelta, raahasin perseeni tänne, tossa lapussa uhkaillaan tukienmenettämisellä jos en saavu paikalle. Ei kukaan kysynyt edes nimeä eikä tota lappua.

Oisin siis voinu koisata rauhassa himassa ja jättää tän shown väliin. Työkkäri perseraiskas mut.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä poistit ne kuvat?
Darra,ahdistus, alaston nainen sängyssä. Nyt harmittaa että annoin periksi siinä. Harmi ettei Nexuksessa ole muistikorttia, niin noiden pelastaminen on aika tuskaista..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

^säädä se luuri puskeen kuvat pilveen automaagisesti. Johan helpottaa!
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä poistit ne kuvat?
Darra,ahdistus, alaston nainen sängyssä. Nyt harmittaa että annoin periksi siinä. Harmi ettei Nexuksessa ole muistikorttia, niin noiden pelastaminen on aika tuskaista..
Ens kerralla soitat saman tien kytille ja sanot, että päivää, voitteko tulla paikalle, täällä on laiton uhkaus ja vapaudenriisto menossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Miksi ihmeessä poistit ne kuvat?
Darra,ahdistus, alaston nainen sängyssä. Nyt harmittaa että annoin periksi siinä. Harmi ettei Nexuksessa ole muistikorttia, niin noiden pelastaminen on aika tuskaista..
Ens kerralla soitat saman tien kytille ja sanot, että päivää, voitteko tulla paikalle, täällä on laiton uhkaus ja vapaudenriisto menossa.
Juuri sama mitä juristini sanoi että olisi pitänyt tehdä. Harmittaa kyllä nyt ettei ollut siinä hetkessä mahdollisuutta reagoida samantien.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Lomasuunnitelma uusiksi. Taitaa olla kytkin menossa pyörästä. Ylämäissä ja vedättäessä luistaa... ja tässä maassahan ei juuri mäkiä ole... ei kai tässä muuta kuin soittelemaan Oslon korjaamoja läpi.

Sekin vaihtoehto käynyt mielessä että tuikkais koko vehkeen tuleen ja ajais sen vuonoon. Sais mokoma viikinkihautajaiset. Vitutuksen määrää on melko vaikeaa sanoin kuvaila.
Amazing shit happens!
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Powerpoint esitys, kyllä nyt on panostettu. Sain vielä tulosteena ton saman esityksen. Kyllä nyt kelpaa.

Kehtaiskohan lyödä luurit korville ja alkaa katsoon leffaa?
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

KKK kirjoitti:Vitutuksen määrää on melko vaikeaa sanoin kuvaila.
Onnekseni olin viikonloppuna pelkällä kaljalinjalla, muuten olisi voinut käydä niin että tämä olisi lisätty omaisuuslistalleni. Luultavasti melkoinen rahareikä vaikka tallipaikka olisikin kuulunut kauppaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meinasi aamu kriisiytyä kun kuivashampoo oli lopussa ja hokasin sen vasta suihkun jälkeen, joten uusintakierrokselle ei ollut aikaa. Sitten lopetin panikoimisen, ajattelin järkevästi ja vedin sellaisen kaula-aukon, ettei kukaan tajua katsoa hiuksia. Ongelma ratkaistu.

Haluan vielä jatkaa tuohon hämiksen caseen, että mun mielestä on hienoa että hän ja kaltaisensa jaksavat nähdä tuollaisen vaivan yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Helposti tulee itsellekin tilanteiden jälkeen mieleen miten OLISI pitänyt tai voinut toimia. Ja vielä helpommin mukavuudenhaluissaan vaan katsoo toiseen suuntaan ja ehkä illalla päivittää facebookiin, miten maailmassa on kurjaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^^ Nätti ku mikä. Vois kuvitella että siistu ku naisella ollu.

Tämänöinen majapaikka oli melko erikoinen. Luterilaisen seurakunnan leirikeskus. Iso sellainen. Minä ainoa asiakas. Seinät täynnä jeesuksen kuvia ja kieltokylttejä tyyliin ei kengillä tämän viivan yli ym. Mitään ruokaa ei ole tarjolla joten aamiaiseksi nuudeleita ja eilisen limuplon jämät. Kaapista löytyneen Nescafeen kansallistin välittömästi.

Wifi-yhteydessä ei sen sijaan ole sisältöön liittyviä rajoitteita :jouden:
Amazing shit happens!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti:mun mielestä on hienoa että hän ja kaltaisensa jaksavat nähdä tuollaisen vaivan yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Helposti tulee itsellekin tilanteiden jälkeen mieleen miten OLISI pitänyt tai voinut toimia. Ja vielä helpommin mukavuudenhaluissaan vaan katsoo toiseen suuntaan ja ehkä illalla päivittää facebookiin, miten maailmassa on kurjaa.
Kiitos tuesta.

Olen koittanut elää niinkuin saarnaan, ja tämä vartija-kysymys on luokassa " jos siihen ei puututa,se saa jatkua". Sääntöjä kehitellään ilmasta ja revitään tyhjästä, ja ihmiset laitetaan tottelemaan, niillä on kuiteskin mahdollisuus riistää vapaus, joskin vain hetkellisesti.

En voisi nukkua öitäni enää hyvin, tai elää itseni kanssa jos antaisin tämän olla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ei juma mikä meno. Yksi urpo räyhää joka välissä konkurssista, siitä että eu on perseestä ja että jenkeissä on kaikki paremmin. Toinen urpo ölisee metallialasta ja on aivan naula päässä. Vielä puoltuntia ja juoksen paikalta kuin kauris.

Mie pääsin neljä leveliä angry birds star warsissa eteenpäin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
Kuten me kaikki tiedämme, kauppa on julkinen tila, missä saa valokuvata. Kaupan omistajalla on oikeus kieltää kuvaus...
Eikös tuo virke ole sisäisesti ristiriitainen? Miksi kaupan omistajalla olisi oikeus kieltää kuvaus?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Miksi kaupan omistajalla olisi oikeus kieltää kuvaus?
Kai siihen liittyy riskejä aina tuotekopioinnista liian yksityiskohtaisen ryöstösuunnitelman mahdolilstamiseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ja sitten sataa tietenkin kaatamalla kun pääs ulos.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Kuten me kaikki tiedämme, kauppa on julkinen tila, missä saa valokuvata. Kaupan omistajalla on oikeus kieltää kuvaus...
Eikös tuo virke ole sisäisesti ristiriitainen? Miksi kaupan omistajalla olisi oikeus kieltää kuvaus?
Kauppa voi valita asiakkaansa, mutta he eivät voi tulla koskemaan kuviini. He voivat poistaa tilasta tai estää pääsyn, thats it.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Kuten me kaikki tiedämme, kauppa on julkinen tila, missä saa valokuvata. Kaupan omistajalla on oikeus kieltää kuvaus...
Eikös tuo virke ole sisäisesti ristiriitainen? Miksi kaupan omistajalla olisi oikeus kieltää kuvaus?
Kauppa voi valita asiakkaansa, mutta he eivät voi tulla koskemaan kuviini. He voivat poistaa tilasta tai estää pääsyn, thats it.
Pyydään lukemaan viestini uudelleen. Minähän nimenomaan kysyin, miksi kaupalla mielestäsi olisi oikeus kieltää kuvaus julkisella paikalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Noniin, ultra paljasti poskiontelontulehduksen. Parit nappikuurit ja sumutteet, eiköhän se tästä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Raja näyttää menevän siinä, onko kyseessä kauppakeskuksen yleisölle avoin tila:

http://www.journalistiliitto.fi/journal ... aa_kuvata/
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin