VapaaHäämöttääPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Tämä empatianäkemys on jännä, että jos joku tekee elämässään jotain väärää, niin ei voi mitenkään tehdä tai tuntea mitään normaalia tai inhimillistä. Paitsi jos tekee jotain väärää jonkun hyvän tarkoituksen nimissä, kuten sotilaiden ajatellaan tekevän. Mediassakin ollaan välillä jotenkin kamalan yllättyneitä siitä, miten jollain prosenttikerholaisilla/uusnatseilla/muilla yleisesti vain pahoina pidetyillä henkilöillä voi olla ihan normaalin ja lämpimän oloiset perhesuhteet.

Kannattaa muistaa, että minäkin tykkään koiristani!
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 30.08.2013 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

No jos vilkaiset tätä ketjua, niin en ole ihan yksin tämän päätelmäni kanssa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Tähän tangoon tarvitaan kyllä kaksi. Siis ihan oikeasti kirjoitit äsken ylle:"Jos vanhemmalle on täysin sietämätöntä kestää mitään lapsen pettymystä, vastoinkäymistä tai niistä seurannutta hetkellistä apeutta, ei siitä yleensä seuraa lapsellekaan mitään hyvää."

Tämä oli siis käsittääkseni täysin suunnattu minulle. Aika kattava psykoanalyysi siitä, että haluan vain että lapseni saavat tuntea olonsa perusturvalliseksi jopa kotitalon ulkopuolella. Ja tämä kaikki aika vähällä havaintoaineistolla. Turhempi kaveri voisi vaikka suuttua.
Luulen, että se oli paljolti suunnattu mun viestin esittelemään ihmistyyppiin. Ei välttämättä koske sinua.

Mua vaan hieman hämää tässä sun vuodatuksessa mustavalkoinen asenne, jossa oma kullannuppu ei ole tehnyt yhtään mitään ja kaikki on vain ja ainoastaan tän raapineen vika. Onhan toki mahdollista, että tämä on tilanne, mutta kuten itse kirjoitit, niin tangoon tarvitaan kyllä kaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:*hakee popkornia*
+1
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Jos (ja omien kokemusteni ja traumojenikin kautta peilaan) mietin asiaa esim oman lapseni kannalta, ja vaikka fyysinen koskemattomuus onkin todella tärkeää ja sitä olen lapsellei opettanut, niin kuitenkin realistina totean, että koska muksut kuitenkin vasta opettelevat tunteiden hallitsemistä ja niiden osoittamista rakentavammalla tavalla, epäilen, ettei ole muksua, joka ei joskus olisi saanut naarmua tai kolhua jonkun toisen muksun toimesta. Kuitenkin vaikka omakin muksu on saanut joskus osumaa, on kuitenkin ollut vielä parempi, että läsnäolevat aikuiset ovat puuttuneet asiaan ja korjanneet väärää käytöstä. Ja vaikka kotona ollaankin jälkeenpäin keskusteltu muksun kanssa tilanteesta, niin kauan kuin se ei ole ollut kiusaamista (eli tietyn lapsen tiettyyn lapseen/tiettyihin lapsiin osoittamaa toimintaa), en ole vetänyt sen suuremmin hernettä nenään. Ja kyllä näitä raapijoita on, tytönkin eräs ystävä tykkäsi purra aina kun suuttui jostain... Käytös on kyllä korjaantunut kun muksu on kasvanut ja käytökseen on puututtu.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Ei se ole minun asenteeni. Kysyin erikseen mitä tässä tapahtui ja hoidossa oleva "lastenkasvatuksen ammattilainen" kertoi että se toinen osapuoli vaan pimahtaa aika-ajoin ja näitä provosoimattomia kohtauksia on ollut sen verran paljon, että on tehty tämän ko. tapauksen jälkeen päätös ettei hän saa olla ilman valvojaa muitten seurassa.

:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Dear exPertti.

Toivottavasti saat rauhan elämääsi.

Ei ole mukavaa varmastikaan ajatella, että kaikki ovat sinua vastaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti: Ei se ole minun asenteeni. Kysyin erikseen mitä tässä tapahtui ja hoidossa oleva "lastenkasvatuksen ammattilainen" kertoi että se toinen osapuoli vaan pimahtaa aika-ajoin ja näitä provosoimattomia kohtauksia on ollut sen verran paljon, että on tehty tämän ko. tapauksen jälkeen päätös ettei hän saa olla ilman valvojaa muitten seurassa.
Hyvä juttu.

Toivottavasti se auttaa. Ja hyvä että autat junioria käsittelemään asioita ja ymmärtämään, ettei asiat ole hänen syytänsä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Kaikki eivät ole minua vastaan, mutta ne jotka ovat yleensä toivovat jossakin kohtaa etteivät olisi olleet.

Eihän tässä mennyt kuin yksi päivä, kun juuri voivottelin, että jaetaanko täällä enää koskaan tappouhkauksiakaan. :D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

On niin intensiivinen viikko takana, ettei mua huvita enää yhtään mikään. Pari tuntia kun vielä jaksais niin sit saa koneet olla kiinni viikonlopun. Pakko antaa pään levätä välillä.

Jos vaan keli sallii niin borntobewildiä voittopuolisesti tämä weckoslyyt. Kunhan nyt öljyt ja filsun vaihdan ensin mopoon. Akka ja kakarat karussa :) :cheer: :ohyeah: :komp:

Yksi LOPPUKÄYTTÄJÄ tuossa ilmoitti, että hänen työasemalleen saa tulla etänä tekemään softan X uudelleenasennusta tänään klo 16 (!) Jos tuntisin tämän ihmisen lääkärin, niin suosittaisin voimakasta skitsofrenia-lääkitystä. Näkyy olevan HUOMATTAVIA vaikeuksia reaalimaailman hahmottamisessa.
exPertti kirjoitti:Minulla on omien kouluaikojeni jälkeen täydellinen nollatoleranssi omien lasteni kiusaamiselle
Sama täällä. Vaikken sen kummemmin menneissä ryve, niin tietyt asiat, henkilöt ja tapahtumat muistaa kyllä hamaan hautaan saakka. Ei erityisen hyvällä.

Meidänkin päiväkodissa on tätä monikulttuurisuutta. Toistaiseksi sujunut ongelmitta eikä muksut tunnu kiinnittävään mitään huomita tummapaahtoisempaan leikkikaveriin. Leikkitreffien sopiminen mamu-vanhempien kanssa on kyllä mission impossible. Erilaiset tavat, yhteinen kieli puuttuu. Minua ei henk koht haittaa pätkääkään poikien leikkiseuran ihonväri, kunhan osaavat olla keskenään ihmisiksi.
Viimeksi muokannut KKK, 30.08.2013 14:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lähdetään siitä että että lapset ovat yleensä koko ajan sairaita?

Kukahan tästäkin voisi olla pahoillaan? http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61918-p ... -havainnot

Pitäs illemmalla käydä soffa hoitamassa koriin, uuteen kotiin siis sohvalle olen lattiaa killotellut ja vahannut juuri sitä varten, 90s90k235l kokoinen loikoilukeidas! ;)
Pitäs syödä jotain, mutta ei oo nälkä! :(

Heh järjestin tytöille töihin leikkimielisen suklaa-arvioinnin, käskin kertoa mika on parasta, virolainen, latvialainen vai ruotsalainen suklaa? Pikkasen epis vertailu kun Marabuu-Dajm oli maito ja muut tummia Kalev-kirsikka ja Laima-pähkinä suklaat, siinä pintä piristystä perjantaiksi, normaalisti puhun niille vaan tuhmia perjantaisin.. ;)
Viimeksi muokannut Niba, 30.08.2013 13:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

En ehtinyt popcornini kanssa äksönin keskelle.

Minusta tuo nyt kuulosti siltä, että pertsa oli hiilenä jollekin ja purki hiiltymistään hyvin tavallisella tavalla eli tarttumalla henkilökohtaisuuksiin. Koska henkilökohtaisuus sattui olemaan kansallisuuteen viittavaa, joku (tai muutama) otti herneen nekkuun.

Jos minä suuttuisin hellulleni, saattaisin sanoa, että "saatanan kukkakeppi tunteeton kalkkilaivan kapteeni maalainen". Aika heikko esitys mut en keksi siitä muuta :D
Jos suuttuisin siskolleni, saattaisin käyttää sanoja persjalkanen läski jyrääjä pygmi.
Jos joku suuttuis mulle, se saattais sanoa lappalaistankki siansilmänen ladonovi.
Eikä kukaan ois sanonu muuta kuin että "johan nyt meni asiattomuuksiin, jos suuttuu, ei kannata mennä henkilökohtaisuuksiin vaan selvittää asia järkevästi jutellen".
Nyt kun pertsa teki vastaavan, mutta tarttui henkilön lähtömaahan tai etnisyyteen tai mikä vittu se polittiisesti korrekti termi nyt onkaan, niin johan alko huuto. Vaikka oli selitetty että tänne päästeltiin höyryjä, ihmisten ilmoilla, myös junnun kanssa oltiin asiallisesti. Hirveetä jeesustelua.

Pointsit pertsalle siitä, jos oikeasti pystyit pysymään asiallisena sekä hoitopaikassa että junnun kanssa. Itse en välttämättä olisi pystynyt ainakaan siellä hoidossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ehkä kyse onkin ihmisten erilaisuudesta tässäkin, itse kun YRITÄN olla menemättä tällaisiin kuvauksiin myöskään vihaisena. Ja toisaalta tuossa ylempänä selitin juuri, miksi en olisi ehkä suuttunut tästä asiasta niin paljon kuin Pertti, vaikka asiaa ei kannata täysin villaisella painaakaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Tietysti, kaikessa on kyse ihmisen erilaisuudesta. Joku ei olisi hakenut junioria hoidosta ollenkaan vaan menny kaljalle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Jep, kärjistys on keskusteluiden suola... :D

Itse kuitenkin suosin tyyliä, jossa pyydetään selvennystä toisen sanoihin, jos ne kuulostavat mielestäni "huonosti valituilta", jotta voisin nähdä asian käytettyjen sanojen takana.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mua vois joku tulla kiusaamaan, nyt on ollu kivaa jo pari vuotta..
Ei se mitään, ehkä saan tarpeeksi endorfiinia uudella sohjalla makuusta ja löhöilystä? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

Ja tuli vielä yksi näkökulma asiaan. Lapsi, jonka on vaikeaa hillitä itseään, voi itsekin kärsiä tilanteesta. Meillä oli ala-asteella poika, joka hermostui helposti ja näytti sen. Tilanne kääntyi loppujen lopuksi siihen, että osa luokasta ärsytti poikaa tahallaan, jotta saisi pojan hermostumaan, koska "sitä oli kivaa katsella".
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ja niin päättyi exsun ja pertin yksipuolinen mutta intensiivinen nettirakkaustarina. :think:
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

No voi voi..
Pertti meni nyt kotiin hakkaamaan päätä seinään tai sitten vaimoa järjestykseen?
Pyyhin Netikettiin..
Miss Tic
Kitisijä
Viestit: 17
Liittynyt: 08.02.2011 2:20

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Miss Tic »

exPertti kirjoitti:jos tämä jatkuu että kohta saatte lukea polttopulloiskuista etno-eeron kotiin.
Tästä taisi jäädä puuttumaan se *hymiö*.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

saira kirjoitti: Itse kuitenkin suosin tyyliä, jossa pyydetään selvennystä toisen sanoihin, jos ne kuulostavat mielestäni "huonosti valituilta", jotta voisin nähdä asian käytettyjen sanojen takana.
Niin minäkin, olen viilipytty. Muistini mukaan olen viimeksi hermostunut joskus 15 vuotta sitten, kun korva oli kipeä eikä siihen otettu lääke auttanut kipuun, vaan sai vain olon tokkuraiseksi (no kai kun oli kolmiolääke). Äiti kuskas mut terveyskeskukseen, jossa vastaanoton sairaanhoitaja teki diagnoosin katsomatta korvaan ja oli passittamassa minua kotia. Pyysin kipulääkettä, mutta ei, saikku ei sitä minulle suonut. Siinä vaiheessa itkin kipuani suureen ääneen ja lääkäri törmäsi paikalle ihmettelemään, että mikä on ja sanoi, että odota ihan hetki, hän katsoo kohta. No olihan siellä korvassa vaikka mitä ja lääkäri kyllä sitten ymmärsi ja toimitti kipulääkettä. Tuossa odotteluvälissä itkin edelleen ja haukuin suureen ääneen vastaanottotiskin hoitsut "saatanan harakoiksi". Asiatonta, mutta ymmärrettävää.

Suuttunut kyllä olen senkin jälkeen ollut, mutta tavakseni on muodostunut puhista keskenäni, ulospäin näytän aika viilipytyltä. Sitten puran puhinani ihan toisissa ympyröissä kuin siellä missä varsinainen suuttumus tapahtui.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^No mä saatan joskus rähähtää miehelle, muksulle tai muulle perheenjäsenelle, mutta silloinkin rähähdän itse asiasta ja pyrin välttämään loukkaamista. Tämäkin yleensä vain jos olen väsynyt tms ja tilanne tulee yllättäen eteen, tai jos olen tarpeeksi monta kertaa sanonut asiasta, esimerkkinä vaikkapa ne viisi lautasta, jotka menivät viikon aikana rikki, kun muksu huolimattomasti niitä käsitteli, viimeisen kohdalla korotin ääntäni. Yleensä kylläkin pyrin keskustelemalla selvittämään asiat niin, ettei "kipupisteitä" synny.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

No eiks tää palsta ole just sitä varten, että tänne voi heittää kaikki vitut ja saatanat sun muut aivohalvaukset ja -pierut, niin ei tarvi sitten siinä hienossa oikeassa elämässä repiä tupeeta päästä? :napu:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^(Ja toi oikein huusi kysymään...) Mitä jos ei ole hienoa oikeaa elämää? Mistä sellaisia saa? :D Voisin ottaa kans itselleni...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Joo ei mullakaan ole, joten oksennan kaik tänne :h:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin