VapaaHäämöttääPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tänään piippaa korvissa. Junnut skulas äänekkäästi.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rakkauden hedelmä tuli juuri taittajalta. Äiti on hyvin ylpeä. Tui tui! :h:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:Aika pitkän oloinen viikko. Sitten joku "kiintiöetno" oli satuttanut junioria hoidossa eilen. Kuulemma pistivät kiintiökaverin erityistarkkailuun.
Onko sillä nyt mitään helvetin väliä mistä kulttuuritaustasta ne kiusaajat tulee. Ihan samanlailla omina tarha-aikoina välillä mäiskittiin toisiamme, vaikka porukassa ei tainnut olla kuin yksi venäläistaustainen penikka.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Rakkauden hedelmä tuli juuri taittajalta. Äiti on hyvin ylpeä. Tui tui! :h:
Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Eihän nyt tuollaisia sovi kertoa! Loppuu se huumeiden kanssa pelehtiminen kerralla, kun kertaalleen kokeilee tuon tien! Kuten katukuvasta näemme, tätä tapahtuu kaiken aikaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Oli vetänyt verinaarmut, en oikein haluaisi mitään eksoottisia tauteja omalle jälkikasvulle.
Kannattaa olla hieman varuillaan kotona tuon asenteen kanssa, ettei niistä omista pikkupertsoita tule kiusaajia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kerrotaanko siinä, että jos piikittää hashista, voi luulla olevansa appelsiini ja yrittää kuoria itsensä veitsellä??
Eihän nyt tuollaisia sovi kertoa! Loppuu se huumeiden kanssa pelehtiminen kerralla, kun kertaalleen kokeilee tuon tien! Kuten katukuvasta näemme, tätä tapahtuu kaiken aikaa.

Huonoa valistusta! Mulle on noin opetettu ja ikuna en ole hashista piikittänyt!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ja vitut kannattaa olla. Lässyttämällä vaan hyväksyy sen, että joku kiusaa lastasi.
Ne on lapsia, sä oot aikuinen. Tai ainakin pitäis olla. Jos sä opetat sun lapsille, että me ollaan joku helvetin herrarotu ja kaikki muualta kotoisin olevat on aggressiivisia tautipesäkkeitä, niin on hyvin todennäköistä, että ne jossain kohtaa alkaa käyttäytymään sen mukaisesti. Ja kuule, silloin ne vasta ottavatkin turpaansa.
Pertistä on vaikea aina tietää, että missä kohtaa trollaus loppuu ja urpous alkaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti: "kiintiöetno"
Onko hän neekerlöitä afrikkalaisrootsein?
Tehtaan kansakoulussakin Varkaudessa oli "kiintiöetnoja", mutta siihen aikaan 69-73 net olivat mustalaisia ja eristetty jo valmiiksi Tarkkailuluokalle ihan käytöksensä takia. Kyllä kulttuurierot merkkaa, ei niinkään nahkan väri. Itse valitsevat olla mitä ovat, eikä sitä aina tarvitse suvaita.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gat kirjoitti: Itse valitsevat olla mitä ovat, eikä sitä aina tarvitse suvaita.
Aika kova vaatimus lapselle. Aikuinen sen sijaan voi jo paremmin valita mitä on ja mihin suuntaan lastaan ohjaa. Tuollainen "elämää pilaava tautipesäke"- asenne ohjaa helposti väärään suuntaan. Ehkä sekään lapsi ei vihannut kepulaisia ennen teidän junnuun törmäämistä.

Vanhoja valokuvia katsellessa olin itse jonkinlaisilla mustelmilla, verinaarmuilla tai puremajäljillä varmaan aika tarkkaan ikävuodet 3-10. Ja varmasti oli suurin osa ikätovereistakin. Osa oli vahinkoja, osa kuumentuneita tunteita, osa omaa sähläämistä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:ennen tätä tapausta +-0

Mittarisi taitaa kaivata kalibrointia ;)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä vähän veikkaan, että Pertti tarvitsee kuplan missä asua.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai kivoja vaaleanpunaisia kuplia nenuun.

Kai se on pakko lähteä kauppaan vaikka heikotus onkin melkoista. Kaksi päivää ja miinus neljä kiloa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:Kiintiöetno siksi, että näihin suosittuihin koteihin laitetaan 1-2 "elämän pilaavaa väriläiskää" 100 lasta kohden. Ilmeisesti tarkoitus on opetella suvaitsevaisuutta tms. No, ei ole itsellä ainakaan lisääntynyt (ennen tätä tapausta +-0, nyt negatiivisella).
Jaa, musulmaanien lapsi kuitenkin.

Ja EXSU: Jos, siis jos Pertsan sanoman häirikön käytöksessä on jotain kulttuuritaustaansa perustuvaa ja sitä kautta muita häiriköivää... niin eihän se ole sen lapsen oma vika mutta eipä ole muidenkaan lasten vika. Vanhan Äiteeni kanssa kerran näistä intin ja äitee sanoi että totta kai haluaisi lapsensa tutustuvan koulussa muista kulttuureista tuleviin erilaisiin ihmisiin. Muu olisi suvaitsematonta ja rasismia. Minä että kas kumma kun et sittenkään varmaan olisi laittanut poikaasi kansakoulun tarkkailuluokalle mustalaisten sekaan. Mutta se lienee IHAN eri asia? :D

Multikulti-suviskoulut muuttuvat kokonaan kuin vanhanajan tarkkailuluokiksi, kaikkien oppimistahti hidastuu kun mennään niiden heikoimpien mamujen kykyjen mukaan, eikä ole ihmekään, että suomalaisvanhemmat eivät halua lapsiaan monikulttuurikouluihin. Eikä se ole rasismia vaan käytännön ratkaisu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Yhden lapsen otoksella on aika suuri oletus väittää, että epäsosiaalinen käytös liittyisi todennäköisemmin kulttuuritaustaan kuin johonkin muuhun. Saati sitten eksoottisten tartuntatautien pelkääminen tilanteessa, jossa lapsen etnisestä taustasta, lähtömaasta tai Suomessa vietetysta ajasta ei ole edes tietoa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon tän oman kiusaushistoriani jakanut moneen otteeseen, mutta menköön vielä kerran. Mä olin siis koulukiusaaja. Olisin ollut päiväkotikiusaajakin, mutta siellä ne tädin handlas tilanteen paremmin ja keksi mulle muuta tekemistä sillain, että se häiriökäytös jäi aika vähälle. Mutta koulussa otin takaisin. Ei siihen juurikaan liittynyt fyysistä väkivaltaa, mutta kaikkea muuta kyllä. Mä kuitenkin olin samalla aika empaattinen lapsi, enkä missään tapauksessa voinut kiusata ihmisiä, joilla on muutenkin hankalaa, kuten vammautuneita, lihavia (olin itsekin) tai vaikka silmälasipäisiä. Kiusasin ylimielisiä. Niitä pikku paskiaisia, joille oli kotona opetettu, että meistä huonommalla alueella asuvista köyhistä yksinhuoltajan lapsista ei tule mitään, ja jotka sitä kotoa opittua riemusanomaa innolla toivat kouluun. Oppivat ainakin, että omaan paikkaan sosiaalisessa yhteisössä vaikuttaa aika moni muukin asia kun vanhempien kuukausitulot. Jotenkin pidän melko todennäköisenä, että tuollaisissa ihonvärin tai lähtömaan vuoksi vältellyissä maahanmuuttajaperheiden lapsissa kytee samanlainen viha. Onnea vaan teille, jotka sitä ruokitte. Naapurimaasta voi katsoa, miten kivasti siinä käy.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Kiusasin ylimielisiä. Niitä pikku paskiaisia, joille oli kotona opetettu, että meistä huonommalla alueella asuvista köyhistä yksinhuoltajan lapsista ei tule mitään, ja jotka sitä kotoa opittua riemusanomaa innolla toivat kouluun.
Oletko aivan varma, että kuvaamasi asenne oli todella olemassa, eikä vain omassa päässäsi?

Mä en ainakaan omasta kouluajastani muista, että vanhempien tulotasolla olisi ollut mitään merkitystä koulun sosiaalisissa suhteissa. En mä ainakaan edes tiennyt, mitä muiden vanhemmat tienaa.

Luokassani taisi olla yksi yksinhuoltajperheen lapsi, en muista, että sitä olisi mitenkään noteerattu.

Omia tuntemuksiaan on helppo projisoida muihin ja nähdä asioita, joita ei ole olemassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en usko, että lapsi tietäsi tuollaisia asioita, jos se ei näkyisi jotenkin. Meillä se näkyi väärän merkkisten vaatteiden pilkkaamisena, ihan suorina kuittauksina "meidän äiti sanoi että teillä päin asuu paskasakkia" tai sellaisina "teidän vanhemmat ei ole mitään ja teistä ei koskaan tule mitään" -tyyppisinä heittoina.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tietty niissä maahanmuuttajaperheissä sitten saarnataan lapsille suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä toisuskoisia kohtaan, maassa maan tavalla käyttäytymistä ja sukupuolten tasa-arvoa. Ja mustalaisperheissä lainkuuliaisuutta, lähimmäisenrakkautta ja väkivallattomuutta. Valitettavasti vanhempien vioilla vaan on usein taipumus periytyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä en usko, että lapsi tietäsi tuollaisia asioita, jos se ei näkyisi jotenkin. Meillä se näkyi väärän merkkisten vaatteiden pilkkaamisena, ihan suorina kuittauksina "meidän äiti sanoi että teillä päin asuu paskasakkia" tai sellaisina "teidän vanhemmat ei ole mitään ja teistä ei koskaan tule mitään" -tyyppisinä heittoina.
Ok.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti: Ihan oikeasti, haista nyt paska. Minun lastani kohdellaan paskasti ja minä en saa olla siitä vihainen.
Kirjoitit:

"en oikein haluaisi mitään eksoottisia tauteja omalle jälkikasvulle"

"elämää pilaava väriläiskä"

Puhutaan kai vielä ihan lapsista.

Jos nahinaa olisi ollut jonkun köyhän ruotsinkielisen lapsen ja oman mukulasi välillä, niin miten silloin kommentoisit tilannetta ja löytäisitkö harmituksellesi jonkun muun ryhmittelevän tekijän purkautumiskanavaksi?

Tai jos toinen olisi jonkun työttömän stressaantuneen yksinhuoltajan lapsi, joka reagoi omalla tavallaan perheen stressiin tappelemalla - niin olisitko puhisemassa yhteiskunnan loisista työttömistä ja taudeista, joita niiltä voi saada?

Mauton kommenttini oli siitä, että kommenttiesi perusteella odotin jo että kyseessä on sinulta suoritettua vedätystä ja trollausta, eikä todellisia ajatuksia että tässä se määrittelevä juttu olisi nyt etnisyys.

Ja jos ajattelisit niin, niin eihän sillä sinänsä väliä - kunhan et tekemisilläsi ja toimillasi vaikuttaisi junioreiden käyttäytymiseen ja maailmankuvaan luomalla ajattelumalleja joilla kompleksinen tilanne voidaan aina typistää jollekin korkealle rotutasolle ja jättää ymmärtämättä mitä oikeasti tapahtuu.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

So Hard kirjoitti:Tietty niissä maahanmuuttajaperheissä sitten saarnataan lapsille suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä toisuskoisia kohtaan, maassa maan tavalla käyttäytymistä ja sukupuolten tasa-arvoa. Ja mustalaisperheissä lainkuuliaisuutta, lähimmäisenrakkautta ja väkivallattomuutta. Valitettavasti vanhempien vioilla vaan on usein taipumus periytyä.
On.

Mutta kysymys onkin, että miten selvitä niistä erilaisten maailmankuvien yhteentörmäyksistä ja luoda parempaa maailmaa meille kaikille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Mutta kysymys onkin, että miten selvitä niistä erilaisten maailmankuvien yhteentörmäyksistä ja luoda parempaa maailmaa meille kaikille?
Musta on pikkuisen toiveajattelua, että peruspertit pystyisivät sellaiseen tilanteessa jossa jälkikasvua brutalisoidaan, kun suurin osa ihmisistä ei pysty siihen perusarjessakaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: VapaaHäämöttääPerjantai

Viesti Kirjoittaja huima »

So Hard kirjoitti: Musta on pikkuisen toiveajattelua, että peruspertit pystyisivät sellaiseen tilanteessa jossa jälkikasvua brutalisoidaan, kun suurin osa ihmisistä ei pysty siihen perusarjessakaan.
Mulla on luottoa suomalaista insinöörikuntaa kohtaan.

exPertti kuten monet muutkin suomalaiset ihmiset ovat todella fiksuja ja kyvykkäitä ongelmanratkaisijoita, jos eivät tartu niihin yksinkertaisiin vääriin selityksiin.
Vastaa Viestiin