Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En nyt pysty yhtä pitkälliseen analyysiin, mutta kitinöinti on opettanut mulle itsestäni ja muista ihmisistä. Kummallista kyllä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja huima »

^Ja bussikaistalla ajamisesta?

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^On se opettanut siitäkin. Eli olen oppinut, että se on huono juttu, ja ihmiset paheksuvat sitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No kyllä se vähän yllätti, että paheksunta on niin laajaa.

Ja samalla olen Urpiaisen kärsivällisen opetuksen voimalla ymmärtänyt, että se on moraalisesti huono asia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kitinä tutustuttaa erilaisten ihmisten ajatusmaailmaan. Se on mukavaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:No kyllä se vähän yllätti, että paheksunta on niin laajaa.

Ja samalla olen Urpiaisen kärsivällisen opetuksen voimalla ymmärtänyt, että se on moraalisesti huono asia.
Ei, kyllä se paheksunta on ihan terve reaktio.

Minultakaan ei taida nyt irrota syvempää analyysia, mutta kyllähän Kitinä on ollut isommassa roolissa ajatusteni muokkautumisessa kautta vuosien kuin mitä olisin ikinä osannut kuvitella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No kyllä se vähän yllätti, että paheksunta on niin laajaa.

Ja samalla olen Urpiaisen kärsivällisen opetuksen voimalla ymmärtänyt, että se on moraalisesti huono asia.
Ei, kyllä se paheksunta on ihan terve reaktio.
En väittänyt, että ei olisi. Silti se yllätti. Minulla on kyky yllättyä terveistä reaktioista!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No just tän takia mä yleensä itsesensuroin toisella ajattelukerralla huonot puujalat pois: ei niitä kuitenkaan ymmärretä. Tässäkin oli tarkoituksenani iloitella sillä, että viestissäsi pronomini "se" kohdassa "että se on moraalisesti huono asia" viittaa minusta kieliopillisesti joko yllättyneisyyteesi tai paheksunnan laajuuteen, vaikka arvatenkin tarkoitit viitata sillä bussikaista-ajeluun. Kuten näet, mun olisi pitänyt keritä deletoida tämäkin aivopieruni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä tällä (ja edeltäjillä) on suurempi vaikutus kun haluaisi myöntää. Tätä kautta on tullut elämään ihmisiä, joilla on iso ja tärkeä rooli jokapäiväisessä arjessa. Sellaisia, joita pitää tärkeinä ystävinään myös internetympäristön ulkopuolella. Ja jopa sellaisia, joita ajattelee välillä pitkäänkin, vaikka ei olisi koskaan tavannut.

Jollain tavalla näihin palstoihin liittyen oon tehnyt myös (uhka)rohkeimpia juttuja elämässäni. Muuttanut toiselle puolelle maata, testannut omia rajojani monella tapaa ja oppinut paljon. Ollut lähes päivittäisessä kontaktissa sellaisiin ihmisiin, jotka IRL kierrän kaukaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Mä en kyllä tajunnut vieläkään :oops:

Yritin sanoa, että paheksunnan laajuus yllätti minut. Mitä sinun mukaasi lauseeni kieliopillisesti tarkoittaa?

Edit: nythän mä hokasin. Eli "se" pronomini viittaa eri asioihin lainaamassasi viestissä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^^Mä en kyllä tajunnut vieläkään :oops:

Yritin sanoa, että paheksunnan laajuus yllätti minut. Mitä sinun mukaasi lauseeni kieliopillisesti tarkoittaa?
Tämä ajatustenvaihtomme on kyllä Kitinä-mittapuullakin poikkeuksellisen nolo tapa terrorisoida Pertin ihan asiallista ja kiinnostavaa ketjua, mutta menkööt: minusta kirjoitit, että Urpiainen on saanut sinut väsyttävällä paasauksellaan myöntämään, että yllättyneisyytesi tai muiden paheksunta on moraalisesti huono asia. Ja arvelin (toivoin) sinun kuitenkin tarkoittaneen, että Urpiainen sai sinut briljantilla argumentaatiollaan oivaltamaan, että bussikaistan ajelu ilmentää inhmillisen yhteiselon kannalta erinomaisen rapauttavaa ja haitallista asennetta ja on siten moraalisesti erittäin tuomittavaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Ollut lähes päivittäisessä kontaktissa sellaisiin ihmisiin, jotka IRL kierrän kaukaa.

Näin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^Mä en kyllä tajunnut vieläkään :oops:

Yritin sanoa, että paheksunnan laajuus yllätti minut. Mitä sinun mukaasi lauseeni kieliopillisesti tarkoittaa?
Tämä ajatustenvaihtomme on kyllä Kitinä-mittapuullakin poikkeuksellisen nolo tapa terrorisoida Pertin ihan asiallista ja kiinnostavaa ketjua, mutta menkööt: minusta kirjoitit, että Urpiainen on saanut sinut väsyttävällä paasauksellaan myöntämään, että yllättyneisyytesi tai muiden paheksunta on moraalisesti huono asia. Ja arvelin (toivoin) sinun kuitenkin tarkoittaneen, että Urpiainen sai sinut briljantilla argumentaatiollaan oivaltamaan, että bussikaistan ajelu ilmentää inhmillisen yhteiselon kannalta erinomaisen rapauttavaa ja haitallista asennetta ja on siten moraalisesti erittäin tuomittavaa.
Joo!

Haluan kuitenkin korostaa, että tajusin viimein tämän ennen tätä lisäselvitystä, kuten aikaleimoista voit todeta, niih!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Kyllä tällä (ja edeltäjillä) on suurempi vaikutus kun haluaisi myöntää.

Tämä on mielenkiintoista, että miksi useampi haluaa kertoa pitävänsä nolona sen myöntämistä, että kitinä on vaikuttanut omaan ajatusmaailmaan. Itsekin kuulun tähän nolojen tilanteiden miesten ja naisten joukkoon.

Onko noloa myöntää, että keskustelu toisten ihmisten kanssa voisi vaikuttaa omiin ajatuksiin? Omien ajatuksien kuuluu olla järkähtämättämiä kiveen hakattuja asioita, joita muutetaan vain sisäsyntyisen pohdinnan kautta?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Onko noloa myöntää, että keskustelu toisten ihmisten kanssa voisi vaikuttaa omiin ajatuksiin? Omien ajatuksien kuuluu olla järkähtämättämiä kiveen hakattuja asioita, joita muutetaan vain sisäsyntyisen pohdinnan kautta?
Kyllä mulle kiusallinen osuus on se, että se keskustelu tapahtuu nettipalstalla, jossa 70% sisällöstä on tissikuvia ja pieruhuumoria.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En osaa mitata palstan vaikutusta ajatteluuni tai muuhun. Koukuttavuutta en voi kiistää. Kaikenlaisia hulluja sitä onkin liikkeellä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En osaa mitata palstan vaikutusta ajatteluuni tai muuhun. Koukuttavuutta en voi kiistää. Kaikenlaisia hulluja sitä onkin liikkeellä.
No se on just se pointti - tuntee itsensä normaaliksi!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Niin tai sitten asettaa itsensä norsunluutorniin?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kitinä on ennen kaikkea mukavasti balanssissa: toisaalta ei ole liian (yli)asiallinen ja kuiva, toisaalta ei sisällä pelkästään tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa.
Lisäksi täällä on monia PERSOONIA, joilla on omat maneerinsa. Ko. maneerien jatkuva toistuminen on koomista. Tahaton koomisuus onkin parasta koomisuutta.
Kun luen Kitinää kännykästä, pystyn usein tunnistamaan kirjoittajat kirjoitustyylin perusteella. :)
Tietty homogeenisuus ihmetyttää: arvioisin että 90 % kitinäläisistä on joko akateemisia tai ns. valkokaulustyöntekijöitä. :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:Onhan se virkistävää, että löytyy vieläkin väkeä, joka on itseänikin enemmän oikeassa.
:)

Onko ääretön+1 >ääretön?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Ko. maneerien jatkuva toistuminen on koomista. Tahaton koomisuus onkin parasta koomisuutta.
Toistuva housuun kakkaaminen ei ole koomista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Ko. maneerien jatkuva toistuminen on koomista. Tahaton koomisuus onkin parasta koomisuutta.
Toistuva housuun kakkaaminen ei ole koomista.
:)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: Toistuva housuun kakkaaminen ei ole koomista.
Ei vai?? No ei tietenkään, jos on hienostunut huumorintaju.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Toistuva housuun kakkaaminen ei ole koomista.
Ei vai?? No ei tietenkään, jos on hienostunut huumorintaju.
Mulla on hienostunut hajuaisti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pertin poleeminen kitinäpalstakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Diddley Bow kirjoitti:Niin tai sitten asettaa itsensä norsunluutorniin?
Miksei sinnekin, kaipa sä sen itse parhaiten tiedät. Ehe.

Noin muuten, eihän HB ole pitkään aikaan raportoinut housuun kakkaamisesta. Nyt vaan jengi ottaa asian koko ajan esille eli toistaa ja toistaa ja toistaa sitä joka välissä. Että onhan sekin vähän sellainen koominen tapa niinku.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin