Synttärisunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei mun tosin, mutta kakkua saa silti! Sellasta sokerileipurin!

Illalla tuli uni kymmenen pintaan sohvalla löhötessä. Nyt taitaa olla taas univelat kuitattu, kun pää tuntuu mukavan kirkkaalta heti aamusta. Eilinen telinevoimistelu tuntuu kropassa yllättävän paljon, ainakin etureidet, vatsalihakset ja alaselkä ilmoittelivat olemassa olostaan heti aamusella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Reippailin ja tulin koukun kautta pyörällä töihin. Nää on näitä elämän tähtihetkiä...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Flunssa - Kiukkutipu 6 - 0
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Aamukahvin kyljessä pumppaa hyvän toverini Dj Polarsoulin uutta albumia "Pilvilinna". Tätä kuunnellessa ei ihmetytä miksi mies voi tehdä musa hommia täyspäiväisesti, tuottaen musaa oikealle ja vasemalle. Tunnen paljon muusikoita, mutten montaa joka ei tee muuta työtä siinä sivussa.

Albumin aika montaa raitaa on aloitettu, jatkettu tai viimeistelty tossa mun sohvalla :D

" Täällä hyvä kärsii sukupuutosta, pelkään itseäni eniten jos pelkään muutosta. Mun seuraan tarvii toppaa tai tulkin, what up Hoffman & Shulgin? Avasin purkin, en uskonut ikinä että kaiken hyvän takaa löytyykin minä.

Iskee niinku tuhat jääpiikkii sun selkään, älä pelkää. Ota se vastaan silmät auki, kokonaisvaltaisesti nauti.
Se on yhtä säväyttävä kuin sieni-trippi, yhtä päräyttävä niinku eka bongi hitti "



BIG UP POLLE!!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Krapulasunnunta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä helpottaa tekniikka ihmisen elämää. Asematunnelin lippuautomaatti ei toiminut, junan lähtöön 7 min. Vaihtoehtona oli juosta asemalle hakemaan lippu tai ostaa junasta lisämaksullinen. Tai kävellä rauhassa junaan, ostaa lippu kännykällä verkkokaupasta ja välttyä yleiseltä säädöltä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Huh huh.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Oli hyvä vknloppu! Mutta jo loppu - kummit soittivat tulevansa pariksi yöksi kylään, eli hoitelemaan asiaoitaan päiväkahviseudulle.
Tiedossa siis parempaa kuin hyvää ruokaa valmiiksi tehtynä kun tulen töistä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ai niin. Palkkasin murhaajan kissalle.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huhhuh.
Kaljaa ei ollut kuin kaksi aamulla, kyläkauppa poikkeuksellisesti sunnuntaina kiinni ja mikä pahinta, röökitkin loppuivat. Ei auttanut kuin 11 kilometrin päähän kirkonkylälle tuossa just äsken. Siellä juuri ennen R-kioskin pihaa lämpömittari ponkaisi punaiselle ja pysäköityäni jäähdytystuuletin jäi huutamaan kuin syötävä. Lähempi tarkastelu paljasti, että jäähdytysneste taitaa olla peräti loppu. Oma moka, enhän mä itse ole sitä säiliötä koskaan vaivautunut täyttämään, Hollolan huollon pojat kyllä vuosittain ja se on riittänyt. Nyt olikin ihan tyhjä, toivottavasti ei ole vuotoa. No eikun huoltoaseman pihaan jäähdytysnesteostoksille, mutta huoltis on luonnollisesti la-su kiinni.

Sitten kotio etanan vauhtia, neula alvariinsa punaiselle mennen, niin että piti pysähdellä joka bussipysäkille viilentymään. Kahdeksankympin alueellakin menin kolmeakymppiä, mutta siinä on pentele ylämäkiä. Takaa tullut ohitettuaan tööttäisi ja minä näytin sille keskisormea.

Just ja just selvisin. Pitää katsoa onko enon varastoissa jäähdytysainetta ja jos on, liekö se montakin kymmentä vuotta vanhaa ja kenties haitallista. Muuten pitää tuolla etanatyylillä madella huomenna takaisin sinne huoltikselle, peläten moottorivauriota.

Tarvitsen kaljan, eiku pussi auki.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Pitää katsoa onko enon varastoissa jäähdytysainetta ja jos on, liekö se montakin kymmentä vuotta vanhaa ja kenties haitallista. Muuten pitää tuolla etanatyylillä madella huomenna takaisin sinne huoltikselle, peläten moottorivauriota.
Mitäs jos pihi-idiootti ottaisit taksin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tänään ostetaan maistetaan halvan maukasta lakritsaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Krapulasunnuntai. Niitä hieman kaipaan. Ei sitä oloa niinkään, mutta makailua telsun ääressä roskaruokaa napostellen ilman kiirettä minnekään. Tänään ollaan painettu tukka suorana aamusta alkaen. Onneks huomenna pääsee töihin lepäämään..
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä oon pitäny krapulasunnuntain, vaikka en eilen juonutkaan. Olin kyllä ystävän synttäreillä, ja entisen kämppiksen kanssa poikettiin parissakin "kulttuuriravintolassa", mut autolla liikuin. Teki ihan hyvää nähdä tuttuja naamoja, kato on käynyt itse asiassa kolmasti tällä viikolla. Viimeisestä kuulin perjantaina illalla. Siitä onkin onneksi useampi vuosi kun viimeksi... Mies vietti poikien iltaa oman kaverinsa kanssa, mutta silti tuli kutsu kainaloon yöksi. :h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:Niin. Joissain paikoissa vettä lisäämällä on päästy jäähdytysongelmista.

edit: aivan tosiaan, vesi oli sen verran vieras elementti, ettei se heti tullut tietenkään mieleen.
Siinäpä tosiaan eksoottinen ajatus!
Tietenkin noiden vanhojen traktorien jäähdyttäjään lotrataan kesäisin silkkaa vettä ja kerran päivässä ennen töitä. Mutta kun tuossa sofistikoituneen moniventtiilisuihkutuskutosen kuupan alla onkin erillinen jäähdytysnestesäiliö. Lunttasin ohjekirjasta, että sinne puolet vettä ja puolet jäähdytysnestettä. Hätätilassa pelkkä vesikin riittää, mutta sitten käänny Land Rover huollon puoleen jne.

Löytyihän enoni mulle lian pienestä autotallista 10 litran jäähdytysnestepönikkä. Täysi ja modernin näköinen, mutta ihan helvetin tomuinen jo eikä ikä selviä. Jotain "Zero BS6580".

Ohjekirja kuitenkin neuvoo, että jäähdytysnesteen pitäisi olla METANOLIvapaata ja "Havoline Extended Life Coolant" tai vastaava. Tuo Zero taas koostuu pääosin "monoetyleeniglykolista". Kävinhän lukion pitkän kemian ja kurssin yliopistossakin, mutten mitään muista. Siis onko tuo kuitenkin sitä väärää eli Metanolia?

(Lisäksi tietty täytyis vielä saada se auton säiliö auki, säälittävästi rääpäleen voimat ei riitäkään ilman työkaluja)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Etyleeniglykoli on etyleeniglykolia ja metanoli on metanolia. Metanolia ei liene jäähdytysnesteissä käytetty pitkään aikaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:Etyleeniglykoli on etyleeniglykolia ja metanoli on metanolia. Metanolia ei liene jäähdytysnesteissä käytetty pitkään aikaan.
No joo, Korkki aukeni helposti ja sitten läträsin vettä ja vanhaa jäähdytysnestettä silmämääräisesti puolet ja puolet. Koeajon jälkeen näytti että vuotaa se sittenkin, mutta uudelleentäytön ja uuden huristelun jälkeen pinta pysyykin. Ilmeisesti imaisi alkuun paljon litkua ihan kuiviin sisuksiinsa. Kaikkea sitä, toivottavasti ei ehtinyt tulemaan vaurioita kun ihan kuivaksi oli päässyt. Liian huolettomasti olen suhtautunut kun ei ole ennen tarvinnut ihan itse autoon nesteitä lisäillä. Vaikka traktoriinhan joutuu alvariinsa, koin kai että auto on itsetyydyttynyt modernissa kehittyneisyydessään.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Oletko vaihtanut auton?
Vai mihin viittaat tuolla moderniudella?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti:^
Oletko vaihtanut auton?
Vai mihin viittaat tuolla moderniudella?
No reps, 2001 malliahan tuo Pikkumusta, nuori tyttönen :D
Tarkoitin että onhan tuossakin uudemman sukupolven systeemit verrattuna tekniikaltaan karumpiin vanhoihin ladoihin ja vanhoihin traktoreihin.
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=5183
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tekniikaltaan karummat luultavasti selviävät paremmin moisista tempauksista. Eiköhän sieltä koneesta löydy ylikuumenemisen takia vaurioituneita osia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti:Ei mun tosin, mutta kakkua saa silti! Sellasta sokerileipurin!
Parempi niin kuin tuomarin lätkäisemää kakkua. :mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Synttärisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:Tekniikaltaan karummat luultavasti selviävät paremmin moisista tempauksista. Eiköhän sieltä koneesta löydy ylikuumenemisen takia vaurioituneita osia.
Vituttaa ja peljättää. Eihän tuollanen tosiaan ole kuin joku Rättisitikka, jossa voiteluöljynkin saattoi kuulemma korvata banaanimössöllä.

Tosin eihän tää kerinny punaisella olemaan kuin pätkittäin, koska kerran pysähtelin joka bussipysäkille chillaamaan.
Vastaa Viestiin