Kalasnikov Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Sieltä piuhoista mä katselin. Mulla on se pistokepää olemassa, tarvii vaan uuden piuhan väliin. Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.

Pojalle kun hain omenavehkeeseen pelkkää väliin tulevaa piuhaa CO:lta, en löytänyt, vaan piti ostaa koko setti. Mutta toivottavasti löytyy!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti: Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.clasohlson.com/fi/USB-2.0--k ... r384736000
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.clasohlson.com/fi/USB-2.0--k ... r384736000
:oops:

Etsin varaosista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joku vika tuossa on kyllä itse puhelimessakin. Äsken näytti akun varaus 100%. Otin irti pistokkeesta, päivitin sähköpostit ja laskin takaisin pöydälle. Tunnin päästä akun varaus 50%.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:Sieltä piuhoista mä katselin. Mulla on se pistokepää olemassa, tarvii vaan uuden piuhan väliin. Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.

Pojalle kun hain omenavehkeeseen pelkkää väliin tulevaa piuhaa CO:lta, en löytänyt, vaan piti ostaa koko setti. Mutta toivottavasti löytyy!

Verkkokaupassa olis ollu pelkkiä piuhoja kun omaan iPhoneeni tarttin, mut tietysti sillä hetkellä olivat lopussa. Ostin sit toiselta firmalta koko paketin ku niitä oli hyllyssä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla on puhe-elimenä vain Nokialainen, mutta Simpukkamallia mihin olen tyytyväinen. Koska se toimii omana kotelonaan ja on taskussa pieni ja avattuna riittävän isolla näytöllä ja näppiksella. Nettikin siinä on, mutta sen verran hankala ilman qwerty:ä että en käyttäisi jos ei ole ihan pakko. En tarvitse älypuhelimia.

Taskussa nujutessaan se kuitenkin kerää tomua tai napanöyhtää. Jonka takia laturin Aukko täytyy ylimääräisellä. Kerran olen kaivellut neulalla pois. Mutta nytkin sen lataaminen on hankalaa. Joko pitää puristaa Käsin töpseliä Värkkiä vasten latauksen ajan tai sitten löytää pöydällä oikea Asento ja sitten olla hengittämättäkään sinne päin. Muuten lataus katkeaa heti.

Mutta siis latausPimppa voi tukkeutua ja itse voi koettaa aukaista kuten vessanpyttyä.
Siis tämä on sitä aikaa, kun isäsi radion osti. :)

Nykyään puhelimissa on (vikaherkät) micro usb-liittimet latausliittiminä. Joissakin erityisissä tapauksissa olen saanut pinnit varovasti pinseteillä suoristamalla liittimen pelaamaan ilman sen vaihtoa, mutta en suosittele. Piuhan puolella taas liittimessä on kepeät painoliittimet, jotka ovat ihan pa*koja ja hajoavat melko pian. Vuosi vuodelta huonompia.
Gattis on kyllä viimeinen mohikaani, kun vielä Nokian simppukkaluuri käytössä. Etkös sä kadottanut sen luurin sinne paskakaivoon joku vuosi sitten?? Mistä löysit simpukkavehkeen tilalle? Käytettynä jostain?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Joku vika tuossa on kyllä itse puhelimessakin. Äsken näytti akun varaus 100%. Otin irti pistokkeesta, päivitin sähköpostit ja laskin takaisin pöydälle. Tunnin päästä akun varaus 50%.
No käyttöjärjestelmä on ihan peffasta tietty. :)

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti: Gattis on kyllä viimeinen mohikaani, kun vielä Nokian simppukkaluuri käytössä. Etkös sä kadottanut sen luurin sinne paskakaivoon joku vuosi sitten?? Mistä löysit simpukkavehkeen tilalle? Käytettynä jostain?
Kaikkea se sinun Musta Kirjasi muistaa. Ei, vessasta alas vetämäni (silloinkin tukkeutunutta pönttöä pumpatessani) oli Nokian halvin vanhanajan perusmalli.

Tätä simpukkaa myytiin kyllä ainakin pari vuotta sitten ja takuudella joillakin valmistajilla on vielä simpukkamalleja. Teillä on kuitenkin kovin lyhyt teknologinen ja trendimuisti ja harhakäsityksiä mitä suuri kansa oikeasti käyttää. Täällä junttilassa ainakin lähimmillä maa/metsä-neuvojasiantuntijoillani on simpukkapuhelin.

Itse en tarvitse älypuhelinta. Jos tämän lataus pelittäisi kunnolla, niin simpukkamallissahan on se hyvä että se tosiaan on oma kotelonsa ja taitettuna tosi pieni. Kamera tässä on ja netti, ja muuhun on tietysti oikeat kamerat ja tietokoneet.

Siis vittu, simpukkapuhelimethan oli suurinta huutoa vasta jokunen vuosi sitten, ja Nokiaa haukuttiin juurti koska oli siinäkin trendissä jälkijunassa. Oletteko muka unohtaneet?

Pertille, että USB:n on ainakin nykyän hanurista. Tästäkin läppäristä on hajonnut jo yksi USB-portti ihan ilman väkivaltaa. Sitten nykyjohdot on tehty niin ohuiksi, etteivät kestä taivuttelua ollenkaan, Käytän piuhallisia hiiriä, koska langattoman kuitenkin hukkaisin. Jo kolme samanlaista olen ostanut piuhan taituttua juuresta. Edellisen läppärin virtajohdon jouduin itse purkamaan, solmimaan ja teippaamaan uudestaan insinööri-isäni vittuillessa vieressä ettei kuitenkaan onnistu.

On ollut mielessä itse tukiteipata johdot juuresta varmuuden vuoksi. Mutta sekin jää minulla tekemättä kunnes on liian myöhäistä. Kuten vessan vetäminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Pertille, että USB:t on ainakin nykyään hanurista.
Ne tietokoneen pään perus usbi-liittimet ovat vielä kestävää kamaa vs. microusb:t.
Ttu.. typoja, korjaan edes quottiin.
No, vittu, miksei niissä teidän juppipuhelimissa ole vanhan ajan plugeja edes lataamiseen? Jotka nekin olisi toki pitänyt aikoja sitten standardisoida Eikä tehdä niin pieniksi ja herkiksi kuin mun Nokiassa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti: No, vittu, miksei niissä teidän juppipuhelimissa ole vanhan ajan plugeja edes lataamiseen?
mikro usb hoitaa langallisen datan siirron ja latauksen molemmat. Siis kunnes menee rikki.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Kuva
OMG! Steve is hugging me!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Mä oon pelannut yhtä pleikkaripeliä, jossa ohjattiin ihmistä, Heavy Rainia. Siinä piti tehdä erilaisia valintoja, esim. pahoinpiteleekö mahdollisesti viattoman ihmisen saadakseen informaatiota, hoitaako kiireessä hylättyä vauvaa vai jättääkö hoitamatta, paneeko nättiä tyttöä vai jättääkö panematta jne. Peli oli hyvin rakennettu ja elokuvamainen, mukaansatempaava. Ja mulle ne oli ihan valintoja. Ei tietenkään samoja, joita tekisin arjessa samoissa tilanteissa, mutta tietoisia valintoja silti. Tv-sarjaa katsoessa en tee samalaisia valintoja, käsikirjoittaja on päättänyt kaiken mun puolesta. Välillä teen valinnan vaihtaa kanavaa.
Väkivaltaiset pelit, elokuvat tai televisio-ohjelmat eivät vaikuta ainakaan lisäävän väkivaltaa. Sen sijaan substituutioefektin kautta tapahtuvasta väkivallan vähenemisestä on todisteita.

"Sales of either violent or non-violent games are associated with decreased violent and non-violent crime."
http://ftp.zew.de/pub/zew-docs/dp/dp11042.pdf

"Our estimates suggest that in the short run, violent movies deter almost 1,000 assaults on an average weekend."
http://qje.oxfordjournals.org/content/1 ... 7.abstract
http://elsa.berkeley.edu/~sdellavi/wp/m ... -12-20.pdf

"Although the possibility that television and film violence has an impact on violent criminality remains, it is concluded here that, despite persistent published reviews that state the contrary, the body of published, empirical evidence on this topic does not establish that viewing violent portrayals causes crime."
http://bscw-app1.let.ethz.ch/pub/bscw.c ... olence.pdf

Todellisuus muokkaa lasta enemmän kuin fantasia. Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota lapsen kanssa olemiseen kuin siihen mitä lapsi katsoo tai pelaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Väkivaltaiset pelit, elokuvat tai televisio-ohjelmat eivät vaikuta ainakaan lisäävän väkivaltaa.
Eikä kukaan ole varmaan väittänytkään, että se olisi ainoa niihin liittyvä riski?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Väkivaltaiset pelit, elokuvat tai televisio-ohjelmat eivät vaikuta ainakaan lisäävän väkivaltaa.
Eikä kukaan ole varmaan väittänytkään, että se olisi ainoa niihin liittyvä riski?
Mitäs väkivaltaiset pelit sitten todistetusti aiheuttavat? Pelien ikärajojen olemassaolo itsessään ei oikein riitä todisteeksi mistään vaikutuksesta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti:Mitäs väkivaltaiset pelit sitten todistetusti aiheuttavat?
Moraalipaniikkia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti:
Mitäs väkivaltaiset pelit sitten todistetusti aiheuttavat? Pelien ikärajojen olemassaolo itsessään ei oikein riitä todisteeksi mistään vaikutuksesta.
En tiedä onko aihetta tutkittu, joten en mene nyt näihin todisteluihin, mutta väkivaltaviihde mukaanlukien pelit voivat aihettaa esimerkiksi pelkotiloja, ahdistusta ja painajaisia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:En tiedä onko aihetta tutkittu, joten en mene nyt näihin todisteluihin, mutta väkivaltaviihde mukaanlukien pelit voivat aihettaa esimerkiksi pelkotiloja, ahdistusta ja painajaisia.
Eniten tytär on tainnut pelätä taannoista ukkosmyrskyä. Useampikin lastenkirja on ollut sellainen, jota tytär ei halua lukea. Pitäisikö ukkoselle tai lastenkirjoille pistää ikärajat?

Onhan se ihan päivänselvää, että fantasiaväkivalta ahdistaa lasta, jos aikuinenkin vastaavasta ahdistuu. Se on sitten ihan toinen juttu, että seuraako moisesta mitään sen kummempaa lapselle tai aikuiselle.

Jos lapsi ei halua lukea ikärajatonta kirjaa tai katsoa ikärajatonta ohjelmaa liian pelottavana ja ahdistavana, niin miten ihmeessä lapsi haluaisi katsoa jotain braindeadia, vaikka siitä ikäraja puuttuisikin? Jos joku teini sitten haluaa omaehtoisesti pelata GTA:ta, niin tuskin teini siitä ahdistuu tai vahingoittuu ainakaan enempää kuin pieni lapsi ukkosesta. Menisin aika lailla lapsen ehdoilla oli ikärajaa tai ei.

Ikärajat ovat toisaalta sosiaalinen normi ja voi olla kasvatuksellisesti perusteltua noudattaa noita normeja, jos haluaa nuoren noudattavan muitakin. En oikein näe mitään etua siinä, että nuori saisi jatkuvasti tehdä erilaisia asioita, joita muut hänen ikäisensä eivät saa tehdä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se ihan päivänselvää, että fantasiaväkivalta ahdistaa lasta, jos aikuinenkin vastaavasta ahdistuu. Se on sitten ihan toinen juttu, että seuraako moisesta mitään sen kummempaa lapselle tai aikuiselle.
Voi toki olla, esimerkiksi unihäiriöiden tai pidempikestoisen ahdistuksen muodossa. Esim. Daven tapauksessahan peliä pelataan kotona aulatilassa. En sano, että heidän kotonaan on näin, mutta joissain tapauksessa lapselle ainoa mahdollisuus viettää vanhemman kanssa aikaa on mennä hengailemaan siihen hollille. Siinä pitää sitten vain sietää se peli, ahdistui siitä tai ei.

Olen samaa mieltä siitä, että perheissä, jossa vanhempien ja lasten vuoropuhelu on toimivaa ja vanhemmilla on riittävät voimavarat ja edellytykset arvoida itse lapsen sietokykyä, ei tarvitse ikärajoja noudattaa orjallisesti. Niitä on kuitenkin hyvä pitää ainakin suuntaviivana. Samalla niitä voi pitää sellaisena pikaohjeena, kaikkeen viihteeseen ei tarvitse perehtyä kovin syvällisesti, kun ikäraja suuntaa suunnilleen tasoa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Voi toki olla, esimerkiksi unihäiriöiden tai pidempikestoisen ahdistuksen muodossa.
Väkivaltaviihteen aiheuttamasta pitkäkestoisesta ahdistuksesta tai pitkäkestoisista unihäiriöistä on siis todisteita?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä kukkahatut ovat jäljillä. Mä oon pelannut kaikenlaisia pelejä aika nappulasta ja kattokaa nyt miten kävi. Päädyin pahimpaan mahdolliseen painajais- ja ahdistustilaan, eli lakimieheksi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: Olen samaa mieltä siitä, että perheissä, jossa vanhempien ja lasten vuoropuhelu on toimivaa ja vanhemmilla on riittävät voimavarat ja edellytykset arvoida itse lapsen sietokykyä, ei tarvitse ikärajoja noudattaa orjallisesti.
Yritätkö nyt sanoa, että ikärajoja pitäisi orjallisesti noudattaa niissä perheissä, joissa kaikki on muuten päin vittua? Jos isä nussii, niin väkivaltaviihde voi aiheuttaa ahdistusta, jota muuten ei tulisi?

Kansan syvät rivit osoittavat hanakasti väkivaltaviihteen ja huonojen esimerkkine suuntaan. Noita on hiton paljon helpompaa syyttää pelejä kuin vaikka omaa välinpitämättömyyttä.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 19.09.2013 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Kyllä kukkahatut ovat jäljillä. Mä oon pelannut kaikenlaisia pelejä aika nappulasta ja kattokaa nyt miten kävi. Päädyin pahimpaan mahdolliseen painajais- ja ahdistustilaan, eli lakimieheksi.
'

Vampyyrit ei nuku koskaan. Siinä on unihäriötä kerrakseen.

EDIT: ei kun hetkinen, mitä ne siellä arkussa tekee?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kyllä kukkahatut ovat jäljillä. Mä oon pelannut kaikenlaisia pelejä aika nappulasta ja kattokaa nyt miten kävi. Päädyin pahimpaan mahdolliseen painajais- ja ahdistustilaan, eli lakimieheksi.
'

Vampyyrit ei nuku koskaan. Siinä on unihäriötä kerrakseen.

EDIT: ei kun hetkinen, mitä ne siellä arkussa tekee?
Pelaa väkivaltapelejä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Yritätkö nyt sanoa, että ikärajoja pitäisi orjallisesti noudattaa niissä perheissä, joissa kaikki on muuten päin vittua? Jos isä nussii, niin väkivaltaviihde voi aiheuttaa ahdistusta, jota muuten ei tulisi?
Ei nyt sä käsitit väärin. Insesti suojaa väkivaltaviihteen aihettamalta ahdistukselta. Pankaa niitä lapsianne!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ihan tosissaan kuiteskin olen kiinnostunut niistä faktoista liittyen pitempiaikaisiin vaikutuksiin silloin kun narkkarivanhempien kaltaiset taustamuuttujat on vakioitu? Onko siis neppajymykerhoa katsonut laiminlyöty narkkarivanhempien lapsi vähemmän unihäiriöinen kuin harry potteria katsonut laiminlyöty narkkarivanhempien lapsi?
Vastaa Viestiin