Sienisunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Suvinen, Vesper! Joko on sienikausi korkattu? Eilen ihan lyhyt ja pikainen kierros Nuuksiossa, saaliina iso korillinen suuria, meheviä ja madottomia herkkutatteja. Minun kokemusmaailmassani kenties jopa kaikkien aikojen sienivuodelta näyttää.
Just perjantaina työkaveri valitti ettei ole sieniä lainkaan.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suvinen, Vesper! Joko on sienikausi korkattu? Eilen ihan lyhyt ja pikainen kierros Nuuksiossa, saaliina iso korillinen suuria, meheviä ja madottomia herkkutatteja. Minun kokemusmaailmassani kenties jopa kaikkien aikojen sienivuodelta näyttää.
Just perjantaina työkaveri valitti ettei ole sieniä lainkaan.

Täällä päin on ihan hitosti.
En viitsi kerätä, koska olen tässä taloudessa ainoa, joka niitä syö. Hirvikärpäset saavat pitää metsän :evil:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Kannattaa myös katsoa mitä sieniä ruoaksi valmistaa jos meinaa nauttia alkoholipitoista ruokajuomaa !!11
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194924 ... anssa.html
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Suvinen, Vesper! Joko on sienikausi korkattu? Eilen ihan lyhyt ja pikainen kierros Nuuksiossa, saaliina iso korillinen suuria, meheviä ja madottomia herkkutatteja. Minun kokemusmaailmassani kenties jopa kaikkien aikojen sienivuodelta näyttää.
Lauantaina heikko saalis tatteja, mutta ihan kivasti kantarelleja. Ja hirvikärpäsiä (yäk!!) Täytyy etsiä joku parempi tattimetsä, niitä tuntuis nyt riittävän.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21326
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suvinen, Vesper! Joko on sienikausi korkattu? Eilen ihan lyhyt ja pikainen kierros Nuuksiossa, saaliina iso korillinen suuria, meheviä ja madottomia herkkutatteja. Minun kokemusmaailmassani kenties jopa kaikkien aikojen sienivuodelta näyttää.
Just perjantaina työkaveri valitti ettei ole sieniä lainkaan.
Vähän erikoiselta kaudelta vaikuttaa. Hollolan seudulla metsissä ei ollut oikein yhtään mitään. Ei siis syötäviä, eikä syömäkelvottomia. Tatteja oli vasta noussut muutamia, joten niiden kausi voi vielä parantua.

Vaikuttaa siltä, että kuiva kausi sekoitti hieman esiintymispaikkoja ja aikatauluja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21326
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dynamo kirjoitti:Kannattaa myös katsoa mitä sieniä ruoaksi valmistaa jos meinaa nauttia alkoholipitoista ruokajuomaa !!11
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194924 ... anssa.html
Toi on siis ruuaksi kelpaamaton.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suvinen, Vesper! Joko on sienikausi korkattu? Eilen ihan lyhyt ja pikainen kierros Nuuksiossa, saaliina iso korillinen suuria, meheviä ja madottomia herkkutatteja. Minun kokemusmaailmassani kenties jopa kaikkien aikojen sienivuodelta näyttää.
Lauantaina heikko saalis tatteja, mutta ihan kivasti kantarelleja. Ja hirvikärpäsiä (yäk!!) Täytyy etsiä joku parempi tattimetsä, niitä tuntuis nyt riittävän.
Mä en taas kantarelleja ole tänä vuonna löytänyt juuri lainkaan (eilenkin alle 10), mutta näin hyvää herkkutattisatoa en tosiaan muista kokeneeni. Valitettavasti hirvikärpäsvuosikin vaikuttaisi tosiaan olevan aika poikkeuksellinen sekin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vespa osoittautui varsin mainoksi sienikaveriksi. Sillä pääsee pienillekin teille ja saa tarvittaessa näppärästi parkkiin. Lisäksi kun ajelee hissukseen tien viertä, bongaa tatit suoraan satulasta. Kätevää! Myös uusi sienikirja ja -veitsi pääsivät reissuun mukaan. Vielä pitäisi saada takaboxiin customoitu sienikori.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21326
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Löysin elämäni ekan Matsutaken. Tein Matsutake Gohanin inspiroimaa sapuskaa. Hyvää oli. Suosittelen Matsutakea.
http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nnyntuoksuvalmuska
http://www.justonecookbook.com/recipes/matsutake-gohan/
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

On tämä huikea herkkutattivuosi. Viikonloppu oli niin täynnä kaikenlaista kissanristiäistä, että ei oikein tahtonut sienihommiin keritä. Vaan niin riitti pikainen pysähdys tienlaitaan: kori oli kukkuroillaan herkkutatteja jo ihan pienen metsäkierroksen jälkeen. Viikossa näytti Nuuksion suunnalla tapahtuneen sellaista muutosta, että nyt ovat myös erilaiset punikkitatit sekä kangastatit villiintyneet, ja rouskuja alkaa myös olla. Mutta ei niitä muita viitsi nyt keräillä, kun herkkutattejakin piisaa. Minkäänsorttisia vahveroja ei muuten taaskaan silmiin osunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sienihommiin oli tullut vähän taukoa. Nyt kuitenkin taas kelpaa. Pieni kierrähdys Nuuksiossa tuotti korillisen suppiksia ilman yhtään hirvikärpäskohtaamista. Hieno ruskakin on!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Sienihommiin oli tullut vähän taukoa. Nyt kuitenkin taas kelpaa. Pieni kierrähdys Nuuksiossa tuotti korillisen suppiksia ilman yhtään hirvikärpäskohtaamista. Hieno ruskakin on!
Mä olin siellä eilen! Oletko se kepulaisen näköinen saapashemmo, jonka ohi painoin pariin otteeseen näyttävän naikkosen kanssa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Eilen tuli molemmilla vanhemmilla ensimmäisen kerran mitta 130% täyteen firstbornin kanssa, meni aivan vitun täysin mahdottomaksi touhunsa. Vakava Puhuttelu (en huutanut vaikka mieli teki), xbox kaapin päälle ja leikkitreffit tältä viikolta jäihin. Viesti tuntui menevän perille, tosin ennen nukkumaanmenoa alkoivat hienovaraiset tunnustelut mahdollisuudesta tuomion lieventämiseen :D

Sevverta old skoolia olen verrattuna nykyiseen vallalla olevaan lasten kuoliaaksiymmärtämiseen ja paapomiseen, että omille-vanhemmille-ei-vittu-todellakaan-huudella-mitä-sattuu. "Herran pelko on viisauden alku", vaikka duunari olenkin. Tuli eilenkin semmoista tekstiä, että jos omalle isälleni olisin aikanaan moista lasketellut, en olisi istunut muutamaan päivään...
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Sienihommiin oli tullut vähän taukoa. Nyt kuitenkin taas kelpaa. Pieni kierrähdys Nuuksiossa tuotti korillisen suppiksia ilman yhtään hirvikärpäskohtaamista. Hieno ruskakin on!
Mä olin siellä eilen! Oletko se kepulaisen näköinen saapashemmo, jonka ohi painoin pariin otteeseen näyttävän naikkosen kanssa!
Ei mulla ollut sappaita, vaan näytin sellaiselta modernilta kepulaiselta, eli Perdeltä, hienoissa gore tex -kengissäni, kuoritakissani ja muissa tarjoushaukkailuissani. Enkä mä millään halua uskoa, että se kohtaamani keski-ikäinen, Ikaalisten kylpylästä karanneen näköinen pariskunta, olisi Kitinän kosmopoliittisin IT-tukihenkilö yhdessä uusimman nettilöytönsä kanssa. Tosin tuskin tästä on pelkoa: välttääkseni amatöörisienestäjiä tapanani on lähestyä Nuuksiota lännen puolelta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Sienihommiin oli tullut vähän taukoa. Nyt kuitenkin taas kelpaa. Pieni kierrähdys Nuuksiossa tuotti korillisen suppiksia ilman yhtään hirvikärpäskohtaamista. Hieno ruskakin on!
Mä olin siellä eilen! Oletko se kepulaisen näköinen saapashemmo, jonka ohi painoin pariin otteeseen näyttävän naikkosen kanssa!
Ei mulla ollut sappaita, vaan näytin sellaiselta modernilta kepulaiselta, eli Perdeltä, hienoissa gore tex -kengissäni, kuoritakissani ja muissa tarjoushaukkailuissani. Enkä mä millään halua uskoa, että se kohtaamani keski-ikäinen, Ikaalisten kylpylästä karanneen näköinen pariskunta, olisi Kitinän kosmopoliittisin IT-tukihenkilö yhdessä uusimman nettilöytönsä kanssa. Tosin tuskin tästä on pelkoa: välttääkseni amatöörisienestäjiä tapanani on lähestyä Nuuksiota lännen puolelta.
Tämä maa on liian pieni teille molemmille!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Tämä maa on liian pieni teille molemmille!
Häh? Justhan me todettiin, että hyvin mahdumme esim. Nuuksioon! Ja Larussakin taisimme asua vuosia ihan sulassa sovussa - tosin siinä ehkä auttoi se, että en usein astunut sinne teollisuusgheton syövereihin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 06.10.2014 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tämä maa on liian pieni teille molemmille!
Häh? Justhan me todettiin, että hyvin mahdumme esim. Nuuksioon!
Joo, kunhan jaatte sen itään ja länteen ja pysytte plänteillänne.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tämä maa on liian pieni teille molemmille!
Häh? Justhan me todettiin, että hyvin mahdumme esim. Nuuksioon!
Kaksitaisteluhan siinä oli lähellä! Ensi kerralla sovitte tapaamisen Nuuksioon auringon noustessa. Muista laittaa vakosamettitakin rintataskuun presidential fold -tyyliin taiteltu taskuliina. Herrasmies ampuu liinan taitoksen kohtaan, jotta laukaus osuu suoraan sydämeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Siinä teleskooppipamppu ja lapinleuku kalpenevat, kun mustekynä sivaltaa muistitikkuun!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja elco »

Luoti kimpoaa kauhtuneen vakosamettipikkutakin napinlävessä olevasta rauhanmerkistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16633
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää on ollut toistaiseksi aika erikoinen sienivuosi. Heinäkuussa oli jo varsin lupaavat määrät kantarelleja, mutta kuiva ja kuuma elokuu katkaisi sienikauden, eikä metsä näytä vieläkään ihan kunnolla toipuneen. Nyt viikonloppuna muutama ensiluokkainen herkkutatti sekä kourallinen pieniä suppiksia. Pitänee tässä odotella jokunen hetki, että suppiolvahverokausi pääsee vauhtiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sienisunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Huomasin saman, kun viikko sitten kävin apajilla. No, sain kuitenkin äidille viemisiksi korin pohjalle suppiksia keitollisen verran. Ensi viikonloppuna uusi yritys.

Harkitsen myös kuivurin hankkimista sieniä varten, kun pakastin on sen verran täynnä marjoja.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin