Maanantain kurkkukivut

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Eikun mä tiedän että niitä piuhoja myydään metrikamana mutta kun en muista missä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Nergal »

^KIITOS!!!

Tätä lähti 2m tilaukseen: http://www.antiikkiverstas.com/verkkoka ... hto_mustam
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nergal kirjoitti:Eikun mä tiedän että niitä piuhoja myydään metrikamana mutta kun en muista missä.
Muistelin Clas ohlsonilla nähneeni

http://www.clasohlson.com/fi/Lampun-joh ... /36-5349-1

EDIT: Näköjään myöhästyin
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lahes!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:Minä olin se Larulainen. :dumb:

Olen koettanut antaa vaan toisten kukkien kukkia... .
Siis todella yllätyin! Olin tosiaan lukenut väärin. Et kai VOI olla tosissasi, että asut Larussa? :o
Minä oon jossain nähnyt ja ymmärtänyt sun olevan jokin isninöörityyppi Espoosta! :shock:

Minusta sinä olet ollut tavallinen täällä Kitinässä, sellainen erityisen varovainen.
Siinä sinä ainakin leikit, että olisit transsu tai saatananpalvoja. Joka tapauksessa minä en heitä ryhmiä sinänsä ole loukannut vaan sitä, etten minä ole sellainen, kun luulin, että sinä minua tarkoitit! :o

Mutta JOS tosiaan olet larulainen niin tiedätkö, että kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä me tiedämme toisemme tai vaimosi tietää minut. Voihan olla, että ei olla koskaan nähty, mutta yhtä hyvin olemme mahdollisesti olleet yhdessä teellä, hehheh! 8)

KUKA sinä olet ja millähän kadulla? Oletko köyhä vai rikas vai kaunis vai ruma, viisas vai tyhmä, teve vai sairas, hauska vai hapannaama? Sinun täytyy olla mukava, koska luodollani pärjää vain mukavat ihmiset! :)

Antaa sen teen nyt sitten olla, jos olet tosiaan päässyt Laruun koska meillä veljeksillä ei tällaisia velkoja ole koskaan! 8)

Mut kerro tai kertokaa te muut, että muistan oikein ExPeran olevan jostain Espoon omakotilähiöistä... :o

STADIN TOTAL HÄMMÄSTYNYT ARSKALAINEN :|
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Lahes!
:h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ai saatana että palaa taas käämit! Vuosia saikulla ollut henkilö nillittää FB:ssa, ettei työnantaja ole muistanut joulukortilla, mutta ei kyllä missään välissä muista mainita vaikka sitä, että on saanut pitää työsuhdeauton ja ylipäätään työpaikkansa. Vali vali. Ja kaverit ei käy kylässä eikä kukaan tule edes haravoimaan. Jumalauta, kanna nyt saatana vastuuta vähän itsekin! Miten paljon helpompaa elämä olisikaan, kun viitsisi joskus katsoa taustapeilin sijaan ulos tuulilasista.

Ei mulla muuta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:Tein illalla vakavan virheen. Kurkku kipeytyi tosi pahaksi, korva alkoi tuntua paineiselta ja perhanan kipeältä. Sitten käsiin tuli vesikelloja. Erehdyin lähtemään lääkäriin, jossa minulta löytyi 'akuutti nielutulehdus' ja 'korvatulehdus' mutta lääkäri, ihan vitun tympeä keski-ikäinen ämmä hyvä ettei nauranut kivuilleni. Ei lääkettä, ei apua, ei mitään. Ei edes sympatiaa. Esitin äsken kohteliaan, mutta tiukan palautteen ko. ihmisestä. Paras 50e minkä olen ikinä tuhlannut, NOT.
Olen pahoillani.
Sinun täytyy vain levätä.
Ymmärrät kai, että stressi ja yläkertakin on voinut nuo oireet tuoda. Olit aika ilkiö Arskalle.

Paranet kyllä. Nopeammin vielä, jos otat ystävän moodin ja kerrot esimerkiksi, oletko oikeasti larulainen...

G oli Larusta ja minulla ja hänellä synkkasi Kitinässä. En kuitenkaan ollut hänen kanssaan tekemisissä sen enempää mutta tiesimme toisemme. Oli suorastaan ylipysäyttävää hänen kohtalonsa. Olen yhä epäuskoinen. Olisi pitänyt osata auttaa tai edes ymmärtää tilanne.

SA-Arskalainen
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ex"manflu"Pertti - jos se ei ole tulehdusta, lääkäri ei voi mitään. Pus.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lääkäri on todennäköisesti ollut yhtä kettuuntunut siitä, että aikuinen mies tulee flunssan kanssa iltapäivystykseen. Eikö teillä ole työterveyttä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ottamatta kantaa medisiiniseen puoleen, niin lääketieteellisesti saman hoidon voi tosiaan antaa monella tapaa. Jos lääkärin naama on norsun vitulla, niin ei siitä hyvä fiilis potilaalle jää, vaikka hoito olisikin lääketieteellisesti oikein.

Muistan kokeneen kollegan ohjeen "lääkäri saa poistaa vaikka väärän silmän, kunhan on kohtelias".

Itse yritän aina toimia niin, että potilaalle jäisi hyvä fiilis käynnistä.

Olen kyllä kokenut senkin, että käsittämättömiä väärinkäsityksiä (onks toi oksymoron?!), joskus syntyy.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:onks toi oksymoron?!
Hyvä kysymys. Vahvan keissin voisi ehkä rakentaa myös sille, että kyseessä olisikin päinvastoin pleonasmi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: pleonasmi
Opin uuden sanan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja elco »

^ po sattuu jatkuvasti!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Tätä sattuu minulle satunnaisesti, että ihan selvästi olen sijaiskärsijänä jollekin ihan muulle.
Tässä on varmaan tää asenne-ero, joka on ratkaiseva. Viimeeksi kun kävin työterveydessä, niin se lääkäri oli sosiaalisesti niin rajoittunut, että nauratti. Ajattelin, että onpas paska lääkäri. Sain kuitenkin kaiken tarvitsemani (kuten jatkohoito-ohjeet) pyytämällä. Kun sulle osuu paska lääkäri, niin sä oot uhri. Jäät käsitykseen siitä, että lääkärin mielestä tarvitset antibiootteja, mutta se ei vain ilkeyttään niitä anna. Ja lähdet kassan kautta kotiin laittaen ehkä kipakan sähköpostin perään.

Onko sulle tehty nieluviljely? Mulla joskus angiinassa tullut myös ihotulehdusta just kämmeniin, silloisen lääkärin mukaan jopa ehkä saman viruksen aiheuttamana kasvustona.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: lääkäristä maksaessani lääkärinpalveluita?
Tämä vaatii tietysti lääkärinpalvelun määrittelyä. Kuten ND sanoi, hoito sinällään voi olla sama, mutta jos sen tekee empaattisemman oloisesti, niin se tuntuu eriltä. Kumpi näistä sitten on se lääkärin varsinainen työ, hoidontarpeen määrittäminen vai paapominen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Tämä vaatii tietysti lääkärinpalvelun määrittelyä. Kuten ND sanoi, hoito sinällään voi olla sama, mutta jos sen tekee empaattisemman oloisesti, niin se tuntuu eriltä. Kumpi näistä sitten on se lääkärin varsinainen työ, hoidontarpeen määrittäminen vai paapominen?
Noihan nyt ei sulje toisiaan pois. Voit antaa oikean hoidon JA olla ystävällinen. Mutta tietty, jos menen lääkärin ja joutuisin valitsemaan noista kahdesta, ottaisin sen oikean hoidon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Oikeastaan tajusin vasta jälkikäteen mistä tämä johtuu. Lapussa luki "työterveyslääkäri". Sehän on se paikka johon (pikkukylien tk-lääkärien ohella) kaikki epäpätevät mulkut laitetaan.
:kele:

Pertti saa ensi kerralla rotanmyrkkyä, mutta ystävällisesti!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olisi varmasti kamala elää, jos kaikki olisi vihollisia. Eihän siinä voisi lopulta kuin liittyä heihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Now it all makes sense.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuon kiukuttelun ja alistumisen välissä on sellainen aikuisuudeksikin kutsuttu rooli, jossa epäselvät tilanteet ratkaistaan kysymällä tarkentavia kysymyksiä asiallisesti. Mun on ihan mahdoton käsittää miten voi päätyä tilanteeseen, jossa menee lääkäriin, ymmärtää lääkärin puheista tarvitsevansa lääkitystä, mutta poistuu vastaanotolta ilman reseptiä tietämättä itse, miksi tähän päädyttiin. Joko lääkityksen tarve on joku virhetulkinta, tai sitten jotain muuta on pahasti pielessä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka eivät ehkä suoranaisesti tylysti vaadi, mutta toivovat vastineeksi rahoilleen inhimillistä kohtelua. Sitten olet sinä, jonka mielestä kenkien heitto ulos on ihan perussettiä.
Tuomitsin kenkieni eteisestä ulos potkaisemisen lapselliseksi, lue kirjoitukseni! Se ei kuitenkaan ole elämälle kovinkaan vieras teko, vaan siis tekona lapsellista kiukuttelua, mihin kukin meistä eri tavoin joskus syyllistyy. Toisilla tietenkin räiskyy enemmän kuin toisilla, mutta tuo inhimillinen kohtelu haikailusi tuntuu kovin kaukaa ja väkisin haetulta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Joko lääkityksen tarve on joku virhetulkinta, tai sitten jotain muuta on pahasti pielessä.
Manflu:ta pitää sekä ymmärtää että lääkitä. Buranan määräminen reseptillä minimissään!
Universaali disclaimer.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantain kurkkukivut

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Nyt tallille ja hevosen kanssa maastoon. Hienoa että pääsee lämpösillä ratsastaan pitkästä aikaa, suomenkopukat ei ole mitää.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Vastaa Viestiin