Puuttuva tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eilen paskaduunia. Vaihdoin jätevesikaivon pintakytkimen. Sähkötyöt ei vaadi kuin rohkeutta!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ja paksua lompakkoa vakuutuksiin?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lihaton lokakuu! Tai ainakin lähes, työreissuille en viitsi ilmoitella jälkikäteen uutta ruokavaliota, kun olemassa olevakin on jo monille yllättävä haaste. Mutta itse ostetut/laitetut ruoat siis kasviksilla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Täällä myös lihaton lokakuu muutamin myönnytyksin.

Hirveen vapauttavaa ollut eilinen ja tää päivä, kun joku IT-muutos on aiheuttanut sen, etten pääse sähköpostiini millään vempaimella.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä lupaan movemberina kasvattaa viikset ja parran!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onx lihaton lokakuu joku uusi muoti?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lihaton kuukausi on aika pöhelö. Jos haluaa kasvishippeillä, kasvispäivä viikossa tms. olisi fiksumpi.

Lupaan vastineeksi syödä oikein paljon lihaa tässä kuussa, että tasapaino säilyy!
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä laitan lihaa piiloon! Eiku...
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti: Jos haluaa kasvishippeillä, kasvispäivä viikossa tms. olisi fiksumpi.
No tämähän on joka tapauksessa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä luulen, että ainakin osalle tuollainen kuukauden kasviskuuri on hyvä alkusysäys opetella lisäämään kasvisten käyttöä ruoanlaitossa. Voi olla, että joidenkin kohdalla siitä seuraa niitä kasvispäiviä enemmän jatkossakin. Mä oon yrittänyt pitää niin, että päivän kahdesta pääateriasta (lounas ja päivällinen) vähintään toinen olisi aina lihaton. Nyt sitten molemmat kuukauden ajan. Lisäksi ajattelin pitää ainakin yhden vegaanipäivän per viikko.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä laitan lihaa piiloon!
Kouraan vai fleshlightiin?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Jos haluaa kasvishippeillä, kasvispäivä viikossa tms. olisi fiksumpi.
No tämähän on joka tapauksessa.
Säännöllinen ympärivuotinen kasvissyöminen voi pitkällä aikavälillä vähentää tuotantoeläinten pitoa, mutta sikojen ja lehmien kasvattelua ei oikein voi lopettaa tai vähentää kuukaudeksi. En oikein ymmärrä kuka tämmöisen pöhelöinnin on keksinyt ja mitä sillä tavoitellaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä luulen, että ainakin osalle tuollainen kuukauden kasviskuuri on hyvä alkusysäys opetella lisäämään kasvisten käyttöä ruoanlaitossa. Voi olla, että joidenkin kohdalla siitä seuraa niitä kasvispäiviä enemmän jatkossakin. Mä oon yrittänyt pitää niin, että päivän kahdesta pääateriasta (lounas ja päivällinen) vähintään toinen olisi aina lihaton. Nyt sitten molemmat kuukauden ajan. Lisäksi ajattelin pitää ainakin yhden vegaanipäivän per viikko.

Miksi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:Onx lihaton lokakuu joku uusi muoti?
Näyttää olevan

http://www.google.com/trends/explore?q= ... ton&cmpt=q
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Miksi?
Mihin osuuteen tää kysymys liittyi? Vastaan vegaanipäivään. Syön jo valmiiksi niin kasvispainotteisesti, että vegaanipäivä on ainakin selkeää vaihtelua. Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi ei?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:En oikein ymmärrä kuka tämmöisen pöhelöinnin on keksinyt ja mitä sillä tavoitellaan.
Ajattelin ensin samoin, mutta mun mielestä Exsun vastaus on aika hyvä ja se käänsi pääni. Jos nyt vaikka ajattelee, että joku noin niinku periaatteessa olisi halukas lisäämään kasvisruokien laittoaan, mutta se tuntuu käytännössä hankalalta (suomalaisen ruoan pyhä kolminaisuus kun on liha, peruna ja kastike), niin tällainen kuukauden kasvispuristus voi olla aika houkutteleva. Kuukauden rajallisella jaksolla voinee motivoida itsensä opettelemaan ja kokeilemaan parempien kasvisruokien laittoa, ja ehkä tästä sitten jää jäljelle jonkinlainen parempi osaaminen ja valmius kasvisruokien laittoon. Ikään kuin normalisoi ja monipuolistaa kasvisruokien potentiaalin vähän väkisin.

Itse en oikein ole koskaan tuntenut vetoa erilaisiin tipattomiin tammikuihin sun muihin lihattomiin lokakuihin, mutta vähän samaa ideaa olen toteuttanut ostamalla laadukkaanoloisia kasivskeittokirjoja ja vähän niinku juttuna kokkaamalla niistä erilaisia vähän vieraampia mutta kiinnostavia reseptejä. Tätä kautta ihan normaaliin repertuaariin on pesiytynyt lisää kasvisruokia. Muutenhan mä olen sillä linjalla, että ostan pääsääntöisesti vain luomulihaa, ja jos se tuntuu (liian) kalliilta tai saatavuudeltaan (liian) hankalalta, harvennan lihansyöntiä. Kanansyöntiini tällä on ollut radikaali vaikutus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Miksi?
Mihin osuuteen tää kysymys liittyi? Vastaan vegaanipäivään. Syön jo valmiiksi niin kasvispainotteisesti, että vegaanipäivä on ainakin selkeää vaihtelua. Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi ei?
Pahoittelut epätarkasta kysymyksestä. Liittyy kohtaan "Mä oon yrittänyt pitää...". Eli miksi yrität? (en tarkoitat Yodamaisesti "there is no try", vaan että mikä on motiivi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saatte tunkea lihattomanne samaan paikkaan kuin rubiininpunaiset, mutta viikset voisin kasvattaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lihan tuotanto on epäeettistä ja epäekologista. Oon liian mukavuudenhaluinen täyteen kasveiluun, mutta ajattelen, että 50% on parempi kuin ei mitään.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mitä jos alkaisit metsästämään oman ruokalihasi? Metsästyskoirathan sulla jo on!1
Ei olisi epäettisesti kasvatettua lihaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Näillä nykyisillä liksoilla ja metukan hinnoilla on kohta joka kuu lihaton kuu :(

Yksi työongelma kummittelee oikein huolella. Epäilys että virusturvaohjelmisto haittaa useammankin sydeemin sujuvaa toimintaa, mutta mitään ei saa luotettavasti todennettua. Ei auta muu kuin sulkea mahdollisia taudinaiheuttajia viruskonsolin whitelistalle ja toivoa että bitti alkaa liikkua entiseen malliin.

Nössöimmät on vieneet jo moponsa talviteloille, mutta mä aattelin tuutata vielä muutaman sata kilsaa tällä viikolla. Viime syksynäkin meni neljän tunnin lenkki +4C kelillä. Käsiä paleli vähän aluksi, mutta matkan varrelta mukaan tarttui aivan uskomattoman rumat turkisrukkaset. Jo tarkeni :mrgreen:

"Eastbound & Downia" on tullut väijyttyä urakalla. Tänään alkaa kolmas season. Katsokaa ihmeessä jos käsiinne saatte. Andrew Dice Clay on kyllä pyhäkoulupoika tämän sarjan päähenkilön rinnalla...
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Loppuviikkoonhan on luvattu jopa tuplanumeroita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lihattomuus on kukkahattuhippeilyä. Liha on ilo, eikä minulta tikkaria viedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla odottaa tonnikalapihvit pakastimessa syöjätärtä!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:Loppuviikkoonhan on luvattu jopa tuplanumeroita.
Bongasin saman. Eli ajelulle sortseissa ja buutseissa.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin