Puuttuva tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Lihan tuotanto on epäeettistä ja epäekologista. Oon liian mukavuudenhaluinen täyteen kasveiluun, mutta ajattelen, että 50% on parempi kuin ei mitään.
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

exsu kirjoitti:Lihan tuotanto on epäeettistä ja epäekologista.
Älä nyt ihminen puhu paskaa, kyllä se hirvi on saanut kirmata metsässä ihan rauhassa ennenkuin 308win kohtasi sydämen.

Tänään teen itse kebab nyyttejä eilen löydetyn reseptin mukaisesti. Bää, bää!
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:whitelistalle ja toivoa että bitti alkaa liikkua entiseen malliin.

Nössöimmät on vieneet jo moponsa talviteloille, mutta mä aattelin tuutata vielä muutaman sata kilsaa tällä viikolla. Viime syksynäkin meni neljän tunnin lenkki +4C kelillä. Käsiä paleli vähän aluksi, mutta matkan varrelta mukaan tarttui aivan uskomattoman rumat turkisrukkaset. Jo tarkeni :mrgreen:
En oo muutamaan viikkoon ajellu, mutta voisi loppuviikosta rykäistä tämän kauden joutsenlaulut (pyydän anteeksi kielikuvaa), kun tosiaan kait lämpenee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Aika moni on jo tältä kaudelta luovuttanut. Viime viikolla kiersin parin-kolmen tunnin lenkin. Olisko kolme pyörää tullut vastaan.
Amazing shit happens!
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nergal kirjoitti:
exsu kirjoitti:Lihan tuotanto
kirmata metsässä ihan rauhassa
Täh?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nergal kirjoitti:
exsu kirjoitti:Lihan tuotanto on epäeettistä ja epäekologista.
Älä nyt ihminen puhu paskaa, kyllä se hirvi on saanut kirmata metsässä ihan rauhassa ennenkuin 308win kohtasi sydämen.
Älä ole lapsellinen. Suurin osa suomalaisista syö pääasiassa ihan muuta kuin hirveä. Em. lausunto koski nimenomaan tuotantoeläimiä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
KKK kirjoitti:whitelistalle ja toivoa että bitti alkaa liikkua entiseen malliin.

Nössöimmät on vieneet jo moponsa talviteloille, mutta mä aattelin tuutata vielä muutaman sata kilsaa tällä viikolla. Viime syksynäkin meni neljän tunnin lenkki +4C kelillä. Käsiä paleli vähän aluksi, mutta matkan varrelta mukaan tarttui aivan uskomattoman rumat turkisrukkaset. Jo tarkeni :mrgreen:
En oo muutamaan viikkoon ajellu, mutta voisi loppuviikosta rykäistä tämän kauden joutsenlaulut (pyydän anteeksi kielikuvaa), kun tosiaan kait lämpenee.
Nyt poijjaat asennetta peliin. Luulin viime maaliskuussa paria kaiffaria huoltoasemalla Kajaanissa moottorikelkkailijoiksi, mutta kyllä ne kakspyöräisillä pihasta lähti. Siellä oli silloin ihan talviset olosuhteet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pulkannaru kirjoitti: Mitä jos alkaisit metsästämään oman ruokalihasi? Metsästyskoirathan sulla jo on!1
Ei olisi epäettisesti kasvatettua lihaa.
Tää liittyy siihen mukavuudenhaluun. Mun mielestä on kivempi syödä hyvää kasvisruokaa kun ampua eläimiä. En siis pidä metsästystä mitenkään epäeettisenä, mutta en missään tapauksessa halua itse joutua käsittelemään aseita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
Nyt poijjaat asennetta peliin. Luulin viime maaliskuussa paria kaiffaria huoltoasemalla Kajaanissa moottorikelkkailijoiksi, mutta kyllä ne kakspyöräisillä pihasta lähti. Siellä oli silloin ihan talviset olosuhteet.
Teinixinä ajoin mopolla 20 asteen pakkasellakin kouluun. Tämä oli lopputulos.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ens la ja su ase kourassa metsään, malta odottaa. Tosin kehtaan tunnustaa että en ammu vaikka mahkut olisi, hirvet on vaan niin mahtavan näkösiä.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

KKK kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Loppuviikkoonhan on luvattu jopa tuplanumeroita.
Bongasin saman. Eli ajelulle sortseissa ja buutseissa.
Mä yritän saada mopon talliin. En tarkene alle kympissä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti:Nyt poijjaat asennetta peliin. Luulin viime maaliskuussa paria kaiffaria huoltoasemalla Kajaanissa moottorikelkkailijoiksi, mutta kyllä ne kakspyöräisillä pihasta lähti. Siellä oli silloin ihan talviset olosuhteet.
Rixun ABC:llä bongattu tammikuussa 2013 kaks enskaäijää tankkaamassa. Siitä ne lähti metsään möyrimään. Jos omaan mopoon sais kunnon talvirenkaat, niin kyl sil vois talvellakin ajella. Skidinä vedettiin itsekin Solikalla -15-20 asteen pakkasilla.

Pitää kuitenkin muistaa, että mopolla/ enskalla metsässä vs motskarilla maantiellä 90-100km/h windchill-factorit on aivan eri luokkaa. Esim 100km/h nollakelillä vastaa -11C pakkasta ja -10C samassa vauhdissa -25C
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Jeesus että voi taas väsyttää, mutta vajaa kuusi tuntia menee vielä kotiin: TRD-OSL-HEL ja kotona taas puolilta öin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exsu kirjoitti:Tää liittyy siihen mukavuudenhaluun. Mun mielestä on kivempi syödä hyvää kasvisruokaa kun ampua eläimiä.
Kyllä siellä metsässä on mukavaa. Kunnon vaatetus päälle ja asenne pään sisälle! Voi samalla bongata susia, ilveksiä ja vaikkapa kanalintuja kun odottelee hirven ilmestyvän passipaikalle. Noita oon ainakin ite bongaillut. Ja omapyytämä liha maistuu vielä paremmalle kun jonkun (am)muun pyytämä.
Oletko kokeillut riistaeläimen ampumista, kun sitä on suon mielestä vähempi kivempi tehdä kun syödä kasvisruokaa, jota varmaankin olet syönyt useasti ??!1 Vai onko kyseessä vain ennakkoluulo?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en pidä aseista. Oon pitänyt kädessä, ampunutkin. En tykkää. Voin kyllä hengailla metsässä ja ajatus eläimen tappamisesta ei ahdista, mutta aseista pysyn mieluiten kaukana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Noin arvelinkin. Ase itsessään on kynnyskysymys.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Tai sit yhtenä vaihtoehtona on koittaa saada lähipiiriin ihmisiä, jotka metsästää. Mä pääsen aina nauttiin isän ja molempien pikkuveljieni saaliista, ja äiti hoitaa sienestyksen, kun siellä maalla asuvat ja sieniä on pihassakin. :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

saira kirjoitti:Tai sit yhtenä vaihtoehtona on koittaa saada lähipiiriin ihmisiä, jotka metsästää.
Tää kyllä kuulostaa terveeltä tavalta hankkia uusia ihmissuhteita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä tykkään ampumisesta. Yhdessä vaiheessa harrastinkin sitä, mutta jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta. Älkää kysykö miksi pystyn kalastamaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
saira kirjoitti:Tai sit yhtenä vaihtoehtona on koittaa saada lähipiiriin ihmisiä, jotka metsästää.
Tää kyllä kuulostaa terveeltä tavalta hankkia uusia ihmissuhteita.
No joo, se on aina helpompi jos on syntynyt sellaiseen perheeseen. :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Diddley Bow kirjoitti:jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta.
Sivari.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Diddley Bow kirjoitti:Mä tykkään ampumisesta. Yhdessä vaiheessa harrastinkin sitä, mutta jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta. Älkää kysykö miksi pystyn kalastamaan.
Ammu kaloja?
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Diddley Bow kirjoitti:Mä tykkään ampumisesta. Yhdessä vaiheessa harrastinkin sitä, mutta jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta. Älkää kysykö miksi pystyn kalastamaan.
Kalasta ei lähde ääntä. Kalastaminen olisi huomattavasti vaikeampaa, jos siiman päässä tuleva kala huutaisi kivusta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

disasterpiece kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Mä tykkään ampumisesta. Yhdessä vaiheessa harrastinkin sitä, mutta jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta. Älkää kysykö miksi pystyn kalastamaan.
Kalasta ei lähde ääntä. Kalastaminen olisi huomattavasti vaikeampaa, jos siiman päässä tuleva kala huutaisi kivusta.
Kalat eivät ole pörröisiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Puuttuva tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Mä tykkään ampumisesta. Yhdessä vaiheessa harrastinkin sitä, mutta jonkun elävän ampuminen ei vain tunnu mahdolliselta. Älkää kysykö miksi pystyn kalastamaan.
Kalasta ei lähde ääntä. Kalastaminen olisi huomattavasti vaikeampaa, jos siiman päässä tuleva kala huutaisi kivusta.
Kalat eivät ole pörröisiä.
No kyllä kai tässä on kyse siitäkin, että kun kerran kaloilta puuttuu aivokuori, joka nisäkkäillä vastaa kivun kokemuksesta, niin perinteisesti on ajateltu, että kala vain reagoi fyysisiin ärsykkeisiin ilman väliin tulevaa kivun varsinaista tuntemusta. Ymmärtääkseni jotkut ihan uusimmat tulokset ovat vähän kyseenlaistaneet tätä ajatusta siitä, että kala ei koe kipua, mutta silti lienee selvää, että kalan kipukokemus, jos sillä siis sellainen on, on laadultaan aika erilainen kuin vaikkapa nisäkkäillä. Kyseessä siis lienee aika lailla isompi eroavaisuus kuin äänen tai pörröisyyden puute.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin