LentopelkoEuropopPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ärsyä, kun ei vapaapäivinäkään oikein uni riitä. Kello on 7.30, ja täällä on jo lajiteltu vaatteita UFFille sekä imuroitu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koiralla oli toinen rauhaton yö putkeen. Veikkaan, että vatsa totuttelee uuteen ruokaan, ja vatsanpurut valvottavat. Muutoin uusi ruoka näyttää toimivan tuolla allergikolla hienosti. Lopulta tilanne rauhottui, kun siirtyttiin pikkukoiran kanssa makuuhuoneesta olohuoneen sohvalle nukkumaan. Tyyppi ei enää voinut puskea sängyn alle vinkumaan, vaan käpertyi jalkoihin ja nukahtikin pian. Vanhempi koira kieltäytyi nousemasta sängystä, vaan pötkötteli yksin koko pituudellaan keskellä vuodetta.

Nyt on kyllä sellainen olo, että onneksi on perjantai! Onneksi siitäkin huolimatta, että huomenna pitäisi lähteä 7.30 ajelemaan työkeikalle Heinolaan kesärenkailla, ja kotiin samaiselta reissulta pääsee sunnuntaina viiden jälkeen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vaihdoin allergikkokoiran ruokamerkkiä (ja koostumusta), kun sen vatsa ei kestänyt edellistä. Auto on työkaverin, kumit lienevät jossain liian kaukana vaihdettavaksi tällä aikataululla. Talvi yllätti autoilijat jne.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on rengasaika 28. pvä. Onneks on uudet kesärenkaat, kyllähän ne pieksee huonot talvinakit kuus muna.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Mulla on rengasaika 28. pvä. Onneks on uudet kesärenkaat, kyllähän ne pieksee huonot talvinakit kuus muna.
Maanantaille vaihtoaika buukattu. Harmikseni nykyinen firma kertoi lopettavansa renkeiden kausisäilytykset. Eilen etsiskelin Espoosta uutta kohtuuhintaista.

Taidan viedä tänne

http://www.ah-auto.fi/rengaspalvelut
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Perjantaiaamu syksyinen ja sateinen, mutta kitinäaamu lämmin ja aurinkoinen :dream:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Maanantaille vaihtoaika buukattu. Harmikseni nykyinen firma kertoi lopettavansa renkeiden kausisäilytykset. Eilen etsiskelin Espoosta uutta kohtuuhintaista.
Onko sulla joku erillistalo, kun sulla ei ole huoltotiloja ja renkaitakin pitää kuskata jonnekin säilytykseen?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Maanantaille vaihtoaika buukattu. Harmikseni nykyinen firma kertoi lopettavansa renkeiden kausisäilytykset. Eilen etsiskelin Espoosta uutta kohtuuhintaista.
Onko sulla joku erillistalo, kun sulla ei ole huoltotiloja ja renkaitakin pitää kuskata jonnekin säilytykseen?
Omakotitalo on. Autotallia ei ole. Olishan se autotalli kyllä ihan kiva.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Omakotitalo on. Autotallia ei ole. Olishan se autotalli kyllä ihan kiva.
Se on sitten varmaan joku arkkitehdin suunnittelema luomus :D

Musta on kyllä ihan käsittämätöntä kuinka olemattomat säilytystilat esim. talopaketteihin on suunniteltu. Kai niissä on ajatuksena sitten tehdä varastot erillisen autotallin yhteyteen, mutta ei ainakaan tähän mun pikkutontille olisi mitään järkevää erillistä rakennusta enää mahtunut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Olen mä aiemmin säilyttänyt niitä renkaita varastossa ja voisi ne sinne nytkin tunkea, jos olisi pakko, mutta toi rengashotelli ja vaihto alle on ihan mukava systeemi.

En ole tyyppiä, jonka pitää tehdä kaikki itse. Uskoakseni joku 20 vuotta renkaiden vaihtoa jo riittää. En koe saavani renkaiden itse vaihtamisesta jotain lisäarvoa.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 18.10.2013 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Missä erillistalossa ei ole tilaa renkaille? Vastustan.
ööö...kaikissa? Eihän niissä ole yleensä kuin sellainen pieni säälittävä koppi niinkuin rivareissakin. Jos sinne laittaa kahdet renkaat, niin se vie neljäsosan asunnon varastotilavuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16683
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Missä erillistalossa ei ole tilaa renkaille? Vastustan.
ööö...kaikissa? Eihän niissä ole yleensä kuin sellainen pieni säälittävä koppi niinkuin rivareissakin. Jos sinne laittaa kahdet renkaat, niin se vie neljäsosan asunnon varastotilavuudesta.
Eiks noi varastotilaneliöt ala olla Espoon takametsissäkin sen verran arvokkaita, että niiden käyttö renkaiden taukotilana ei ole edes taloudellisesti kovin järkevää. Puhumattakaan siitä, että Daven tuntipalkalla itse työstäminen olisi sekin varmaan aika arvokasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Eiks noi varastotilaneliöt ala olla Espoon takametsissäkin sen verran arvokkaita, että niiden käyttö renkaiden taukotilana ei ole edes taloudellisesti kovin järkevää. Puhumattakaan siitä, että Daven tuntipalkalla itse työstäminen olisi sekin varmaan aika arvokasta.
Pelkkä säilytys maksaa yli sata euroa vuodessa per rengassarja. Mulla on 3 sarjaa renkaita, joten arvioisin niiden kotonasäilyttämisen tulevan halvemmaksi noin 4 vuodessa, jos rakennuskustannuksista jyvitetään niiden vaatima neliö. Varastotila nyt kuitenkin on halvempaa rakentaa, joten todennäköisesti arvioin ajan yläkanttiin.

Ainakin mun palkalla renkaat vaihtaa nopeammin itse kuin tienaa renkaanvaihdon hinnan töitä tekemällä, vaikka ei huomioida auton rengasfirmaan siirtämisestä aiheutuvaa aikaa ja kuluja. Olettaisin lisäksi, että siellä rengasfirmassakin odotellaan se aika kun renkaita vaihdetaan, joten itsevaihtamalla aikaakin taitaa kulua vähemmän kuin rengasliikkeessä asioiden.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16683
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Eiks noi varastotilaneliöt ala olla Espoon takametsissäkin sen verran arvokkaita, että niiden käyttö renkaiden taukotilana ei ole edes taloudellisesti kovin järkevää. Puhumattakaan siitä, että Daven tuntipalkalla itse työstäminen olisi sekin varmaan aika arvokasta.
Pelkkä säilytys maksaa yli sata euroa vuodessa per rengassarja. Mulla on 3 sarjaa renkaita, joten arvioisin niiden kotonasäilyttämisen tulevan halvemmaksi noin 4 vuodessa, jos rakennuskustannuksista jyvitetään niiden vaatima neliö. Varastotila nyt kuitenkin on halvempaa rakentaa, joten todennäköisesti arvioin ajan yläkanttiin.

Ainakin mun palkalla renkaat vaihtaa nopeammin itse kuin tienaa renkaanvaihdon hinnan töitä tekemällä, vaikka ei huomioida auton rengasfirmaan siirtämisestä aiheutuvaa aikaa ja kuluja. Olettaisin lisäksi, että siellä rengasfirmassakin odotellaan se aika kun renkaita vaihdetaan, joten itsevaihtamalla aikaakin taitaa kulua vähemmän kuin rengasliikkeessä asioiden.
:sir: (aiheeseen sopivasti Dave-hymiö)

Siispä johtopäätös on, että Dave ei olekaan taloudellisesti rationaalinen uusliberaalin ajan sankari, vaan hänen preferenssifunktiotaan muokkaa selkärangaton laiskuus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Ainakin meidän säälittävässä kopissa kaksi rengassarjaa vie 1/20 osan varaston tilavuudesta. :)
Sun säälittävä koppi kuulostaa poikkeuksellisen isolta. Ehkä ne vaan tehdään isommiksi siellä susirajan takana... :matsi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Siispä johtopäätös on, että Dave ei olekaan taloudellisesti rationaalinen uusliberaalin ajan sankari, vaan hänen preferenssifunktiotaan muokkaa selkärangaton laiskuus.
Tämä on tietysti totta, mutta jos tämä vietäisiin loogiseen maksiimiin, niin eikö se tarkoittaisi asumista kahden neliön lämpimässä varastossa lattialla olevalla patjalla? Kaksi vaatekertaa riittää. Kaikki muuhan on turhaa. Autosta tietysti tulisi luopua välittömästi. Mutta mihin sen säästyvän rahan sitten käyttäisi?

Ymmärrän, että et tarkoittanut viestiäsi vakavissasi, mutta yritän tässä sanoa, että varsin harvoja valintoja tehdään puhtaasti sen perusteella, mikä olisi edullisinta.

Mä mielummin kitinöin rengashotellin sohvalla ja juon kahvia kuin vaihdan räntäsateessa renkaita.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 18.10.2013 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: :sir: (aiheeseen sopivasti Dave-hymiö)

Siispä johtopäätös on, että Dave ei olekaan taloudellisesti rationaalinen uusliberaalin ajan sankari, vaan hänen preferenssifunktiotaan muokkaa selkärangaton laiskuus.
Dave myös tienaa enemmän kuin minä eikä sillä ole mitään harrastuksia, joten sillä lienee paremmin varaa maksaa mukavuuksista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siispä johtopäätös on, että Dave ei olekaan taloudellisesti rationaalinen uusliberaalin ajan sankari, vaan hänen preferenssifunktiotaan muokkaa selkärangaton laiskuus.
Älä huoli, takuulla Dave ainakin ottaa jotenkin kikkaillen kotitalousvähennyksen renkaittensa säilytyksestä tms. :)
Kaikki rengaskulut menevät firmani piikkiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: :sir: (aiheeseen sopivasti Dave-hymiö)

Siispä johtopäätös on, että Dave ei olekaan taloudellisesti rationaalinen uusliberaalin ajan sankari, vaan hänen preferenssifunktiotaan muokkaa selkärangaton laiskuus.
Dave myös tienaa enemmän kuin minä eikä sillä ole mitään harrastuksia.
Eikö kitinöinti muka ole harrastus :kele:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Eikö kitinöinti muka ole harrastus :kele:
Mä oon ymmärtänyt, että me tehdään tätä työksemme... :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Eikö kitinöinti muka ole harrastus :kele:
Mä oon ymmärtänyt, että me tehdään tätä työksemme... :oops:
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16683
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Ymmärrän, että et tarkoittanut viestiäsi vakavissasi, mutta yritän tässä sanoa, että varsin harvoja valintoja tehdään puhtaasti sen perusteella, mikä olisi edullisinta.

Mä mielummin kitinöin rengashotellin sohvalla ja juon kahvia kuin vaihdan räntäsateessa renkaita.
Ei niitä räntäsateessa vaihdeta, vaan Pertin esimerkin mukaisesti heinäkuun helteillä. Kahteen kertaan.

Mut joo, toki olen samaa mieltä, ja oma muotoilunikin oli tarkoitettu pöljyydellään nimenomaan korostamaan, että toki oikeasti olet kotimaisen kulutuksen primus motor ja sitä kautta talouden kivijalka, kun käytät palveluja etkä minimoi kulutustasi. Palkkaisit vielä palvelijan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ei niitä räntäsateessa vaihdeta, vaan Pertin esimerkin mukaisesti heinäkuun helteillä. Kahteen kertaan.
Eilen vaihdoin lokakuun räntäsateessa. :leuhka:
Eikö sun pitänyt yllättää talvi? Siihen olisi ollut hyvät saumat keskiviikkona, kun aurinko vielä paistoi.

Mä olen oikeasti vaihtanut talvirenkaat alle aikaisimmillaan elo-syyskuun vaihteessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
Taidan viedä tänne

http://www.ah-auto.fi/rengaspalvelut
Enpäs viekään vaan tänne

http://www.delta.fi/Etusivu/Autonhuolto ... fault.aspx

Soitin molempiin em. firmoihin, molemmissa vastasi vastaaja joka lupasi että soittavat takaisin. Delta-auto soitti. Eli valitsen sen vaikka onkin kympin kalliimpi.

Tarinan opetus; puhelimeen kannattaa vastata. Tämä on muuten hämmästyttävän monelle firmalle tuntematon asia. Jos et vastaa, menetät asiakkaita. Toki voi olla, että toi toinenkin soittaa, mutta juna meni jo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: LentopelkoEuropopPerjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nyt soitti AH-autostakin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin