ToiveikasTorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:Se oli leegotohtori joka ne cottonit soitti. Vai meinaatko että siltä jäi sun humalatila huomaamatta?
Saataisiko se akka olla niin kutale? Justhan maksoin sille yli seitsemänsataa hammasraunioideni restauroinnista. Ensi maanantaina olisi vielä hammaskiven poisto (vaikka Reiät on jo kiinni) Mutta saattaapa olla etten sinne mene. Koska se taksilla maksaa 23 E suuntansa..

No joo, oma mokani. Tietty "henkeni" saattoi hammaslekurilla haista vanhalle viinalle ja Karhulle. Mutta olisko se katsellut ikkunastaan lähdenkö autolla? Tää on niin pienestä kiinni. Musta tuntui ettei pitäisi, mutta kuultuani sen akan ja apulaismisunsa juttelua minua höylätessään jostain väärennetyistä raporteistaan yliopistoon heitin äärimmäisen söpösti ja kohteliaasti vitsin että tekin ilmeisesti joudutte jatkokoulutukseen (ja niin kuulemma olikin, röntgenin käyttöön) ja sitten sanoin liian ystävällisesti jotain että nykyään tarkkaillaan kaikkea liikäa. Eipä silti kännisähän minä mittarin mukaan ajoin, vaikka lapsien yli ajamista vältin, joten eipä oo kehumista, :oops:

EDIT: Noinhan se mun epäelämässä on. Jos olen selvinpäin, olen ihan liian sulkeutunut. Jos on alkoholia, olen liian avoin ja (useimmiten vaikken aina) liian ystävällinen. Ja aina ruma mutantti, joka ei saa. Mutta en nuilta halunnutkaan. Tosin tuskinpa tuo tähän liittyy, oma mokani, paskat sentään.

EDIT: Kytäthän oli ihan kilttejä, koska olin niin äärimmäisen rela ja cool ja yhteistyöhakuinen. Enkä liian kännissä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti: .

Enkä tiedä minkä taksan mukaan ne mua sakottaa, olenko ansainnut tuossa huomioitavaa rahaa tuolloin vai en, veronkiertoneuvojastani huolimatta. Ja enkä tiedä, kauanko korttini kuivuu.
Veikkaisin, että menee viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan. Katso siitä, paljonko sun nettotulot olivat.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sä voisit yrittää kääntää tämän voitoksi vähentämällä tämän takia alkon käyttöäsi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti: .

Enkä tiedä minkä taksan mukaan ne mua sakottaa, olenko ansainnut tuossa huomioitavaa rahaa tuolloin vai en, veronkiertoneuvojastani huolimatta. Ja enkä tiedä, kauanko korttini kuivuu.
Veikkaisin, että menee viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan. Katso siitä, paljonko sun nettotulot olivat.
Tässä vaiheessa taitaa mennä vielä 2011 verotuksen mukaan. Jos tulon on siitä merkittävästi laskeneet, niin sitten siihen voi vaatia oikaisua nykyisen tulotilanteen mukaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Sä voisit yrittää kääntää tämän voitoksi vähentämällä tämän takia alkon käyttöäsi.
Ikään kuin se olisi tuossa vaiheessa enää mikään omavalintakysymys.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sä voisit yrittää kääntää tämän voitoksi vähentämällä tämän takia alkon käyttöäsi.
Ikään kuin se olisi tuossa vaiheessa enää mikään omavalintakysymys.
En oikein saa kiinni tästä sun postauksestasi. Pakko on vain kuolla ja sekin vain kerran.

Addiktiota vastaan on tietenkin vaikea taistella, mutta jotkut kuitenkin lopettavat niin alkon, kitinöinnin, heroiinin kuin tupakoinninkin. Mutta tietysti ensimmäinen askel on halu. Mun mielestäni Gat ei ole koskaan oikein kirjoittanut, että hänellä olisi halua vähentää alkon käyttöään. Eli tietysti jos ei ole halua, niin miksi sitten vähentäisi.

Gatin ongelma kait mm on, että hänellä ei kait ole paljoa muuta tekemistä kuin ryyppääminen ja selvinpäin olo on hirveä. Gatilla ei ole työpaikkaa tai perhettä, jonka voisi menettää, eli sen takia alkon käytön vähentämisen motivaattoria voi olla vaikea löytää.

Yksi vaihtoehto on tietysti antaa palaa vaan. Ei sitä kortilla ajeta. Jatkat autoilua rauhallisesti entiseen malliin. Ei poliisi sille mitään voi. Jossain vaiheessa toki auto voitaisiin takavarikoida, mutta sitten ostat jonkun 500:n euron pommin tilalle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Yksi vaihtoehto on tietysti antaa palaa vaan. Ei sitä kortilla ajeta. Jatkat autoilua rauhallisesti entiseen malliin. Ei poliisi sille mitään voi. Jossain vaiheessa toki auto voitaisiin takavarikoida, mutta sitten ostat jonkun 500:n euron pommin tilalle.
Gattacan ongelma on, että sillä on varallisuutta, joten se joutuu maksamaan sakot ja vahingonkorvaukset tai ne ulosmitataan. Tohon mistään välittämättömään elämäntapaan kuuluu, ettei saa olla omaa omaisuutta eikä muita kuin sossu tuloja. Silloin on ihan sama kuinka iso velkataakka maksamattomista sakoista ja vahingonkorvauksista muodostuu. Vallankin jos ei ole aikomustakaan tehdä töitä missään vaiheessa. Silloin voi käytännössä tehdä mitä tahansa ilman seurauksia, kunhan huolehtii, että pitää rötöstelyn pikkupuuhasteluna, josta ei voi saada vankeusrangaistusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti:
Mieleen tulee silti Pahkasian sarjakuva:
"Olen ehkä (vähän) väärin tehnyt paljonkin, vaan näinkö suuren taakan ansaitsin?" (no jooo)
"Nyt vanhemmat peittää jo hauta, ja toinen mun tyttöni vei".
"Isä kuoli suruun, äitee ei kestänyt kirutusta".
Ei van se oli Mauri Kunnaksen Nyrok-City, Suosikissa. :wink:
Kertomus Suomi-musiikin ankeista sanoituksista...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niinpäs onkin Mauri Kunnakselta, Homie. Vaan oliisko ollut myös Pahkasiassa tuo Fennon kurja kohtalo?

Kyttien kanssa en ole aiemmin joutunut juuríkaan tekemisiin.
Taí köh, kun aatonaattona 1995 rahattomana harhailin Varkauden Foorumissa, havaitsin samat Star Trek-videot, joita toivottomalla helsinkiläisellä rakkaudellani oli, kävin sovituskopissa tsekkaan ettei niissä ole hälytysvimpaimia, laitoin kassiin ja kuitenkin hälytin soi. On ne niin ovelia. Tosin silloin sakko oli mitätön kun ei mulla tulojakaan ollut ja kytät kiltimpiä kuin kaupan tädit. Tuolta alalta opin että välttääpi varastamasta kaupoista ja kirjastoista, joissa on hälytinportit. Niinkuin kaikkialla nykyään, perkele. Työkaverini neuvoi että alumiinivuorattu kassi toimii, mutta enpä ole uskaltanut kokeilla.

Sitten mut on vaikka olen ajanut 18-vuotiaasta, puhallutettu aiemmin vain yhden kerran. Olin tulossa treffaamasta jyväskyläläistä ufojen kontaktihenkilömisua, joka tarjosi vain yrttiteetä (eikä tietenkään minulle pillua), joten nou hätä.

Sillloin vähän pelotti kun ajoin Lahden moottoritietä 190 lasissa, ja Lusin suoran päässä oli ratsia. Onneksi olin hidastanut ajoissa ja olin jopa selvinpäin, eivät pysäyttäneet.

Jaa kerran Helsingissä yön tankattuani ja krapulaolusteltuani sain nerokkaan idean pyytää Rautatieasemalla jotain mamua hakevien kyttien alkometrin kokeilua. Ettäpä olivat vittumaisia asialliseen asiaani. Nippanappa laillinen tuli, joten autoni löydettyäni lähdin ajamaan. Jossain Eteläsataman kohdalla havaitsin näin junttina meneväni liikenteenjakajan väärältä puolen, ja että risteyksessä oikeallla oli Mustamaija. No sulokkaasti peruutin ja ajoin sitten oikeaa linjaa, sillä kertaa se ajotaito ei saanut niitä epäilemään.

Joo enpä nyt kestä ajatella sakkojeni määrää. Varsinaisia palkkatulojahan mulla ei juurikaan ole, mutta en muista jouduinko silloin myymään myrskytuhometsää. Ja kauasko se ajokielto kestää? Kun DAVE Mustan Kirjani mukaan tyttäresi jäi kiinni paitsi rattijuoppoudesta myös liikennerikkomuksesta, niin kauanko kesti ennen kuin sai tosin vain mopokorttinsa takaisin?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oli törkeä ratti. Ajokielto oli selvästi alle 6kk, en muista tarkemmin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:Oli törkeä ratti. Ajokielto oli selvästi alle 6kk, en muista tarkemmin.
Paska juttu jos kuukausia kestää. Tietenkään en ollut niin törkeä kuin syntinen tyttäresi. Muta synnintunnon ja sakkojen lisäksi mullahan on että asun 11 kilometriä lähimmästä kaupasta, kuin autiolla saarella. Nyt on sekä viski että olut loppu! Busseja ei kokoomuspolitiikan takia kulje ja taksikin saatanan kapitalistisikojen pirssillä oli ainakin eilen 23 euroa suuntaansa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mitens sä nyt meinaat selvitä, eiku siis olla selviämättä? Haet kerralla kunnon lastit taksilla?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:Mitens sä nyt meinaat selvitä, eiku siis olla selviämättä? Haet kerralla kunnon lastit taksilla?
Mun ikääntyneet vanhemmat tulee tänne alkuviikosta. Ovat hämmästyttävän ymmärtäväisiä ja pakkohan niiden on tulla, kun iskän talvirenkaat on täällä. Nyt minulla on pussi sipsejä, kolme tonnikalatölkkiä, viisi kilohailitölkkiä, sämpylöitä ja corn flakesia. Maito ei tosin kauaa kestäne. Vessapaperia sentään vielä jäljellä. :roll: Tupakkaa toistaiseksi riittää vaikkei kaljaa. Isä joviaalisti kertoi tuovansa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:

Sitten mut on vaikka olen ajanut 18-vuotiaasta, puhallutettu aiemmin vain yhden kerran. Olin tulossa treffaamasta jyväskyläläistä ufojen kontaktihenkilömisua, joka tarjosi vain yrttiteetä (eikä tietenkään minulle pillua), joten nou hätä.
Oliks se tämä?

http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ ... sti_meidat

Ps. Ilta-Sanomat arvioi rohkeasti "rakkaustarinan, joka voi monesta tuntua uskomattomalta. "

Olisko noin?


http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuh ... 66512.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Yksi vaihtoehto on tietysti antaa palaa vaan. Ei sitä kortilla ajeta. Jatkat autoilua rauhallisesti entiseen malliin. Ei poliisi sille mitään voi. Jossain vaiheessa toki auto voitaisiin takavarikoida, mutta sitten ostat jonkun 500:n euron pommin tilalle.
Gattacan ongelma on, että sillä on varallisuutta, joten se joutuu maksamaan sakot ja vahingonkorvaukset tai ne ulosmitataan. Tohon mistään välittämättömään elämäntapaan kuuluu, ettei saa olla omaa omaisuutta eikä muita kuin sossu tuloja. Silloin on ihan sama kuinka iso velkataakka maksamattomista sakoista ja vahingonkorvauksista muodostuu. Vallankin jos ei ole aikomustakaan tehdä töitä missään vaiheessa. Silloin voi käytännössä tehdä mitä tahansa ilman seurauksia, kunhan huolehtii, että pitää rötöstelyn pikkupuuhasteluna, josta ei voi saada vankeusrangaistusta.
Tää lienee ainoa asia, mistä noi elämäntapaintiaanit joutuvat vastuuseen. Ihan hyvä uudistus, IMO

http://www.hs.fi/kaupunki/Ensimm%C3%A4i ... 5739023982
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: ToiveikasTorstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:

Sitten mut on vaikka olen ajanut 18-vuotiaasta, puhallutettu aiemmin vain yhden kerran. Olin tulossa treffaamasta jyväskyläläistä ufojen kontaktihenkilömisua, joka tarjosi vain yrttiteetä (eikä tietenkään minulle pillua), joten nou hätä.
Oliks se tämä?

http://www.menaiset.fi/artikkeli/seksi_ ... sti_meidat
No enhän minä koskaan noin rumia ja vanhoja!

Olipa hyvä kun vanhempani saapuivat. Ovat ihan myötämielisiä. Onhan isälläkin jotain pientä, kuten haulikolla ammuskelu kerrostalon parvekkeelta 70-luvulla. Olinkin jo tulla hulluksi yksikseni. Lisäksi siivosinkin ennen tuloaan. Aika hankalaa hakea Pikkumusta kyttiksen pihalta. Turvallisempi olin mun ollut ajaa kännissä kuin simultaaniopettaa isääni käyttämään automaattilaatikkoa. Siinä oli pellit ja ojat lähellä.

Saas nähdä miten tästä eteenpäin. Koska lähin kauppa kyläkaupan lopetettua on 11 km päässä, kun vanhempani lähtevät, mun on pakko tulla mukana.

Jälkijättöisesti ajattelen että kiinni jäin, koska poliisiauto perseessä ajoin liian huolellisesti ollakseni vilpitön ja selvä. Päästin sen skidin suojatien yli pysähtymällä jo ennen kuin olisi ollut tarpeen ja havaittuani ajavani kolmenkympin alueella melkein neljääkymppiä hidastin jarruilla. Kun alkuun kysyin kytiltä, oliko ajossa jotain huomiota herättävää, sanoivat: "kyllä se vähän nykivää oli". No kyllä kai rattijuoppo kytät perässä vaikka jarruttaa ettei riko sääntöjä, jolloin herättää oikeutettuja epäilyjä.
Vastaa Viestiin